{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Tyrkiet, valg {{forumTopicSubject}}

indrømmer, meget har jeg ikke fulgt med, men vil man overhovedet kunne stole på resultatet der kommer ....

Jeg får det sådan når jeg hører om det, at jeg slet ikke kan forstå man overhovedet kan finde på at stemme for mere magt til magthavere, jeg ville end ikke gøre det i en dybt demokratisk samfund ...

Hørte lige i nyhederne at man mener der er meget tæt løb, at Erdogan hvis det bliver et ja, kan sidde frem til 2029 ... er der virkelig 50% af tyrkerne der ønsker det, eller tør de bare ikke andet ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyrkiet, valg
  • #1   15. apr 2017 Ah, er det ikke kun 2020?

  • #2   15. apr 2017 jeg har hørte at det kunne være helt til 2029 ...

    har lige googlet, det er muligt at han kan sidde til 2029 med ny forfatning


  • #3   15. apr 2017 Whaat smiley det er da helt vildt

  • #5   15. apr 2017 ja og udover at jeg synes manden er farlig, så kan jeg slet ikke forstå nogen kan finde på at stemme ja til en mand ved magten så mange år ud i fremtiden ....det åbner åbenbart også op for at premiereminister posten afskaffes, så er manden jo dybest set ret enerådede ....

  • #6   15. apr 2017 @vark .... ja det er jo den fornemmelse man sidder med, valget er en pseudo handling, resultatet givet på forhånd, uanset hvor krydserne sættes ..



  • #8   15. apr 2017 Erdogan vinder og får lavet forfatningen om, så den kommer til at minde en del om diktatur, ikke et land vi nogensinde bør have med i EU, eller hvis det sket burde vi melde os ud.

  • #9   15. apr 2017 kan se at mange tyrkere er glade for ham fordi han har skaffet økonomisk fremgang, og moderniseret landet på en måde .... det er jo også fint, så kan de jo bare blive ved at vælge ham til præsident, men derfra og så til at give ham enehersker beføjelser, forstår ikke de tør

  • #11   15. apr 2017 ja .... det burde man jo så have i baghovedet ....

  • #13   15. apr 2017 Jeg tror også at han vinder og gør han det, så tror jeg at han som noget af det første får indført dødsstraffen.
    Hans fængsler er jo godt fyldt op efter det sidste mislykkedes kup mod ham.

    Hvad jeg slet ikke fatter er, at solhungrende danskere og andre europæere bliver ved mad at tage på ferie i Tyrkiet. Derved støtter man ham jo.


  • #14   15. apr 2017 Jeg skal ærligt indrømme at hvis han bliver valgt så håber ikke at de bliver en del af EU. Islam når det bliver dyrket så seriøst skræmmer mig ærligt lidt mere end en del andre ting.

    Dog synes jeg at det franske valg er langt mere spændende lige pt, fordi der er dødt løb mellem alle 4 kandidater xD


  • #15   15. apr 2017 Synes også at det franske er spændende.
    Resultatet kommer til at betyde meget for EU


  • #19   18. apr 2017 Jeg vil citere Özlem Cekic, taget fra hendes statusopdatering om valget....

    Jeg synes hun har ret - Tyrkiet adskiller sig ikke fra hverken os eller resten af Europa pt.
    Det franske valg - Marie Le Pen...

    " I et demokrati er der plads til uenighed. Man har ikke forstået demokratiet rigtigt, hvis man bruger skrid-hjem kortet overfor mennesker man er uenig med. I øvrigt er det ikke kun Erdogans tilhængere i Danmark, der er nationalkonservative. Vi har fx Dansk Folkeparti, Ny Borgerlige, Danskernes Parti. Bevægelser der også er i fremmarch i Europa."


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #22   18. apr 2017 Pludselig helt andre toner i forhold til den gang USA have valg. Her var det helt galt og nu betyder det ikke rigtigt noget.

    Det er et kæmpe tilbageskridt. At snakke om demokrati og Tyrkiet i samme sætning giver ingen mening. Nu må alt snak om optagelse i EU stoppe en gang for alle og så kommer der dog lidt godt ud af det.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #23   18. apr 2017 CH. Er det ikke samme person som ikke tør tage til landet,fordi at hun har udtalt sig negativ?. Så der var 2 som ikke ville tage til Tyrkiet, fordi de var bange for at blive anholdt.

    Hvis det er tilfældet er det da helt langt ude. Nævn et land i Europa hvor du ikke har frihed til at være kritisk,uden at blive anholdt. Videre lande med militærkup,totur,manglende presse/ytringsfrihed. At påstå det ikke er anderledes i forhold til Europa,er ganske enkelt for dum.


  • #24   18. apr 2017 jeg synes det er grotesk at folk der lever i andre lande, og demokratier med stor frihed, fx ytringsfrihed, kan stemme for at de mennesker der stadig lever i Tyrkiet kommer til at leve under anderledes forhold end dem de selv vil leve under ... synes jeg kunne forstå på nogle kommentarer i går at JA´et ikke mindst er kommet grundet at flertallet af tyrkere i der lever i andre lande stemte ja ......
    Hørte et radioprogram hvor bl.a. Øzlem, Søren Espersen, en Tyrkiet ekspert og en anden kvinde var med, som en af dem sagde, hvis tyrkere i DK vil protestere mod noget, skrive kritiske indlæg, demonstrere, så bliver de ikke forfulgt eller sågar fængslede, hvorfor stemmer de så for at Erdogan får øgede beføjelser til at bestemme alt selv ...


  • #26   18. apr 2017 jeg sidder med en fornemmelse, med det snævre resultat, og da der siges at blandt herboende tyrkere stemte 60% for (synes jeg at have hørt), at så er det muligt at flertallet blandt tyrkere i Tyrkiet overvejende stemte nej ...

  • #29   18. apr 2017 Stop lige en halv, Max, jeg har ikke stemt på Erdogan
    Slap lige af med hvad du vil tage mig til indtægt for!


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #31   18. apr 2017 Du er enig i at de ikke adskiller sig fra os/Europa. Du er enig i at sammenligne partier som er valgt i lande med demokrati, med det vi ser der sker i Tyrkiet. Det er det jeg anfægter for jeg forstår det ganske enkelt ikke.

    Er personen du er enig med villig til at rejse til Tyrkiet eller ej?. Det burde vil ikke være noget problem når de ikke er anderledes. Tænk at man kan komme med sådan en udtalelse, velvidende at man ikke kan rejse til landet,uden at der er mulighed for at ende i fængsel.



  • #32   18. apr 2017 Du er for langt ude, Max...
    Det der gider jeg ikke engang forsøge at korrigere...

    Tror fanden nogen ser ekstremister alle vegne..


  • #33   18. apr 2017 jeg ved ikke hvordan man skal gøre det rimeligt hvor man må stemme ... men bor man i et andet land end der hvor der skal stemmes, her stemmeret der, boet der et stykke tid, og måske også med ret stor sikkerhed ved man ikke vil tilbage til det land i en overskuelig fremtid, så synes jeg ikke man skal have ret til at stemme med om noget der er så gennemgribende for de der bor i landet ...

Kommentér på:
Tyrkiet, valg

Annonce