{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.273 visninger | Oprettet:

Rotte/mus i væggen. {{forumTopicSubject}}

Vi har fået en ekstra beboer i en væg inde på vores værelse, jeg har hørt den i væggen i 2-3 dage, troede i starten at det var Bandit som lavede et eller andet men i dag sov han da lyden kom.

Jeg tænker at vi skal sætte en human fælde (altså en som ikke skader musen/rotten) op, det skal dog være en som kan sættes på væggen da den er temmelig langt oppe.
Har i nogle erfaringer/idéer med en fælde hvor musen/rotten kan gå i den men ikke komme ud igen?

Vi laver bare et hul i væggen, det er nok den nemmeste måde at få den fjernet, det kan også være en fælde man selv kan lave hvis det er. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotte/mus i væggen.
  • #1   13. sep 2017 Brug da en klapfælde?

• #2   13. sep 2017 Hmmm ... det lyder ikke så smart den ide' .... Hvad nu hvis " fru Rotte " har 15 børn inde bagved ... vil du så lave 15 huller i væggen .
    Og du kan da heller ikke regne med at " fru Rotte " er på samme sted hele tiden.
    Men prøv ... måske virker det .... Skriv her om du har fanget den ... smiley

• #3   13. sep 2017 Jeg tænkte på en form for fælde som jeg kan sætte for hullet vi laver i væggen, hvor den ikke kan komme ud fra fælden igen, så der ikke bliver fri adgang til værelset som sådan.
    Så kan man eventuelt fjerne musen/rotten og sætte fælden op igen i tilfælde af at der er flere, hvis det giver mening?

• #4   13. sep 2017 Er det en ydervæg ? .... eller ind til et andet værelse ?

• #5   13. sep 2017 Det er en ydervæg tror Jeg?
    Altså haven er på den anden side af væggen hvis det er det du mener, den har lavet lyde det samme sted i morges og her til aften, så den holder sig i hvert fald regelmæssigt et bestemt sted.

• #6   13. sep 2017 Ja ... så er det en ydervæg ...... altså er den kommet ind et sted udefra der.
    Jeg ville gå en runde rundt om huset og se om der er huller i soklen eller ved en udluftningskanal .... og er der det . ville jeg sætte fælden der. ... Med en spegepølse i .... så skal den nok finde pølsen ... og gå i fælden.
    Så slipper du for at bore hul i væggen
    Fanger du Rotten så sæt en net for hullet , så der ikke flytter andre beboere ind ...

• #7   13. sep 2017 Kort forklaring.
    Ham der har boet her før har bygget en masse mærkelige ting udenfor, så vi kan ikke komme hele vejen rundt om huset endnu da der er blokeret nogle steder, så det er nemmere at lave et hul i væggen og få den fjernet i første omgang,
    Min far kan nemt ordne hullet igen og så må vi finde ud af hvor den er kommet ind senere hen.

• #8   13. sep 2017 Ok .... god jagt ... smiley

• #9   13. sep 2017 Jeg tænker at der må være en form for fælde som vi kan sætte for hullet, hvor den ikke kan komme ud igen når den først er gået ind.

Det er bare helt umuligt at tjekke for eventuelle huller rundt om huset nu pga ham der boede her før, han har ikke gennem tænkt tingene særlig godt før de er blevet udført.

• #11   13. sep 2017 Hvis jeg var jer , ville jeg ringe til skadedyrsbekæmpelsen i den Kommune i bor i.
    Hvis der er så " rodet " på grunden som du siger , så er der sikkert mere end én Rotte.
    Det er gratis at få en skadedyrsbekæmper ud ... smiley

• #12   13. sep 2017 #10 ... man kan da ikke bare smide noget gift ud .... både på grund af at TS har hunde ... og pga. andre dyr ... smiley

• #13   13. sep 2017 Vi bruger i hvert fald ikke gift, vi har 2 hunde og der skal ikke være risiko for at det går udover dem.

