{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Min hund er helt forvirret {{forumTopicSubject}}

hej hunde-elskere.
sagen er den at min hund nu flere gange har opført sig helt forvirret her inden for de sidste 2 mdr. Nu gør hun det igen idag og ved ikke helt hvad jeg skal tænke eller gøre.
Hun render efter mig HELE TIDEN. ved min rengøring tidligere rendte hun efter mig konstant, hvis jeg skulle gøre rent på badeværelset sad hun i bruseren, og skulle jeg så ud og vride kluden i køkkenet render hun med, og sådan foregik det i løbet af HELE dagen. Hun er normalt ikke en "klistret" hund så det i sig selv finder jeg lidt mærkeligt. Derudover kravler hun ind under stole i hjørnerne, hvilket hun heller aldrig plejer og nu har hun sågar også prøvet at "kravle op i loftet"/på sofaens ryglæn i hjørnet. Hun sidder bare og stirrer på en og er klar til at kravle op i skødet på en hvert sekund (og hun er altså en lab blanding). sidst vågnede både min kæreste og jeg på hvert sit tidspunkt om natten hvor hun bare har stået og gloet os lige ind i ansigtet som om noget var galt. Og det ligner hende altså slet slet slet ikke. Hun render med tungen ude så kan se hun er stresset over et eller andet. Har prøvet at tage hende ud på lange gåture og har spillet bold med hende og snakket med hende men det har heller ikke gjort hende mere rolig..
Hvad tænker i det måske kan være? det plejer at gå over igen, men er nu kommet igen 14 dage senere. Er det en måde at sige noget er galt? er det dyrelæge tid, eller hvad tænker i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er helt forvirret
  • #1   5. apr 2017 Det et svært at sige, er falsk drægtighed udelukket? Hvornår var hun sidst i løbetid?

• #2   5. apr 2017 hvordan kan man vide om det er falsk drægtighed? må lige læse om det. det er ikke suuuper længe siden hun var i løbetid sidst, men en præcis dato har jeg ikke..

• #3   5. apr 2017 af hvad jeg lige kan læse mig til passer det ikke til falsk drægtighed ????

• #5   5. apr 2017 jeg tror falsk drægtighed er rimelig udelukket. Hun bygger hverken rede, har hævede mælkekirtler, er mere aggressiv, ændret spisevaner osv..

• #9   5. apr 2017 men burde det så ikke gælde hver dag? i stedet for kun en gang hver 14. dag????? synes virkelig hendes opførsel er mærkelig. og er lidt bekymret.
    slet ikke andre forslag end falsk drægtighed?

• #10   5. apr 2017 min mand mener det er 3-4 måneder siden hun var i løbetid sidst. Hun plejer at være i løbetid på samme tid som min mors, og de har lige været i løbe tid så tænker det snart må komme igen???

• #11   5. apr 2017 så jeg må altså ha taget fejl ved at det ikke var super længe siden. for det er det. ?? time flies...

• #12   5. apr 2017 Kan hun have smerter og prøver st søge din nærhed?

• #14   5. apr 2017 smerter var egentlig også min første tanke. men har prøvet at trykke hende over det hele og hun kommer ikke med nogen reaktion. det kan selvfølgelig også være ting som "hovedpine" som kan være ret alvorlige. Puha det tegner på en dyr fornøjelse hos dr dyr. ??

• #16   5. apr 2017 hverken eller.
    ingen længere ture end normalt, og hun gider ikke rigtig lege med andre hunde. Hun er generalt bare en stille hund der holder sig lidt for sig selv ??

• #17   5. apr 2017 Jeg synes hun lyder som om, hun er bange for et eller andet. Kan der være nogen form for lydpåvirkning udefra f.eks. som kan kobles til de dage, det er sket ?

• #18   5. apr 2017 nej slet ikke. vi har altid boet i byen. eller (udkanten af byen) og hun plejer altid at tage larm fint. også nytår.
    Hun er tilgengæld ikke så begejstret for vores søn, men det er blevet bedre i løbet af det sidste år. Men han har heller ikke været hjemme mens hun har teet sig sådan.. kun her til aften, og der lukkede jeg hende ind i soveværelset så hun kunne få lidt ro, i stedet for at farer rundt over det hele..

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #19   5. apr 2017 Hvor gammel er hun? Hvis det er en ældre hund, så ville jeg tænke nedsat syn/hørelse eller begyndende demens.

Vi oplevede noget lignende, da vores gravhund blev næsten døv og senere igen da han blev svagtsynede.

• #21   6. apr 2017 Som de andre har foreslået, så kan det være tegn på smerter osv.

Noget helt andet er, om der er sket nogle forandringer i hendes/jeres liv ? Hvis I døjer med sygdom, stress, skændes eller ? Kan det jo også påvirke hunden.

Det er rigtigt svært at se årsagen, når man hverken kender jer, eller hunden. Men jeg ville helt klart overveje om forklaringen kan findes i jeres hverdag. Hvis ikke at det er tilfældet, ville jeg få hende undersøgt hos dyrlægen.

• #22   6. apr 2017 Nu ved jeg ikke, hvor gammel din hund er, men selv en hund der ikke som yngre har været bange for f.eks. fyrværkeri, torden og lign, kan udvikle angst som ældre. Det oplevede jeg med min første pyr, der var totalt upåvirket af den slags de første 8-9 år, for så at udvikle angst som ældre, og det blev meget voldsomt til sidst.

Som en anden nævner kan røgalarmer også være et problem. Jeg har også oplevet at en røgalarm, der gav lyd fra sig, fordi den skulle have nyt batteri, fik en af mine hunde til at trække ud i haven. Det varede noget, før jeg fattede, hvad der var galt, for det havde jeg aldrig set hende gøre før.

• #23   6. apr 2017 hun er 7 år, så hun er vel ved at være "halvgammel"??;)
    hm. i er kommet med mange gode foreslag. Men... vil det så sige at jeg nok aldrig finder ud af hvad der trigger det? dyrelægen kan vel ikke sige om hun er påvirket fordi jeg er syg og stresset osv?????

• #24   6. apr 2017 Jeg ville få hende tjekket for smerter,få tjekket syn og hørelse smiley
    Det kan også være et adfærdsproblem evt noget stressrelateret ... Jeg sidder selv i næsten samme situation i øjeblikket smiley hun er tjekket for alt også en stor blodprofil for at se om der var noget indvendigt... Hvis det er stressrelateret-så synes jeg der skal gøres noget ved det-det er synd andet smiley

Kommentér på:
Min hund er helt forvirret

Annonce