{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konfirmation
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #1   17. apr 2017 vi fik ikke en tilbage i 2005 smiley
    vi fik den nok, billigste udgave af biblen man overhovedet kan finde smiley

• #2   17. apr 2017 Men var det fra kirken AT - rollos evige tjener ?

Den jeg tænker på, er en forældrene bestilte til deres børn

• #3   17. apr 2017 Jeg fik sådan en i 2001 smiley Tror bestemt ikke at det er forældet.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #4   17. apr 2017 på den måde.
    Ja, den vi fik var fra kirken.

kender ingen som har fået en salmebog af forældrene i forbindelse med konfirmation - dette på trods af at jeg kender en hel del der er blevet konfirmeret smiley

tænker at det kommer meget an på hvilken familie man er i - for os ville det være meget spild af penge, da bogen bare ville ryge direkte i en papkasse i kælderen, og derved være spild af penge. Hvor den i andre familier nok har en stor værdi, selvom at den måske ikke bliver brugt.

• #5   17. apr 2017 min bror fik en 2005 og jeg fik ikke en i 2004 smiley

• #6   17. apr 2017 Altså den jeg fik i 1982 ligger også bare i et skab, men i original indpakning, så den ser stadig ganske ny ud da den jo kun er brugt til min konfirmation.

Egentlig burde man vel tage den med sig, når man skal i kirke af forskellige årsager. Men jeg ved ikke om salmenumrene stadig passer sammen med i dag.

• #7   17. apr 2017 tænker også den bare kommer til at ligge .... synes det er forælder med mindre man er en kristen familie der ofte går i kirke og sætter pris på at have sin egen med ...

• #8   17. apr 2017 Tror kun det er dem der rent faktisk er troende der gør det, jeg har aldrig hørt om nogen der fik sådan en ( jo min mormor smiley og den har jeg i dag, fik den faktisk før min konfirmation og havde den med i kirken, mega besværligt med ændringer af sangnumre osv :-P) .

• #9   18. apr 2017 Min mormor fik en da hun blev konfirmeret og så har vi fået skrevet navne på også. Så de navne der er på er min mormor, min mor, min storesøster, mig og min lillesøster og så står datoen for være konfirmation der også. Det skal lige siges at jeg skrev dem i samme rækkefølge som på bogen.

• #10   18. apr 2017 Årh, det er så hyggeligt. Jeg har stadig min fra 1988. Og min mand har sin, som også blev brugt af hans far og har begges inskriptioner.

Det har intet at gøre med om man er mere eller mindre troende - det er jo bare, hvad der er tradition for. Og så hvad konfirmanden selv har lyst til.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #11   18. apr 2017 Jeg fik ingen,men synes iden er god. Pengene og gaverne forsvinder. Bogen vil altid være et minde om en forhåbentlig god dag i ens liv.

• #12   18. apr 2017 Jeg mener at jeg tror at det i dag, kun er dem der er troende, eller måske dem som går afsindig meget op i traditioner. Jeg har som sagt aldrig kendt nogen der har fået en, udover min mormor. Hendes som jeg fik ligger også bare i en skuffe, det er aldrig en jeg tager op og kigger på eller noget. Den dag hun ikke er her mere, er den da helt sikkert rar at have, men ikke fordi det er en salmebog, men fordi det har været hendes, det er den betydning den har for mig.

Men jeg er så heller ikke troende, og går ikke i kirke med mindre der er kirkelige handlinger jeg skal deltage i, så for mig er en salmebog afsindig ligegyldig og egentlig bare noget der fylder smiley Så ville jeg 500 gange hellere have noget andet personligt, som jeg rent faktisk ville værdsætte og bruge/kigge på, som f.eks den bog mine mostre lavede til mig til min konfirmation, de har selv lavet selve bogen, og så er den fyldt med billeder, tegninger, citater, uundværlige links for teenagere ( altså da jeg var teenager smiley ) , sjove historier osv osv.
    Jeg kender ingen der ville blive glad for en salmebog, men igen det kommer jo helt an på hvem man er, hvad man går op i, og nok også familietraditioner smiley

• #13   18. apr 2017 Jeg fik min af min farmor. Hun ville rigtig gerne give mig den.
    Jeg tror halvdelen af min klasse fik en...

