{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp søges
  • #1   6. dec 2006 mentalt stimulere hun den også?

• #2   6. dec 2006 øhh kan du uddybe??

• #3   6. dec 2006 kontakte opdrætteren

• #4   6. dec 2006 jeg har nemlig også en hund som ødelægger, hvis ikke den er mentalt stimuleret inden jeg går fra den...

Det jeg gør er at kaste al morgenmaden, som han skal have ud i haven, så Vanni selv skal bruge hovedet og snuden til at finde maden

ellers gemmer jeg en masse guffer rundt i hele huset, som Vanni skal finde:-)

• #5   6. dec 2006 pia
    ja det kan hun gøre. men er der ikke nogle råd? for hvad det kan skyldes, der er så mange hundeejere herinde, nogen må kunne hjælpe

• #6   6. dec 2006 gitte

det er et godt råd. det vil hun helt sikkert prøve fremover tak

• #7   6. dec 2006 er der ellers nogen der ved hvad det kan skyldes??

• #8   6. dec 2006 laver en masse øvelser mens jeg går tur, og når vi er hjemme.

Ellers er der den øvelse med viskestykket, hvor du ligger en godbid i et hjørne og folder resten af viskestykket over, og så skal hunden bruge snuden og KUN snuden til at få fat på godbidden:-), det kræver at man er hos hunden mens og kræver tålmodighed:-) når hunden så kan finde frem til godbidden, så ligger man godbidden i midten af viskestykket iog krøller det sammen og lader hunden finde frem til godbidden via snuden

• #9   6. dec 2006 jeg vil tro at det er fordi den keder sig, man kan gå nok så mange lange ture, men hvis hunden ikke er træt i hovedet, så begynder den at kede sig:-)

har elv prøvet at gå med Vanni i 2 timer, og da jeg så bagefter lod ham være alene hjemme i en time, der havde han forsøgt at kradse sig igennem hoveddøren og hevet tapet ned...

• #10   6. dec 2006 Ja en rhodesian ridgeback er jo en hund der vikelig skal stimuleres og aktiveres... 6 gå turer er ikke nok.. Nej som Gitte siger skal han stimuleres, han skal bruge hjernen...

Hvor gammel er hunden?

det med at sprede mad ud er en god ting, han skal blive træt oppe i hovedet...

• #11   6. dec 2006 he jigen gitte.
    det var også det jeg gjorde i dag, gik med hende i parken hvor hun legede med hendes gode veninde som er af samme race. vi kom hjem efter to timer, så var det at jeg tog afsted, efter 1 1/2 time kom jeg hjem, så havde hun ødelagt en blækkuglepen, der var blæk over det hele møbler, gulv mm. så har hun taget alt ned fra køkkenbordet. hilsen malika, skrevet fra marias profil

• #12   6. dec 2006 den er tre år gammel, hvor meget mere ´kræver den så?? det er jo mega lange ture den får, hvor den for lov at løbe fri, og bliver træt. + den bliver trænet.

• #13   6. dec 2006 Jeg følger trop og siger at I må igang med noget mental træning, lav ting med hunden hvor den skal bruge hovedet, HVER dag, gerne flere gange om dagen.
    Sportræning, forskellige nye triks osv.
    Gåture og legeture er ikke nok for særlig mange hunde og slet ikke en hund af den race.

• #14   6. dec 2006 Hvis den får 6 megalange ture (mega = over 1½time) så er det 9 timer i døgnet de går med den?? Så kan det jo også være den er overstimuleret/stresset af at aldrig have ro til at slappe af.

• #15   6. dec 2006 jeg er rigtig glad for alle de råd, og tager dem til mig, vi vil straks begynde at gøre hverdagen anderledes

• #16   6. dec 2006 det kan godt være jeg går for meget med hende, tror du det så hjælper det bliver kortere ture?? eller bare sløjfe den ene.

• #17   6. dec 2006 Vores dag ser således ud (jeg går hjemme hele dagen)

kl.7.30 Aflevere unger og derefter en tur over markerne 45-75min.

ca.kl.12 Hver anden dag træne sammen med en veninde og hendes hund ca½ time derefter leg ½ time.
    Hver anden dag, træning ca 15min og 15min leg i haven.

ca kl.14.30 ud og gå en god tur i snor på 45-60min derefter hente unger.

ca kl.19 en tur ned i parken på ½ times tid.

Derudover er vi på stranden eller i skoven mindst 1 time om ugen sammen med en anden veninde og hendes hund, samt et par timers leg og hygge derefter.

Og selvfølgelig leg med manden og ungerne i huset.

• #18   6. dec 2006 Prøv at beskrive en typisk dag...

• #19   6. dec 2006 07.30 gåtur på ca 45 min i skov
    10.00 gåtur og leg med bold 1 time
    12.30 lege med hendes veninde af samme race ca 2 timer
    15.30 lille gåtur på ca 30 min
    19.30 lidt forskelligt hvor meget vi går der
    og en tur igen inden sengetid på 15 min

• #20   6. dec 2006 gør jeg da, det helt forkert?? hvad kan jeg ændre for at det bliver bedre??

• #21   6. dec 2006 Mit råd vil være,

Morgen, god gåtur et spændende sted.

Middag, leg med veninden.

Aften, god gåtur et spændende sted.

+ div tisseture hun/han kan have brug for

+ 3 gange 15 min mentaltræning i form af søgen efter mad eller ting. Lær ham/hende nye triks, evt et nyt hver 2.-3. dag, forskellige lydigheds øvelser.

+ giv evt al mad som søg, enten i haven eller på Jeres ture (hvis det er et sted uden andre hunde) det kan også gemmes rundt i lejligheden hvis du ikke har have.

Når han/hun skal være alene, er hele huset så til rådighed?? For det er ikke alle hunde der kan finde ud af at have alt den plads alene. Min Monique er kun i køkkenet (et stort et) efter hun raserede ledninger, sko, bamser osv

• #22   6. dec 2006 ja hun har næsten hele huset, på nær sove og badeværelset. og huset er meget lille. tak for ALLE rådene. nu vil vi slutte af tak tak tak

Kommentér på:
hjælp søges

Annonce