17.702 visninger
|
Oprettet:
Hund bortgives på gul og gratis. {{forumTopicSubject}}
Hejsa herinde jeg ville bare lige sige at der er en hund der bortgives på gul og gratis, og så tænkte jeg om der måske var nogen herinde der lige stod og manglede sådan en...
Jeg ved ikke hvilken en det er eller køn, alder eller noget men man kan jo ringe til ejeren hvis det er.
Det ligner en blanding mellem lab og hønsehund. ?
Dvs. Ser mega sød ud.
Hans mobil. Nr er 22322454
Og den befinder sig i Fjerritslev.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Sikken en smuk hund Håber at den får et godt nyt hjem !! Jeg mangler desværre ikke lige sådan én.
mar 2017
Følger: 85 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 130
mar 2017
Det er bare ærgerlig at folk først tænker på at en hund tager tid efter de har fået den....
mar 2017
dec 2010
Godt at jeg ikke vidste det, for så havde jeg sgu nok snupset den med hjem
mar 2017
mar 2017
mar 2017
mar 2017
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.471
mar 2017
Alene hjemme problemer?
maj 2009
dec 2010
maj 2009
dec 2010
Jeg øver mig, og er blevet en lille smulle bedre (har lige sagt nej til den lækreste lille whippet tæve ), men fuck hvor er det svært, når nu man gerne vil hjælpe !!
mar 2017
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
apr 2012
Emner: 1 Svar: 161
Var det Hugo der var gadehund..?
apr 2012
apr 2012
Men han var fra udlandet..?
apr 2012
Pga dit svar i #31..
Men glem det bare..
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Ikke at fortælle hvad der er baggrunden for en omplaceringshund, er da totalt tåbeligt for både hund og dem der skal have den.
Vi har en omplaceringshund, og det var med vilje ikke gennem et internat, da jeg vil vide årsagen, så jeg kan tage udgangspunkt i det. Ja, så kan personen jeg købte ham af lyve, men jeg er relativt god til at gennemskue mennesker. Hvilket ikke var nødvendigt ved ham her. Han var et godt menneske.
Vores er det 3 gang han er omplaceret og magen til nem hund at modtage skal man lede længe efter.
Det eneste ved ham var/er, at han ikke rigtigt har modtaget nogen form for træning, men han er heller aldrig blevet slået eller mishandlet. Den slags gider jeg ikke, jeg skal ikke bruge mit liv på at rette den slags op ved en hund.
I det tilfælde er det jo egentligt ret nemt, og jeg bliver altså aldrig irriteret over hans utal af tåbeligheder, da jeg jo bevidst valgte ham omend han ikke var perfekt.
Men det bliver han....
Gadehunde fra udlandet burde forbydes efter min mening, men det er nok en anden debat (beklager til Jer der elsker dem og mener i gør en god gerning, jeg deler bare ikke opfattelsen).
Ovenstående hund, er i øvrigt ret køn!
maj 2009
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
desuden behøver der ikke være andre årsager end mangel på tid. (men det er vel bare normen her inde, at man fra start antager der værste)
apr 2012
feb 2017
Følger: 17 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 30
Så tilbage til emnet: hunden ser sød ud og jeg håber, at den finder et godt og kompetent hjem
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
Mangel på tid = mangel på aktivering.
Jeg har selv en rulab(ruhåret hønsehund/labrador) og det er herlig hund, men det er altså en hund med et STORT jagtinstinkt og det kræver at hunden bliver aktiveret og brugt.
Har en ejer kun tid/mulighed/lyst til nogle få små ture i snor med hunden om dagen, så er det simpelthen ikke en hønsehund(ægte eller kryds) som man skal have.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Halvdelen af debatten giver ikke mening, da der mangler en masse indlæg. Men en tysk korthåret, der ikke bruges aktivt - det er skisme at bede om problemer.
Jeg håber en fornuftig jæger får hænderne i den, men hvis den ikke er trænet, så er der meget forarbejde i den før den overhovedet kan bruges på praktisk jagt.
