{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

HG eller HF ? {{forumTopicSubject}}

Åhh jeg håber virkelig der sidder en eller 2 her inde der kan hjælpe mig med at svare på et par spørgsmål angående uddannelses valg!

Sagen er den at jeg P.t er i lære , men går med tankerne om at droppe ud, da hverken uddannelsen eller stedet er noget for mig.. (længere historie)

Men hvad skal jeg så bagefter?

Havde overvejet en HG eller en HF i stedet, da jeg godt kunne trænge til at få strammet lidt op skolemæssigt og jeg i øvrigt har jeg gået og leget med tanken om uddannelsen Event koordinator bagefter smiley
Så er der nogen der ved om det er en HG eller en HF jeg skal springe ud i ??

Ps. Ringede selvfølgelig til vejledingen , men de holder en "ekstraordinær lukke dag" som svaren så fint fortalte! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG eller HF ?
  • #1   5. apr 2016 SORRY .... men som jeg læste det ... med mine små morgen-øjne ... smiley

" Skal jeg vælge HG " .... = ... Hundegalleri ... smiley ..... eller
    " Skal jeg vælge HF " .... = ... Hundeforum ... smiley ....

Jeg skal nok lade være med at give gode råd her .... og smutte i seng igen .... smiley

• #2   5. apr 2016 Haha ja tænkte godt det kunne være misvisende , men anede ikke hvordan jeg ellers lige skulle skrive det smiley

• #3   5. apr 2016 HF giver dig adgang til videregående uddannelser - HG gør ikke. Jeg kender intet til event koordinator, men var det mig, ville jeg satse efter HF der er adgangsgivende til LANGT mere end HG smiley HG er der vist mange der tager, hvis de tænker at stå i butik eller lignende. Det har vist også ændret navn? Uanset hvad, så synes jeg HF giver langt mere, men det kommer jo an på hvad du ellers har af planer ud over event koordinator smiley

• #6   5. apr 2016 Fünke: Hvad tænker du når du siger hvad jeg har af planer ud over ? smiley

• #7   5. apr 2016 Zarah så det er en HG man skal tage ? smiley

• #10   5. apr 2016 Jeg tænker om du har andre uddannelser i tankerne smiley Jeg kan se at eventkoordinator kræver 9./10. klasse eller tilsvarende, og så ville en HG jo sagtens kunne gå an, men det kan den bare ikke i andre tilfælde - så det kommer an på om du overhovedet vil få BRUG for den adgang som HF giver; er det en mulighed så ville jeg bare tage HF med det samme smiley
    Men jeg snakker så om det "gamle" HG, har ikke så meget forstand på om den er lavet om til en EUX uddannelse på højde med HF?

• #12   5. apr 2016 Jeg havde nok bare ringet til en vejleder i morgen.

Men prøv at tage et stykke papir. Fold det to gange og fold ud igen, så du har 2x 2 felter.

Øverst til højre starter du med ulemper ved den ene mulighed.
    Øverst til venstre fordele ved den mulighed.
    Nederst til venstre ulemper ved den mulighed.
    Nederst til højre fordele ved den anden mulighed.

Fyld sedlen ud med det som er vigtige argumenter for dig.
    Pludselig bliver det meget synligt hvilken mulighed der er den mest rigtige for dig.

... Men, vi kender dig ikke, vi kender ikke dine interesser, styrker, svagheder.
    Lov mig at du taler med en vejleder.
    De foreslår måske en tredje løsning, som er langt bedre match til dig, fordi du kan fortælle vejleder ting der ikke skal siges i etet åbent forum, og en vejleder skal kende dit lokalområdes muligheder.

Venlig hilsen og god arbejdslyst herfra

• #14   5. apr 2016 Med mindre at du ved, at du absolut vil bruge hg'en, så ville jeg altid vælge hf.

Men event koordinator kan du læse direkte efter folkeskolen.

• #15   5. apr 2016 Og dog. Der er noget med noget overbygning, hvor du skal have nogle fag. Der er en del fag på c-niveau, som jeg ikke er sikker på, at man har på hverken hg eller hf.

• #16   5. apr 2016 Jeg vil helt klart anbefale dig at tage en HF, den åbner for så mange muligheder som en HG slet ikke gør. Det kan godt være at du ikke lige nu og her, tænker at du skal bruge den for at komme ind på din ønske uddannelse, men mange ting kan ændre sig og det kan være at du alligevel får brug for den. Derudover så kender jeg en del som gerne vil være eventkoordinator, men ingen er blevet det endnu, jeg siger ikke at du skal opgive drømmen, men find noget at lave(anden uddannelse mv.) mens du forsøger at forfølge den drøm.

