1.923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Kreatråd Kreatråd

Jeg synes det er 100 år siden (ca) der har været en kreativ tråd her på HG. Jeg ved der sidder mange kreative (hunde)hoveder derude, så skal vi ikke få gang i en tråd hvor jeres projekter kan blive vist frem? smiley Jeg er nysgerrig smiley

Jeg selv har lige fået min symaskine hjem efter den har været på besøg hos naboen lidt for længe. Så jeg har klippet en ordentlig stak af savlesmække og suttesnore til at komme igang på. Og så har jeg lige vasket stof til en nederdel jeg vil have startet op på i dag og se hvor langt jeg kan komme med sådan noget. smiley Og så har jeg selvfølgelig en hel masse andre projekter i støbeskeen smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreatråd
  • #2   14. jul 2016 Udover at strikke en hel masse og sy og hækle en lille masse, så farver jeg også garn.
    Det er svært at få billeder med af det hele, men her er en bunke af noget af mit garn smiley

Vil man se mere er jeg ret aktiv på instagram - @ScandinavianHandDyed

profilbillede
  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #4   14. jul 2016 Jammen altså, så er jeg vel næsten nødt til at få lavet min kjole færdig så jeg kan dele billeder af den? smiley

• #6   14. jul 2016 Sikke nogen søde hagesmække smiley Nøj, hvor er jeg vild med dem smiley

Jeg skal se, om jeg kan lære at sy på maskine her i min sommerferie smiley Jeg har 10 tommelfingre, når det handler om symaskiner, men nu forsøger jeg smiley

Ellers gør jeg mest i at hækle og strikke smiley

Denne her dåseskjuler lavede jeg til min venindes mand - han elsker bryster smiley

profilbillede
  • #7   14. jul 2016 Og de her to lavede jeg til min far i fars dags gave - de er lidt mere tækkelige smiley

profilbillede
  • #8   14. jul 2016 jeg leger lidt med halsbånd når tiden er til det..

strikke og hækle har jeg desværre aldrig haft tålmodighed til at lære ordentligt, og jeg mangler plads til de større projekter, og dem har jeg masser af ideer til..
    Så det er godt at en af ungerne snart smutter hjemmefra, så mor kan få sit hobbyrum smiley

profilbillede
  • #11   14. jul 2016 LIge lidt flere..

Jeg har også lavet et par til ulvene i lædersnøre med halvkvæl i kæde, de blev ret gode, men fååååk mine fingre bagefter smiley så det er ikke noget jeg vil sætte i masseproduktion smiley

profilbillede
  • #13   14. jul 2016 Det lyserøde smiley

• #14   14. jul 2016 tak, hvor er i søde smiley
    Det er faktisk ret sjovt at pusle med smiley

• #15   14. jul 2016 Hold da op der kom mange indlæg mens jeg fik klippet stof til en nederdel. smiley

Dejligt at I vil være med og dele billeder smiley

Caroline: Tak. smiley Om det kan betale sig ved jeg faktisk ikke. Nok ikke hvis man tæller timer, selvom sådan en ikke tager lang tid at lave. Jeg har købt nogle stofpakker fra ebay til det forreste, og bagpå er der en fleeceplaid fra Ikea der er klippet i stykker. Så lige dem jeg laver tror jeg ikke er vildt dyre, men stof er desværre megadyrt. Min nederdel skal laves i noget stof fra jysk som var sat ned. Jeg er lidt spændt på det endelige resultat. smiley

Line: Jeg kunne heller ikke sy for et par år siden. Men jeg ønskede mig en symaskine til fødselsdag alligevel og fik en. Siden da har jeg prøvet mig frem. Noget bliver ret godt, andet ikke så godt, men det er vel sådan man lærer. smiley Og lige savlesmækkene er super lette at gå til, hvis de har interesse. smiley

• #16   14. jul 2016 mht. stof, så kan man finde meget i fx genbrugsbutikker til billige penge smiley
    syede da en hel del til mine unger da de var små, og det var udelukkende genbrugs tøj/stof jeg klippede op og brugte.

