356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Motionsformer? Motionsformer?

Sagen er den, at jeg gerne vil dyrke noget mere motion (og forhåbentlig også tabe mig lidt/sætte flere muskler) og jeg tænkte derfor på om folk har nogle gode ideer til hvad man kan dyrke af motion? Jeg har de sidste 5 uger løbet on/off, men det fanger mig ikke rigtig så det er jeg gået pænt død i smiley
Så det skal helst være motionsformer, der ikke er løb smiley Jeg er åben for alle ideer, så skyd løs smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motionsformer?
  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #1   4. jun 2016 Jeg har en wii fit, som jeg synes er rigtig sjov. Dels er det forskellige spil, dels er det motiverende at konkurre mod min kæreste. Han er bedst til styrketræningsøvelserne og jeg er bedst til yoga smiley

Men jeg elsker personligt yoga kombineret med styrkeøvelser. Får brugt min krop på sådan en god måde hvor jeg ikke tonser afsted som en eller anden galning. Når jeg løber er det sammen med hesten, for det nyder vi begge to smiley

• #2   4. jun 2016 Dea: jeg rider også - og jeg har faktisk flere gange tænkt på at løbe med hesten i skoven smiley jeg har bare aldrig fået gjort noget ved det - det kunne være jeg skulle prøve det smiley men "almindelig" løb siger mig ikke rigtig noget smiley Jeg ved min familie har en wii, men ved ikke om vi har wii fit - det må jeg lige tjekke smiley skal man bruge noget bestemt udstyr/ekstra udstyr til det?

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #3   4. jun 2016 Wii fit har sådan et board man står på, så det kræves der og så selve remoten. Til en enkelt af øvelserne er der også krævet den der lille klips ind ting man får med. smiley

Jeg synes det er skide sjovt, og pony synes det også. Når jeg løber for langsomt kommer hans mule snigende og skubber blidt til min albue. Det er forøvrigt også en god måde at træne hesten i at blive trukket i forskellige gangarter. Jeg anbefaler et langt trækketov til starten, hvis hesten ikke er helt up to date med mundtlige kommandoer smiley

• #4   4. jun 2016 Okay, jeg må lige finde ud af det der wii fit smiley
    Jeg plejer altid at have longetov på ham, men han er meget rolig så hvis vi skal løbe så tager jeg et træktov på ham - så falder jeg heller ikke i longetovet smiley

• #6   4. jun 2016 Tak indica smiley

• #7   4. jun 2016 Jeg er heller ikke meget til løb og min ankel hæver op - jeg har købt forskellige ting i Sport24 Outlet, vægte og sjippetov, de har også kettle bells (er det ikke det de hedder?) og andre vildt fede "hjemme-trænings ting" smiley
    Det er jo så ikke så meget motion som det er styrketræning, men jeg har været vildt inspireret af at kigge på alle de fede ting de har derude, hvis du har sådan en butik i nærheden

• #8   4. jun 2016 Det kunne være jeg skulle kigge efter sådan noget smiley vil bare ikke kaste alt for mange penge efter det smiley

• #10   4. jun 2016 Jeg kunne vildt godt tænke mig at starte til poledance!

• #12   4. jun 2016 Btw. rider jeg og løber. Og så laver jeg lidt styrketræning. (Jeg HADER også løb, men gør det alligevel).

Jeg ville vildt gerne igang med roller derby igen. Men min ryg tåler det ikke pt.

Så overvejer lidt at begynde til noget parkour eller pole dance. smiley

• #14   4. jun 2016 Nu hvor jeg er ved at være kommet mig helt over min operation så overvejer jeg at tage herud https://www.fredensborg.dk/borger/oplevelser/motions--og-legerum-i-skoven
    Kan godt li ideen med at lege træningen ind og det er super lækkert område

• #16   4. jun 2016 Styrketræning gør jeg allerede lidt - men det forbedre vel ikke konditionen? smiley

• #17   4. jun 2016 Rulleskøjter er også sjovt! smiley jeg er bare altid bange for at jeg ikke kan bremse haha

• #18   4. jun 2016 Indica: hvad går det ud på?

• #19   4. jun 2016 Rulleskøjter smiley

• #20   4. jun 2016 "rigtige" skøjter om vinteren er også rigtig sjovt smiley

• #21   4. jun 2016 Rotteberg: ja, det er det smiley

• #25   4. jun 2016 Jeg løber/cykler/ruller afsted med min trx. Så hænger den op og træner det jeg vil. Så går turen hjem igen. Det synes jeg er en dejlig måde. Også når hunden er med så han får en pause. Løber alt mellem 5-15 km. Men ikke når det er så varmt. Ellers har jeg dyrket crossfit og været meget glad for det. Overvejer at begynde til klatring, det er virkelig en fed sport!

• #26   4. jun 2016 Hahahaha Emma! smiley

Mette: måske et dumt spørgsmål, men hvad er trx? smiley

Jeg kunne godt tænke mig at cykle i skoven(e), men jeg har kun en damecykel og det er nok ikke lige den mest optimale cykel når det gælder fart og skov haha smiley

• #27   5. jun 2016 Gode lange gåture er også god motion. smiley

• #28   5. jun 2016 Google trx training

• #30   5. jun 2016 Ja, svømning kunne jeg også overveje smiley måske der bare skal en stor blanding af det hele, eller et par ting jeg sætter mig for at motionere så det ikke bliver for ensformigt smiley

• #31   5. jun 2016 Jeg træner i fitness center om vinteren, men jeg synes det er fedt at træne udendørs om Forår/Sommer/efterår sammen med Sally.
    Jeg laver bla:
    Interval løb.
    Svømning i den lokale kalkgrav eller på stranden
    Armbøjninger
    Pullups
    Dips i stativ eller på bænk,
    Noget der minder om rows (ligge/stå under noget og trække overkroppen frem/op)
    Lunges
    Airsquat boxjump på feks bænk
    Maveøvelser er røv syge synes jeg, men laver Hanging legraise, atomic situps

Meeeen, styrke træningen bliver ikke lige så effektiv som i centeret, men det er sjovere når Sally er med smiley

Kommentér på:
Motionsformer?

Annonce