{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Klippe klør {{forumTopicSubject}}

ihhhha det er svært :o/

Ludwig bryder sig bare SLET ikk om at man klipper hans klør! de er ved at være godt lange nu, da jeg har udsat det hele tiden..

han bider, piver osv osv når jeg snupper hans pote og vil klippe hans klør! det er SÅ svært! han virker MEGET angst for det og går helt i panik..

hva ka jeg gøre? jeg vil gerne selv ku gøre det frem for at en dyrelæge skal til....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe klør
  • #1   22. aug 2008 Reiki bryder sig heller ikke om det. Han skriger faktisk som fik han tæv, når man vil klippe hans ulvekløer.

Du kan jo starte med at få dyrlægen til at klippe dem nu hvor de trænger, og så bruger masser af tid på at træne det tilnæste gang de skal klippes.
    En god ide er at klippe f.eks. en pote om ugen. Så bliver det ikke så meget på en gang for ham.

Og når i sidder foran fjernsynet om aftenen, så væn ham til at du piller og roder ved fødderne og ros ham for det.

At få klippet klør er sjældent noget hunde automatisk finder rart. Det skal man altså træne og helst fra den er hvalp

• #2   22. aug 2008 Vi har prøvet og prøvet med buster...
    Vi har prøvet selv med mundkurv men lige lidt hjælper det fordi han stritter imod..
    Og på 5 måneder er hans klør blevet koloenormt lange så vi har lige været til dyrelægen og vi var da 3 til og holde den lille hond og så en mundkurv..
    Hun klippede op til en hel cm af ad...
    og så skulle der ellers bare brændes efter for det bløder helt vildt...

Så ved sq ikk rigtig hva du kan køre.. måske prøv og træne i og få fat i hans poter og få lov til og høre og holde den

• #3   22. aug 2008 Hvorfor træner man ikke den slags når hunden er lille hvalp?

Normalt skal man så heller ikke klippe til det bløder, men istedet klippe ofte og så langt ned man kan uden at det bløder, så vil nerven langsomt trække sig længere tilbage så man kan klippe dem længere og længere ned.
    Det gør faktisk ondt på hunden at klippe dem for langt ned, så det vil jo gøre det endnu sværere næste gang

• #4   22. aug 2008 Er det ikke bare at holde ham og gøre det? Nu er det jo ikke nogen kæmpehund :o) Jeg kigger gerne kløerne efter en gang ugentligt, så Ipso er vant til at vi altså gerne må gøre det...

• #5   22. aug 2008 Forstår så heller ikke man klipper dem så de bløder - der har sgu da aldrig været meningen! ipso siger ingenting og ligger for det meste helt stille, men det har da også taget lidt tid, inden han holdt helt op med at brokke sig..

• #6   22. aug 2008 De par gange om året jeg klipper klør, tager jeg fat i hunden, så den kan mærke at det er mig der lige skal ordne evt. klør.

Men det er ebn god træning, at man lærer hvalpen, at man må pille og rode den alle mulige steder.. fra snude til halespids.. både ende og ude.. - så skal man ikke slås med hunden senere hen.

• #7   22. aug 2008 Anne-Mette -nej det er nemlig slet ikke meningen. Har man ladet dem blive SÅ lange at der skal flere cm af, så må man altså tage det lidt af gangen, så man kan nå derned uden at det bløder.

• #8   22. aug 2008 jeg har vendet ham til det, men nu er han kommet i den alder at han vil bestemme :o/ og så må jeg ikk

men jeg vil rose ham med godbider når jeg får lov lidt..

overvejede os mundkurv, men sys os det er at gøre problemet endnu værre? og måske blir han os mere bange....
    Men jeg blir helt revet fordi han bider... ÆV!

• #9   22. aug 2008 Jeg fik klippes alle kløerne på både mischa og malou igår..
    Det eneste de gør det er at trække poten tilbage..
    MEn jeg har også gjort det meget med dem siden de var hvalpe..
    Det tog mig 1 min at gøre det på begge hunde..
    Jeg roser hver gang jeg får klippet en negl.
    Og når jeg husker det har får de en godbid for hver negl. Det er dog ikke nødvendigt mere. så det er sjældent smiley Altså at de får en godbid til smiley

• #11   22. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    Når de er så lange så skal de klippes helt ned for gamle hunde slider ikk deres negle og se vokser bare helt vildt...

Det er dyrelægen der klipper så håber sq hun ved hva hun laver...

