27. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
HG eller HF ? {{forumTopicSubject}}
Åhh jeg håber virkelig der sidder en eller 2 her inde der kan hjælpe mig med at svare på et par spørgsmål angående uddannelses valg!
Sagen er den at jeg P.t er i lære , men går med tankerne om at droppe ud, da hverken uddannelsen eller stedet er noget for mig.. (længere historie)
Men hvad skal jeg så bagefter?
Havde overvejet en HG eller en HF i stedet, da jeg godt kunne trænge til at få strammet lidt op skolemæssigt og jeg i øvrigt har jeg gået og leget med tanken om uddannelsen Event koordinator bagefter
Så er der nogen der ved om det er en HG eller en HF jeg skal springe ud i ??
Ps. Ringede selvfølgelig til vejledingen , men de holder en "ekstraordinær lukke dag" som svaren så fint fortalte!
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.110
" Skal jeg vælge HG " .... = ... Hundegalleri ... ..... eller
" Skal jeg vælge HF " .... = ... Hundeforum ... ....
Jeg skal nok lade være med at give gode råd her .... og smutte i seng igen ....
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
nov 2011
nov 2011
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Men jeg snakker så om det "gamle" HG, har ikke så meget forstand på om den er lavet om til en EUX uddannelse på højde med HF?
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Men prøv at tage et stykke papir. Fold det to gange og fold ud igen, så du har 2x 2 felter.
Øverst til højre starter du med ulemper ved den ene mulighed.
Øverst til venstre fordele ved den mulighed.
Nederst til venstre ulemper ved den mulighed.
Nederst til højre fordele ved den anden mulighed.
Fyld sedlen ud med det som er vigtige argumenter for dig.
Pludselig bliver det meget synligt hvilken mulighed der er den mest rigtige for dig.
... Men, vi kender dig ikke, vi kender ikke dine interesser, styrker, svagheder.
Lov mig at du taler med en vejleder.
De foreslår måske en tredje løsning, som er langt bedre match til dig, fordi du kan fortælle vejleder ting der ikke skal siges i etet åbent forum, og en vejleder skal kende dit lokalområdes muligheder.
Venlig hilsen og god arbejdslyst herfra
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Men event koordinator kan du læse direkte efter folkeskolen.
feb 2006
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Jeg kan lige slutte af med at sige, at jeg selv har en HG men har sidenhen taget HF-enkeltfag for at komme ind på den uddannelse jeg er i gang med nu. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet at jeg skulle tage en videregående uddannelse.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
Først hvor gammel er du?
Umiddelbart vil jeg sige du skal tage en HF hvor du så får de fag på minimum C niveau som er adgangskraven til hovedforløbet.
Jeg tænker også at det er nemmer at få en praktik plads, hvis du har en HF.
Du kan jo også vælge at tage en HHX eller STX?
Hvad er det ved uddannelsen som tiltrækker dig?
Tænker at der kunne være andre uddannelser som også kunne være en mulighed.
Men for at jeg kan komme med forslag til andre uddannelser er jeg nødt til at vide: hvor gammel er du? Hvad har du af uddannelse nu? Hvor lang en uddannelse er du til?
Du må også gerne sende en PB så skal jeg prøve at hjælpe dig.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
jan 2013
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.403
Det er rigtigt at HF giver adgang til meget, men det hjælper altså ikke, hvis netop det man vil ind på, ikke hører under det HF giver adgang til.
Jeg gik på gymnasiet i sin tid. jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg ville, og tænkte at gym giver jo adgang til meget.
Nu er jeg lægesekretærelev, og den kan man altså IKKE komme ind på med gym -jeg måtte snuppe mig en hgs (HG for studenter) for at opfylde adgangskravene.
Der trådte nye regler for optagelse på diverse uddannelser i kraft i august 2015, og mange erhvervsuddannelser kræver nu EUX. Så det var nok der jeg ville kigge først -men uanset, så få lige rådført dig med en studievejleder, så du er sikker på, du kommer det rigtige sted hen
feb 2006
Jeg kender en, som er uddannet event koordinator i Aalborg. Det var så dårlig en uddannelse, at hun ikke kan bruge den til noget og ikke har lyst til at tage en ny uddannelse, fordi hun er blevet helt afskrækket.
Men man ved aldrig, hvad der kan ske. Jeg er journalist, og jeg troede, at jeg aldrig skulle bruge den studentereksamen til noget. Men jeg kunne ikke finde job og har nu videreuddannet mig med en ny uddannelse, hvor jeg pludselig skulle bruge min eksamen. Det havde været øv, hvis jeg skulle bruge et år på at læse fag op, fordi min plan A ikke krævede en hue.
jan 2007
Jeg tog i øvrigt hgs online (tilknyttet Niels Brock) -det er stadig SU-berettiget, og hvis ellers man har lidt selvdiscipin, giver dette jo mulighed for at have et almindeligt job imens, hvis ikke man kan klare sig for SU.
jan 2007
Men er HF ikke = gym-niveau, så er det self ikke en mulighed
nov 2011
og en ting som de alle sagde var at jeg skulle på VUC i ½ år før jeg kunne gøre noget andet Så skal tage enkeltfag først og så derefter må tiden vise hvad der skal ske !
Jeg ved godt at Event koordinator lyder som et vild skud i tågen, men synes virkelig bare den lyder så meget som mig! Så må prøve det af!
jan 2013
Du må endelig skrive hvis der er noget jeg kan hjælpe med. også mht. evt. andre uddannelser som minder om event koordinator.
HG eller HF ?