24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Rygning i eget hjem {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg fulgt en debat, jeg af gode grunde ikke kan deltage i.
Men der er et par svar i den, som jeg måber lidt over.
Så jeg kunne godt tænke mig da lige at høre den brede mening.
Rygning i sit eget hjem, hvad enten det er en lejlighed eller rækkehus, eller for den sags skyld langt ude på landet.
Skal man tage hensyn til naboer ?
Hvis man bor i lejlighed i et kompleks hvor der ikke er rygning forbudt, skal man så ... ja hvad egentligt ??
Ryge ud af vinduet ( røgen siver op til nabo )
Ryge ude på teresse ( røg siver op til nabo )
Ryge indenfor med lukket vinduer og døre ( røg siver i flg påstand op i gennem gulv til nabo )
Og i rækkehus, kan man så ikke sidde og nyde en kop kaffe og en smøg på teressen, fordi røgen kunne jo sive hen til nabo ?
Altså hvordan er det alme syn på netop den sag ?? SKAL rygere vise hensyn i eget hjem i henh til evt ikke-ryger-nabo ??
Vi ryger begge 2, bor heldigvis til leje i et hus hvor rygning er tilladt, vi har ingen naboer tæt nok på vi kan genere med vores rygning.
Vi ryger inde som ude, det er vores hjem.
Folk der besøger os, må acceptere vores rygning, eller blive væk.
Lige som vi acceptere nul rygning når vi er på besøg hos andre.
Er vi egoister ? tja, det er vores hjem, vores regler, og vi vil ikke lægge låg på vores liv, blot der kommer nogen på besøg.
Mine svigerforældre ryger også, og når de har børnebørn eller oldebørn på besøg, ryger de under emhætten, er vi der samtidig gør vi det samme. Er vi der hvor der kun er os og svigerforældre, ryger vi bare som normalt ved kaffebordet.
Deres hjem deres regler, og det overholder man selvfølgelig .
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
Jeg er ikke-ryger vokset op i ryger familie, så der skal meget til før jeg bliver generet af røgen.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Når man bor i eget hjem, og der ikke er rygeforbud i bygningen ?
okt 2010
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.540
Mine gæster ryger ude i min have og der har aldrig været vrøvl ang det,, kender faktisk flere rygere der ryger udenfor hjemme hos dem selv, end folk der gør det indenfor. Jeg har intet imod røg hos andre, samt er også opvokset i et ryger hjem
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Det er total idiotisk at ikke rygere, mener der er hævet over rygere, og skal tages hensyn til alle steder..
Mit hjem, mine regler, vil én sølle ikke rygere have noget at sige her, kan 'den' starte med at indbetale min husleje !
feb 2014
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
Jeg har også været dagplejer og modtaget børn som stank af røg og deres tøj også, hvor det faktisk var et problem for flere af de andre forældre, at de blev nødt til at vaske ungernes tøj, ikke pga legesnavs, men pga lugten.
Jeg er eks ryger ikke anti ryger, og der må gerne ryges her, når vi får rygende gæster, men for de mennesker jeg har haft kontakt med i mit arbejde, har andres rygning virkelig været et problem, uden at de var krakilske på nogen måde, bare meget generet af røglugten.
feb 2014
Nu et forsigtigt spørgsmål : har du tænkt på at flytte hen til et sted hvor man ikke må ryge i bolig-komplekset ?
feb 2014
Dvs rygers børn må lege for sig selv, ellers kommer de andre børn til at lugte
Den har jeg ikke hørt før, der må vist være tale om en næse så sart at vedkommende kunne bruges til sporhund
Jeg er virkelig overrasket, alvorlig talt
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Hvis man ikke vil have naboen ryger, så må man jo enten flytte et sted hen uden nabo mur mod mur, eller man må flytte ind i en bolig hvor det ikke er tilladt med rygning indendørs i bygningen.
