{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Konfirmation {{forumTopicSubject}}

Hejsa HH.
Jeg skal konfirmeres her til maj og er så heldig at mine dejlige forældre gerne vil holde en fest for mig smiley

Derfor skal jeg jo til at:
Vælge pynt
Vælge farve
Skrive tale
Lave invitationer
Lave bordkort
Købe en kjole
Vælge en menu
Vælge dato... Osv

Jeg har valgt farven Mintblå/mintgrøn. Ville have valgt violet, men den er for brugt. Og det er blå og grøn også. Jeg holder det en fredag (fredagen efter) fordi det meste af familien bor langt væk, og skal have mulighed for at komme frem/tilbage uden at gå glip af arbejde. smiley Min kjole (det skal være en kjole) skal være hvid smiley

Har i nogle tips?
Noget ved jeres konfirmation der var mega fedt?
Eller noget i talen der var super godt?
Eller én ting der gjorde det hele meget lettere?

På forhånd tak smiley

Ps. Nogle tips til hvad jeg kan lave selve konfirmations dagen??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konfirmation
  • #1   9. sep 2016 Jeg mødte bare op, de havde ordnet festen (som var ret lille, det blev holdt hjemme i stuen)

Af tøj gik jeg imod "moden" og valgte IKKE at have kjole på.. Jeg havde istedet hvide bukser "trompet/kasse"-agtige, hvide tynde sokker, hvide sandaler, hvid stropbluse og så havde jeg lånt en hvid "trøje"-ting så det lignede jeg havde kjole på.

Enkelte smykker.

Vælge dato? Festen skal vel være den dag du skal konfirmeres smiley Det er præsten der bestemmer den dato smiley

• #2   9. sep 2016 Som jeg har skrevet så nej smiley det bliver fredagen efter min konfirmation for ellers skulle alle nok hjem kl. 19.30 og jeg vil gerne have en fest i et forsamlingshus (det er bestilt) smiley

• #4   9. sep 2016 Men en konfirmation er jo tidligt på dagen, så selvom folk tager tidligt hjem, så har de jo været der en del timer. Det er jo ikke normalt at en konfirmation er sådan en helaftens ting, i hvert fald ikke nogen af dem jeg har været til.

Og skal det holdes en fredag, så skal folk jo på job først, så vil det jo kun blive om aftenen der er fest, og så giver det vel alligevel samme tid folk er der ?

• #6   9. sep 2016 Min fars familie kommer aldrig i kirken. Jeg ser konfirmation som en meget vigtig og religiøs ting. Men jeg kan ikke rigtig holde det en søndag for så ville min fars familie nok enten ikke komme, eller kun være der i meget kort tid. smiley Når jeg vælger at blive konfirmeret er det meget vigtigt for mig at hele min familie kan være der til at acceptere mit valg.

• #7   9. sep 2016 BATDOG: At jeg ikke ser nogen fidus i et holde det ugen efter, det giver jo ikke flere timer til gæsterne, da det så skal være en aften fest, fordi de skal på job først.

Man bliver jo konfirmeret en søndag, der har de fleste folk fri, og det er tidligt på dagen man bliver konfirmeret, så der er det mere en dagsfest.

• #8   9. sep 2016 Rikke - det foregår om eftermiddagen og så bliver festen normalt holdt eftermiddag til aften smiley Ihvertfald med mine søskende som blev konfirmeret og holdt fest om søndagen smiley

• #9   9. sep 2016 Fest en uge efter selve konfirmationen er ret genialt. Der er meget mere tid til at nyde det hele og så ramler det ikke sammen med familie/venner/naboer der evt bliver konfirmeret samme dag. Både mig, mine søskende og min datter har holdt fest senere. På selve dagen var de nærmeste inviteret i kirken og til middag bagefter. Ugen efter var resten af omgangskredsen (70-75 stykker) så inviteret til fest. Det er vel bare det man kalder efter-konfirmation smiley

• #10   9. sep 2016 Er det er helligdag den fredag? For ellers giver en lørdagsfest da mere tid sammen smiley
    Jeg synes fint man kan holde selve festen noget tid efter konfirmationen. I mange kirker er der alligevel kun plads til den aller nærmeste familie i kirken. Mange steder har man 1 eller måske 2 rækker pr. Konfirmand.
    Og mange familier holder også festen på andre dage, for at undgå familiemedlemmer skal pendle eller vælge mellem 2 unge som konfirmeres samme dag.