- Vi har ikke adgang til den ene side af huset og det er lige ved det ene hjørne af væggen, tæt på hvor jeg høre musen/rotten.
    Det kan være vi kontakter kommunen, det er måske det nemmeste. smiley

• #14   13. sep 2017 Gift er også smertefuldt for musen/rotten, plus... hvad hvis den dør inde i væggen? nej tak...

• #16   13. sep 2017 hvis der er mistanke om rotter har man pligt til at melde det til kommunen

• #17   13. sep 2017 Rottefænger er den rette vej.
    Det betaler man til via skatten

• #19   13. sep 2017 Ring til kommunens skadedyrsbekæmper. De skal underrettes uanset hvis det er rotter.

Hul i væggen ville jeg aldrig gøre. I er nødt til at finde en holdbar løsning. Hvis ikke årsagen til at de kommer ind fjernes kommer de bare igen. Særligt nu hvor det bliver koldere.

• #21   13. sep 2017 Sikker på det mus?? Vi har fugle i vores. Vi har haft kamera op fordi vi satte fælder og der skete ikke en skid.

• #23   13. sep 2017 Hvis der kommer een mus ind, så kan der komme flere. Det giver ikke mening at slå hul i væggen så længe man ikke ved, hvor musen kommer ind.
    Det kan blive til mange huller i væggen..

Den kommunale rottefænger sætter i øvrigt fælder op indendøre, så rotten ikke gemmer sig i vægge og etageadskillelser - ja, de bruger gift, men rotten er fanget.

Vi bruger fælder, som virker som en guillotine - de "humane" er ikke særlig humane. Enten finder musen tilbage eller også dør den af sult.

Gift i det fri - dælme ikke for en enkelt mus i en væg. Det er ikke det værd.
    Det er skidt for musen og skidt for det rovdyr, der når at spise den sløve mus. ..

• #27   13. sep 2017 Det smarteste er at kontakte skadedyrsbekæmperen i kommunen. De kan ofte ret let se om det er rotter eller mus man har og hjælpe med den rette bekæmpelse.

• #29   13. sep 2017 Teorien er jo, at når de dør af rottegift, så mumificerer de, tørrer ud..

Meeen... nogle gange er virkeligheden ligeglad med teorien smiley

I min kommune går de med livrem og seler - hvis ikke rotten kan fanges i et bur, når den er indendøre, så er der ikke meget at gøre.
    Been there.. det tog et halvt år, så ordnede mine katte sagerne.

Rotten boede i soklen under køkkenskabene og der STANK... Og det gjorde der i øvrigt flere år efter, når vinden stod ind...

• #32   13. sep 2017 rotter lufter når de er døde.. og hanrotter lugter bare generelt smiley Hvertfald dem tamme udgave smiley

• #33   13. sep 2017 Ja, de mumificere jo så også kun hvis forholdene til mumificering er til stede. I et gammelt hus vi boede i var der springmus (heldigvis ikke rotter) i etageadskillelsen. De mumificerede så ikke, men rådnede. Fy for pyffer en stank. Vi var slet og ret nødt til at brække gulvene op på førstesalen, rydde etageadskillelsen for kadavere i forskel tilstand af henfald - mangler smily der kaster op - og lukke for deres adgang til etageadskillelsen. OK så fik vi så også en dejlig nyrenoveret 1.sal med i købet. Men altså lidt før det var planlagt.

• #34   13. sep 2017 Christina & Acilla, vi har haft rotter her pga. en nabo, vi havde kommunens mand ude og lægge gift på strategisk rigtigt placerede steder i garagen hvor de boede. En dag kom jeg ud og fandt to rotter der ikke var helt døde endnu, de sov bestemt ikke bare stille ind og døde, de havde smerter og blødte ud fra alle huller i deres krop, jeg har et ret naturligt forhold til livets gang, er jæger og har haft slagtegeder, men det jeg så, var grimt.

