{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

han hunde der pludseligt ikke kan sammen? {{forumTopicSubject}}

ja overskriften siger vel lidt sig selv smiley

men det er simpelthen fordi Uffe og hans tidligere bedste ven, sådan en lille blandings vuf ikke længere kan sammen?

de har kendt hinanden næsten fra små og er en af Uffes hunde-venner som vi normalt tager ud i skov og sådan med

de har altid holdt meget af hinanden! og det plejede at være super hyggeligt når de sås og plejer at lege super godt sammen!

men for omkring en uge siden begyndte den bette at knurre af Uffe når vi fx. er hjemme ved ejer eller omvendt?
og nu kan han finde på løbe efter ham og nærmest "angribe" Uffe uden grund?

når de er udenfor er der ingenting overhovedet så kan simpelthen ikke forstå hvad der sker?
Uffe har tolereret det længe synes jeg, men nu er han også begyndt at knurre af Balder når han er lettere truende, hvilket selvfølgelig giver meget god mening..

men vi vil jo gerne de kan sammen indenfor igen, da vi plejer at se hinanden relativt tit og det er hammer hyggeligt at vi alle kan være sammen.

vi adskiller selvfølgeligt når Balder bliver hidsig og siger nej, osv. så der ikke sker ham noget (Uffe er trods alt noget større end ham) men det er da lidt træls?

har tænkt der kunne være hormoner Balder er nogle måneder ældre end Uffe og er kønsmoden og tænker Uffe nok også er på vej derhen ad?
men kan det virkelig kun være det?

og kommer de nogensinde til at blive venner igen som de plejede? det ville være lidt træls hvis Balder fortsætter med at være sur på Uffe smiley
de plejede at have det så godt sammen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han hunde der pludseligt ikke kan sammen?
  • #2   4. maj 2017 sørens også! altså har da oplevet han-hunden kan være lidt irriteret på hinanden, men lige i den her situation aner jeg simpelthen ikke hvor det kommer fra
    specielt fordi når de er ude er der absolut ingenting, de leger og hygger som altid så det er bare meningsløst at så snart man kommer indenfor så hader de bare hinanden smiley

    håber da det kan "reddes" det plejer at være så hyggeligt smiley


  • #4   4. maj 2017 Pia - tænker du de ville kunne sammen ordenligt igen når de lige er over hormon fasen?
    for Uffe er nok startet sin kønsmodning nu, 8 mdr er hvis meget passende og han udviser da også lidt mere "mandlig" adfærd end han har vist før i tiden, så kan Balder føle sig "truet" af det i sit eget hjem? og omvendt når de er her?

    for så kan vi jo heldigvis godt holde os til bare at gå ture og være udenfor hvor de jo godt kan enes, så må vi jo bare tage kaffe på turene og holde en pause med at besøge hinanden!


  • #6   4. maj 2017 Der er jo kæmpe forskel på at kunne sammen ude og så inde i den enes hjem.

    Jeg synes, det er nemmere med tæver - eller snarere at sandsynligheden for at de kan enes er større. Er de først blevet uvenner, synes jeg det er svært med begge køn, men jeg håber da for jer, at det lykkes, om ikke før så når teenagealderen er overstået.

    De første hunde, mine hanhunde havde problemer med, var deres legekammerater fra hvalpetiden. De var simpelthen for meget på samme niveau. Det gik nemmere med hanner, der var enten meget yngre eller meget ældre.


  • #8   4. maj 2017 jeg håber selvfølgelig de bliver venner igen! det ville være det fedeste!

    og kan fuldstændig følge dig i det du siger med ude og hjemme, så tænker de får lov at have deres hjem i fred i det næste lange stykke tid!
    så ses vi bare udenfor og leger på den måde, måske det vil ende med besøg igen når alle hormonerne er faldet til ro om hvor end lang tid det så tager!
    og måske de så får så mange gode oplevelser de ikke føler de skal "slåse" om territorie så de måske kan besøge hinanden igen
    tænker de i hvert fald ikke er så hadske det virker håbløst!