Og jeg er helt enig - gadehunde fra udlandet burde forbydes. Vi har mange herhjemme, der savner et godt hjem. Hvorfor bruge tonsvis af kroner på at hente en gadehund hjem, som 9 ud af 10 gange løber væk eller aflives pga. problemadfærd netop pga den er...gadehund.
feb 2017
Det er samme retorik der påstår at vi ikke kan hjælpe flygtninge, fordi vi har hjemløse. Den type argumentation er det dummeste JEG har læst i dag og grund til meget ufred i verden
Ps. Når ord skrives i anførselstegn på den måde, så betyder det, at det ikke skal tages i den bogstavligste forstand, men sandsynligvis med et glimt i øjet
mar 2017
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Hvad menes der i det hele taget med "racist" i denne sammenhæng, hvis det ikke er ordets bogstavelige forstand? Og hvorfor må man nødvendigvis være "racist", hvis man ikke er enig i ressourceprioriteringerne?
feb 2017
Jeg ved ikke, om jeg synes, at man kan tale om ressourceprioriteringer, når det handler om folks private hundehold. I forhold til flygtningestøtte, hjemløse osv så er det selvfølgelig et politisk spørgsmål. Men jeg er nok for liberal til at synes, at man skal blande sig i folks hundehold - eneste undtagelse i min optik er hvalpefabrikker.
Jeg kan kun svare for min egen brug af ordet i anførselstegn, men her lægger jeg mig op af den løse/upræcise betegnelse som defineres i den store danske:
racist, tilhænger af racisme; racehader (efterhånden også brugt i en mere upræcis betydning om én, der demonstrerer ringeagt over for fremmede el. andre grupper af mennesker).
I dette tilfælde overført på hunde i den forstand, at jeg ikke forstår den der "ringeagt" overfor gadehunde som "race". Fair nok at man ikke vil have en gadehund, men hvorfor skal man altid svine dem? og fair nok at man hellere vil støtte hjemløse end flygtninge, men igen, hvorfor svine dem?
Jeg synes, at vi desværre er enormt hurtige til at tænke i sort/hvid og enten/eller her i lille DK, istedet for at gøre det hele lidt mere nuanceret. Alle har jo ret til deres mening, men debatter er nu en gang mere interessante hvis man ikke starter med absolutte holdninger, hvor der kun er ét rigtigt svar.
Jeg er ikke en ubetinget fortaler for gadehunde (for så turde jeg ikke være herinde), jeg beder blot om flere nuancer i debatten
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 48
okt 2016
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.148
ja, nemlig ja
okt 2016
maj 2004
At sige, at man ikke er tilhænger af at få en masse udenlandske gadehunde til landet, er ikke det samme som at svine dem. IMO, ihvertfald.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Jeg synes det er fantastisk,hvis folk vil hjælpe hundene - der hvor de er.
Og det at bringe flygtninge ind i debatten hører slet ikke hjemme. Vi taler om hunde, ikke mennesker.
Flygtninge debatten hører hjemme i en helt ny tråd.
feb 2017
http://nsuworks.nova.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1301&context=nlr
Dog er det typisk brugt i forbindelse med BSL diskussioner
feb 2017
Nej, det er ikke en kobling jeg laver - den laver du
Jeg skriver, at man må have den mening, man har lyst til - men at jeg står af, når man begynder at svine en bestemt hunderace, befolkningsgruppe eller whatever. For jeg synes ikke det er nødvendigt at være "imod" nogen eller noget, for at have en holdning om noget. Så vidt jeg kan se, har du ikke svinet nogen - ergo er det heller ikke dig jeg "omtaler" vi er blot uenige - og det har man jo heldigvis lov til at være!
maj 2004
Der er da heller ikke andre her, der sviner gadehunde, er der?
feb 2017
Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvis andre folk ikke ønsker at have en gadehund - det er 100% deres eget valg. Men at begynde at tale om lovgivning, sådan at en person som MIG ikke har dét frie valg - det synes jeg er "svineri".
