{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Syg og skal til eksamen i morgen :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er grædefærdig. Jeg har haft det skidt hele dagen( ondt i hovedet, ondt i halsen, ondt i hele kroppen) og har ligget under dynen. Jeg har feber på næsten 39 grader og i morgen skal jeg op og forsvare min projekt. Jeg er sådan i vildrede om jeg skal sygemelde mig. Jeg har aldrig været syg for alvor til en eksamen før. Samtidig har det været en kamp at skulle forberede sig i dag, så det er ikke blevet til så meget ? Og så er jeg også mega bange for at lægen ikke vil give mig en lægeerklæring, selvom jeg har det dårligt. Øv altså!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg og skal til eksamen i morgen :(
  • #2   27. jun 2017 Jeg ville give det et forsøg, hvis jeg på nogen måde kunne. De kan jo se du er syg, og kan godt vise hensyn. Din opgave udgør størstedelen af karakteren, og den er jo færdig og klar, husk det smiley
    Op med hovedet - du kan godt smiley

• #3   28. jun 2017 Jeg ville dope mig med pamol og ibuprofen og så gå til eksamen, hvis det overhovedet var muligt, det er hårdt at skulle læse op på det hele igen senere.

• #4   28. jun 2017 ... og så rigtig god bedring og pøj pøj med eksamen, hvornår du så end går op!

• #5   28. jun 2017 Jeg ville gøre alt hvad der stod i min magt for at komme til den eksamen, hellere en karakter lavere end at skulle op til sygeeksamen om en 2 eller 3 måneder. Jeg har selv været til en eksamen for to år siden hvor jeg havde lungehindebetændelse, det var bestemt ikke rart, jeg droppede mig med smertestillende, jeg er glad for at jeg gik op, selvom jeg lignede noget katten havde slæbt ind.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #6   28. jun 2017 Jeg er gravid og har eksamensperiode, jeg har været ret ramt af kvalme, træthed, hovedpine osv, men det kan lade sige gøre. Synes man glemmer det tæt på helt, mens man er inde - held og lykke

• #7   28. jun 2017 Du er syg så selvfølgelig kan du sygemelde dig og selvfølgelig vil lægen give dig en erklæring! Hvad er det for et projekt? Jeg er nok modsat af alle de andre og siger, at det ikke er det værd for hverken én selv eller de andre man udgør en smitterisiko for, hvis man møder seriøst syg op smiley

(og jeg ville ikke satse på, at de viste hensyn fordi de kan se du er syg. Det er jo netop derfor man sygemelder sig. Du bliver altså bedømt på de almindelige kriterier)

• #8   28. jun 2017 Ulempen er at du skal til sygeeksamen i august eller september. Jeg ved ikke hvad du læser. Hvis dit projekt er afsluttende for din uddannelse og du skal videre, kan det ind i mellem give komplikationer, for du kan ikke blive optaget uden eksamensbevis, og du får ikke dit eksamensbevis før du har gennemført. Det betyder at når du skal videre er der fx studiestart 10 august, men du har først sygeeksamen 20 august. Jeg havde gennemført eksamen. En veninde og jeg skrev studieretningsprojekt sammen (ikke samme opgave, men hjalp hinanden) Da hun skulle til eksamen dagen før mig, hentede jeg hende men brækposer mellem hendes ben, til eksamen uden en eneste opkastning, og så fortsatte roskildesygen igen bagefter.

Det er mest behageligt og sygemelde sig, og lægeerklæringen skal du ikke være bange for. De udskriver dem i flæng og er næsten ligeglade hvorfor du vil have den. Den koster ml 500-1000 kr efter hvad lægen du har, og det skal du selv betale.

Tænk en ektra gang hvis du skal videre på nyt studie efter sommerferien, så ikke du ødelægger din studieplan.

• #10   28. jun 2017 Jeg ville nok beregne hvad der ville være den største ulempe for mig - sygdom her og nu eller at skulle gå hem over sommeren og vedligeholde det læste og have endnu mere nerver på til sygeeksamen.
    Hvis du er på vej til eksamen så pøj pøj.
    Og god bedring uanset.

• #11   28. jun 2017 #9 cool, tak. smiley Anede ikke der var flere varianter af en lægeerklæringer. Jeg har kun købt den anden et par gange

• #12   28. jun 2017 Det er ikke en afsluttende eksamen. Jeg har besluttet mig for bare at få det overstået, selvom jeg ved at jeg nok ikke yder optimalt. Det eneste gode er at sygdommen lige pt. lægger en dæmper på nervøsiteten.

• #13   28. jun 2017 1 liter vand, panodil og pinex. Så har kroppen væske og feberen bliver slået ned. Se det fra den lyse side, projekt betyder garanteret mdt eksamen, så du er hurtigt hjemme igen. Skriftlig matematik med 4 timer i en lugtende gymnastiksal havde været meget værre

• #14   28. jun 2017 Trine: Ja det er et mundtligt forsvar på 30 minutter i alt.

• #15   28. jun 2017 pøj pøj...

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #16   28. jun 2017 Pøj pøj.
    Fornuftigt at få det overstået. Så kan du holde sommerferie uden at skulle tænke på den eksamen. smiley

• #17   28. jun 2017 Først og fremmest, held og lykke!
    Dernæst et godt råd. Panodil,pamol, og pinex virker som et spiderman-plaster - altså tror du på det, så hjælper det vel lidt smiley
    Nej, tag et par kodimagnyler, så spiller klaveret igen.

• #18   28. jun 2017 i og med en erklæring fra lægen koster penge plejer de godt at ville lave en smiley

• #19   28. jun 2017 Og held og lykke..

hvis det går meget dårligt pga du er syg, så spørg evt om muligheden for en sygeeksamen

• #21   28. jun 2017 Isabelle
    Siger du dermed, at jeg ikke kan få refunderet de lottokuponer, hvorpå der ikke var gevinst? Nu står værten ikke længere

• #22   28. jun 2017 Er han da faldet omkuld - ham værten altså smiley

• #23   28. jun 2017 Nåh det gik fint, selvom jeg fik et svedeanfald under fremlæggelsen. Det blev til et 7 tal.

• #25   28. jun 2017 Trine #13
    Panodil og pinex er det samme, så man må ikke tage 1 g af hver!

Fünke #7
    Enig, man bliver selvfølgelig bedømt ud fra den præstation man yder, de tager selvfælgelig ikke hensyn til at man er småsløj.

Håber det går godt, forstår godt du er taget afsted smiley

• #28   29. jun 2017 På vores uddannelse kan vi godt midt under eksamen sige at vi er syge og så gælder det ikke som et forsøg. Men man skal selvfølgelig komme med en lægeerklæring efterfølgende.

Kommentér på:
Syg og skal til eksamen i morgen :(

Annonce