{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Post.dk, pakke der ikke er dukket op. {{forumTopicSubject}}

Hvordan er reglerne ?
Hvis man sender en pakke med noget man har solgt privat, og køber specifikt har bedt om at det sendes pr B-post.

( B-post er ikke forsikret, det tager længere tid før det kommer, og det kan ikke spores hvis det bliver væk. )

Og pakken så ikke dukker op, skal sælger så betale beløbet tilbage ? eller er det for købers egen regning, når denne har bedt om B-post ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Post.dk, pakke der ikke er dukket op.
  • #2   18. feb 2016 I princippet kan køber snyde i dette tilfælde - og påstå, at pakken ikke er dukket op, selvom den måske er, kræve sine penge tilbage - og vupti - gratis ting til køber. ALTID a-post, så sælger også kan følge med i, hvor pakken er.

Havde det været mig, der var sælger, havde jeg nok valgt at sige, at det er hvad der sker, når det er b-post .. Og ingen kan se hvor den er. Havde jeg været køber, ville jeg aldrig vælge b-post..

• #4   18. feb 2016 Et almindelig A brev kan da heller ikke spores, uanset om det er maxibrev eller ej. Man skal op og sende som pakke, for at det kan spores. Der kan jeg anbefale G-porto, det er billigere end at købe direkte gennem postdanmark.

• #5   18. feb 2016 Nu er det så mig der er i det dillema, og ja, har på skrift at hun bad specifikt om B-post, og hun har allerede prøvet at lyve sig uden om det, men jeg sendte en kopi til hende, af hvad hun selv havde skrevet.
    Selv om min annonce er lukket ved salget, kan jeg stadig gå ind på den og trække en kopi ud.

Jeg har netop oplevet det at en køber påstod at hun ikke havde modtaget, og jeg måtte tilbagebetale, siden da satte hun på mærkeligt vis den top til salg som hun altså ikke havde modtaget.

Jeg burde nok bare have sendt den med track and trace smiley
    Men nu vil jeg lige høre hvad support siger til sagen først, inden jeg giver penge retur, samt at der er kun gået en uge, jeg sendte sidste torsdag.

• #6   18. feb 2016 Rikke - du har ret, jeg er træt, haha! Mente selvfølgelig forsikret med track and trace.. smiley

TG - Hvis jeg var dig - og hun allerede havde prøvet at snyde.. Så havde jeg ærligtalt sagt, at det var ærgerligt, det er den risiko man tager ved B-post.

• #9   18. feb 2016 Det er beten ved at handle med brugte ting, - synes den er svær, og afhænger nok af så meget - som beløb, har man tillid til køber osv.

G-porto er genialt, ift. forsikring/track'n'trace, MEN i og med det selv er noget man printer ud og smider i postburet, bliver pakken jo ikke registreret nogen steder før buret er hentet og kørt til en postcentral - dvs. sælger/afsender kan have købt og printet sedlen men aldrig sendt pakken, eller pakken kan blive væk mange gange undervejs inden den er registret (Sådan mistede vi en mobil til 4k+ der skulle til rep).

Tænker også lidt at det er risikoen man må tage med, ved også at købe - jeg ved ikke hvem der hænger på "ansvaret". Umiddelbart tænker jeg, at man ved at vælge alm. brev, i hvert fald er dét mindre forsikret og også selv er med til at løbe risikoen. Især hvis man lyver om selv at have valgt det o.O Og så KAN det altså tage nogle dage for b-breve at nå frem...

• #12   18. feb 2016 Jeg har netop været ude for det samme, hvor jeg sender en ting med b post og køberen mener at fordi den ikke er kommet efter 3 dage skal hun have pengene tilbage - her sagde jeg, at hun liiige skulle slappe af, og uanset hvad så VED jeg jo at jeg har sendt den og ingen får sine penge tilbage, for jeg kan ikke vide om køber lyver ligesom der er nævnt. De kan jo bare sige, at den ikke er modtaget.
    Jeg havde endda puttet et brev vådfoder med i pakken, (det var en hundejakke) og betalet ekstra porto da jeg fik den sendt 2 dage senere end aftalt....

