{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Hvor langt vil du gå? {{forumTopicSubject}}

Hvis din hund bliver syg?
Jeg tænker både på det økonomiske, og hvad derer værdigt?
* Vil du komme guld i hofter osv?
* Vil du lade hunden leve på medicin resten af livet?
* Vil du lade hunden leve med 3 ben?

Osv osv. Ved godt for mange spiller økonomien også ind, men tænker vi for tit på os selv. og ikke på hunden?
Tag fx Buzz. Han havde problemer med Skulderne, hvad det var fandt man aldrig ud af. Han havde til sidst problemer med at rejse sig, når vi var i hundeskoven sad han ved lågen, og ventede på at komme hjem igen. Men han ændrede også adfærd. Han kunne jo ikke brænde sin energi af, og det satte sine spor. Jeg valgte at få ham aflivet, JEG var ked af det, men detvar det bedste for ham. Brugte MAAANGE penge på hans benhalløj...
Hvor langt vil DU gå?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt vil du gå?
  • #1   26. okt 2006 Jeg skal vist stå i situationen, før jeg kan udtale mig hvad jeg ville gøre. Tror ikke det er så simpelt at tage stilling til.

• #2   26. okt 2006 Mgp, der er vi jo af samme mening. Vores kat blev kørt over, og der blev tilbudt at den kunne få fjernet benet. ELLERS TAK...
    Hun var aktiv jæger, og ville med garanti ikke kunne fungere uden at jage. Hun ville jo heller ikke kunne overleve i naturen.

Ikke sagt at, dyret skal aflives hvis den ikke ville kunne have klaret sig i naturen, jeg giver da gerne en pille for fx epileptiske anfald hvis det var det...

• #3   26. okt 2006 umiddelbart ville jeg sige nej til alle 3 spørgsmål.

Det er faktisk noget jeg tit tænker over på grund af Fie´s ben, men igen så siger dyrlæger/behandlere at jeg blot skal tage hensyn til benet og så kan hun sagtens leve et godt hundeliv....

• #4   26. okt 2006 Hov glemte lige at Fie får så en del naturlige tilskud til hendes mad.

• #5   26. okt 2006 Hvis hunden efter operation er i stand til at leve et værdigt hundeliv vil jeg godt bruge mange penge på den,ellers ikke!

• #6   26. okt 2006 Er for så vidt enig med MGP, men hver situation er forskellig og man skal nok stå i den, før man ved hvordan man handler.

• #7   26. okt 2006 Buzz var terrier, og MEGET aktiv før hen, Han ville ikke kunne ligge på den lade side...

Nala er bulldog, hun ville bedre kunne klare det psykisk, at skulle skåne sig lidt...

Det kommer jo også an på hvilken slags hund man har. Jeg kan ikke forstille mig en BC som skulle tage den med ro resten af livet... FX.

• #8   26. okt 2006 Nej
    Nej
    Og nej.

Så kan det vidst ikke siges kortere..*gg*

I min familie har jeg fra barnsben været den mest realistiske mht dyr, jeg har måttet overbevise bedsteforældre, forældre og en enkelt onkel om at det bedste de kunne gøre for deres hund var at aflive den. Hverken dyrlæger eller andre kyndige har kunnet få dem til at indse det, men et barn/ senere teenager kan appelere til deres fornuft, uhyggeligt, men mennesker er generelt meget egoistiske og elsker tiltider at lege læge / at kunne holde døden på afstand, føj siger jeg!

• #9   26. okt 2006 Jeg vile under ingen omstendigheder udsætte min hund for en amputering, for at skulle leve et stillegående liv, for at skulle proppes med smertestillende osv.

Det er en hund, den fortjener bedre!!

• #10   26. okt 2006 Nemmerlig Carina!!

Det er muligt at vi med mennesker er kolde og vil have liv for enhver!! pris, så langt er det heldigvis ikke kommet til med dyrene, lad dem for pokker leve et værdigt liv, et godt liv, et rigtigt hundeliv...!!!

• #11   26. okt 2006 Jeg ved ikke hvor langt jeg vil gå.

• #13   26. okt 2006 Jeg ville kun kunne sige det, når jeg står i det IGEN...
    Svor jeg ikke ville sætte mig i gæld pga en dyrlæge, meeeen det gik sgu så hurtigt :o)

• #14   26. okt 2006 JA-Det er meget enkelt og næsten 100% positivt resultat med det samme.
    Hellere overnævte end medicin...

