{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Humlebier i haven {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har lige opdaget at der i en af fuglekasserne bor nogle lidt andre dyr end tiltænkt.

Humlebier. Det er en af de helt små arter, synes de er søde.

Men udgør de en risiko? Altså som hvis det havde været hvepsebo eller honningbier?

Et eller andet sted, så har jeg ikke lyst til at sige det til min husvært, synes det er spændende og hvis de ingen skade gør, så ville jeg blivked af at de fjernes

Men hans voksne søn har hver anden weekend sine to børn, tænk om de får sparket, kastet en bold på kassen?
Den øverste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Humlebier i haven
  • #1   4. jun 2017 Humlebier er generelt meget fredelige, med mindre man tramper på dem eller maser dem.

  • #2   4. jun 2017 Jeg troede lige jeg var blevet helt bims! Jeg har nemlig lige opdaget det samme, så lige et splitsekund tænkte jeg om jeg havde oprettet den tråd her haha!

    Jeg må være ærlig, jeg har givet mine gift. Jeg vil ikke have dem. Jeg skal ikke risikere hunden tager en, og bliver stukket.

    Men efter hvad jeg kan læse om dem, skulle de vist være ret uskyldige at have. Det er de sikkert også, men de skal ikke være i min have.


  • #3   4. jun 2017 Humlebier er utrolig fredelige og her til efterår, så dør de alle sammen bortset fra dronningen.
    Humlebier er også meget vigtige for vores afgrøder, da de bestøver træer, buske og blomster. De er speciel vigtige for os nu, fordi vi ikke har ret mange bier tilbage til at lave bestøvnings arbejdet.

    Hvis de boede hos mig, så ville jeg lade dem være i fred og glæde mig over dem.


  • #4   4. jun 2017 http://chrisal.dk/humlebier/

  • #5   4. jun 2017 De får i hvert fald ikke gift her...det synes jeg ikke man kan tillade sig. Men hver sin mening.

    Jeg er ret fascineret af dem, har ikke tidligere set at der har været humlebier i haven. Så de er mere end velkomne.

    Havde det nu været hvepse, så havde jeg fået dem fjernet..


  • #6   4. jun 2017 Salla Lad være med at sige det, lad som om du ikke har opdaget dem smiley selv hvis børnene får ramt "huset" med en bold, så sker der ikke noget, de er ikke som hvepse og afrikanske bier der jagter og stikker enhver de genere dem. smiley

    Hvad jeg tænker om at forgifte humlebier må jeg nok heller holde for mig selv- smiley


  • #7   4. jun 2017 Jeg siger det heller ikke smiley

    Det er ret opfindsomt at flytte ind i en fuglekasse smiley


  • #8   4. jun 2017 Humlebien er et sjovt dyr. smiley

    Men fy for pokker der gør Niller nas at blive stukket af dem (dumheds erfaring). Lad være med at fange dem med hånden!

    I vores hus ville de få lov til at blive naturligvis, hvis placeringen ikke generer nogen. Skulle en bold ramme den, så tvivler jeg på, at de vil kunne forbinde det med børnenes leg, og derfor er der jo ingen fare.

    Ville være dumt at gøre et nyttedyr fortræd, bare pga af en eller anden teoretisk risiko....

    Nyd dem istedet, for de er jo ikke ligefrem Ninjaer når de bevæger sig rundt. smiley







  • #9   4. jun 2017 De får også lov til at blive smiley blev forskrækket da jeg hørte dem, troede det var hvepse, og er der noget jeg flygter fra er det hvepse!

    Kan man fodre dem? smiley


  • #10   4. jun 2017 Honningbier er altså også fredelige dyr og så længe de ikke ødelægger ejendom ville jeg lade dem være. Kun hvepse ville jeg fjerne. De er nogle nærgående sataner!

  • #11   4. jun 2017 Vi har fået fjernet en flok bier på et tidspunkt, fordi de sværmede i en af vores buske. Men de fik et nyt fint hjem i en bistade. smiley

  • #12   5. jun 2017 Jeg fjernede engang et humlebi bo sammen med min ven, vi var vidst omkring 14 år dengang og der boede de inde i en murstensvæg i haven, det var under køkkenvinduerne og tæt ved havedøren så placeringen var temmelig generende.