• #21   14. jul 2016 Mille r - jeg må klart prøve at lave savlsmække smiley Mon ikke jeg kender nogen med børn, der kan aftage dem. Så de må på min "skal prøves"-liste smiley

• #23   14. jul 2016 Rotterne: Har du prøvet at søge på Youtuber? Der er flere tutorials til forskellige måder at flette paracord på, og jeg er blevet så inspireret, selvom jeg ikke lige har fået taget mig sammen til at bestille noget endnu smiley Men det er lige mig med sådan nogle ensformige bevægelser hvor man bare skal sidde og nulre med fingrene, jeg tror virkelig jeg ville elske det smiley

Og så kan jeg stå inde for at MLA laver fantastiske halsbånd, Freja har gået med sit siden december og hvor holder sådan noget paracord bare godt smiley

• #25   14. jul 2016 Rottemor, det er sgu svært at forklare på skrift..
    jeg har lavet mange mange forsøg for at finde en lukning der både holder og ser pæn ud.

skal du have et bredt et, så brug den 3 radede model, det er pænt bredt og også den model jeg har lavet i læder til ulvene, men tager også sin tid at lave og der bruges temmelig meget line også.

alternativ de to i midten på det første billede, de er også ret kraftige og gode til de store hunde (Gandalf har også sådan et med knyttet halvkvæl)
    både den lyserøde og den blå model ville jeg ikke vælge til en stor hund, det er nemt at lave (basis knytning) men heller ikke særligt bredt.

der findes en del guides på nettet omkring at lave armbånd, det er primært dem jeg har brugt og så fiflet lidt med halvkvæl både i snor og i kæde (som jeg har en smed til at svejse for mig i rustfri/syrefast stål.

• #26   14. jul 2016 Fünke; det er jeg glad for smiley
    det var faktisk også et sødt et hun fik smiley

• #27   14. jul 2016 MLA: Hvad hedder designet til det aller øverste med halvkvæl? Det var da en SINDSYG god idé at lave dem af lædersnøre, så kan vi kedelige typer også være med! smiley

• #28   14. jul 2016 Jeg maler i ny og næ. Senest har jeg "lavet" billedet med min kærestes og min hånd. De to "klatter" på billedet er aftrykket af en modvillig kats hånd smiley

Billedet af de to katte var en gave til min mor af hendes to katte, og det ufærdige er en udklips collage der gerne skulle blive til min mors afdøde maine coon, Enzo.

profilbillede
  • #29   14. jul 2016 Har lavet hundedækkener til vores små hunde med navn på - og de har også fået en med navn + PH's logo til opvisninger og træning i koldt/regnvejr. smiley

profilbillede
  • #30   14. jul 2016 I brug til opvisning i øsende regnvejr

profilbillede
  • #34   14. jul 2016 A-S; den er her ;
    https://www.youtube.com/watch?v=R4IskpgIjOk

det er også den model jeg har lavet med læder, tager lige et billede om et øjeblik, så kan du se dem.

• #35   14. jul 2016 Så fine ting I laver! Jeg må vist se nærmere på det der halsbånds flet ved lejlighed smiley
    Jeg var senest kreativ, da jeg var på festival i weekenden ...

profilbillede
  • #36   14. jul 2016 A-S: Her er dem i læder, beskidte og dagligt brugt i 7-8 mdr. Det brune er bedst synes jeg, råt og fedt smiley men var også mest besværligt. Lagde det i olie en uge før jeg lavede det.
    Det sorte er ligesom coatet, nemmer at arbejde med, men lidt for "plastic" agtigt at se på, synes jeg smiley

profilbillede
  • #37   14. jul 2016 De ser SÅ fede ud!!

