{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆLP! Tynd mave på 3. dag! {{forumTopicSubject}}

Nu har hunden haft tynd mave i tre dage... igår gav vi ham noget ymer/A38 men det har kun gjort det værre... Jeg ved der tit er blevet nævnt et produkt herinde som skulle hjælpe med det samme, men nu hvor jeg skal bruge det, kan jeg simpelthen ikke komme på navnet, nogen der kan hjælpe???

En influenzaramt, ynkelig og desperat tenna, der er træt af at tørre l... op!*S*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP! Tynd mave på 3. dag!
  • #1   7. dec 2006 ZooLac er et vidundermiddel mod diarre!

• #2   7. dec 2006 Når mine hunde har haft tynd mave, lader jeg dem faste i et døgn. Det skulle få styr på sagerne igen.

• #3   7. dec 2006 Hej!!!
    Kartofler er gode pga kartofelstivelsen...
    God bedring..

Christina.

• #4   7. dec 2006 1000 tak alle sammen...
    var lige inde og læse et andet indgreb som jeg blev lidt grebet af...
    kan høre nu jeg hører nanvet zolac/zoolac at det var det jeg mente... det skal købes på apoteket , ik? Der findes ikke noget der virker hurtigere??? han har jo haft tynd mave før og håbede det ville gå i sig selv som det plejer... Han plejer at pibe så vi kan nå ud med ham, men det kan han ikke engang nå nu, nu rejser han sig bare og går direkte ud på vores altan...

• #5   7. dec 2006 Når det er på tredje dagen skal du måske overveje hvad der kan være galt?? er din hund stresset? Er det noget den spiser? Er den syg? Måske dyrelægen skulle inddrages smiley Hvis du mener dette blot er en almindelig tynd mave kan du; lade den faste et døgn, give A38 (det virkede jo så ikke Hi Hi), give noget tørst toast brød, lidt katoffel-mel med vand, nogen siger man skal give et æble?? og ellers er de jo alt muligt smart der samler maven smiley

• #6   7. dec 2006 Det der med kartoffelmel i vand skal man SAFTSUSEME passe på med!!!

Uha da da, hvis man giver for meget!!!
    To ord: beton-bæ!!!

Jeg ville også gå efter faste-uuuudkogte-ris-modellen!!!

• #7   7. dec 2006 Jo, der findes et rigtig fint middel som hedder canikur (kan købes hos langt de fleste dyrlæger, samt velassorterede apoteker, håndkøb).

Du starter med at faste hunden (og kun lade den få kogt (nedkølet) vand).

Samtidig giver du canikur (dosering står på pakken) sammen med zoolac, og altså intet andet.

Canikur og zoolac gives hver 8. time og efter et døgn burde afføringen være blevet bedre.

Er den ikke det bør du overveje dyrlægen, idet der nok så er tale om en infektion og dermed behov for antibiotika.

Men en kur med Canikur og Zoolac, kombineret med faste det hjælper meget ofte.

• #8   7. dec 2006 Og vandet skal være kogt, med 1 spiseske sukker og 1 teske salt.( selvfølgelig koldt )

• #9   7. dec 2006 ja, tænker lidt på det der med kartoffelmel eller kartofler... Har lige været ude i køleskabet og checke og det er selvfølgelig ymer han har fået,*G* ikke a38... ligger jo som sagt med influenza så fik manden til at købe noget med hjem igår, som så nu viser sig at være ymer, ikke a38... måske det har forlænget processen lidt*G*
    for hel.... da hvor er jeg træt af at finde ud af at vi faktisk selv har gjort det værre...*G* flot gøg og gokke*G*

• #10   7. dec 2006 pyyyh, kan slet ikke overskue det hele lige nu, men hjerne er som havregrød og det svimler når jeg står, så slevom det hele egnetlig er relativt simpelt virker det totalt uoverskueligt lige nu*G*

• #11   7. dec 2006 trien, jep, har lige ringet til den bedre halvdel og bedt ham købe noget med på vej hjem fra job... hvis han skal faste i 24 timer først, kan han jo sagtens vente med at købe det til i eftermiddag

• #12   7. dec 2006 trine even

• #13   7. dec 2006 er det ikke også noget med at de ikke må få rå kartofler??? Nogen der ved om de må få kogte???