Ellers skal vi da også forbyde skrigende unger, par der skændes, folk der taber ting , gamle mennesker der skruer højt op for radio og tv fordi de ellers ikke kan høre det, osv osv osv.
dec 2011
dec 2011
aug 2013
dec 2011
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
Men nu må ingen ryge i mit hjem eller ud af vinduet/døre og man bliver 5 min ude efter smøgen er færdig..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
feb 2014
Jeg er godt klar over at ting man ikke kan lide, hurtigt bliver omtalt som : Klamt, ulækkert ! Det er i mine øjne hårde ord at bruge, specielt når det er børn det drejer sig om.
Hvis jeg havde arbejdet med børn ville jeg nok ikke have lagt mærke til røg lugten, men hvis nu barnet kom fra et hjem hvor der blev brugt meget krydderi eller hvidløg, eller et barn der kom fra en gård med grise, havde jeg 100 % bemærket det, og lugten er for mig, i samme skuffe som røglugten er for anti-rygere.
Jeg ville ikke lave forskel, selv om jeg ikke synes det stank.
Tænk at man kan gøre det
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.726
Jeg ville heller ikke kunne have dem passet hos en dagplejer, der røg indendørs udenfor arbejdstiden, men deres dagplejemor har aldrig røget så det problem undgik vi.
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Min mormor røg indenfor, og det var meget tydeligt, jeg er ret generet af røgen, men har naturligvis aldrig kommenteret på det. Det er hendes hjem.
Jeg forventer faktisk at folk IKKE ryger indendørs i lejeboliger. Det er også kravet fra mange udlejere, og det synes jeg er fint.
De steder, hvor det er tilladt.. Ja, så er det jo okay. Jeg tvivler dog på jeg ville flytte ind sådan et sted, med mindre loft, vægge osv. var rengjort fra rygningen
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Nu ryger han e cigaret og det dufter af jordbær så det genere mig ikke.
Jeg har aldrig røget er dog opvokset i et ryger hjem.
Folk respektere at der ikke bliver røget indenfor i mit hjem, ligesom jeg respektere at der gør i de hjem hvor det er sådan. Min svigermor er så tilgengæld god til at lufte ud når jeg er der, men det er hendes eget valg.
Jeg har heller aldrig boet et sted hvor der var problemer med røg. På trods af at jeg har boet i samme bygning som et selskabs lokale, vi havde udendørs trapper (til 1 sal) hvilket betød at der nærmest hver eneste weekend i de 8 måneder jeg boede der, sad folk på trappen og stod folk lige under vores dør og vinduer og røg, og jeg har aldrig kunne lugte røg i vores lejlighed.
Som jeg skrev i den anden tråd ville det aldrig blive beboernes skyld at det generede mig, ligesom hunde, børn osv kan være generende. Eller mad lugt for den sags skyld. Så hvis det var så slemt som i det tilfælde, ville jeg få fat i viceværten for så måtte der altså være noget helt galt, det er jo ikke normalt at røg siver op igennem gulvet på den måde (ikke i den mængde i hvert fald )
feb 2014
Hun kunne IKKE lugte at jeg røg, og hun står altså helt oppe i nakken på mig, hvordan skulle hun ellers klippe mit hår.
Jeg oplever heller ikke folk går en bue uden om mig, på gaden fordi jeg skulle STINKE af røg.
Fakta har jeg oplevet netop den med busstoppestedet, endda i nakskov, jeg stod og snakkede med en og vi gik et stykke væk fra busskur og tændte en smøg, straks var der en fra busskuret der kom hen og stillede sig op af os, og kort tid efter brokkede hun sig over røgen.
Beklager, men vi bad hende pisse af
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Mht. rygers børn så tror jeg der er nogle, der ikke forstår hvor slemt det virkelig kan være når der kommer sådan en sarkastisk kommentar. Jeg havde en veninde som barn, og jeg STANK af kraftig røg hver gang jeg havde været hjemme hos hende, vi var konsekvent nødt til at vaske dynebetræk hvis jeg havde overnattet hos hende, og når hun kom hjem til os så stank hun selv meget kraftigt af røg.