Jeg ville nok købe noget kernelædersnøre, som kan blive virkelig nice, når det bliver brugt. Jeg har dog aldrig arbejdet med læder som sådan, kan jeg lægge det i en klat læderfedt (jeg har noget sadelfedt) i et stykke tid og så er det fleksibelt nok til at blive flettet? Eller skal det være olie? Hvilken? smiley

• #39   14. jul 2016 Prøv A-S, jeg er ingen ekspert, læderolie var bare det jeg havde, og så var det kærnelæder jeg fik fat i ret tørt.
    Men det er mega hårdt at rode med i læder, en fladtang er et must!.

• #40   14. jul 2016 Tak for inspirationen i hvert fald smiley
    Det bliver helt sikkert ikke lige med det første, men synes det er en vild god ide, så bliver nok nød til at prøve det ad på et tidspunkt!

• #42   14. jul 2016 Satu og Kátur står også inde for kvaliteten af MLA's halsbånd smiley

profilbillede
  • #43   14. jul 2016 Tak Louise, er kun glad for at de kan bruges smiley

• #46   14. jul 2016 Jeg er begyndt at lege med perler igen smiley det er hyggeligt at sidde med når hænderne gør ondt og ikke kan bruges til at hækle med

Lille ulv fylder 9 af de store plader og den store røde/sorte ulv fylder 12 plader

Næste projekt bliver en elefant i samme stil som første ulv den kommer dog til at fylde 16 plader

profilbillede
  • #47   14. jul 2016 og store ulv

Kan se blitzen driller men de er strøget og klar til ophæng

profilbillede
  • #49   14. jul 2016 også er jeg ved at laven en velkommen sten til min mormor men den kommer til at tage tid smiley

profilbillede
  • #51   14. jul 2016 Det er posca tusser jeg bruger til alle farverne smiley er en blød hvid kalksten der det har fået en gang hvid akrylmaling da den ene tush gik i stykker og efterlod en kæmpe plet smiley
    Bliver sluttet af med en gang make make colorfiks (lak) i 2-3 lag så den kan tåle at stå ude

• #52   14. jul 2016 Wow den ser stor og tung ud Caroline!

• #56   14. jul 2016 Det er da ret kreativt smiley Hvis ikke der kommer fuglelort i vandet? smiley
    Og hvor er i allesammen kreative, forresten. Jeg har generelt altid været en kreativ person men selve udformningen af tingene, altså lad os bare sige at jeg aldrig har været særlig god til håndarbejde, sløjd og lignende fag..

• #59   14. jul 2016 Ej hvor sjovt jeg har også kigget på de der Posca tusser, har hørt om flere der bruger dem til sten, men man kan åbenbart bruge dem på mange forskellige ting?

• #85   15. jul 2016 Jeg er lige her til aften gået i gang med at strikke et baby tæppe
    Og så har jeg fået tegnet et mønster af til en ammepude som jeg har planer om at sy i nærmeste fremtid smiley
    Går også lidt med en tanke om at prøve at lave en sengerand smiley
    Har ikke lige billede af tæppet men kan tage et i morgen hvis nogen er intressert i at se

• #92   15. jul 2016 Jeg tegner "bare" en hel del, haha ^^
    Men det er da godt nok en mega inspirerende tråd, det her ^^ Elsker sådan noget.

profilbillede
  • #94   15. jul 2016 Hvor er du sød! Tusind tak smiley

• #95   15. jul 2016 jeg leger lidt med bogfoldning og perlebilleder:) bogfoldning er dog helt nyt for mig men det er mega hyggeligt og min farmors gamle bøger for nyt liv smiley

• #96   17. jul 2016 Jeg er lige blevet færdig med endnu et sæt grydelapper smiley
    De er verdens nemmeste grydelapper at hækle - én dag, så har man et sæt smiley

profilbillede
  • #97   17. jul 2016 Her er billede af det baby tæppe jeg er gået i gang med

profilbillede
  • #98   17. jul 2016 Jeg elsker at tegne, her er bare noget af det jeg har tegnet igennem årene smiley dog er den ikke færdig tegnet på dette billede

profilbillede
Kommentér på:
Kreatråd

Annonce