2 x nej til de sidste.. ?

Jeg har da ofret en del dadler, men det har været udefra kommende skader..
    Så dem æder forsikringen smiley

• #15   26. okt 2006 Uhh jeg synes det kommer meget an på havd hunden fejler, jeg ville sige nej til de 3 ting du skriver, men igen det er svært at vide før man står med det... Jeg har på forhånd besluttet at skulle Fluffy få Leshmania senere hen så skal hun ikke i behandling men den dag hun viste tegn på at sygdommen gik i udbrud der ville hun få fred. Leshmania er en sygdom de kan få i Grækenland.
    Jeg tror jeg ville prøve meget hvis Gizmo blev syg men jeg ville aldrig gå med til at han led under det. det skal stadig være et værdigt liv for dem. Penge ville jeg slet ikke tænke på.

• #16   26. okt 2006 Watson er sygeforsikret, så pengene er ikke et problem...

Så længe han kan fortsætte med at være hund vil jeg sige ja til hvadsomhelst. Men i samme øjeblik han bliver ude af stand til at fungere uden smerter eller ubehag vil jeg sige stop.
    Mht guld i hofter ved jeg slet ikke nok om resultater til at kunne tage stilling til det.
    Medicin resten af livet? Nej.. det synes jeg godt nok ikke..
    3 ben? Hvis han ville kunne forrsætte med at være lige så aktiv som han er nu, uden smerter eller ubehag, så ville jeg lade ham gøre det med et ben mindre, ja.... Ellers nej...

• #17   26. okt 2006 Ville aldrig lade min hund leve hvis de skulle være på dens bekostning.. Såsom at jeg ikke længere synes at det var et værdigt liv for den. F.eks. hvis den skulel have mange slags medicin hver dag eller smertestillende for at kunne leve. En hund med tre ben ville jeg gå med til.. Men proteser ville jeg ikke gå med... Ville aldrig lade det blive et spørgsmål om penge, men et spærgsmål om værdighed over for hunden.

• #18   26. okt 2006 * Vil du komme guld i hofter osv? JA!

* Vil du lade hunden leve på medicin resten af livet? Ja - det gør Nelly allerede nu - kan ikke se hvorfor vi sku aflive hende - fordi jeg er for doven til at give hende medicin??
    Nej vel?

* Vil du lade hunden leve med 3 ben? Ja - specielt en lille hund - har i ikke læst Vi med Hund - det nyeste nr. med den trebenede mops??

Jeg vil gå langt for at redde mine dyr og har heldigvis tegnet en sygeforsikring så det økonomiske ikke skal træffe beslutningen for mig!

Jeg synes man skylder sine dyr at prøve - ellers giver man sku for let op og så skal man bare lade være med at købe hunde, hvis man ikke kan tage ansvaret for dem!

• #19   26. okt 2006 Jeg må indrømme at det fornærmer mig ret meget at i synes man skal aflive hunde frem for at give dem medicin som gør dem raske eller som gør at de kan leve med deres sygdom....
    Vil i virkelig ikke give jeres hund en sølle pille hver morgen hvis den så kan leve til den bliver 14 år - og være glad og have et godt hundeliv??

Jeg tror ikke i har stået i den situation...

Vil i så heller ikke give jeres børn medicin - men bare lade dem dø?

Shit noget fis i en hornlygte - ren jehovas vidne snak!!!

• #20   26. okt 2006 Guld i hofter: ja.....har jeg gjort ved min gamle hund.......

Medicin resten af livet: ja/nej.....kommer helt an på den givne situation......men hvis min hund får det godt, så ja.

amputere et ben : nej ikke på en stor hund...........men svært at sige når man ikke har stået i situationen.

Indtil nu har vi brugt 15-20.000,- på emma.....mest p.g.a 2 større operationer........og vi gav 700,- for hende............at have hund skal man ikke gøre op i penge.....så føler man sig ski først fattig *GG*

• #21   26. okt 2006 ¤ Nicola - Nelly i Vi med Hund ¤
    Hvad får hun medicin for?

Jeg tænker jo at jeg ikke kunne holde det ud hvis der var tale om smertestillende eller lykkepiller.. Men jeg ville da godt kunne se logikken i kosttilskud eller allergimedicin... Så længe det ikke ændrer hunden, kan jeg i hvert fald tage stilling til det.

Kommentér på:
Hvor langt vil du gå?

Annonce