• #12   22. aug 2008 M&M -nej det skal de ikke. Så klipper man så langt ned det er muligt uden blod, og klipper herefter ofte (gerne en gang i ugen - hver. 14 dag), på den måde trækker nerven sig tilbage og man kan efterhånden klippe neglen længere og længere ned.

JEG forstår GODT at i var 3 om at holde hunden. For det har gjort ondt på den...

• #13   22. aug 2008 Lupa var ikke meget for det førhen, især fordi der en gang blev klippet for meget så det blødte helt vildt... men nu bestikker jeg hende med guffer, så lægger hun ikke en gang mærke til at jeg rører hendes poter! Men det er også lidt snyd, for rottweilere vil gøre stortset alt for mad... smiley
    M&M: Hvorfor fik han ikke klippet kløer i 5 måneder hvis de bliver så lange? Den tur til dyrelægen har da sikkert kun gjort hans traume værre!
    Min dyrelæge foreslog at hvis man klipper hvalpens kløer 1 gang om ugen (altså kun en smule hver gang), så vænner man den til at det bare er noget der sker plus at man slipper for at klippe for meget....

• #14   22. aug 2008 Giver Michelle ret. Klip dem jævnlig så trækker nerven sig tilbage.
    Ludwig skal bare have klippet de negle og bedst af dig selv.
    Klip bare lidt.
    Måske skal du starte med bare at holde han pote og vise ham negleklipperen.
    Han er jo fra Januar, så han er jo en lille baby endnu:-)
    Hvis han føler du er nervøs, så bliver han bare endnu mere umulig.
    Måske du skal få en anden til det? ( en med tålmodighed )
    Han skal jo ikke blive bange.

• #15   22. aug 2008 Jeg kan nu heller ikke forstå at dyrlægen har kilppet så langt at de bløder -det gør man da kun ved et uheld... smiley HVIS de skal klippes så langt ned af én gang, så ligger man hunden i narkose og får dem klippet og brændt! Det gør altså ondt på hunden når man klipper så langt og jeg vil næsten vædde med at I får endnu svære ved at klippe dem næste gang... :o(

Men ellers så er det bedst at forsøge at forbygge at det bliver et problem, ved at træne det fra de er hvalpe. Klip en lille bitte smule af under en hyggestund, så lægger hvalpen dårligt mærke til det.. ;o) Da Gaia var hvalp, nippede jeg ofte lige lidt af et par klør med vores almindelig negleskas (3-i-1) når hun lå på skødet når jeg sad i lænestolen og negleskasen alligevel lå lige ved siden af :o)

Har man først fået problemer, er det ikke så meget andet at gøre end at gå i krig med en ordentlig portion tålmodighed og så træne det! Er hunden panisk angst for negleklipperen, så start med at røre poten og klørene med negleklipperen UDEN at klippe og ros og giv godbidder. Når hunden er tryg ved det, så prøve at klippe et ganske lille stykke af enkelt klo og rooos og giv godbid, det er ok bare at nøjes med en klo af gangen i starten, gør det evt. et par gange om dagen, og udvid så stille og roligt antallet af klør pr. 'klipning' efterhånden som hunden bliver mere tryg ved det -husk at blive ved med at rose og give godbidder, det skal være en rooolig ros, så hunden ikke køre helt op over det, men pas samtidig på at rosen ikke har karakter af ynk, det vil bare bekræfte hunden i at det er noget ganske forfærdeligt den gemmengår... :o)

• #16   22. aug 2008 Jeg har trænet og trænet og trænet med Bergkamp helt fra han var hvalp med at få klippet negle, og det vil bare ikke lykkes.
    Jeg må godt nuldre poterne, jeg må også godt tage poten i hånden, jeg kan også godt tage poten i hånden og have negleklipperen i den anden hånd, men så snart jeg tager negleklipperen hen til poten, så flipper han.
    Jeg har hver dag i et par måneder taget poten og negleklipperen og prøvet at vænne ham til jeg nærmer poten med saksen, men han vil bare ikke.
    Så har kæresten prøvet at holde ham mens jeg klipper, men han vrider sig så meget og det bliver en så ubehagelig kamp, og det er jo ikke meningen, at vi droppede det.

Så nu får han kun klippet negle i forbindelse med dyrlæge-besøg hvor han skal bedøves. Heldigvis er han god til at slide neglene, især fordi han markerer sig meget ved at sparke med benene sådan som hanhunde nu gør.