Der er jo netop forskellige grader af "ringeagt", og hvad folk gør med deres private ressourcer (for at vende tilbage til dit eget ord), det kan simpelthen ikke hidse mig op. Forstået på den måde, at hvis DIN holdning er, at du vil bruge DINE ressourcer på danske hund istedet for udenlandske, så fred være med det Men at begynde at ville bestemme hvad jeg eller andre skal bruge VORES ressourcer til (fx gennem lovgivning) - det er jeg imod. FORDI tingene i mine øjne ikke behøver at være enten eller - JEG kan godt gøre begge dele, og det ville jeg egentlig gerne kunne uden at blive "fordømt" grundet folks ringeagt for eksempelvis gadehunde
Det er i den rækkefølge mit argument folder sig ud - jeg siger intet sted at folk SKAL gøre som mig (fordi så ville jeg netop være sådan en, der forsøgte af begrænse folks frie valg) - tværtimod siger jeg igen og igen, at folk skal vælge som de vil - men at jeg til gengæld også vil have fred til at vælge som jeg vil uden at folk skal komme rendende med deres "lovgivningsforslag"
Dine ressourcer, dit valg. Mine ressourcer, mit valg.
maj 2004
Det jeg opponerer imod er, at fordi man synes, at man bør hjælpe herhjemme først, SÅ må det være fordi man er "racist" overfor gadehunde. Det er jo lige netop IKKE et udtryk for at ville se nuanceret på tingene.
At noget er noget svineri, er skisme ikke det samme som at svine noget til.
Jeg siger heller ikke, at du vil bestemme hvad folk gør. Jeg siger, at du sætter folk i bås og pådutter dem labels, baseret på deres holdning til emnet. Det er ikke det samme, som at ville bestemme hvad de skal gøre. jeg kommenterer vidst slet ikke på, om du eller andre må gøre som de vil, for det er der da ingen tvivl om. Jeg er personligt heller ikke tilhænger af at skulle forbyde det. Dertil er jeg også for liberal jeg synes bare ikke det kan passe, at fordi man synes, at man skal hjælpe herhjemme først, så er man "racist" og man sviner dem og jeg ved ikke hvad. Det stemmer jo netop ikke overens, med dit ønske om at ville se nuanceret på det.
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 48
apr 2012
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 3.831
Så er det da lidt utroligt, at danske hunde, som deltager i konkurrencer eller udstillinger i udlandet aldrig slæber mærkelige sygdomme med hjem.
Mens gadehundene lider af alverdens smitsomme sygdomme!
mar 2017
Det er mig du er så ophidset over.
Ok, men så lad mig stille dig et spørgsmål i stedet.
Hvad skulle være baggrunden for at tage en hund fra udlandet til DK, når det ikke har et formål i avl?
Jeg aner intet om sygdomme osv, og formoder at det er der styr på. Alt andet vil være ulogisk.
Vi taler om hunde, som bestilles på afstand, og som ejer ikke kender?
En forening som denne: http://www.graeskehunde.dk
maj 2009
Så er det da lidt utroligt, at danske hunde, som deltager i konkurrencer eller udstillinger i udlandet aldrig slæber mærkelige sygdomme med hjem.
Mens gadehundene lider af alverdens smitsomme sygdomme!
Det er der overhovedet ikke noget besynderligt i.
Vores udstillingshunde er vaccineret mod mange sygdomme og er passet med vacciner, ormekure mm.
Vores udstillingshunde render ikke frit rundt i gaderne i uger, måneder eller årevis mellem andre syge hunde, katte, rotter mm. samt at vores udstillingshunde er sunde og raske og derfor har et velfungerende imunsystem.
Faren for at vores udstillingshunde bliver smittet er minimal og kan ikke sammenlignes med gadehunde.
Endvidere, så er der rigtig rigtig mange gadehunde som ender på internat her hjemme.
Gadehunde skal hjælpes i de lande de befinder sig. Det hjælper ikke at slæbe dem hjem til os. Det der skal til for at hjælpe gadehundene er en holdningsændring i de lande, hvor man har gadehunde.
Vi burde gøre lige som Norge og forbyde import af gadehunde.
maj 2009
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Den hund, jeg stod til at skulle adoptere, havde pas. Det skulle den have for at komme til DK. Som jeg forstår det, så er der i passet inkluderet alle de vacciner, hunde herhjemme får, samt dem, de skal bruge, hvis jeg f.eks. skulle en tur til Sverige med den. Der er vel ikke forskel på kvaliteten af, hvor i Europa, det pas bliver lavet - hvis reglerne ellers følges...?