Og det er altså ment ganske objektivt - den der meget kraftige røglugt hang ved hende og smittede af på alt når man havde besøgt hende.
Så bliver der altså røget meget i hjemmet, når et lille barn går rundt og lugter som en storryger - og ja det ér klamt, det synes jeg.
aug 2013
For mig har det INTET at gøre med at påtage sig offerrollen, men folk skal ikke bestemme om jeg må ryge i eget hjem eller ej, og nej jeg gider ikke hanke op i mig selv, for mine gæster syntes sådan set slet ikke jeg behøves at tage hensyn, men jeg gør det alligevel. Man er velkommen til ikke at ville være min ven, have besøg af mig, eller hilse på mine hunde, gider da alligevel ikke omgåes folk der mener jeg bare er en klam sundhedsskadelig sprængfarlig bombe der slår dem ihjel
Hjemme hos vores familier er det ikke tilladt at ryge indenfor, og det er HELT okay, så går vi jo bare udenfor. Det er DERES hjem, og dermed DERES regler. Præcis som VORES hjem er VORES regler.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
Og så synes jeg dælme det er uheldigt at noget bygeri er så utæt, eller hvad man kalder det, at røg kan sive op til overboen. Nøj, jeg ville blive træt hvis mit hjem stank af røg, på trods af at jeg er ikke-ryger.
I mit hjem ryges der uden for, for jeg synes dælme at røglugten er lang tid om at forsvinde.
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 181
feb 2014
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
Hvis jeg havde en nabo, der røg så røgen kom ind i mit hus, ville jeg forvente at der blev gjort noget ved det. Det er vel sammenligneligt med at spille musik i sit eget hjem - det gør man naturligvis, men sgu da ikke så det generer naboerne (med mindre der er en helt særlig aftale og grund til det). Jeg har gerne rygere på besøg, men rygning foregår udenfor. At ryge under emhætten eller ud af vinduet gør jo for praktiske forhold ingen gavn.
Jeg er helt klart farvet af at jeg hver eneste dag på mit arbejde ser følgerne efter mange års rygning. Jeg arbejder med karkirurgi (åreforkalkning i blandt andet benene), og vel nok 80-90 % af de patienter vi har ville enten ikke komme i specialet eller i det mindste 10 år senere, hvis ikke det var for rygning. Det er SÅ ødelæggende - det forkorter livet og medfører en langt dårligere alderdom for rigtig, rigtig mange mennesker. Og det er så uhyggeligt svært at komme ud af. Mennesker må naturligvis selv vælge hvordan de ødelægger deres liv og jeg er helt med på at rygning for mange er lig med livskvalitet her og nu. Det må man helt selv om, men man skal altså ikke ødelægge livskvaliteten for andre og da slet ikke i deres eget hjem.
maj 2007
feb 2014
Eks deo og parfume. Bent synes det stinker helt vildt, han kan slet ikke tage det.
Næste gang vi skal til fest, vil han stille sig op af folk og vifte med armene og sige ad hvor er det klamt, årrhh hvor du STINKER.
Alvorlig talt, så kan han ikke klare det, og hysser op hver gang jeg har brugt lidt på badeværelset.
Nogle mennesker er jo direkte allergisk overfor parfume .
Og den store synder hvad sundhed angår, er jo også alkohol, hvor ser man mange, som i rigtig mange der læsser vin og øl ned i indkøbsvognen hver fredag før week-enden
Tænker de ikke-ryger apposle på at det er i den grad også sundhedsskadeligt ?
maj 2007
Men jeg synes ærlig talt at de argument er rimelig meget ude i skoven, hvis jeg skal være helt ærlig. Man kan jo ikke blive passiv-rødvinsdrikker....
aug 2013
Så længe folk ikke står og ryger andre op i fjæset, og respektere røgfrie hjem osv, så syntes jeg egentlig folk burde blande sig udenom andre rygevaner.
