24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Lidt hjælp fra de kloge koner {{forumTopicSubject}}
Nu er det sådan, at jeg vil prøve noget nyt. Jeg fik konstateret forstørret lever sidste år, min læge mente det var medfødt, jeg er uenig, det kommer såmænd nok af min overvægt, og deraf kan man kalde det fedtlever .
SÅ... jeg har droppet de piller jeg havde fået af lægen, og tror ikke så meget på den der med de klemte nerver, og har læst mig frem til ting man selv kan gøre (ud over at tabe sig ) for at ens lever får det bedre.
Og det er her i kommer ind i billedet
Jeg skal prøve at lave *rødbedesalat * Jeg har aldrig lavet sådan noget før, her i huset spiser vi gammeldags mad, så rødbedesalat har aldrig stået på menuen
Så....
Skal man skrælle rødbeden før man snitter den i fine tern ? og den skal vel være rå ?
Hvordan laver man en dræssing af oliven olie ?
Hvis man ikke har honning i huset, kan man så godt tillade sig at komme sukker i sin mælkebøtte-the ?
Og hvis man skal tage en spiseske oliven olie med citron saft i, hvor meget skal man bruge af hver ?
Og skal citron saft være fra en frisk citron, eller kan man bruge det man kan købe på de citronformet små flasker ??
Der står man skal spise sådan en skefuld hver morgen
Åh ja, jeg er vist ved at bevæge mig ud i en ukendt verden
Håber i kan hjælpe
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
Anyways, så vil jeg vove at påstå at skrællen skal af først.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Jeg vil da mene at gulerod og rødbede skulle skrælles, men opskriften er ikke for folk der er grønne på det område
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.614
her laver vi nogen gange en rødbedesalat, vi skræller rødbeder, gulerødder og æbler ( et par stykker af hver, der bliver meget) ... det river vi ipå en køkkenmaskines rivejern, kan også rives i hånden .... vi kommer også enten nødder, pinjekerner eller mandler i, de ristes let på en pande inden ...
dressing laver jeg at olie, alt efter mængden af salat, men fx ½ dl ... dertil 1 spsk af den sennep som hedder Dijonnaise (fås i de fleste supermarkeder og fx netto) det piskes godt sammen med en tsk honning ... den dressing er god til stort set alle salater ....
mht til citron så tror jeg ikke den i plastik er særlig god, tror den er syntetisk ... men ved det ikke ...
feb 2011
feb 2014
Jeg må få købt noget honning, for jeg har ikke andet end det hvide sukker. Og det er meningløst at drikke (bvadr) tidsel the med en sukker i der ødelægger det der skulle gøre godt
Jeg har heldigvis citroner, så de må lade livet og presses til saft
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.510
Rå skrællede rødbeder i små tern
Rå æbler i tern
Feta i tern
Lidt hvid balsamico
Er endnu bedre dagen efter Og kan snildt holde sig i to-tre dage i køleskabet
feb 2011
er man til stærk dressing kan man bruge almindelig Dijon sennep, men jeg synes det er for stærkt ... dijonnais er mere mild og rund i smagen
feb 2014
Og jeg skal finde din pb du sendte mig for en rum tid siden. Der havde du netop en del gode råd jeg skal se nærmere på
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.295
Det var også den "kur", der fik den bedste bedømmelse i et tvprogram for kort tid siden.
Selvfølgelig kan man købe bøgerne, men der er faktisk mange opskrifter på hjemmesiden.
Som andre også har skrevet, så brug friske citroner, og gerne økologiske.
feb 2011
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 401
feb 2014
Åh Batdog, du er simpelthen en skat
Ja det var netop mælke tidsel du anbefalede mig, jeg har købt det som en the.
Sense kur? Jeg har faktisk overvejet det
feb 2014
Eftersom jeg aldrig drikker alkohol, men tilgengæld er overvægtig ( 1,67 cm høj og vejer 93 kg ) Skal problemet findes i kosten, altså for meget fed mad, som skal erstattes af mere mager mad, og supplerende gode ting for leveren, så den kan arbejde bedre.
Og 3 gode råd jeg læste mig frem til var :
1. tage en skefuld olivienolie med lidt citron i hver morgen.
2. spise rødbedesalat 1 gang om dagen.
3. mælkebøtte/ mælketidsel, der stod så som the, men vil da tro at kapsler er bedre.
Og Bent er ikke med på rødbedekuren, men gerne på mere sund mad
Så i dag står den på marinerede kyllingelår, salat og råstegte basillikum-kartofler
Mit værste problem er motion Jeg må stort set intet lave for min kiropraktor, fordi min ryg er tosset, ned-slidte hvivler i lænden, samt skævt bækken. Så alt det der hedder mave øvelser er helt no-go. Jeg spurgte ham om der ikke var bare noget jeg kunne lave, og han kiggede himmelfalden på mig
Du må nøjes med at gå en tur, så længe du ikke kan få din mand til at gøre rent i hjemmet
Han retter min ryg op, hver 14 dag
feb 2014
Det var denne side, jeg var inde og læse op på vedr forstørret lever.
https://bedrelivsstil.dk/leverforstoerrelse-symptomer-rigtig-kost/
Lidt hjælp fra de kloge koner