Men irriterende er det... stædige dumme hund. ;0)

• #17   22. aug 2008 hov forresten: helt enig med de andre, man klipper IKKE ned så det bløder, dog klipper dr. dyr nogle gange så langt ned når hunden er i narkose og brænder bagefter, men det er ikke det samme som generelt at klippe så langt ned når hunden er vågen. Det gør jo ondt på hunden, og så vænner hunden sig i hvert fald da aldrig til at få klippet negle.
    Så enig med de andre.

• #18   22. aug 2008 Vores får kun klippet ved dyrlægen... Alt andet er umuligt

• #19   22. aug 2008 Min kan heller ikke lide at få klippet klør, fordi hun en gang fik nået hår i klemme i saksen, men nu er vi begyndt at slibe hendes klør med en elektrisk med nogle små slibe sten, så det har hun ikke så meget imod det mere

• #20   22. aug 2008 Vi har også haft problemer med begge vores hunde. De gider absolut ikke, skriger og hyler. Der må jeg sige jeg er rimelig hård. Min mand holder dem ogj eg klipper.. efter et stykke tid ved de godt er der ikke er nogen kære mor .. de gider stadig ikke men de står stille uden at brokke sig for de ved det ikke nytter.

Husk. Hunde er ikke dumme og kan narre os til at tro at de mindst dør hvis vi klipper deres negle. vær konsekvent.
    Vi klipper også hver uge både af praktiske årsager og fordi det er god træning.

• #21   22. aug 2008 vi får dem klippet hos dyrlægen.
    men det lykkes faktisk nogen gange at klippe 1 negl hvis den er flækket ell. lign. så kan han godt lige overskue det med masser af godbidder selvf. smiley

• #22   22. aug 2008 Tenna: det er jo forskelligt hvad man vil "udsætte" (i mangel på bedre ord) sin hund for.
    Jeg vil ikke gøre det til et mareridt og frygtelig oplevelse for min hund at få klippet negle ved at kæresten skal holde så meget fast i ham mens han vrider, hyler og piver. Det mener jeg ikke nytter noget herhjemme, ikke fører til noget positivt, eller gavner i forhold til lederskab.
    Men vi er jo forskellige i vores træning, opdræt og hundehold.

• #23   22. aug 2008 jeg tænkte "ej nu ska det være"... så jeg gik en tur med trolden og tog negleklipperen med, vi satte os på en fodbold bane og hyggede med godbider lege os. Jeg tog først den ene pote og så den anden, det gik sådan okayy! men han var da stadig pivet selvom jeg roste ham... knolderrik.. han fik mange godbider

Jeg må bare klippe ca hver 1½ uge, så han vender sig mere til det

• #24   22. aug 2008 Det gjorde Zenta os da hun var hvalp, hun bed, kradsede, hyldede, tissede på gulvet, hun gik helt i panik. Hun var ikke ret gammel første gang.

Men nu går det fint, hun sætter jeg fint ned og jeg siger pote, hun giver mig den og jeg kan klippe dem, men har os trænet det meget med hende.

Bare med først at lære hende og give pote, så når det var på plads, så sad jeg bare og kiggede lidt på den og pillede lidt og slap igen og roste og sådan er jeg bare blevet ved smiley

Og nu er det jo heller ikke hverken farligt eller gør ondt.

• #25   22. aug 2008 Lonnie -grunden til jeg skriver lad dyrlægen gøre det nu, er at så vidt jeg kan forstå er de lige nu så lange, at de SKAL klippes nu og her.
    Det kan man så lade dyrlægen gør (evt med beroligende om nødvendigt), for så haster det jo ikke så meget med at få klippet alle kløerne.

Så ER de klippet ned hvor de skal, og så er det bare at vedligeholde. Det kan man jo så gøre med en klo om dagen i en periode, så det virkelig ikke kan blive for meget. Det er jo ovre på et splitsekund...

• #26   22. aug 2008 Hjemme hos os er det sværere at klippe min datters negle end min hunds. Min datter skaber sig værre end nogen anden, men med Nuser er det ret nemt.

• #27   22. aug 2008 kom forbi på min adresse .så skal jeg lære dig det,jeg har ingen problemer,det drejer sig om at være konsekvent,og vide hvad man gør, jeg har lært at klippe hunde så jeg ved hvad det drejer sig om.men send mig en mail.

Kommentér på:
Klippe klør

Annonce