{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Julegaven over alle {{forumTopicSubject}}

Sidste sommer prøvede jeg at indføre "professorens grønne grød", det gik fint, mens jeg havde sommerferie og masser af tid, men da hverdagen igen satte ind, gik der ged i det. Det tog for lang tid, min køkkenmaskine var ikke særlig godt til det, og den var alt for besværlig at rengøre. Desuden kunne jeg ikke kværne ½ kg grønt inden jeg skulle på arbejde.
Det var faktisk lidt surt, for jeg var ikke i tvivl om, at min krop var glad for den grønne grød.

Jeg tænkte lidt over, hvad problemet egentlig var, og jeg kom frem til, at jeg bare måtte have mig en Nutribullet. Til dem der ikke kender en sådan, så er en Nutribullet en smart, kraftig "blender", som bare er 100 gange bedre end en blender. Det smarte er, at den har flere "glas" med låg og drikkelåg. Dvs man laver drikken i det glas, som man efterfølgende drikker af. Dermed har man kun et modul med kniven, som skal vaskes om morgenen.
Det er også smart, at man kan tage resten af drikken med på arbejde, hvis man ikke kan nå at drikke det hele om morgenen.

Jeg var så heldig, at jeg fik en Nutribullet i julegave, og den er simpelthen fantastisk smiley

I morges blev der lavet "grøn grød", som består af spinat, persille, æble, avocado, ingefær, broccoli, citron, bønnespirer, vindruer, sushitang og urtete. Jeg kom lidt ekstra urtete i blandingen, og det gik hurtigt med at blende grøden, vaske knivmodulet af, og faktisk også at drikke blandingen smiley

Begejstringen er stor, og i eftermiddags smuttede der lige et par appelsiner, lidt sharonfrugt og en banan i maskinen, og så havde vi hurtigt en lækker drik.

Brug tråden til at fortælle om jeres julegaver:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julegaven over alle
  • #2   28. dec 2016 Ja Isabelle, det lyder rædsomt, men min mave, mine led, min allergi osv har det rigtig godt med den grønne grød:-)

• #3   28. dec 2016 Det er nogle - ahhøøøm - alternative juleting, dine sønner køber til dig. Men så bliver det hele jo lidt sjovere smiley

• #5   28. dec 2016 Jeg fik, af mine svigerforældre i norge, 2 cobra lysestager fra georg jensen, til 900kr... har kun mødt dem 2 gange! smiley
    Det var en rigtig stor gave..!

Den mest geniale gave jeg har fået i år, må være et gavekort til dyrlægen, fra min mormor smiley

• #6   28. dec 2016 Krøllet - hvor dejligt med sådanne svigerforældre smiley

Isabelle - det kunne jo være, at du alligevel skulle smage smiley
    Jeg tror, at du bliver glad for tandbørsten, jeg elsker min, og har haft elektriske tandbørster i mange år. Og bøger kan man aldrig få for mange af, jeg har dog de sidste par år læst mest på Mofibo, det giver ikke så meget støv smiley

• #9   28. dec 2016 Isabelle -du lyder som min mand smiley
    Det var faktisk bedre, da jeg havde mine araer. De var helt vilde med min grønne grød, de fik den så bare før der kom avocado i smiley

• #12   28. dec 2016 Rotterne - hvad har Obbe nu haft gang i?
    Du må lære ham, at man helst skal besøge dyrlægen på hverdage.

• #14   28. dec 2016 Rotterne - hvor er det synd for Obbe, og for jer. Man bliver så ked af det, når ens hund har problemer.

