{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Klippe klør {{forumTopicSubject}}

Nu sidder jeg her og Mogens trænger til en lille studsning på hans forpoter, normalt får han det gjort under bedøvelse hos dyrlægen (det samme gør Gustav) men helt ærligt så vil jeg da ønske de begge to kunne få klippet dem herhjemme, som både Coco, Bob og Uffe.. det er langt lettere og det spare mig for bekymringen hver gang de skal i narkose!
Har med held fået klippet de to ulveklør på begge mændende, ved hjælp af min kæreste, leverpostej og ninjaskills..
men det hjælper jo ikke når de andre klør også skal have en lille studsning!
har aldrig på nogle af hundene klippet for langt ned (dog ved jeg ikke med tidligere ejer??) så jeg forstår ikke hvorfor de er så bange for mig med neglesaksen!
de ser jo hvor meget ros og "snold" Coco og drengene får hver gang deres negle bliver klippet, og det går bare så let som ingenting...

hvad gør i derhjemme?? og er der måske nogle gode fifs til at lærer dem at det er okay og ikke gør ondt??
Alle råd og erfaring er taget varmt imod! smiley

Lidt OT - en god negle saks? den vi har er fra maxi zoo til store hunde 130 kr, men den er efterhånden ved at være blevet dårlig, ikke fordi den er vildt gammel, men synes godtnok hele tiden den skal "skrues" på for ikke at blive løs og det er da møg irriterende, hele tiden at skulle ordne det når jeg bare synes den burde fungere!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe klør
  • #1   14. jan 2017 Min er også rædselsslagen og hun har hellere ikke oplevet at der er klippet for langt ind.
    Her er det en forsømmelse fra opdrætteren. Vedkommende burde have lært hvalpene at få ordnet negle fra de var nyfødte.

Jeg får dem klippet hos dyrlægen. Jeg holder hunden og dyrlægen klipper.

Da jeg fik Taliban som otte ugers kunne jeg slet ikke røre poterne.
    Nu tre år senere er vi kommet så langt at jeg kan have poten i hånden og for et kort øjeblik kan stryge den med min tommeltot.
    Tror aldrig at hun får det lært

• #2   14. jan 2017

profilbillede
  • #3   14. jan 2017

profilbillede
  • #4   14. jan 2017 En klo om dagen. Og ros med godbid. Så bliver det ikke overvældende for hunden og vanen bliver lettere positiv fordi det går hurtigt og man ikke opbygger en masse stress. Jo oftere det gøres jo mere vane og ok bliver hunden med det.

• #5   14. jan 2017 Jeg nulrer poter på mine hunde stort set dagligt, så de er vant til berøring af poterne.

Jeg har tidligere vænnet en bange hund til lyden af tangen ved at stopfodre med godbidder samtidig med at jeg klippede en gren i småstykker med tangen. I første omgang et stykke fra hunden, senere tættere på.

Da jeg var nået så langt, at hunden ikke reagerede på lyden, klippede jeg en enkelt klo, ventede til næste dag, klippede lidt gren, derefter en klo mere osv.
    Hun endte med at blive helt OK med at få klippet kløerne.

Jeg ville ønske at alle opdrættere trænede klipning af kløer med deres hvalpe, for det er virkelig et helvede, når hunden er panisk.
    Jeg skal kunne gøre det selv, da mine skal have klippet kløer en gang om ugen, så det ville slet ikke gå, hvis hunden skulle i narkose hver gang, her ville alternativet være tvang.

Jeg har denne + en lignende lidt mindre og skifter dem ca. en gang årligt.

http://www.dyrenesbutik.dk/buster-negletang-kraftig?gclid=CLPZgvPIwtECFRDcGQodOJAOsw

• #7   14. jan 2017 Jeg sidder på gulvet med whipperne liggende mellem mine ben, det fungerer helt fint, men hunden må ikke være meget større end Cala (51 cm) for så kan man ikke nå bagbenene smiley

http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/43618-klipning_af_kloeer__cala

• #8   15. jan 2017 tænker det med beroligende måske er en god ide, for leverposteg går kun til en klo eller to, uden det er for hårdt for dem, vi går nemlig heller ikke ind for tvang, lige netop af den grund de ikke må blive mere bange for at få dem klippet!
    har heldigvis aldrig klippet forkert på hverken drengene eller den lille flok der ikke har noget i mod det, uffe og bob er også blevet vænnet til negleklip fra de var helt små så det gør det selvfølgelig lettere!!
    dyrlægen har også vist bedste måde at gøre det på, men metoden virker ikke på hverken Mogens eller Gustav, de er simpelthen skrækslagende for klipperen smiley Gustav vil ikke have man rør hans poter, jeg kan få lov i nusning og ved det ugelige bad, men ellers er han meget påpasselig med de ikke skal røres! Mogens er ligeglad lige indtil klipperen kommer på banen så går han smiley
    tak for de forskellige tips, en negl om dagen og det med grene er en vildt god ide! samt det beroligende, så vil prøve mig lidt frem! tålmodighed giver helt sikkert fremskridt! ellers må jeg jo ind til doktor dyr det kender de trods alt og så må jeg bide i det sure æble!!