• #14   7. dec 2006 Rigtigt med de rå kartofler. Det er et "big nono!
    Men de kogte må de gerne få!

Det er der mange der får. Du ved...lidt rester fra aftensmaden til sån lige at smovse i!! :o)

• #15   7. dec 2006 Du gir Zoolac og canikur nu...men ingen mad de næste 24 timer

• #16   7. dec 2006 Stine... Jeg behøver ikke faste ham i 24 timer INDEN jeg starter på behandling? Og kun zoolac og canikur, ingen a38 sammen med, som en anden sagde?

• #17   7. dec 2006 Charlie har også lige haft et døgn med diare. Men jeg må indrømme at jeg ikke bruger alle de dersens gode og billige gør det selv løsninger.

Jeg bruger min dyrlæge, så han får den rigtige hjælp fra start, jeg tør ikke risikere, at han måske bliver både syg og dehydreret. Så hellere betale hvad det koster.

Men sådan er vi jo så forskellige

• #18   7. dec 2006 Ulla, det er da heller ikke sådan at jeg ikke vil gå til dyrlægen hvis jeg mente det var alvorligt... Men han er ikke blevet dvask, han har både spist og drukket som han plejer, har været aktiv som han plejer, og nu viser det sig jo så at vi sikkert selv lige har forlænget processen med en dag eller to, ved at give ham ymer i stedet for a38...
    Men tro nu ikke at jeg aldrig bruger penge ved dyrlægen på min hund, fordi jeg er for nærig, får sku klippet hans negle ved dyrlægen hver eneste måned fordi det er for svært for mig at se hans nerver selv...
    Synes måske lidt du udtaler dig om noget du ikke ved noget om...

• #19   7. dec 2006 Om kartofler ... Dyrefondet har bragt en artikel om giftige ting. Der står, at voksne og sunde hunde kan tåle kogte kartofler, men til gengæld må de ikke få rå overhovedet. Spørgsmålet er så, om din hund kan kategoriseres som sund, når den har tynd mave. Jeg ville nok springe dem over lidt og prøve med ris i stedet.

• #20   7. dec 2006 Anette, tak, det vil jeg prøve, det er nok rigtigt at han er ikke er helt 100 på toppen med den mave

• #21   7. dec 2006 God bedring med ham.

• #22   7. dec 2006 Anette jo tak*S* tillader mig at stjæle halvdelen af hans gode bedring til mig selv også*G*

• #23   7. dec 2006 Årh, ja. Selvfølgelig tihi... Også god bedring til dig, Tenna. Det er ikke spor sjovt at have influenza og så skulle tage sig af en gang mylderbæ fra kræet.

• #24   7. dec 2006 Hej....

Jeg bruger kogte ris blandet med torskerogn fra dåse og A38. Skift også drikkevandet med kogt koldt vand (skold lige skålen). Du giverdet indtil tyndskiden er væk, så blander du så småt lidt tørfoder i og giver det et par dage.
    jeg har med held brugt det til både hvalpe, unghunde og voksne hunde.

Mange hilsner
    Smydi

• #25   7. dec 2006 nej, det er sku ikke nemt at holde min egen mave iorden med hans rod lige i hovedet *G* det er vist den pæneste måde jeg kan sige det på

• #26   7. dec 2006 smydi, tak...
    det er altid godt med gode råd...
    og rart at se at mange af dem går igen, hvilket jo på en eller anden måde må indikere at de virker*S'

Kommentér på:
HJÆÆÆLP! Tynd mave på 3. dag!

Annonce