Jeg talte med dem først over telefonen i en time. Siden kom de på hjemmebesøg, hvor hunden var med (den var allerede i plejefamilie i danmark). Men det var en del af aftalen, at uanset om jeg blev godkendt eller ej, så ville hunden komme med tilbage den dag, så beslutningen blev gennemtænkt fra begge sider. De havde adfærdsbehandler tilknyttet til at hjælpe med rådgivning og indsats, hvis man havde brug for det, hvilket var meget betryggende.
Det endte så alligevel med, at jeg ikke blev godkendt. Jeg har for mange rejser på tværs af landet, hvor han skulle med, hvilket ikke er godt for gadehunde. Det var adfærdsbehandleren, som havde vurderet sagen - som bliver gjort i alle deres adoptioner.
Jeg ved ikke, om min oplevelse er standarden for importerede gadehunde, men jeg synes sg' det var professionelt og betryggende. Især set i forhold til, hvad man ellers kan læse mellem linjerne på DBA bl.a.
Mit ønske om at adoptere en gadehund var egentlig ikke sentimental. Jeg kiggede længe på internaterne, men der var bare ingen af deres hunde, jeg var kvalificeret til, med mindre vi snakker taskehunde, som jeg ikke er den store fan af. (smag og behag osv.)
Kravene fra internaterne var meget høje. Jeg bor i lejlighed, jeg bor i byen (omgivet af natur - men det er jo desværre ikke ude på landet), jeg har ikke have, jeg havde ingen erfaring med hunde, jeg har kat, jeg har børn osv..
Jeg synes, det er en skam, at der bliver aflivet så ufatteligt mange sunde og raske hunde i DK. Det syntes jeg også, da jeg selv var klar til at overtage en af dem. Men det er bare svært at stille det op på den måde. De, som afliver, tager denne beslutning i stedet for at bringe hunden til internat, eller "bortgive til den helt rigtige". De er udenfor rækkevidde for potentielle nye familier.
okt 2008
apr 2012
http://www.dyrefondet.dk/nyheder/vis.htm?nid=113
http://www.aalborgdyrehospital.dk/viden-om/hund/gadehunde-fra-syd-europa
Det her er bare et lille udpluk
jan 2017
Jeg vil sige, at der er altså markant forskel på at skovle en hund op fra gaden, når man er på ferie - og så på at adoptere igennem en organisation, som samarbejder med dyrlæger og internater i områderne om at bringe hundende til DK.
Jeg er med på, at man ikke skal stole blindt på organisationer (af nogen art), men med lidt forarbejde kan man nok godt luge de dårlige fra. Som udgangspunkt fortæller disse artikler ikke noget om disse organisationer. De siger blot "lad være med at tage en hund med hjem fra ferien" og det er jo sund fornuft.
Tilføjelse:
Min dyrlæge fortalte mig, da Bodhi var helt lille, at risikoen for at blive smittet før den sidste vaccine var meget lille her i området (Hørsholm), fordi folk generelt var rigtig gode til at vaccinere deres hunde. Det må nødvendigvis betyde, at der er områder i DK, hvor hundeejere ikke er så gode. Og det må jo så betyde, at der er områder i DK, man ikke bør købe hvalpe fra, med den logik.
Min pointe er, at det ikke handler om landet/byen hunden kommer fra, men om papirerne og forholdene er i orden.
okt 2008
maj 2009
okt 2008
Ligesom det kan være risikabelt at tage dyr med sig hjem fra udlandet, skal du også være opmærksom på, at der kan være risici forbundet med at tage kæledyr med på ferie i udlandet.
Der forekommer flere sygdomme i udlandet, som de normale vaccinationsprogrammer, som dyrlægerne anbefaler til katte og hunde i Danmark, ikke beskytter mod. Du kan derfor udsætte dit kæledyr for en unødig smitterisiko ved at tage det med til udlandet.
Så vi lukker bare alle grænserne og bliver i vores lille andedam med vores ihhh så raske dyr.
Så har vi vores sygdomme Mrsa bl. a og de har deres, og de bliver ikke blandede.
Selvfølgelig er det ikke sådant, men jeg tager afstand fra alle de udokumenterede skrækkampagner.
okt 2008
Og selvfølgelig må man da ikke tage hunde over nogen grænser overhovedet uden at have papirerne i orden.
Det er vel logik for perlehøns.
At man så gør det alligevel, og hunden bliver aflivet, så har man kun sig selv og takke for sin dumhed.
