Aflivet hund, jeg er knust - nogle råd? {{forumTopicSubject}}
Lang historie kort: Inden for én weekend gik min 10 årige border collie blanding fra at være fyldt med energi og glad og frisk til ikke at kunne gå pga. hjerte, nyre og lever svigt og der var ikke andet at gøre end at aflive hende.
Jeg er fuldstændig ulykkelig og vil egentlig bare høre om folk har nogle gode råd?
Smilla hjalp mig virkelig meget med angst den gang jeg blev mobbet, og hun har lissom altid været min støtte. Mit liv er velfungerende nu og flytter alligevel hjemmefra til august, men jeg er fuldstændig ude af mig selv.
Hunde har generelt altid haft god virkning på mig mht. stress og angst.
Jeg har overvejet om der er nogle steder hvor man kan komme ud og bare være sammen med hunde? Eller er det en dårlig idé?
Hvad vil i selv anbefale?
På forhånd tak.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.388
mar 2017
Følger: 2 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 51
Åh det var ellers sødt af dig men desværre lidt langt væk ja. Har overvejet at kigge lidt på terapihunde, men må man godt det, når det er pga. noget som at man har mistet sin egen hund?
Alle bliver jo kede af det når sådan noget sker, og derfor ved jeg ikke helt om jeg kan tillade mig at tage af folks tid, for at sidde med deres hunde, hvis det gir mening.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 938 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Vi er en lille gruppe på 3 tøser og 6 hunde der ofte går tur sammen, og jeg er sikker på du gerne må komme med, hvis du mangler lidt nærkontakt med vovser!
R.i.p. Smilla
mar 2017
mar 2008
mar 2017
mar 2008
Lige nu står det lidt stille, men vi kan sikkert sagtens finde ud af noget
mar 2017
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Det er jo som skabt til dig.
EDIT: jeg så lige det med bil. Men så snupper du jo bare cyklen! Motion er også alletiders terapi
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.676
Efter Freja blev aflivet fik jeg kontakt til en kvinde i mit område, som tilfældigvis søgte en hundelufter til hendes cavalier. Det har jeg været virkelig, virkelig glad for. Ejer ønsker bare at hunden får mere opmærksomhed og kærlighed i hverdagen, så jeg lufter hende et par gange om ugen, passer hende nogle gange et par timer i hjemmet, og så har jeg haft hende med hjemme på weekend et par gange (og lige været i sommerhus).
Det er så dejligt at have noget at gøre med hunde igen, især når jeg kan have hende med hjem (og hun er cool med det hele). Jeg får ikke noget for det - det er bare af lyst og der bliver jo så heller ikke forventet mere af mig. Sådan noget kan jeg virkelig anbefale at finde, men vi er jo alle forskellige, det har bare været godt for mig
jan 2015
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 340
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 933
mar 2017
og mest af alt tak for støtten, det er virkelig rart med trøstende ord. jeg har efterhånden grædt så meget der ikke er flere tåre at græde, så håber bare det bliver bedre snart nu.
Aflivet hund, jeg er knust - nogle råd?