{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Aflivet hund, jeg er knust - nogle råd? {{forumTopicSubject}}

Lang historie kort: Inden for én weekend gik min 10 årige border collie blanding fra at være fyldt med energi og glad og frisk til ikke at kunne gå pga. hjerte, nyre og lever svigt og der var ikke andet at gøre end at aflive hende.

Jeg er fuldstændig ulykkelig og vil egentlig bare høre om folk har nogle gode råd?
Smilla hjalp mig virkelig meget med angst den gang jeg blev mobbet, og hun har lissom altid været min støtte. Mit liv er velfungerende nu og flytter alligevel hjemmefra til august, men jeg er fuldstændig ude af mig selv.
Hunde har generelt altid haft god virkning på mig mht. stress og angst.

Jeg har overvejet om der er nogle steder hvor man kan komme ud og bare være sammen med hunde? Eller er det en dårlig idé?

Hvad vil i selv anbefale?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivet hund, jeg er knust - nogle råd?
  • #1   15. maj 2017 Du kan være frivillig på et internat, hvor man blandt andet kan gå ture med hundene? smiley

  • #3   15. maj 2017 Jeg er faktisk ved at kigge på at blive frivillig på et internat smiley Jeg har ikke kørekort før august, så det er desværre lidt begrænset hvor langt jeg kan komme i hverdagene når min kæreste ikk er her.

    Åh det var ellers sødt af dig smiley men desværre lidt langt væk ja. Har overvejet at kigge lidt på terapihunde, men må man godt det, når det er pga. noget som at man har mistet sin egen hund?
    Alle bliver jo kede af det når sådan noget sker, og derfor ved jeg ikke helt om jeg kan tillade mig at tage af folks tid, for at sidde med deres hunde, hvis det gir mening.


  • #4   15. maj 2017 Kan se du bor i nordjylland.
    Vi er en lille gruppe på 3 tøser og 6 hunde der ofte går tur sammen, og jeg er sikker på du gerne må komme med, hvis du mangler lidt nærkontakt med vovser!

    R.i.p. Smilla smiley


  • #5   15. maj 2017 Krøllet Kærlighed: åh det kunne være rigtig godt! Hvor i Nordjylland er i fra?

  • #6   15. maj 2017 9900 frederikshavn smiley

  • #7   15. maj 2017 Jeg er godt nok fra Aalborg, men jeg vil meget gerne prøve at finde ud af en tur derop. Hvor tit er i ude? smiley

  • #8   15. maj 2017 Jamen vi plejer at være ude et par gange om ugen smiley
    Lige nu står det lidt stille, men vi kan sikkert sagtens finde ud af noget smiley


  • #9   15. maj 2017 Fedtfedt, jeg sender lige en besked smiley

  • #10   15. maj 2017 https://www.facebook.com/Dady.dk/posts/1116322071805198

    Det er jo som skabt til dig. smiley

    EDIT: jeg så lige det med bil. Men så snupper du jo bare cyklen! smiley Motion er også alletiders terapi smiley


  • #11   15. maj 2017 Åh, hvor trist, kram til dig smiley
    Efter Freja blev aflivet fik jeg kontakt til en kvinde i mit område, som tilfældigvis søgte en hundelufter til hendes cavalier. Det har jeg været virkelig, virkelig glad for. Ejer ønsker bare at hunden får mere opmærksomhed og kærlighed i hverdagen, så jeg lufter hende et par gange om ugen, passer hende nogle gange et par timer i hjemmet, og så har jeg haft hende med hjemme på weekend et par gange (og lige været i sommerhus).

    Det er så dejligt at have noget at gøre med hunde igen, især når jeg kan have hende med hjem (og hun er cool med det hele). Jeg får ikke noget for det - det er bare af lyst og der bliver jo så heller ikke forventet mere af mig. Sådan noget kan jeg virkelig anbefale at finde, men vi er jo alle forskellige, det har bare været godt for mig smiley


  • #12   15. maj 2017 Tud for filan, tud. Bare ud med det og lad tiden gå. Savner forsvinder aldrig, men det bliver til at leve med. Kæmpe knus til dig smiley

  • #13   15. maj 2017 det altid trist når det sket.. vi have os en som forladt os for nogle år siden June. selvom hun var min mors hund så græd jeg osse. jeg har altid tænkt . hunden har fået fred og ro og det er nok det bedste den kunne have ønsker sig smiley

  • #14   16. maj 2017 Tusind tak for links og idéer smiley jeg har lavet en flyer som jeg hænger op i den lokale brugs angående pasning af hund og gåturer osv, så håber på noget der.

    og mest af alt tak for støtten, det er virkelig rart med trøstende ord. jeg har efterhånden grædt så meget der ikke er flere tåre at græde, så håber bare det bliver bedre snart nu.


Kommentér på:
Aflivet hund, jeg er knust - nogle råd?

Annonce