{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.291 visninger | Oprettet:

er så meget i tvivl :( HG eller HF? {{forumTopicSubject}}

Ja for at gøre en MEGET lang historie kort, er jeg meget i tvivl på om jeg skal tage en HG eller en HF?

Sagen er den at jeg har virkelig brug for succes oplevelser da jeg i 2008 var i lære ved en (undskyld mig) rigtig dumt svin som råbte af mig, skubbede mig, ja i det hele taget kørte psykisk terroer på mig. (på dette tidspunkt var jeg lige gået ud af 9. klasse og troede jo jeg havde fundet drømmestedet).

Jeg holdte dog ud i næsten ½ år, og var flere gange i kontankt med 3F. Dog måtte jeg sygemelde mig de sidste 6 uger af min læretid..
Da jeg så startede på skole var ALT en dans på lyserøde roser.. jeg fik de bedste veninder og bekendtskaber man kunne tænkre sig..

Jeg kom så i skolepraktik og fandt en rideskole jeg var på og var SÅ glad for det, så søde mennesker og ja hyggelige omgivelser..

Men det skulle langtfra vare evigt..
jeg begyndte og få dårlige nerve ved de sædvanlige stald lyde, som fx. en stald dør der smækker, en boks låge der knirker..
Jeg kontankter selvfølgelig lægen, og starter på arbejdsmediinsk klink som synes jeg skal sygemeldes smiley

Jeg har nu gået hjemme siden midt i september.. og dropper min dyrepasser uddannelse da jeg for snart 3 måneder siden brækkede ryggen smiley

Nu føler jeg jo så virkelig jeg har brug for succes oplevelser og overvejer derfor en HG fordi det ikke skulle være så svært..
Men omvendt vil jeg bare så gerne have en rigtig studenter hue,, Så overvejer en HF, og så evt. på VUC hvor jeg ville kunne tage den på 3 år hvis jeg skulle have behov for det?

Men er virkelig i syv sind..

Nogle der har prøvet noget ligende som evt. kunne give nogle opmunterende råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er så meget i tvivl :( HG eller HF?
  • #1   25. maj 2010 Jeg vil starte med at sige at jeg ikke selv har gået på hverken HG eller HF, men HHX.
    Men min ex-kæreste tog en HF og min lillesøster gik på HG. Jo, HG er ret nemt, men HF er ikke ret meget sværer, og så har du en studentereksamen, der måske åbner flere døre senere.
    Held og lykke med det smiley

• #2   25. maj 2010 Vil os sige en HF åbner mange flere døre .

Jeg har en HG . Som jeg aldrig har brugt.
    havde jeg haft en HF , havde jeg studeret videre nu

• #3   25. maj 2010 Har ikke prøvet noget lignende direkte, men har prøvet at være meget i tvivl. Er altid i tvivl!
    Hvis du gerne vil være student for at åbne flere døre, så tror jeg ikke det er et problem for dig smiley Og hvis du ellers har evnerne (ja nu kender jeg dig jo ikke andet end hvad jeg kan læse her), så synes jeg du skal gøre det. Som sagt kan du bruge hf til mere end hg smiley

• #4   25. maj 2010 Mark - Hvorfor tager du så ikke en hf nu? Det er aldrig for sent. smiley Undskyld for OT

• #5   25. maj 2010 Kæresten har taget en HG-har han aldrig brugt og kender en del der heller ikke har brugt deres HG. Det er primært hvis du gerne vil stå i butik, at den er god..

Hvis jeg var dig, ville jeg personligt tage HF, den åbnersom de andre siger flere døre og du skriver selv, at du gerne vil have en rigtig studenterhue... Tror sagtens du kan klare en HF. Så er du ihvertfald bedre stillet når du er færdig ;o)

Håber du finder det rigtige for dig, held og lykke med det ;o)

• #6   25. maj 2010 ja vil også virkelig gerne en HF men har bare haft nederlag på nederlag (døjet med angst od deprission) så er bare bange for jeg ved en HF vil få dårlige karaktere og så køre mig selv længere ned? så var en HG måske bedre så jeg kunne få noget succes? men ved det virkelig ikke smiley

• #7   25. maj 2010 Rænne *
    Fordi jeg tjener 500.000kr om året pt. og har ikke råd til at få ned til 5000kr i s.u smiley

Ellers havde jeg gjort det

• #8   25. maj 2010 Anita - jeg har taget 1år hg - men hoppede over på hhx - hg er MEGET nem smiley

• #9   25. maj 2010 ja ved godt hg er meget nemt smiley men jeg er også meget dum smiley har ikke gået ordenligt i skole siden 2008 smiley

• #10   25. maj 2010 Anita - Jeg har ikke gået ordentligt i skole siden 07. Og har nu taget springet til en stx...
    Og på hf har du kun ET tvunget a-fag... og det er dansk smiley
    Tror sagtens du kan. Med mindre du selvfølgelig vil have sindsyge karakterer, 12 og 10 i ALT.. smiley Det kan man selvfølgelig få, men er måske lidt svært så smiley

• #11   25. maj 2010 hej anita!
    jeg har en super klog søster og hun syntes at en hg var hårdt arbejde, hun går også efter topkarakter, men det er ikke nemt.
    du skal have et godt hoved for det er en studentereksamen.
    den store forskel ligger i niveauerne. hå hg skal du slutte med 2 fag på a niveau og resten b og c. hvor du på hg slutter fagene på meget lavere niveauer.
    hvis du vil have en videregående uddannelse så tag en hf, men du kan få mange spændende job med en hg.
    efter hg kan du læse speciale og det tager to år. de to år er læretid og bagefter er du lægesekretær, advokatsekretær, finansøkonoms assistent eller du kan læse speciale indenfor rejseliv.
    kontakt studievejleder fra begge uddannelser evt. og se hvad de siger. en uddannelse er hård at tage med en depression og det vil være rigtig vigtigt for dig at have en god kontaktperson på skolen.
    håber du kunne bruge noget af det til noget og held og lykke.