Derudover venter jeg selv på en dyr hurtta jakke, som sælger mener var landet tilbage i hendes postkasse uden grund, så nu ville hun sende den igen... Ja, jeg ved ikke hvad jeg skal tro, men håber da den kommer. smiley

• #14   18. feb 2016 Hun har selv specifikt bedt om B-post, der IKKE kan spores, det er da hende der har bedt om den risiko og jeg ville ikke betale noget tilbage. Det er bare ærgerligt, så skulle hun jo ikke have ønsket det. Måske lidt kynisk men det kan da ikke blive din skyld at du efterkommer hendes ønske smiley

• #15   18. feb 2016 jeg er af samme mening, at det må være for købers regning, når hun selv har bedt om det sådan.
    Men nu må vi se om hvad support siger til det, hvis de mener jeg skal tilbagebetale beløbet, så bliver jeg tvunget til det, ellers vil de lukke min bruger-profil smiley

• #16   18. feb 2016 Jeg har slet ikke fantasi til at forstille mig, at nogen kan være så flabede og udspekulerede.

Men min datter var udsat for det samme, -lavede en handel via FB, køber insisterede på B-post og fastholdt efterfølgende at hun aldrig havde modtaget pakken.
    En uge senere var varen til salg på en anden side. Min datter havde, trods intentionen, heldigvis endnu ikke tilbagebetalt og gjorde det heller ikke.

Evt. kontakt det lokale postvæsen, hvor du har sendt pakken til, ofte kan postbuddet huske om han/hun har afleveret smiley

• #18   18. feb 2016 Ja det er det.

Jeg er ellers tvært glad for at handle der, og har også anbefalet trendsales rigtig mange steder.

• #20   18. feb 2016 For det første er det den risiko man løber når man sender med B-post, jeg vil derfor sige at det er købers eget problem. Hvis køber vil være sikker må køber jo betale det ekstra det koster at kunne spore pakken.

Dernæst vil jeg sige at den altså godt kan nå at komme endnu, der er kun gået en uge.
    Min mor sendte et brev til mig med A-post (det skal forestille at være super hurtigt, og pisse dyrt i forhold til B post) Hun sendte det Lørdag, jeg fik det ONSDAG!
    Så når A-post kan tage så lang tid, så vil jeg da slet ikke vide hvor lang tid B-post kan tage om at nå frem.

Men nej jeg vil sige at du har dit helt på dit rene, hun har selv valgt hvordan hun ville have sendt, og valgte at spare penge på portoen i stedet for at betale for sikkerhed, og ja så kan du altså som sælger ikke garantere noget, det er jo Post DK der har lavet fejlen her.

P.S. en god ide er altid at tage et billede af pakken med porto og det hele på, og så sende det til køber, så kan de se at du har sendt, og du har et bevis på det. smiley

• #22   18. feb 2016 B-post kan være tre uger om at nå frem, så hun kan godt finde sin tålmodighed frem.
    Når det så er sagt, så skriver jeg altid til mine købere at B-post er på egen regning.

• #23   18. feb 2016 Jeg har ventet 6 uger på en B-pakke smiley

Men den havde jeg betalt porto for som forsikret, sælger valgte bare den nemme og billige løsning.
    Nøj hvor blev jeg rasende, troede at pakken var tabt for evigt i post. dk `s tåger smiley

Men efter 6 uger afleverede posten en stor æske hos mig, og indeni lå den pakke, godt most, og forrevet smiley
    det var tydeligt at den havde hygget sig i et af deres samlebånd smiley
    Heldigvis var der ikke sket jakken noget smiley

• #25   23. feb 2016 Så har support været på banen og truffet en afgørelse i sagen, og jeg er dybt overrasket smiley Men på den positive måde.

De har valgt, da jeg ingen sager har haft før i de 11 år jeg har haft en bruger der, at gå ind og dække beløbet smiley
    De begrunder det med at jeg ingen sager har haft, samt det faktum at køber udbad sig B-porto, så de holder mig skadesløs, og dækker de 350 kr til køber.

Jeg er måløs, overrasket, men taknemmelig for den løsning smiley

• #26   23. feb 2016 Det var da flot gjort af dem - også overfor køber. Det er jo egentlig ikke deres problem at køber har mistet 350kkr ved at vælge den form for forsendelse.

Kommentér på:
Post.dk, pakke der ikke er dukket op.

Annonce