Forskel på regler for hunde rækkehus vs. lejlighed {{forumTopicSubject}}
Det bliver nok lidt langt
Vi er for 8 måneder siden flyttet til et dejligt område med rækkehuse, hvor der dog er et mindre antal lejligheder. Det er en afdeling 1 og 2, hvor vi bor i afdeling 2, forskellen er, at afdeling 2 udelukkende er lejligheder, hvor dem i stuen har en lille terrasse, og så har kommunen anvisningsret over lejlighederne, men ellers er der samme husorden, bestyrelse og varmemester til begge afdelinger.
Da vi flyttede ind fik vi husordenen, hvor der stod at der var tilladelse til 2 hunde eller 1 kat, hvilket vi var ellevilde over, da vores drøm er en dag at få nr. 2 hund. For en sikkerhedsskyld skrev jeg en mail til varmemesterkontoret forleden dag, for at spørge, om der nu også var tilladelse til at have 2 hunde i lejlighederne, for på vores husorden står der vist ikke afdeling 2, men bare navnet på hele afdelingen.
Jeg fik svar tilbage om, at det vidste han faktisk ikke, men han ville finde ud af det. Jeg får så efter nogle dage/1 uge svar tilbage om, at der kun er tilladelse til have 1 hund eller 1 kat og det var set ud fra, at boligerne er mindre. Blev dog i tvivl, om det var i alle lejlighederne eller kun afdeling 2, at det var sådan.
Jeg undrer mig dog over, at vi har fået udleveret en husorden hvor der står at vi må have 2 hunde eller 1 kat? Må de godt det? Og så har vi været inde og undersøge hvem der sidder i bestyrelsen, og de bor selvfølgelig alle sammen i rækkehusene. Vi har tænkt os at forsøge at få lavet reglerne om, så det er mulig at have 2 hunde også i lejlighederne.
Nu er jeg af den holdning, at boligens størrelse ikke er afgørende for, om en hund kan trives, da hunden jo skal være i ro i hjemmet, og at det er udendørs man selvfølgelig sørger for at aktivere sin hund. Og desuden har vi været inde og tjekke, at der altså er 4-værelses lejligheder her på samme størrelse som rækkehusene, så det giver jo ikke mening, at størrelse skulle være afgørende.
Er det nogle der lige kan hjælpe mig med regler i forhold til husordenen, som vi har fået udleveret? Og hvad kan vi gøre for at prøve at få lavet denne regel om? Og kan i hjælpe med nogle gode argumenter for, at 2 hunde godt kan trives i en lejlighed?
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 157
Hvor tit plejer der at være generalforsamling og hvordan finder vi ud af, hvornår det er?
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 733
sep 2012
sep 2012
sep 2012
jan 2015
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 336
Så prøv at skrive derind og søg om en nr to hund, bare for svarets skyld.
sep 2012
sep 2012
jan 2015
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 336
Kan du ikke tage en snak med formanden for bestyrelsen? Tænker ikke at det overhovedet er et problem, ud fra det du skriver. Men eventuelt lige høre ad, om de har nogle retningslinjer.
Du kan jo som du selv skriver, ikke skrive hverken det ene eller det andet om en hund du ikke har endnu
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Du har endnu ikke engang søgt om tilladelse til hund nr to, du har bare spurgt varmemesteren og denne har INTET at gøre med de forskellige tilladelser.
Varmemesterens job er at holde toiletter, arealer, bygninger mm ved lige.
Tilladelser søger man på skriftligt hos boligselskabet.
Og vær glad, du har en hund, har en lejlighed, hvor du må have hunde, de er svære at finde.
Så det er vel ikke altafgørende at få en mere, det kan hurtig ændre sig så man slet ikke må have husdyr mere.
Lad nu være med at tage sorgerne på forskud - du har jo endnu ikke søgt om tilladelse til hund nr to, kun forhørt dig hos viceværten.......................................
sep 2012
Når man flytter ind her eller skal anskaffe sig en hund, er det nede på kontoret hos varmemesteren, at hunden skal registreres. Han tager et billede af hunden og vi viser de papirer han skal se osv. samtidig med, at han tjekker hunden for chip. Det er derfor jeg skrev og spurgt ham om reglerne, da det jo er ham, som står for at registrere hundene som bor her.
Forskel på regler for hunde rækkehus vs. lejlighed