{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

pettydk
pettydk
Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42

Tip i varmen {{forumTopicSubject}}

Hej hundevenner smiley

Vil bare lige give et lille tip til vores firbenede venners poter i varmen:

Hvis du ikke kan holde din flade hånd på den solvarme asfalt (især den sorte er varm) i min. 10 sek, bør du ikke gå med din hund på det, men træk istedet ud i noget græs e.a., så hunden ikke får brændt poterne eller får ondt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tip i varmen
  • pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

#3   9. jun 2016 Jeg har et eksempel: En familie der bor i byen, gik på fortov/cykelsti et godt stykke for at komme ned til skoven…. asfalten var meget varm, det mærkede hunden, - det blev ikke alvorligt, men det gjorde ondt. Så det er bare et velment tip til eftertanke…… Kommer forresten også til at tænke på, at hvis man cykler med sin hund ved siden af (så en her forbi forleden sidst på eftermiddagen) - selvom det er sidst på dagen er asfalten stadig varm, og når hunden løber henover asfalten, kan det føles ret ubehageligt. (så kan man diskuttere om man skal cykle med sin hund når det er så varmt) - men det er netop derfor jeg skriver dette tip, som velment…… for vi tænker måske ikke lige altid over det smiley

• #4   9. jun 2016 Jeg oplevede det forleden, jeg kunne IKKE selv gå med bare fødder på asfalten, så jeg prøvede også at holde Tucker i græs - gad han det? Næh smiley

• #5   9. jun 2016 prøver jeg også med mine hunde den ene går fint kølige steder men den bette næ nej og selv ude på terrassen ligger vi os på den glohede asfalt og så nyder den bagende sol ned på sig smiley har han gjort i 7 år nu så har opgivet at få ham i skygge eller gå der hvor der er køligt

• pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

#7   9. jun 2016 Ha ha, ja hunde er sjove, - de vil gerne være der hvor vi er, også selvom der er varmt….. meeen, blir det for meget kan de jo frit flytte sig smiley
    LIgesom vi mennesker er forskellige er hundene det jo også, nogen tåler meget varme, nogen ikke…. smiley Vores hund med stor sort pels (Berner Sennen) lægger sig også ved os….. meeeen, på et tidspunkt lister hun lige så stille af smiley - hun magter bestemt ikke varmen… smiley

• #8   9. jun 2016 10 sekunder er ret længe.. Jeg tager ikke 10 sekunder om hvert skridt, og på en af de varme dage valgte jeg at gå på bæretæer de 200 meter hen i føtex og hjem igen.. Det var fortov det meste af vejen..

Jeg endte med brændvabler på begge fødder..

Nu i dag er vejret dog ikke så varmt, så er til at holde ud for fusserne

• #9   9. jun 2016 hm... jeg går rigitig meget på bare tæer - også på asfalten her i de forløbne varme dage. Jeg har nu ikke fået brændvabler. Perle kan selv vælge om hun vil gå op asfalt eller i græsrabat; hun vælger ofte asfalten også selvom den er varm. Men OK både Perle og jeg kan godt lide varme smiley

Kommentér på:
Tip i varmen

Annonce