• #16   28. dec 2016 Det tiltaler mig lidt med sådan en grøn drik, men jeg lavede en engang fra en smoothie bog jeg har, og puha det sad i halsen i flere timer smiley Men det er da en god måde at få noget grønt på smiley

Jeg fik 2 hundebøger af Anders Hallgren fra min mor - Ethics & Ethology samt Mental Activation smiley Dem glæder jeg mig til at læse smiley Af kæresten fik jeg et varmetæppe og en ugle bamse (Jeg har en svaghed for ugler). Min kæreste fik nogle ting som lidt er til os begge, så det inkluderer jeg også smiley Brødmaskine fra Kenwood, slow cooker (fra min mor og jeg), gavekort til brunch for 2 og nye håndklæder smiley
    Og jo, så har jeg fået et gavekort til et mini cruise til Oslo fra mit arbejde smiley

• #18   28. dec 2016 Åhh jeg har kigget langt efter sådan en Nutribullet smiley Super nem og enkel, og gør det hele lidt sjovere. Især hvis man gerne vil spise lidt sundere. Og så har jeg fundet en masse smarte opskrifter man kan lave med den. Hvor er du heldig smiley

• #19   29. dec 2016 Jeg fik en ordentlig bunke grydeskeer af træ smiley
    Jeg blev spurgt tidligere om hvad jeg ønskede mig i julegave, og jeg skrev bla grydeskeer af træ. Og det har langt de fleste taget til sig smiley så der var stort set ikke en gave til mig uden at der minimum var 1eller 2 grydeskeer i smiley
    Nogen mente at jeg kunne skrive Grzegorz, niski, Piotr osv på dem, så kan Bent og polakkerne få smæk med deres egen private grydeske smiley
    Bent synes faktisk at det var en god idé, for mens jeg roder i skuffen efter den rigtige ske kunne man bedre nå at stikke af smiley smiley

profilbillede
  • #21   29. dec 2016 Et minus var dog vores gave til farfar, vi gav ham en kurv med en masse gode ting og der i blandt også en cigar.
    Og ligegyldigt hvilken vej jeg lagde den cigar kunne jeg vælge i mellem skriften :RYGNING DRÆBER, eller RYGNING ER SKYLD I HJERTESTOP smiley
    Knapt så fed en gave at give smiley Den pyntede ikke ligefrem i kurven smiley

• #22   29. dec 2016 Rotte: Hahaha, jeg tror ikke de tør give mig kageruller smiley
    Mine svigersønner vil nok sætte hælene i på det punkt.
    Mine døtre skal nemlig arve mine kageruller og det ved de knægte godt smiley

• #24   29. dec 2016 Inkasso service smiley
    HAHAHA, den er da fed smiley smiley

• #26   29. dec 2016 Årets julegave her er en stjernekiggert smiley
    Jeg ved det - jeg er total nørd.

• #28   29. dec 2016 Sikke nogle kreative gaver I alle har fået!

Jeg fik mega gode gaver hele vejen rundt i år smiley
    En powerbank og handsker der virker på mobilen, så hundene og jeg kan bevæge os længere væk og stadig have strøm. Balancebolde til træning af kropskontrollen.
    Gavekort til mad og bio inkl. børnepasning (Nice!) Og så 5000 Kr af min farmor, hvilket luner utroligt meget når der netop er tikket en CT-regning ind fra dyrlægen smiley

profilbillede
  • #30   29. dec 2016 Slet ikke, Ulla.

• #33   29. dec 2016 Jeg fik en masse te... Og en Lyngby vase. Og så fik jeg både en t-shirt med Schæfer på og en sjov lille bog om Schæfer. Så det var perfekt. Og så lidt andet godt også. Kæresten fik bl.a. de vinglas vi har ønsket os, simpelthen så lækkert! Dem er jeg bestemt begejstret for. smiley

• #34   29. dec 2016 Batdog - jeg har ikke regnet på det, men et skud i tågen er +/÷10 kr om dagen pr snude. Hvis man selv har spinat og persille i haven, bliver det billigere.

• #37   29. dec 2016 Jeg troede, at jeg havde fundet den bedste julegave til min ældste søn: en Philips kaffemaskine med kværn. Desværre var sønnike ikke enig, så den røg retur. Tror ikke at han var klar over, hvor besværligt det var at finde et sted, hvor den var på lager - alle andre steder kunne først levere den omkring 1. februar..