  • #9   4. maj 2017 Bliver lige nødt til at sige jeg er helt vild med navnet Uffe. smiley

    Ift det andet kan jeg desværre ikke give så mange råd. Men den skulle du lige have med på vejen smiley


  • #10   4. maj 2017 Elsker B - haha hvor er du sød smiley
    snudemøs fra ham, han er en rigtig god dreng så jeg håber ham og hans lille ven kommer til at kunne enes igen!


  • #11   4. maj 2017 Jeg har selv 2 hanhunde som for noget tid siden begyndte at slås konstant på trods af at de tidligere sagtens kunne sammen. Det viste sig heldigvis bare at være en fase som varrede ca 1 mdr. Jeg adskilte dem når jeg ikke var hjemme og afledte dem hvis de begyndte. I dag har de det bedre end nogensinde før, og slås aldrig. Så det kan være du er heldig at det bare er en fase de er ved at gå igennem nu smiley

  • #14   4. maj 2017 vi er begge villige til at træne dem!

    selvfølgelig vi plejer at nyde at være sammen, så selvom de ikke bor i samme hus ville det uden tvivl betyde noget at de kan ses som de plejer smiley

    det er altid den lille der starter, som regel hvis Uffe sidder sammen med os eller bliver nusset, så begynder han at knurre og i nogle tilfælde stormer han bare imod ham.

    Uffe reagere som regel i situationer når Balder har stirret og knurret længe nok, så begynder Uffe at Knurre og er kun frembrugsende selv hvis Balder er.
    sådan er det både i mit hjem og i venindens

    når de er udenfor er der ingenting, hverken på gåture eller hvis de er fri eller søger mad, der går de op og ned ad hinanden som om der intet er galt.

    de kan sagtens spise og drikke sammen så der har de heller ikke noget problem som jeg opfatter det virker det som "jalouxsi"
    for kan sommetider nusse begge på en gang uden de bliver uvenner, andre gange bliver Balder sur og knurre af Uffe


  • #16   4. maj 2017 problemet er nyopstået og hverken uffe eller balders grænse er blevet overskredet, i hvert fald ikke bevidst da ingen af de på normalvis har haft det problem.
    også derfor som jeg skriver tidligere at vi vil holde os til gå-ture med dem, da de jo tydeligtvis har fået et terriotielt problem, da det kun opstår indenfor.

    vi er begge meget opmærksom på signaler fra begge hunde og adskiller dem er der det mindste, da der ikke af nogle af os der ønsker de forbliver uvenner eller knurre af hinanden


  • #17   4. maj 2017 Altså vi endte med at måtte af med vores ene hund, de boede endda sammen, var bedste venner og havde en passende aldersforskel, der var desværre intet at gøre smiley

  • #19   4. maj 2017 selvfølgelig skal de holdes adskildt så det slet ikke sker, de skal bare ikke hjem til hinanden det næste lange stykke tid

    der er blevet knurret fra den ene når den anden er blevet nusset, ved ikke om jeg vil kalde det en grænse overskredet, og igen det sker kun indenfor, så for at undgå det vælger vi kun at holde os udenfor på gåture og de andre aktivteter vi nu kan finde på, så de kan få endnu flere gode oplevelser sammen og så må vi prøve at introducere dem sammen til vores hjem igen når der er gået nogle måneder smiley


  • #21   4. maj 2017 jeg vil rigtig gerne høre!
    hvordan får vi det trænet? så skal vi jo netop være sammen indenfor og hvad gør vi så? lader værre med at give nogle af dem opmærksomhed? smiley


  • #23   4. maj 2017 du skal absolut ikke være bekymret for pris, så lyder som en super fin ide smiley

    så vil vi have dem sammen udenfor som normalt hvor de enes godt og stille og roligt introducere dem til hinanden igen, som var de fremmede hunde og en træner/adfærds terapeut kunne sagtens være en god mulighed, vi vil jo gerne have de bliver venner igen smiley


Kommentér på:
han hunde der pludseligt ikke kan sammen?

Annonce