• #35   13. sep 2017 Jeg vil ikke bruge/have gift, de skal ikke dø på sådan en smertefuld måde.

Jeg ringer til kommunen snart. smiley

• #37   13. sep 2017 Vi har haft ham forbi, vi fandt rotte huller ind imod den side af huset hvor vi ikke har adgang til, så han ville ringe til min far (han ejer huset) og finde ud af noget.

• #38   13. sep 2017 Hvis vi skulle anmelde hver gang der er noget der lyder som en gnaver i huset, ville vi ikke lave andet i vinterhalvåret.

Der er trods alt noget større sandsynlighed for at det bare er en mus - og det er lidt meget at rykke ud for.

Man finder indgange og afspærrer. Evt kan man der finde ud af hvilken en krabat det er.

• #39   13. sep 2017 Haha.. missede update, indlæg irrelevant

• #40   13. sep 2017 //37, hold da op det var hurtig ekspedition, hvilken kommune er det?

• #41   13. sep 2017 Ringkøbing Skjern kommune, han var i nærheden alligevel så han kunne komme temmelig hurtigt. smiley

• #42   13. sep 2017 Kan også konstatere at døde mus (gemt i en væg) stinker RIGTIG fælt i meget lang tid smiley
    Så nej tak til gift, med mindre der ikke er andre løsninger.

• #43   13. sep 2017 Der burde at være andre løsninger, vi må bare i gang med at fjerne noget Hegn så der er fuld adgang til den side.

• #46   13. sep 2017 Godt i fandt ud af det.. I har da også haft noget bøvl med den egendom smiley

• #47   13. sep 2017 Min far har taget hegnet ned og er begyndt at fjerne det buskads/træ der er vokset, dem som har boet her før har brug det som en skraldeplads tror vi, der er gamle batteri lys, dåser, ledninger osv.

De fleste huller i jorden som vi har fundet indtil videre er dog imod/tættest på naboen, så de har nok også nogle ekstra beboere hos dem.

• #48   14. sep 2017 Det lyder som en rigtig træls egendom..

fandt i egentlig ud af hvem der havde forgiftet fiskene?

• #49   14. sep 2017 Vi vidste hvad vi gik ind til, min far renovere her og der imens vi bor her, så det skal nok blive et dejligt sted. smiley

Nej vi fandt aldrig ud af mere og der er ikke sket mere, vi mistænker at det har været meningen at det skulle ramme ham der boede her før.

• #50   15. sep 2017 Vi var oppe på loftet idag og de går måske også deroppe, vi fandt en død rotte i en kasse men den havde ligget der meget længe, så om de stadig går rundt deroppe ved vi ikke.

Vi har købt nogle rottefælder som vi sætter op deroppe engang i aften. smiley

• #51   15. sep 2017 Det gør de næsten med garanti hvis der er en død rotte.

• #52   15. sep 2017 Vi har muligvis også fundet ud af hvordan de er kommet ind, så vi håber at der ikke kommer flere ind. smiley

• #53   15. sep 2017 Tjek om de kan komme ind under tagplader og lignende. Vi kigger altid også op ad når vi kigger efter skadedyr.

• #54   15. sep 2017 Det kan de godt.

Vi har en skur/overdækket teresse lige på hjørnet (tæt på hvor man høre rotten i væggen), der er et tagrende rør ned til jorden bagved hvor vi ikke kunne komme til og så er tagrende røret fra selve huset på taget af skuret.

Vores teori er at den/de er kravlet op den vej, så vi har fjernet den nederste del af tagrende røret bagved skuret, hvis det er den vej de er kommet ind skulle det gerne forhindrer dem indtil videre.
    Vi har også lagt en fælde på det tag så hvis vi fanger en der, så er det meget sandsynligt at det er den vej de har brugt.

Kommentér på:
Rotte/mus i væggen.

Annonce