Man kan også vende den om og sige: Jeg tror ikke at ikke rygere ved hvor trættende det er, hele tiden at skulle jagtes og dunkes i hovedet, når man faktisk tager hensyn.
feb 2014
2 år på fejø, 2 år på kringelborg og 8 år her i viemose.
Vi har aldrig haft problemer med at man ikke måtte holde dyr eller ryge
aug 2013
maj 2007
feb 2014
Men det må vi ikke sige, for så spiller vi offer
nov 2012
Jo man er sgu sippet hvis man kan brokke sig over at man kan lugte røgen fra den anden side af gaden, hold nu op, det er jo ikke sådan at røg går direkte efter ikke rygere og forfølger dem og maser sig lige ned i halsen på folk.. Selvom man da nogle gange skulle tro det.
Jeg kan ikke tåle for meget røg, og derfor ikke at blive røget direkte op i hovedet, men så må jeg jo gå væk, hvis det er et problem.
Jeg har oplevet at jeg sad og ventede på bussen i et busskur, vejret var dårligt og der kom en mand med en pibe og satte sig til at ryge lige ved siden af mig, jeg havde ikke tøj på til at gå ud, så jeg sad og hostede gevaldigt for jeg kunne ikke tåle hans røg. Manden var fuldstændig ligeglad. Sådan noget kan jeg blive sur over, for vi skal alle kunne være her, og jeg sad der først. (skal måske lige siges at jeg ikke sagde noget, og ikke hostede med vilje)
Men ellers må ikke rygere altså tage ligeså meget hensyn som rygerne, og helt ærligt hvis de ikke må ryge udenfor eller i eget hjem, hvor skulle de så ryge?!
Hvis man er så intolerant i forhold til røgen, må man jo bo langt ude på landet eller et sted hvor der er regler om at der ikke må ryges.
feb 2014
Og hvis folk indtager alt det alkohol hver week-end, så er det skadeligt
jul 2011
Egentlig burde jeg jo være fortaler for at folk skulle ryge mere - det er jo penge i banken til mig. Jo flere rygere, des mere har jeg at lave. Men jeg holder altså så meget af de her mennesker, som jeg møder i mit professionelle virke og jeg synes det er så synd, at de skal miste ben og førlighed pga. tobak. Jeg kan simpelthen ikke se at det er det værd. Og det er selvfølgelig rigtigt at der er nogle mennesker, der har genetik til at kunne ryge til de bliver 90, men dem er der godt nok langt imellem!
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.580
Jeg er så glad for, at min mand er gået over til damp, og at vi ikke bor til leje længere.
maj 2007
Jeg kan godt huske den gang det var kutyme at ryge på restauranter, til middagsselvskaber osv. Og det er sørme ikke noget jeg savner....
jul 2011
feb 2014
Min mor døde af druk, og hun drak en enkelt eller 2 om dagen, ikke meget, men nok til at lever osv tog skade, hun blev kun 61 år !!
aug 2013
nov 2012
jul 2012
feb 2014
Nå ja, og så lige min nedslidte nakke, men det er ikke pgå rygning, men hårdt arbejde.
jul 2011
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
,Jeg er selv vokset op i rygerhjem, hvor der ingen hensyn blev taget. Jeg hader røg den dag i dag, og har jeg været på besøg hos rygere, så synes jeg både mit hår, hud og tøj stinker af røg.
Den med folk der ryger ved busstoppested, den synes jeg er lidt svær. For selvom folk går lidt væk, så kan røgen bestemt godt lugtes, på den anden side er det jo udendørs.
maj 2007
apr 2008
Hvis det er en hentydning til min kommentar, så vil jeg gerne sige at min barndomsvenindes forældre var storrygere. Røg døgnet rundt og lige foran barnet. Så det var altså ikke noget med en jakke der smitter af og en smule røg i tøjet. Det var i ALT. Og det var EKSTREMT.
jul 2012
feb 2014
Vi fejler intet, vi spiser normalt ( gammeldags mad ) drikker ikke alkohol ( kun i vores ene sommerferie om året ) Vi arbejder hårdt hver dag.
