Omregistrering af hund. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.søde mennesker håber i kan hjælpe mig. Min kæreste og jeg har fået den dejligste hund på knap 3 år ca.
Vi fik den af en hvis børn ikke kunne tåle den så vi fik ham.gratis. og de sagde at vi skulle få ham omregistreret i mit navn for hvis nu den skulle løbe væk ville den ende ved den anden ejer. Og vi fik en bog med hvor de sagde alt vi skulle bruge til omregistreringen ville være i den bog. Så jeg ringede til dansk hunde register idag. Det viste sig så at den ikke var registreret i deres navn og heller ikke ejeren før dem men en helt 3
Ejer. Men ham manden fra dansk hunde register ville så sende et brev til den oprindelige ejere for at få ham til at skrive under. Og hunden havde også hundepas men det var så af nummer 2 ejer af hunden der havde fået lavet passet. Nu tænker jeg så kan den oprindelige ejer så bare nægte at skrive under og vil have hunden igen? Nu hvor den står i hans navn? Vi burde havde.tjekket det bedre selv men det er vores første hund så var slet ikke inde i regelerne men det er jeg så nu. Men nu går vi jo og er bange for vi skal miste vores lille hund for sæt nu han vil have den igen. Det skal siges hunden er ikke stjålet for det fik jeg ham inde fra hunde registeret til at tjekke. Svar modtages med kyshånd.
Tak
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
For hunden kunne jo teoretisk set være stjålet.
Men lad os nu bare tro, at den oprindelige ejer er ligeglad. Ville være underligt hvis han lige pludselig vil have den igen.
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2017
Jeg ved ikke lige med en tro og love erklæring, for egentligt er det et sjovt dokument. Det beviser ingenting, det er bare et dokument som gør det strafbart ikke at overholde det man lover/skriver under på.
Men ja, det lidt underligt at ingen har registret hunden ved køb. Det giver ikke rigtigt mening.
apr 2017
Mvh silas
mar 2017
apr 2017
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.410
Derudover er de jo klar over der er nogle nye dedikerede ejere med et seriøst ønske om at have hunden der rent faktisk ansøger om ejerskiftet hos DHR. Så skal man da være lidt af en douche for at kræve en hund tilbage.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Så det ville jeg overhovedet ikke være bekymret for. Jeg vil nærmere tro, at I ikke kan komme i kontakt med personen, og I derfor skal have den overdraget ved at underskrive en tro og love erklæring på, at det er jeres hund. Hvis ejeren var til at konme i kontakt med, så havde personen, der har lavet et pas til den, nok fået det ordnet den gang.
apr 2017
apr 2017
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
apr 2017
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Jeg stod for at skulle overtage en 6 md hund fra en ejer med "allergi", som fortalte at hun kun havde haft ham i et par uger. Jeg gravede lidt i sagen og fandt frem til første ejer efter avler... og fandt ud af, at den stakkels hund var blevet kastet frem og tilbage. Muligvis med parvo (noget med, at første vaccine har dæmpet sygdommen) og kronisk mavebesvær efterfølgende. Stor konflikt mellem ejer og avler. Hunden kom tilbage til avler, som solgte videre til 2. Ejer. Denne solgte/gav hunden videre til 3. Ejer, som så pludselig fik allergi.
Jeg var heldig at finde ud af det, fordi hvalpekuldet havde en fb gruppe, som jeg fik adgang til før købet.
Det er ikke for at male fanden på væggen, men hvis du har mulighed for at få en snak med 1. Køber, når I kommer dertil, så vil de nok kunne give en ærlig grund til, hvorfor den blev solgt videre (og ikke tilbage til avler).
Der behøver ikke være noget lumsk i det, men just in case.
Omregistrering af hund.