Min hund er helt forvirret {{forumTopicSubject}}
hej hunde-elskere.
sagen er den at min hund nu flere gange har opført sig helt forvirret her inden for de sidste 2 mdr. Nu gør hun det igen idag og ved ikke helt hvad jeg skal tænke eller gøre.
Hun render efter mig HELE TIDEN. ved min rengøring tidligere rendte hun efter mig konstant, hvis jeg skulle gøre rent på badeværelset sad hun i bruseren, og skulle jeg så ud og vride kluden i køkkenet render hun med, og sådan foregik det i løbet af HELE dagen. Hun er normalt ikke en "klistret" hund så det i sig selv finder jeg lidt mærkeligt. Derudover kravler hun ind under stole i hjørnerne, hvilket hun heller aldrig plejer og nu har hun sågar også prøvet at "kravle op i loftet"/på sofaens ryglæn i hjørnet. Hun sidder bare og stirrer på en og er klar til at kravle op i skødet på en hvert sekund (og hun er altså en lab blanding). sidst vågnede både min kæreste og jeg på hvert sit tidspunkt om natten hvor hun bare har stået og gloet os lige ind i ansigtet som om noget var galt. Og det ligner hende altså slet slet slet ikke. Hun render med tungen ude så kan se hun er stresset over et eller andet. Har prøvet at tage hende ud på lange gåture og har spillet bold med hende og snakket med hende men det har heller ikke gjort hende mere rolig..
Hvad tænker i det måske kan være? det plejer at gå over igen, men er nu kommet igen 14 dage senere. Er det en måde at sige noget er galt? er det dyrelæge tid, eller hvad tænker i?
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 56 Svar: 475
jan 2011
jan 2011
jan 2011
slet ikke andre forslag end falsk drægtighed?
jan 2011
jan 2011
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.061
jan 2011
jan 2011
ingen længere ture end normalt, og hun gider ikke rigtig lege med andre hunde. Hun er generalt bare en stille hund der holder sig lidt for sig selv ??
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.461
jan 2011
Hun er tilgengæld ikke så begejstret for vores søn, men det er blevet bedre i løbet af det sidste år. Men han har heller ikke været hjemme mens hun har teet sig sådan.. kun her til aften, og der lukkede jeg hende ind i soveværelset så hun kunne få lidt ro, i stedet for at farer rundt over det hele..
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
Vi oplevede noget lignende, da vores gravhund blev næsten døv og senere igen da han blev svagtsynede.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Noget helt andet er, om der er sket nogle forandringer i hendes/jeres liv ? Hvis I døjer med sygdom, stress, skændes eller ? Kan det jo også påvirke hunden.
Det er rigtigt svært at se årsagen, når man hverken kender jer, eller hunden. Men jeg ville helt klart overveje om forklaringen kan findes i jeres hverdag. Hvis ikke at det er tilfældet, ville jeg få hende undersøgt hos dyrlægen.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.461
Som en anden nævner kan røgalarmer også være et problem. Jeg har også oplevet at en røgalarm, der gav lyd fra sig, fordi den skulle have nyt batteri, fik en af mine hunde til at trække ud i haven. Det varede noget, før jeg fattede, hvad der var galt, for det havde jeg aldrig set hende gøre før.
jan 2011
hm. i er kommet med mange gode foreslag. Men... vil det så sige at jeg nok aldrig finder ud af hvad der trigger det? dyrelægen kan vel ikke sige om hun er påvirket fordi jeg er syg og stresset osv?????
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.150
Det kan også være et adfærdsproblem evt noget stressrelateret ... Jeg sidder selv i næsten samme situation i øjeblikket hun er tjekket for alt også en stor blodprofil for at se om der var noget indvendigt... Hvis det er stressrelateret-så synes jeg der skal gøres noget ved det-det er synd andet
Min hund er helt forvirret