Vi er altså ikke mærket, mens andre bliver syge af det og dør rimeligt unge.
Men der er jo altså forskel på hvor meget man kan tåle, det er individuelt fra menneske til menneske.
Mine svigerforældre er begge over 80, de fejler ikke noget der kan skyldes røgen.
Min egen far stoppede da han var omkring 50, han havde fået astma, og kunne ikke tåle at ryge mere. han blev 81, og døde ( vist nok ) af lungekræft.
sjovt nok , vores kære svenske kunde Bo Jönsson, han er eks ryger, og han vil så gerne have at vi står og ryger ved siden af ham, han synes det dufter så herligt
Såfremt man ikke tror på det, kan jeg nok godt optage ham sige det, når han kommer her på fredag
jul 2012
jul 2012
sep 2013
feb 2014
Jeg kunne eks godt blive lidt bange for konsekvenser på sigt , vedr alt det unødige medicin der stoppes rask væk i vores børn.
Piller er uanset hvordan vi ser på det, lavet af kemi, og når man får medicin for noget, har det skadelig indvirkning på noget andet.
feb 2014
Hahahaha
jul 2012
sep 2013
feb 2014
ER: Når man har været ude, sådan en kold dag enten med frost eller bare strid blæst, og når man så åbner døren ind til gangen og træder ind, så rammer en heftig duft af frisk lavet kaffe ens næsebor.
Så står man og snuser ind..... åååhhh ja, hvor skal det gøre godt med en stor kop varm kaffe, smiler og bliver helt glad indeni
Nå ja,... man skal jo også lige ha en smøg til kaffen
nov 2012
Jeg kan bare ikke lide smagen af kaffe
apr 2008
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
Jeg har absolut intet imod rygere. Hvad de gør ved deres helbred er absolut deres egen sag. Hele svigerfamilien er rygere, og selvfølgelig ryger de indendørs i deres eget hjem. Det bestemmer de nemlig helt selv. Og det generer mig virkelig ikke.
Ja, jo... Jeg bliver da udsat for passiv rygning.. Men hvis jeg er sart med DÉT, så skulle jeg dælme nok finde mig et andet erhverv, hvor jeg ikke står med diverse kemikalier dagligt. Uanset hvor man kigger hen, så er der jo noget der er kræftfremkaldende. Jeg kan personligt ikke tage det ret seriøst længere. Jeg er ligeledes heller ikke tilhænger af økologi osv. Det eneste økologi der kommer indendørs her er mælk, fordi kæresten siger at det smager bedre. Jeg ved det ikke, jeg drikker ikke mælk.
Vi har da også boet i lejligheder med rygende naboer, og jo, man kan lugte når de står og ryger udenfor vores dør på svalegangen, og hvad så? Så er problemet virkelig heller ikke større end hvis det er SÅ stort et problem, så må man få sig en luftrenser eller bruge noget lugtfjerner eller lignende.
Vi havde selv en luftrenser stående da jeg var i udredning for allergi. Den hjalp ikke på allergien, men den tog da det meste af røglugten. Vi gad bare ikke have den stående når røgen ikke er særligt generende for os.
Jeg mener så absolut at der er folks egen sag om de vil ryge, og er de i deres eget hjem, så fred da være med om de tænder en smøg derinde. Det kan virkelig ikke bringe mit pis i kog.
jul 2012
apr 2008
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
Jeg har ikke læst den omtalte tråd, så forholder mig kun til denne.