• #12   25. maj 2010 Jeanette - Du fik vidst byttet en del om på hg og hf... :o)

• #13   25. maj 2010 Altså HG åbner jo kun for handelsmæssige uddannelser og jobs.

HF åbner for flere døre, men den kan godt være hård.
    Havde en veninde på gym der havde MAT A og jeg havde MAT B og vi skrev 50% flere opgaver end dem.
    Husk at man på HF skal op i alle fag og reformerne er endnu justeret fuldstændig.
    Efter jeg gik ud ændrede de Naturfagspakken, da den var alt for svær.
    50% i vores årgang dumpede og højeste karrakter var 7 i det fag. Og de var vi 2 i hele årgangen der scorede.

KULT og NATURFAG driller folk rigtig meget.

Men man kan sagtens komme godt igennem det selvom der er MANGE opgaver og læsestof.

Jeg er super glad for at jeg tog min HF

• #14   25. maj 2010 ups ræmme, det tror jeg da vist også jeg fik smiley

• #15   25. maj 2010 Hej ts:)

Jeg har for nu 4 år siden bestået min HG-eksamen og har en flot lilla hue der ligger i mit skab. Hverken huen eller eksamen er brugt til noget som helst.

Ja det er forholdvist nemt at komme igennem en HF men har du højere ambitioner end butiks- eller kontorarbejde vil jeg stærkt anbefale en HF:

Jeg er som 24-årig gået i gang med en hf og der var det 2 år siden jeg havde gået på HG. Inden HG havde jeg ikke gået i skole i flere år heller.

Jeg klare det faktisk ret godt på HF og jeg er altså ikke den skarpeste knis i skuffen. Men ved hårdt arbejde og diciplin kan man nå rigtig langt.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er eller hvor du er fra, MEN jeg kan anbefale Høng Gymnasium og HF. Der er også en kostafdeling hvis man skulle få brug for at flytte dertil.

ALLE er accepteret og alle er velkommende. Lærerne er super gode og hjælper virkelig en. Og det er lige meget hvor dum man er, de prøver altid at trække en op.

Til sidst vil jeg sige, man kan hvad man vil (for det meste) og hvis bare du har sat dig godt ind i hvad det vil sige at gå på hf og måske allerede nu har nogle overvejelser om hvad du vil i fremtiden, så ville jeg klart vælge hf fremfor hg:)

• #16   25. maj 2010 Vil lige give Helene ret her. Der er STOR forskel på niveauerne, men HF er helt klart overkommeligt og især nu hvor eksamerne er lavet om smiley

• #17   25. maj 2010 jeg er snat 18 og er fra aalborg smiley

• #18   25. maj 2010 Okay så ku jeg ikke forestille mig du har lyst til at flytte så langt smiley

Høng ligger på vestsjælland:)

• #19   25. maj 2010 naaaeh smiley det ville være lidt for langt smiley hehe..

• #20   25. maj 2010 Hejsa.

Jeg går lige nu på HG og slutter mit første år nu her..

Jeg var en dør til at gå i skole da jeg gik i folkeskole og fik ALDRIG karaktere over 8

men nu her da vi fik standpunkt i fredags var det kun 10 og 12 taller.

jeg har selv nu overvejet at hoppe over på en HF men jeg er så bange for jeg så bare ryger ned og ikke kan finde ud af det ...

Har hadet at gå i skole men glæden har jeg fundet igen her efter et år på HG

Skal man til eksamen i alle fag på HF ?

• #21   25. maj 2010 du kan jo også vælge først at tage HG, så du får nogle succesoplevelser, og så derefter tage en HF, når du har vænnet dig til at gå i skole og fundet dig selv igen:-)

• #22   25. maj 2010 karin - har jeg også tænkt på.. men er bare bange for jeg bliver herre skoletræt smiley

• #23   26. maj 2010 Mette - Ja, alle fag pånær idræt. smiley

• #24   27. maj 2010 Er det så både skriftlig og mundlig eksamen ?

For her på HG er det jo kun mundlig

• #25   27. maj 2010 Oki mange tak... smiley

Så må jeg lige gå i tænkeboksen, for har jo kun et år tilbage på min HG

Og der er vel mange muligheder inden for butk og kontor . ???

Har været inden og læse om en HF og det lyder til den er noget sværre end en HG

• #26   27. maj 2010 Jamen det kommer vel an på hvad du ønsker for fremtiden. En HF åbner unægteligt en del flere døre end HG, med mindre du tager en HG Business, som foregår på højere niveauer og derfor giver adgang til adskillige KVU'er

Hvis du ønsker en mellem eller lang videregående uddannelse så tag en HF

Hvis du ønsker at stå i f.eks. butik eller på anden måde arbejde med handel, så tag en HG

Hvis du ønsker at tage en KVU indenfor handel, markedsføring eller økonomi så tag en HG Business. Business er en blanding af begge uddannelser hvad sværdhedsgrad angår. Man får HH fag på HH niveau, men tilgengæld har har man færre fag. Højeste niveau er B niveau.

Kommentér på:
er så meget i tvivl :( HG eller HF?

Annonce