    Hvis de ikke generer dig, så tror jeg ikke det er nødvendigt at gøre noget ved det. smiley


  • #13   5. jun 2017 Hahaha Martin, så har du lært din lektie smiley , ikke fordi de allesammen sikker bare fordi man har den i hænderne, du har måske klem den lidt eller haft en af dens vinger i klemme. Jeg har flyttet nogle fra vinduerne "i årenes løb" med de bare næver uden at blive stukket smiley Alm./honningbier ville jeg nok få flytte af proff`er, vi har brug for dem, men ikke nødvendigvis i en "aktiv" have IMO smiley
    Ang. de med at fodre dem Hehehe.. så tror jeg de sagtens selv kan finde deres mad bare der r blomster nok og eftersom de har slået sig ned i din hav, så går jeg ud fra at der netop ER føde nok til at de vil klare sig fint. Ggg smiley smiley men hvor er du sød Salla når du tænker så meget på deres velbefindende smiley


  • #14   5. jun 2017 De har et giga surkirsebærtræ at boltre sig i. Samt æbletræet og syrenen. Og det er kun her i haven. Genbohave har æbletræer pæretræ.

    Jeg er ret pjattet med insekter, fodringen var også for at kunne se nærmere på dem smiley


  • #15   5. jun 2017 Et lidt mørkt billede pga modlys, men man kan fornemme at de sværmer om deres kasse

    profilbillede
  • #16   5. jun 2017 Nærbillede af den jeg hjalp op fra græsplænen af

    Nogen der kan bekræfte at det er en agerhumle?


    profilbillede
  • #17   5. jun 2017 Jeg håber da ikke der er børn, der spiller fodbold på en måde, der risikerer at ramme fuglekasserne, hvor der kan ligge æg og fugleunger i...

    Humlebierne gør ingen fortræd som de er deroppe, dem ville jeg lade være. Vi har ofte humlebibo i jorden her og der - det er bare hyggeligt, vi ved jo hvor de er.
    Og de er i høj grad både nyttedyr og fint foder til fuglene, som vi ønsker så mangfoldige som muligt smiley


  • #18   5. jun 2017 Det er sjældent de er i haven. Og de er her kun hver 2. Weekend. Heldigvis.



  • #19   5. jun 2017 Herligt - så kan de lige nå at få erstatningskuldet med...

    Well.. pointen er - enten har man redekasser og så passer man på dem og instruerer børn i at de IKKE skal generes eller også piller man dem ned.

    smiley


  • #20   5. jun 2017 Erstatningskuldet?

  • #21   5. jun 2017 Jep - se det for dig. Første kuld går tabt fordi en bold rammer og æggene går til.

    To uger efter har fuglene ryddet op, parret igen, fået lagt æggene og de er netop udruget.... Ny bold smiley


  • #23   5. jun 2017 Nå på den måde.

    Måske man skulle punktere deres bolde. Ej jeg har ikke set dem lege i haven længe..hurra for elektronik alderes afkom


  • #24   5. jun 2017 smiley

  • #25   5. jun 2017 Vi har fuglekasser, og unger der leger i haven.

    Sandsynligheden for at en kasse skulle blive ramt er så lille, da det kræver at ungerne skyder efter den direkte.

    Man kan også blive for over påpasselig her i verden.

    Der er rigeligt plads til alle.

    Skulle hver dansker smide et par kasser op op deres have, samtidigt med at alle unger fik lov til at lege frit, så er jeg overbevist om at det vil være til naturens bedste statistisk set. smiley


  • #26   5. jun 2017 Jeg er ganske enig, Martin - TS udtrykte sandsynlighed for at det kunne ske, deraf min reaktion.

  • #27   5. jun 2017 De er nu ikke så vilde de to unger. Men man kan jo ikke garantere at de ikke lige synes det kunne være sjovt at prøve at ramme kassen. Men de har i de år jeg har boet her, ikke udvist sådan en adfærd, tværtimod smiley heldigvis.

    De er dog mest inde og se tv.


Kommentér på:
Humlebier i haven

Annonce