{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Kanin Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har ikke en profil pa GG så jeg må nøjes med at spørge det her.

Har læst nogen ligende emner om han kaniner men undre mig stadig over svaret smiley Vi har en hun kanin på nogenlunde 2 år som bor hjemme hos os. Vi overvejer at adoptere en anden hun kanin ( da jeg har læst at det er gost at have 2 kaniner) Ville der opstå kampe mellem de to eller ville det gå fint fordi de er kvindelige. Obs. Den ældste boet med andre kaniner som unge.

Tak på Forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin Spørgsmål
  • #2   11. feb 2017 Hvis man har to kaniner som er bondet rigtigt så kan de få utrolig meget glæde af hinanden!
    Som udgangspunkt kan du godt sætte en anden hunkanin sammen med den i har, men det skal gøres rigtigt. Og der er selvfølgelig ingen garantier for at de kan lide hinanden selvom man gør det hele rigtigt.
    Du kan evt. kigge på frikanin.dk der er en rigtig god beskrivelse om hvordan man sætter to kaniner sammen smiley

• #3   11. feb 2017 Kaniner er ikke flokdyr! De er kolonidyr. De er sociale ja, men det kan gå grueligt galt!!

Neutraliser dem begge, det er det allerbedste! smiley

• #4   11. feb 2017 Kaniner er IKKE flokdyr - de er kolonidyr.

Dvs. de kan omgås artsfæller for at kunne advare hinanden om farer o.l., men har hver deres hule og territorium, derfor er det ikke en god idé at have 2 eller flere kaniner sammen medmindre man har MEGET plads til dem.

2 hunkaniner kan slås akkurat lige så meget som 2 hanner.
    Skal man absolut have 2 på et mindre område, så anbefales det med en hun og en kastrat, da det vil skabe mindst ballade.

Men som udgangspunkt, Nej, 2 kaniner sammen er ikke en god idé, hvis man ikke har ideelle forhold.

• #5   11. feb 2017 kaniner er ikke flokdyr, de er kolonidyr

• #6   11. feb 2017 En eller to kaniner, er efterhånden et stort debatemne og vandene er meget delte.

Kigger man i naturen, er det nemlig som "Cujo the yorkie" siger, at hver kanin har sin hule - og den forsvarer de, meget.

Der er nogle som oplever at kaninerne har glæde af hinanden, hvis de rette forhold er der - problemet er også at man måske ikke har de rette forhold, og meget af det der ved kaniner er dominans, kan for det utrænede øje ligner at 'de hygger' sammen. Men det gør de sjældent.
    - Har overtaget en del kaniner som gik sammen, og hvor den ene tydeligt har været den 'dominerede part', og ofte er blomstret op og andre gange så faktisk bare har fået stress af at blive alene fordi de ikke helt kan 'tænke selvstændigt' - i mangel af bedre ord.

Så skal man gøre det, så skal man have forholdene i orden, dvs. god plads, neutraliserede kaniner, bondes over tid og man skal huske at der er ingen garanti for at de vil trives i hinandens selskab.

Jeg tror på at der er mange kaniner som så får glæde af selskabet, når rammerne er de rigtige, og så kan de trives sammen.

Men herhjemme bliver kaninerne brugt i avl, og hver kanin har sit store bur og det trives de godt med smiley

• #7   13. feb 2017 To intakte hunkaniner der ikke har gået sammen fra de var unger er sjældent særlig søde ved hinanden. Jeg kunne aldrig finde på at sætte fremmede hunkaniner sammen. Jeg kom engang ved et uheld til at lukke to af mine sammen; de var ved at slå hinanden ihjel.
    Så med mindre man kan tilbyde dem forhold hvor de bor som de ville gøre det i naturen; hver sin hule og plads nok til at de ikke 'presser' hinanden så vil jeg sige hver kanin sit bur.

• #8   13. feb 2017 Ja, de vil sikkert slås og ingen glæde have af hinanden.
    Eneste måde at få to hun-kaniner til at gå sammen er at få to søstre eller mor og datter.

• #10   13. feb 2017 Den bedste kombi hvis man absolut vil have to sammen er en han og en hun, begge neutraliseret naturligvis smiley

Kommentér på:
Kanin Spørgsmål

Annonce