Min familie er ikke-troende, salmebogen handlede her om noget andet.
    Den var med på mine konfimationsbilleder. Nu er den i et skab og jeg bliver glad når jeg ser den. Gode minder.
    Og min mands minder mig om min dejlige svigerfar, der ikke lever mere.

Det er noget symbolværdi, der knytter sig til personer og en periode i livet.
    Og så noget kulturoverlevering.

Synd, hvis det går tabt, synes jeg.

• #15   18. apr 2017 Vi har begge to en. Den går i arv fra forældre og har inskription. Vi er ikke troende i kristen forstand.

• #17   18. apr 2017 Jeg fik en til min konfirmation i 1990. Det gør man i min familie. Vi er ikke troende men lever efter det kristne livssyn i vores opdragelse. Mine drenge går på en katolsk skole men ikke fordi den er katolsk. Ja de beder Fader Vor om morgenen og går i kirke måske en gang om måneden. Det tager ingen skade af i min verden. Min salmebog kan jo ikke bruges mere da salmerne har fået nye numre. Min ældste som er 12 år og gerne vil konfirmeres, fik en i dåbsgave af min mand og jeg. Han blev nøddøbt inden han blev hjerteopereret 3 mdr gammel. De 2 yngste har ingen. Vi er som skrevet ikke troende men nok traditionsbundne.

• #18   18. apr 2017 Jeg fik en da jeg blev konfirmeret i '94, min datter skal konfirmeres om 11 dage, og jeg har også bestilt en til hende. Hun ved ikke, at hun får den.

• #20   18. apr 2017 Min ældste blev konfirmeret sidste år, der var ingen overhovedet der havde sådan en.
    Nr 2 skal konfirmeres næste år, der har jeg heller ikke planer om at købe en

• #21   18. apr 2017 Jeg blev konfirmeret i 2012. Jeg fik en biiilig bibel der ligner en børnebog. Den tror jeg at jeg har fået af præsten. Jeg har aldrig åbnet den. Jeg er rimeligt meget ateist nu, men det er selvfølgelig også nogle år siden at jeg blev konfirmeret smiley Det som i snakker om, har jeg aldrig hørt om..

• #22   18. apr 2017 Da jeg blev konfirmeret i 1987, blev jeg spurgt at mine forældre, om jeg ville have en salmebog med mit navn på. Det ønskede jeg ikke. Nogle af de andre konfirmander fik en salmebog.

I dag er jeg rigtig glad for, at mine forældre spurgte. For jeg ville aldrig nogensinde bruge den alligevel, så det ville have været spild af deres penge smiley

• #23   18. apr 2017 Vi har gjort det at vores børn og plejebørn arver vores, så bliver deres navne skrevet ind
    Sort til drengene og hvid til pigen

• #24   18. apr 2017 Jeg blev konfirmeret for 10 år siden og jeg fik også en. hverken jeg eller familien er troende.

• #26   20. apr 2017 Jer der har arvet - hvor har i fået lavet inskription med de nye navne ?

Jeg vidste ikke at jeg fik en før mine forældre gav mig den inden vi skulle i kirken.

• #27   21. apr 2017 Tror man kan i en boghandel men kan ikke huske det

• #28   24. apr 2017 Jeg har fundet en hjemmeside hvor man kan bestille, men ellers tak for info Lene T smiley smiley

• #29   24. apr 2017 Jeg fik en - mine forældre er ikke troende og i dag er jeg præst haha smiley

Man kan i dag bestille i bog og ide så jeg - men jeg ser nu ikke mange af dem når jeg holder konfirmation.
    Det er ellers en sød tradition

Kommentér på:
Konfirmation

Annonce