Apropos BT og Ekstra Bladet er det mon ikke derfra, at I har historierne om , at Norge har forbudt indførsel af gadehunde?
apr 2012
https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Representantforslag/2016-2017/dok8-201617-011s/?all=true
Der arbejdes på sagen.
Men som det står nu er der ikke et forbud
dec 2010
Så kan vi sidde her i vores lille land og hygge med kringle og kaffe, og se på at resten af verden dør af nye, grumme sygdomme, som jo bestemt ikke rammer os, da grænsen jo er lukket
PS. Ironi kan forekomme
Uanset hvor mange forbud vi end måtte udstede, så kan vi intet gøre, for at forhindre sygdomme i at komme ind over grænsen, hvad enten de er luftbårne, eller båret af vilde dyr.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
dec 2010
Men decideret forbud giver ingen mening.
maj 2009
dec 2010
maj 2009
dec 2010
Caroline: Nej, selvfølgelig skal der da gøres noget ved problemet med de østeuropæiske foreninger, der åbenbart sjusker med papirer og vaccinationer. Men det må kunne løses på en anden måde, end et forbud mod import af hund.
Jeg ønsker stadig at det er muligt at drage til udlandet og hente en ny avlshund, at tage familiehunden med på ferie, at tage på udstilling i udlandet, og at hvis man bosætter sig i udlandet i 1/2 år, så kan man tage sin nye hund med hjem.
dec 2010
dec 2010
Har set at en del danske foreninger, har taget hunde til DK, uden at de havde hjem, og det har jeg det lidt anstrengt med. Ved ikke om det er det som de mener ? Eller om hunden kun må hentes af ejer i hundes oprindelige hjemland ?
okt 2008
Selv om regelverket for innførsel av hunder overholdes, er det ingen garanti for at dyret ikke har andre sykdommer og parasitter. Norge kan på grunn av EØS-medlemskapet ikke stenge disse hundene ute, men ber den som vurderer å innføre gatehunder om å sette seg godt inn i hvilke sykdommer og parasitter som eksisterer i hundens leveområder, og sørge for at hunden behandles mot disse før innførselen gjennomføres.
Hvis man læser længere nede kan man læse, at man som privatperson kan have 5 hunde med "hjem".
Har man flere og/eller det er til videreformidling gælder reglerne for kommerciel indførsel.
Der skal alle afsenderen og modtageren godkendes af "matttilsynet".
Hundene skal anmeldes inden ankomst og skal opholde sig 2 døgn "et sted" og er de til videreformidling yderligere 2 døgn.
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/reise_med_og_innforsel_av_hund_katt_og_ilder_til_norge/innforsel_av_dyr_til_norge.4204
Jeg synes, det er superfint, at man prøver at finde en måde til at få lukket af indførsel af disse hunde, som jo beviseligt hverken er vaccinerede eller lever op til almindelig standard, hvad angår sundhed.
Men at der findes brodne kar i Rumænien, som kun tænker på penge, gør jo ikke alle formidlere af internat/gadehunde til forbrydere.
Man skal være kritisk, ja, det gælder vel også i hverdagen!
Men jeg synes, det er for nemt at udråbe alle gade/internathunde som syge og fulde af underlige tropiske parasitter og decideret udsætte vore hunde og os for dødelige sygdomme.
Og så hader jeg forbud
dec 2010
Jeg er slet ikke uenig i at vi skal forsøge på at forebygge at få syge hunde til DK, som kan smitte danske dyr. Jeg er bare uenig i at et forbud af gadehunde, skulle hjælpe på det.
Jeg har selv 3 skønne tidligere gadehunde fra Spanien, som har boet her i årevis nu, og aldrig haft en sygedag. Kender adskillige mennesker der også har haft gadehunde, som har boet her i årevis, uden problemer. Den eneste syge hund, som jeg lige kan komme i tanke om, var en hund med skab (ikke smitsom), som en af bestyrelsesmedlemmerne i en forening tog hjem, vel vidende at det kunne blive dyrt og langvarigt at behandle den pågældende hund.
Hvorfor skal en masse hunde og hundeejere straffes, fordi enkelte foreninger ikke er deres ansvar bevidst, og sjusker med vacciner og papirarbejde ?
