{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedway - At se løb?
  • #1   2. feb 2017 Vi var været i Parken og se VM et par gange,både hold og single, derudover også i Holsted og Vojens. Hvordan og hvorledes de hele fungerer nu, det er jeg ikke klar over, det er er lang tid siden sidst. Men enig i at det er super fedt!

  • #2   2. feb 2017 DM har jeg også set, det er også skægt. VM bliver jo kørt over en sæson, men kan simpelthen ikke huske hvordan det hele hænger sammen smiley

  • #3   2. feb 2017 Hej Julie,

    Tak smiley

    Er kval. til grand prix værd at se? Umiddelbart står der at det er toppen af de danske kørere, men jeg er måske bange for at jeg i så fald er alt for sent ude med at købe billet?

    Det er d. 21/4 -17


  • #4   2. feb 2017 Ja, det synes jeg da. Det er vel der de samler kørere til både hold og single. smiley

  • #5   2. feb 2017 Jeg ville være helt vild med at få billetter til et grand prix (som er individuelt VM) smiley
    Hold VM, DM, liga-løb og de såkaldte "race off's" siger mig ikke så meget smiley


  • #6   2. feb 2017 Okay. Tak Line smiley

  • #10   2. feb 2017 Hej Trine,

    Tak for dine svar smiley

    Ingen er medlem af dansk metal, og ingen af os har prøvet at se speedway live, så måske ville kval. til GP i Slangerup måske være en ganske glimrende oplevelse, eller hvad siger du?

    Jeg ved som sagt ikke engang om jeg er for sent ude. og om jeg overhovedet kan betale billetterne. Har ingen idé om hvad de koster?



  • #12   2. feb 2017 Nu har jeg været i Parken, Vojens, Slangerup og Horsens og set speedway

    Det kommer jo an på hvad du vil se, vil du se de helt store så er det GP i Horsens, ved ikke lige hvordan det ser ud med billetterne, købte allerede sidste år, og denne gang har vi valgt 1. række fra, satme ikke sjovt at få grus i hovedet hver gang de kørte forbi.

    men jeg syntes faktisk osse DM i Slangerup forrige år mener jeg det var, var fedt. Nu er der desværre ikke hold vm i DK i år, ellers var det osse rigtig fedt.

    generelt er speedway live bare fedt, bare lyden af motorne.... uuuh det er sq en fed lyd

    så afsted med dig og nyd det, stemningen på stadion er SÅ fed


  • #13   3. feb 2017 Jeg har fået kontakt til formanden i slangerup, og kan først købe biletterne fra d. 1/3 så det er super smiley

    Jeg håber også at det løb er "nok" til at vi får en fed oplevelse.


  • #14   20. mar 2017 Hej igen smiley

    Er der nogen som vil hjælpe mig?

    Her er beskrivelsen af det løb jeg vil købe biletter til:

    "DANSK GRANDPRIX KVALIFIKATION 2017
    Samt kvalifikation til SEC er det første store arrangement på Slangerup speedway Center.
    Løbet bliver kørt fredag 21.04.2017, første heat køres kl. 19.00, indgang åbnes kl. 17.00. Vi er i SSK er meget stolte og glade for, at vi igen i år kan åbne dørene for et stort løb.

    Der står vitale point på spil i hvert eneste af de 20 heat og med kørere som Peter Kildemand, Michael Jepsen-Jensen, Mikkel Michelsen, Kenneth Bjerre og Hans Andersen, er det umuligt af forudsige hvem der slutter med champagne øverst på podiet i Slangerup."


    Når jeg forsøger at sætte mig en smule ind i navnene til Grand prix dukker Nicki Pedersen og en Niels-Kristian Iversen op, men disse navne er ikke med i beskrivelsen af grand prix udtagelserne?

    Jeg har nok liiige en smule brug for hjælp til at forstå reglerne smiley

    Tænker det er meget godt at have en fornemmelse af hvad der sker på banen inden man sidder der smiley


  • #15   20. mar 2017 Niels-Kristian Iversen blev nummer 8 ved grand prix'et i 2016 - så er han automatisk med i 2017 og behøver derfor ikke at køre kvalifikation smiley

    Nicki Pedersen har fået wild card og behøver heller ikke at køre kvalifikation smiley

    Af de andre er det kun Mikkel Michelsen, som jeg ikke kender smiley Både Peter Kildemand, Michael Jepsen-Jensen, Kenneth Bjerre og Hans Andersen har deltaget i Grand Prix-løb.
    Hvis du søger på de enkelte navne, så kan du helt sikkert finde mere om dem smiley


  • #16   20. mar 2017 Tusind tak Line smiley

    Er det muligt at give en hurtig forklaring på hvordan det hænger sammen med heat osv?