• #9   15. jan 2017 Jeg går heller ikke ind for tvang, men..
    Synes ofte jeg oplever at mange også nærmest er blevet bange for at tage ved deres hund.
    Hos mig er det simpelt, helt fra 8 ugers alder er de blevet vant til at blive stille og roligt puttet i sofaen og ligge stille, men jeg piller ved tæerne/poterne.
    Nu hvor de begge er voksne er det ikke frit valg om de skal klippes eller ej. Op i sofaen også oversteås det hurtigt med godbidder når vi er færdige. Hvis de ikke vil op i sofaen bliver de løftet derop.

Jeg ser en del forskellige hundeførere i hverdagen og min oplevelse er klart at gør man alt for meget ud af det, bliver det svært. Lidt det samme med tandvisning.

De skal vendes til det langsomt, også skal det overstås hurtigt, så man kan komme videre til det der er sjovt.

• #12   15. jan 2017 Nicki havde ikke noget problem med at få klippet negle - indtil vi fik klippet forkert. Åh, vi havde det begge dårligt smiley

Vi har så indført godbid efter hvert klik/klip - det fungerer rigtig godt. Det tager lidt længere tid, men det betyder også at SKULLE vi komme til at klippe forkert, så tager hun det egentlig ret pænt - fordi man får jo en godbid smiley Heldigvis har vi ikke klippet forkert i lang tid nu (hendes negle vokser hurtigt, så vi skal klippe ret meget), og satser heller ikke på at klippe forkert lige foreløbig.. Håber jeg! smiley

• #13   15. jan 2017 Negleklip er jo bare én af de ting der skal gøres, så jeg beder mine hunde ligge stille, og så må de finde sig i det, selvom det ikke er det fedeste i verden.
    De har lært det fra de var 3-4 uger gamle.

• #15   15. jan 2017 Ligger stille gør hverken Mogens eller Gustav, så godbid bagefter fungere bestemt ikke med dem, men det gør leverpostej og en måske to negle om dagen, så det er da i det mindste noogeet!
    men ville bare ønske de havde det som Coco, Bob og Uffe!
    Coco ligger bare og putter på sofaen, hun er helt ligeglad, Bob og Uffe ligger begge på ryggen og venter spændt på deres godbid bagefter, men de har jo så også fået klippet neglene på den måde siden de var 3 uger, så det er super nemt, det samme med tandtjek hos dem, de åbner glædeligt munden og lader en rode, for de ved der kommer godbid bagefter og så slemt er det ikke.
    Mogens og Gustav har begge nægtet at få klippet negle fra dag 1. da jeg fik dem, ved jo så ikke om tidligere ejer har klippet forkert engang (begge fik jeg da de var voksne hunde)
    Tænker der er kommet en masse gode forslag til hvordan man kan gøre det! så jeg vil bare prøve mig frem! tvang bliver det altså aldrig herhjemme dog, jeg ved hvor bange begge mænd er for den forbanede klipper, så vil ikke gøre dem endnu mere bange, det skal være en succes med massere af lækre sager hver gang de får klippet negle! smiley

• #17   15. jan 2017 Hahaha, jo men de er altså mine to små mænd smiley (de ved da ikke de er hunde! smiley )

• #18   16. jan 2017 Nanamusen. Hvem der bare havde SÅ madglade hunde som dig. smiley smiley Mine kan IKKE bestikkes til noget som helst, med noget spiseligt. Det er bare Århh så surt..Hihihi smiley smiley
    Jeg har dog tidligt lært at hunde med sorte kløer jo er ret svære at klippe, MEN mærker man efter på bagsiden af hundens klo med sin egen negl, så kan man mærke et lille "hak" og klipper man i/ved/lige under det "hak" så rammer man ALDRIG nerven/blodåren. Bare til INFO smiley

Kommentér på:
Klippe klør

Annonce