Hvis man sætter en stopper for import af hunde, så sætter man samtidig også en stopper for import af nye avlshunde fra udlandet. Sætter man en stopper for at foreninger må hente hunde til DK, kan de kommende ejere bare selv rejse ned og hente dem. Du kan ikke stoppe det helt, så jeg ser hellere at der bliver bedre kontrol med hvad der kommer ind over grænsen, og om de er vaccineret og behandlet for parasitter.
dec 2010
mar 2017
Skal man ikke vaccinere sin hund mod det til udstilling hvis man vil deltage?
dec 2010
mar 2017
Tog det egentligt som en selvfølge.
Men ok, det er helt sikkert ikke en af de farligste sygdom, trods alt.
dec 2010
En af mine veninder kom hjem med kennelhoste fra en udstilling sidste år, og der blev flere af hendes egne hunde også smittet
maj 2009
Hvorfor mener du at en masse hundeejere straffes ved at man forbyder import af gadehunde ?
De eneste hundeejere, som vil blive straffet er dem, som tager en gadehund fordi de så kan prale med, hvor gode mennesker de er.
Med internater, som er fyldt og 15.000 hunde, som aflives hvert eneste år, så er der hunde nok til alle.
Men Ida, rabies i Holland kan vel ikke udelukkende forklares med at det er gadehundenes skyld. Hvad med ræve/ulve, som naturligvis aldrig bliver vaccineret, og som kan vandre frit over de forskellige landegrænser
Pudsigt at det udelukkende var gadehundene, som kom til landet der fik Rabies.
Ann-marie, hvor i Holland tror du, at disse gadehunde er blevet smittet af ulve/ræve og andet ?
Martin - jo, alle hunde, som udstilles skal være vaccineret.
dec 2010
Jeg har adskillige gange hørt den der med, at folk der adopterer gadehunde, kun gør det for at kunne prale med det. Undskyld mig, men hvis man kun var interesseret i at adoptere en hund, for at få goodwill, så ville det da være væsentligt nemmere, og billigere at adoptere en hund fra et dansk internat. De tager normalt ikke på hjemmebesøg, der er ikke flere måneders ventetid, du sparer mindst 1000 kr. og så kan du oven i købet være så heldig, at de mennesker du møder på din vej, som du selvfølgelig praler overfor, rent faktisk også har hørt om den store hundesag, hvor din adopterede hund stammer fra.
At man har adopteret en eller flere gadehunde fra udlandet, udelukker ikke at man også kan støtte internaterne herhjemme ! Jeg har været medlem af Dyrenes Beskyttelse, og Dyreværnet i årevis. Jeg har adopteret 3 katte fra Dyrenes Beskyttelse, og har haft spurgt på 1 hund, som så var afsat. Jeg har flere gange haft overtaget danske genbrugshunde fra private. Jeg hjælper hvor jeg kan, fordi jeg har det godt med at hjælpe dyr.
At have genbrugshund, hvad enten den kommer fra udlandet eller DK, er ikke for alle, men hvorfor sætte en stopper for at os, der har lysten, kan hente hund i udlandet, når man alligevel ikke kan stoppe sygdom i at komme ind over vores grænser.
Trist at høre, at gadehunde i Holland er blevet testet positive for rabies. Det er ikke godt nok, og det må bare ikke ske !!! I stedet for at forbyde import af hunde, uden stamtavler, kunne man jo sætte højere krav mht.sundhedscheck, selvfølgelig betalt af kommende ejer.
Siden hvornår er det blevet et krav at "vaccinere" for kennelhoste, inden deltagelse på udstillinger ? Det har jeg ikke hørt om. Almindelig vaccine, ja. Kennelhoste, nej.
maj 2009
Angående gadehunde, så er det faktisk det samme som at købe hund af en hvalpefabrik.
At købe fra hvalpefabrik er no go, det må man endelig ikke støtte, for køber man fra en hvalpefabrik, så holder man jo liv i den.
Jo jo, man har reddet en hvalp, men samtidig har man jo lavet plads til at der produceres nye hvalpe.
Med gadehunde er det det samme.
Sender du 100 græske gadehunde til Danmark, så har du reddet 100 hunde, men samtidig har du lavet plads til de næste 100 gadehunde.
Det løser ikke noget at vi kommer og samler deres - undskyld mit udtryk som nok støder mange, men ikke er ondt ment - affald op og fjerne det.