    For mig lige nu kører de jo bare rundt, og tænker det nok gælder om at komme først over målstregen, men tænker så også at der nok er bare lidt mere i det? smiley


  • #17   20. mar 2017 Nu ser jeg jo mest Grand Prix'er - og meget meget sjældent kval.

    Men jeg kan da prøve at beskrive et Grand Prix smiley
    Et Grand Prix består af 20 "almindelige" heats med 4 kørere i hver heat. Alle kørere ender med at køre det samme antal heats.
    Vinderen af et heat får 3 point, nummer to får 2 point, nummer tre får 1 point og nummer fire får 0 point.
    Så handler det om at få så mange point som muligt - selvfølgelig - og ende iblandt de 8 med flest point. De 8 kommer videre til semifinalen.
    Semifinalen består af 2 heats med hver 4 kørere - de to bedste i hvert heat kommer videre til finalen (det er altså ikke sikkert, at den med flest point efter de ordinære heats overhovedet når med i finalen!).
    I finalen handler det jo selvfølgelig om at være bedst smiley Vinderen af finalen får 6 point, nummer to får 4 point, nummer tre får 2 point og nummer fire får 0 point.

    Så ja - det handler om at kommer først over målstregen - men du ender ikke nødvendigvis i finalen og vinder Grand Prix'et af den grund smiley
    Det kan være lidt tricky, og det tog mig nogle løb, før jeg begyndte at fatte idéen smiley


  • #18   20. mar 2017 Tak Line smiley

    Så der er muligvis også 4 kører i hvert heat i kval.

    Men der udtages jo ikke 20 kører til grand prix?

    Hmmm


  • #19   20. mar 2017 Indtil videre er der 15 kørere udtaget til næste års GP. De sidste skal så findes ved kval-kørslerne (mener der er to???).
    Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan huske, hvor mange de er i alt smiley


  • #20   20. mar 2017 Det er så kval til næste år de kører om smiley alle kørere og reserver til i år blev fundet sidste år smiley

    Kval køres som et helt alm løb, og der er flere rundt omkring i verden, i alt er der vist 6 pladser at køre om

    til GP er det de 8 bedste ved årets slutning der er automatisk med, og så gives der 3 eller 4 wildcards, resten af pladserne er så fra kval, og så finder man 3 reserver som kommer i brug hvis en kører bliver skadet, 1. reserve er Peter Kildemand som for nogle år siden var så heldig at komme med efter 2. løb og var tæt på at ende i top 8


  • #21   20. mar 2017 Tak, Janne smiley
    Jeg har ikke fulgt så pokkers godt med de sidste par år smiley Godt at der er nogen, der følger mere med og ved mere *Gg*


  • #23   20. mar 2017 Ha ha ha, Trine smiley Tror min mand synes, at det er en fest, at jeg gider se Speedway, Formel 1, Le Mans og indimellem diverse GT-løb smiley
    Faktisk var det mig, der "lærte" min mand at se Speedway smiley


  • #24   20. mar 2017 Det var min mor der lærte mig det

    jeg elsker det, specielt live

    lyden, lugten og stemningen!!!

    kan så lige fortælle at eurosport på lørdag kl 18 sender best pairs
    der er kun en dansker med dog, Leon Madsen, men jeg sidder klar foran skærmen og hepper smiley

    og nåå ja selv CeCe min hund er Nicki Pedersen fan haha


  • #25   21. mar 2017 Jeg har stadig ikke rigtig forstået hvordan de kvalificerer sig? smiley

    De 6 bedste kører har altså kvalificeret sig til GP 2018 men hvordan bliver de, de 6 bedste på de 20 heats?


  • #26   21. mar 2017 ingen har kvalificeret sig til 2018 endnu

    de 8 bedste fra GP kommer automatisk med, og så køres der en mases kval, og jeg kan ikke huske om de skrabet point sammen eller om de går videre til en finalaften hvor det så er de bedste kører der kommer med til gp året efter

    jeg har ikke sat mig ind i det må jeg ærligt indrømme, fordi det aldrig bliver vist i tv og de få gange der har været kval i dk har det været i jylland smiley


Kommentér på:
Speedway - At se løb?

Annonce