De andre ting synes jeg du skal snakke med dine forældre om. Vælg nogle farver du kan lide allerede nu og få gang i invitationerne smiley

• #13   9. sep 2016 Jep smiley bliver konfirmeret søndag den 7 maj, men fredag er en helligdag, men kan ikke hunde det en lørdag, for da holder min bedste veninde den og det er meget vigtigt for mig at være der på hendes konfirmation smiley

• #14   9. sep 2016 Ved godt at jeg selv skal lave invitation osv og aftale det med mine forældre, men det kan være at i havde nogle gode tips smiley

• #16   9. sep 2016 "lyder mere som en fest for at få gaver end en fest for at fejre en religiøs højtidelighed"
    Korrekt svar. Du har nu vundet 1000 kr til almen religiøs (ud)dannelse. Lad os se på spørgsmålet til 2000 kr.
    Det lyder som flg: "Betyder 'elske til døden jer skiller'
    A - til han dræber hende
    B - til hun dræber ham
    C - det er et mundheld fra den italienske renæssance
    D - jamen, sådan er det da, ikk'?

Du har stadig alle dine livliner smiley

• #17   9. sep 2016 Hvor er det skønt at læse du er taknemmelig for at dine forældre holder konfirmation for dig smiley

Min søster havde til deres barnedåb samlet en masse af de der små flødeflasker, små glas osv. som hun pyntede med blomster og fine farvede papsugerør fra søstrene grene

Lidt a la det her:

https://dk.pinterest.com/pin/311733605441357089/

bare med drengefarver også.

Ellers så søg det hele på pinterest. -Der er en masse gode ideer til pynt, invitationer osv smiley

• #20   9. sep 2016 Jeg eeeeelsker at være kreativ smiley

• #21   9. sep 2016 jeg blev konfirmeret en fredag, store bededag, så jo fredag kan godt være helligdag smiley

• #22   10. sep 2016 Altså min konfirmation sluttede også 19.30 (på selve dagen), så det er ganske almindeligt. Man starter jo allerede omkring kl 10, og så har folk jo været der i 9 timer plus! smiley

Da jeg holdt konfirmation meldte jeg dato ud, og de der ikke kunne eller ville komme, måtte jo så lade være - jeg regnede med, at folk gerne ville komme for at fejre mig - og hvis ikke de ville komme på MIN dato, så var det jo deres valg...

Men du skal selvfølgelig gøre det på din egen måde smiley

På selve dagen (til festen) laver man jo ikke som sådan noget andet end spise og høre taler ... Vi sang nogle sange i stedet for taler også. Nogle familier tager ud for at spille (fodbold, rundbold osv.), men det kommer jo an på, hvilken type familie, man er

• #23   10. sep 2016 Det starter bestemt ikke så tideligt som kl. 10.00 smiley Vi høre ikke kun taler og sange. Vi leger lege og har min onkel - dj Dan - til at vi rigtig kan have det sjovt smiley

• #24   10. sep 2016 Nej, det er jo klart, hvis det er en aftenfest smiley men når man holder det på den rigtige dag, starter man jo allerede kl 10 i kirken - og man er som regel klar til at spise første reg omkring kl 12 smiley

• #25   10. sep 2016 I vores kirke er det ikke allerede kl. 10

• #26   10. sep 2016 Nåh okay smiley hvornår er det så? smiley

• #27   10. sep 2016 Ved ikke helt? Men mine søskende havde det ihvertfald senere. smiley

• #28   10. sep 2016 Måske det er forskelligt fra landsdel til landsdel hvornår på dagen det er i kirken ? Jeg har kun været til konfirmationer i Århus området, og de har alle været kl. 10 eller 11 inkl. min egen. Er der 2 klasser samme dag, så plejer den ene at være kl. 10, den anden kl. 11 eller 11.30 .

Det er også noget med at man nogle steder først bliver konfirmeret i 8 klasse , hvor man her i Århus bliver det i 7 klasse.

Kommentér på:
Konfirmation

Annonce