På den måde lærer de det aldrig.
Gadehunde skal blive i deres hjemland og hjælpes der.
Den eneste måde man kan hjælpe dem på, er ved at der sker en holdningsændring i de lande hvor der findes gadehunde.
En holdningsændring får man ikke ved at "rydde op" efter befolkningen, tværtimod.
maj 2009
For med gadehundene er det lige som med hunde fra hvalpefabrikker.
Nogle er/bliver problemhunde og bliver aflivet, og en hel del af dem ender på et dansk internat.
aug 2015
Følger: 72 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 113
Disse to ting kan i min verden derfor slet ikke sidestilles - ligesom at man heller ikke kan sidestille at købe en dansk internathund med at købe en tilfældig dårligt avlet hvalp fra DBA.
okt 2016
Er det ikke at generalisere lidt for meget..
jan 2017
Jeg tænker, at det er meget ambitiøst at tro, at organisationerne der kan ændre på noget som helst i den retning. Det er svært nok herhjemme.
Så 100 hunde reddet der, giver i det mindste håb om, at de får en bedre fremtid her.
Jeg hører hele tiden, at internaterne bugner af hunde. Men hvor? Jeg kan forstå, hvis problemet er, at internaterne kører på max kapacitet. Men set i forhold til 15.000 raske hunde, som bliver aflivet og at vi er en nation af en halv million hunde, så synes jeg ikke, der er ret mange hunde på internaterne?
Jeg kiggede længe. Men måske er det ikke alle internater, der dukker op i en google søgning?
dec 2010
Jeg er som sådan ikke uenig i, at i lige præcis Grækenland, der kunne det måske give mening, ikke at hente gadehunde fra. Da man i Grækenland har en lov der forbyder at aflive raske hunde = at antallet af gadehunde er et meget tydeligt problem for befolkningen, når der er rigtigt mange. Omvendt så kan jeg godt forstå, at man som dansk dyrlæge, har meget svært ved bare at efterlade en masse hunde til et miserabelt liv på gaden. At starte en organisation her i DK, der hjælper med at gøre opmærksom på et kæmpe problem i Grækenland, er fint med mig. Det sender jo et eller andet sted også et signal til grækerne om, at de hunde, som de smider på gaden som affald, rent faktisk er noget værd, når folk i Nordeuropa er villige til at betale for at adoptere dem. Hver gang man fortæller om sin gadehund, er man jo med til at gøre opmærksom på et problem i f.eks Grækenland, som jo har en god del af deres indkomst fra turisme.
I Spanien, forsøger man at løse problemet med gadehunde ved at aflive dem. Nogen synes måske at det er en fin løsning ? Det synes jeg ikke.
Når man får en gadehund fra Grækenland eller Spanien, er man samtidig med til at støtte de foreninger der arbejder hårdt for at ændre forholdene for gadehundene i deres hjemlande. Forhåbentligt får man en dag held til at få lokalbefolkningen til at tage mere ansvar.
Og så lige til info, hvilket sygdomme Fødevarestyrelsen advarer imod: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Smitterisici-ved-indfoersel-af-hunde-til-Danmark-fra-andre-lande.aspx
Bemærk at de også nævner familiehunde, som har været med på ferie, som mulig smittebærer.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
Det er dog ved at gå af mode at spise hund så der er der hunde der bliver flyttet til europa. (Dog ikke fordi man indser at det er forkert men fordi markedet for spisning af hunde gør at det ikke kan løbe rundt, pga mode i spisning)
Når folk ikke kan se de gør noget galt og ikke synes det burde forandres, så vil der i realiteten ikke forandres noget.
Hvis folk i stedet donerede penge så folk kunne holde foredrag eller bruge resourcer på at lære den generelle befolkning om at holde hund, så ville jeg kunne se en forskel.
Men at vi bare tager ansvar for andre så de ikke behøver forholde sig til det, det kan jeg ikke se virker.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 2 Svar: 2
Det er ikk okay at anskaffe sig en hund hvis man ikk har tid eller penge. Penge er ligeså vigtigt.
Ingen ved noget!
der er heller ingen der ved om der er noget galt med hunden.
Istedet for at ytre sig negativt så ring dog at spørg.
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 2 Svar: 2
Hund bortgives på gul og gratis.