Jeg kan lige slutte af med at sige, at jeg selv har en HG men har sidenhen taget HF-enkeltfag for at komme ind på den uddannelse jeg er i gang med nu. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet at jeg skulle tage en videregående uddannelse.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #18   5. apr 2016 Jeg har læst lidt om uddannelse til event koordinater for at kunne give dig et svar. smiley

Først hvor gammel er du?

Umiddelbart vil jeg sige du skal tage en HF hvor du så får de fag på minimum C niveau som er adgangskraven til hovedforløbet.
    Jeg tænker også at det er nemmer at få en praktik plads, hvis du har en HF.
    Du kan jo også vælge at tage en HHX eller STX?

Hvad er det ved uddannelsen som tiltrækker dig?
    Tænker at der kunne være andre uddannelser som også kunne være en mulighed.
    Men for at jeg kan komme med forslag til andre uddannelser er jeg nødt til at vide: hvor gammel er du? Hvad har du af uddannelse nu? Hvor lang en uddannelse er du til?

Du må også gerne sende en PB så skal jeg prøve at hjælpe dig. smiley

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #19   5. apr 2016 hvad er event kordinator

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

• #21   5. apr 2016 Jeg gætter på, det er en EUX du skal have.
    Det er rigtigt at HF giver adgang til meget, men det hjælper altså ikke, hvis netop det man vil ind på, ikke hører under det HF giver adgang til.
    Jeg gik på gymnasiet i sin tid. jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg ville, og tænkte at gym giver jo adgang til meget.
    Nu er jeg lægesekretærelev, og den kan man altså IKKE komme ind på med gym -jeg måtte snuppe mig en hgs (HG for studenter) for at opfylde adgangskravene.

Der trådte nye regler for optagelse på diverse uddannelser i kraft i august 2015, og mange erhvervsuddannelser kræver nu EUX. Så det var nok der jeg ville kigge først -men uanset, så få lige rådført dig med en studievejleder, så du er sikker på, du kommer det rigtige sted hen smiley

• #22   5. apr 2016 Jeg ville stadig tage en hf og bygge en hgs ovenpå, hvis det blev nødvendigt. Det er stadig mere brugbart og tidsbesparende end den anden vej rundt.

Jeg kender en, som er uddannet event koordinator i Aalborg. Det var så dårlig en uddannelse, at hun ikke kan bruge den til noget og ikke har lyst til at tage en ny uddannelse, fordi hun er blevet helt afskrækket.

Men man ved aldrig, hvad der kan ske. Jeg er journalist, og jeg troede, at jeg aldrig skulle bruge den studentereksamen til noget. Men jeg kunne ikke finde job og har nu videreuddannet mig med en ny uddannelse, hvor jeg pludselig skulle bruge min eksamen. Det havde været øv, hvis jeg skulle bruge et år på at læse fag op, fordi min plan A ikke krævede en hue.

• #25   5. apr 2016 HF tager 2 år ikke? HGS kan gøres på 12 eller 18 uger. Så det er vel ikke tiden det tager, der skal være afgørende.
    Jeg tog i øvrigt hgs online (tilknyttet Niels Brock) -det er stadig SU-berettiget, og hvis ellers man har lidt selvdiscipin, giver dette jo mulighed for at have et almindeligt job imens, hvis ikke man kan klare sig for SU.

• #27   5. apr 2016 Kunne lyde som om jeg er forkert på den så -blot fordi der stod at HF + hgs vil tage længere tid. Så gik jeg ud fra at HF faktisk var svarende til gmnasieniveau og dermed at man kunne nøjes med HF + hgs.
    Men er HF ikke = gym-niveau, så er det self ikke en mulighed

• #30   5. apr 2016 Tak for svar alle sammen ! smiley Fik snakket med en del vejledere til sidst da jeg først kom igennem til en som vidste hvor jeg skulle sendes hen af ! smiley
    og en ting som de alle sagde var at jeg skulle på VUC i ½ år før jeg kunne gøre noget andet smiley Så skal tage enkeltfag først og så derefter må tiden vise hvad der skal ske ! smiley

Jeg ved godt at Event koordinator lyder som et vild skud i tågen, men synes virkelig bare den lyder så meget som mig! Så må prøve det af! smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#31   5. apr 2016 TS. Det lyder super godt. Så ved du ihvert fald hvad du skal i en rum tid frem over, og der er tid til at tænke over igen om det er præcist det du vil. Men er det det skal du helt klart gøre det. smiley Det er så vigtig at tage en uddannelse som man brænder for. smiley

Du må endelig skrive hvis der er noget jeg kan hjælpe med. smiley også mht. evt. andre uddannelser som minder om event koordinator.

Kommentér på:
HG eller HF ?

Annonce