• #38   29. dec 2016 Øv Lise-Lotte. Men sådan er det jo. Tror min bedste gave var til min far; en bog med 50 whisky han skal smage før han dør og en lille pakke med fire små whiskyer i smiley

• #39   29. dec 2016 Bedste gave givet her er uden tvivl de bøger jeg hvert år laver til mine børn. Bøgerne indeholder fotos og tekster fra året der gik, og handler kun om dem selv. De elsker og værdsætter virkelig deres bøger, og den fact at de hver især er hovedpersoner i deres egen bog smiley
    Det er et pokkers arbejde at lave dem, men det giver så meget smiley

• #42   29. dec 2016 Batdog - måske er ca 10 kr om dagen lidt optimistisk:-)
    Opskriften stammer fra bogen "Tarme i topform", og du kan Google opskriften ved at skrive "Professorens grønne grød".
    Det skal lige siges, at der skal bruges 1 ark sushitang pr portion, det er smuttet:-)

• #43   29. dec 2016 Jeg tror ikke at jeg har en favorit julegave, jeg er super glad for "alle" dem jeg fik smiley

Manden og jeg fik en DAB radio i retrolook i fællesgave, derudover fik jeg en Kay Bojesen gravhund, en bog, et par ørestikker og et gavekort til en tur i biffen og på restaurant med min mor smiley

Okay den bedste gave var sgu nok egentlig den gave der egentlig ikke var til mig smiley En flowerpot lampe fra mandens job smiley Men er altså også meget glad for de andre ting, altsammen noget jeg havde ønsket mig smiley

profilbillede
  • #44   29. dec 2016 De fine ørestikker smiley

profilbillede
  • #45   29. dec 2016 Hmm jeg ved faktisk ikke hvad den bedste gave jeg gav var, for alle blev super glade. Der var ikke noget kreativt eller "anderledes" i år.

Jeg gik imod alle mine principper og gav min mand ( og brødre) penge i julegave. Min mand ønsker sig et nyt bækkenstativ til trommerne, og han vil gerne lave en byttehandel med biksen, og smide et gammelt med i handlen, og det kan jeg ligesom af gode grunde ikke gøre, har heller ikke en dyt forstand på trommeudstyr smiley

Min mor og stedfar fik en kurv med alt mulig lækkert i, og blev meget glade for den. Min mormor fik en parfume, jeg vidste godt kun kunne lide den men det er åbenbart hendes yndlings, så det var ret heldig ramt smiley

Min ene lillebror fik en t-shirt, deo og lidt penge. Den anden lillebror fik noget sølvplet bestik fra vores tipoldemor ( kender sgu ikke andre 16 årige drenge der samler på sådan noget :-P) og penge.

Den yngste bror på 16 skulel have haft en dvd boks han ønskede sig, men den var umulig at opdrive herude, udsolgt alle steder. Så måtte han jo få penge så han selv kan købe den. Vi har også været ret så presset her op til jul med ferie, flytning osv, så har ikke haft overskud til at tage ind til midtbyen for at købe gaver, det har skulle købes herude, så det satte altså også lidt begrænsninger smiley

• #46   30. dec 2016 Jeg er meget glad for alle mine julegaver smiley
    Jeg fik en vinterdyne af min søster og co., fordi jeg LÆNGE har været ked af kun at have en tynd, slidt sommerdyne at sove med. Ungerne synes, at det var SÅ sejt, at jeg fik den største gave under træet!

Af min ældste bror og co. fik jeg høretelefoner, endnu en af de øverste prioriteter på ønskesedlen smiley

Af min anden bror fik jeg nogle badehåndklæder, jeg havde ønsket mig smiley

Min mor gav mig en af Jussi-bøgerne og en bluse smiley

Den fedeste gave, jeg selv synes, eg gav, var et hjemmelavet julespil smiley det var så sjovt at lave - og temmelig omstændigt - men jeg ved nu ikke, om min bror blev lige så glad smiley ellers gav jeg dem også en ananas:

profilbillede
  • #47   30. dec 2016 Mit DIY Christmas Cranium:

profilbillede
Kommentér på:
Julegaven over alle

Annonce