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 268
maj 2004
Jeg får et lidt sjovt billede af min svigermor der tager kaffen og hendes ugeblad med hen under emhætten i hendes eget køkken for at ryge... Det kommer vidst aldrig til at ske.
feb 2014
Skal jeg så stå med familie journalen liggende på komfuret, og kaffen i den ene hånd og cigaretten i den anden og puste røgen op i emhætten ?
Hvis nu jeg boede i lejlighed, ville min nabo så ikke blive generet af røgen som kom ud af udsugningen af min emhætte ?
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 268
feb 2014
Dvs det tror jeg ikke jeg er
maj 2004
Der er måske bare lidt langt geografisk til at det skulle kunne lade sig gøre.
(Og for at det ikke skal være løgn, så hedder du og min svigermor det samme.....)
feb 2014
Tror dog ikke vi hedder det samme, med mindre du kender mit rigtige navn
maj 2004
(Jeg stalker på facebook.... Ej... Vi er/har været i samme facebookgruppe... Som jeg snart ikke tør nævne over for TG herinde... )
feb 2014
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Så det er lidt en hård nød at knække, hvis røgen siver fra den ene lejlighed til den anden eller fra den enes altan/terrasse og ind i den andens bolig, for hvem har mest ret ?
Men jeg håber ved gud aldrig, at jeg kommer til at bo, så andre menneskers røg kommer ind i mit hjem inklusiv altan/terrasse.
Jeg er ikke hys vedr. rygning og de få venner, jeg har, der ryger, må godt ryge inden døre, når de er på besøg. Det er dog efterhånden meget sjældent, at nogen benytter sig af det. Og det værdsætter jeg, for jeg synes røg er møg ubehageligt og ildelugtende.
Hvad der kan pisse mig af, er visse rygers mangel på accept af, at en del af os andre virkelig synes, at røg er ubehagelig og ikke bare er hysteriske. Heldigvis møder jeg nu flest hensynsfulde rygere.
Jeg er en af dem, der er glad for den strikse rygelov, vi har nu. Da jeg var ung, var rygerne i flertal, og der blev taget meget lidt hensyn til ikke rygere. Der skulle en modig sjæl til for at foreslå, at diverse arrangementer, møder, komsammener og lign. blev holdt rygefrit men med pauser, hvor folk kunne gå ud og ryge. Man blev meget hurtigt tromlet ned og beskyldt for at være hysterisk m.m.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
mht. meget langt oppe med at man kan blive syg af passiv røg, men ikke af andres druk så vil jeg sige det er en sandhed med modifikationer ..... er helt sikker på at nogle børn der vokser på i alkoholiker hjem får lidelser og ar på sjælen de trækkes med måske hele livet ... selv har jeg en alkoholisk bror, i perioder er jeg i en konstant stress tilstand over det, og jeg har det meget svært ved at være omkring fulde mennesker, selvom det bare er en almindelig fest, bliver utryg og ubehagelig til mode .... så de psykiske påvirkninger af andres alkoholisme er bestemt også "sygdom"
maj 2004
Og for at trække en tråd til de børn der ikke må lege med andre børn der kommer fra rygerfamilier, så gør det helt samme sig gældende når man vokser op i en alkoholisk familie...
feb 2014
maj 2004
Det er frit gengivet ud fra min dårlige hukommelse, men måske du kan regne ud hvilken gruppe det er.
feb 2011
feb 2011
feb 2014
maj 2008
Men man påvirkes ikke ved at sidde ved siden af en, der tager sig et glas vin, hvorimod det nok kan være ubehageligt at sidde ved siden af en, der ryger. Bemærk jeg skriver ubehageligt, men næppe farligt, hvis det bare er en enkelt smøg eller 2.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Jeg synes man bør tage hensyn - jeg lader fx heller ikke Salik pisse op af deres cykler eller lude udenfor deres dør netop fordi de lugter Men jeg kan godt se det er svært for rygere at finde et sted at ryge hvor det ikke genere andre. Jeg kan bare ikke sige andet end at mine naboers rygning genere os meget og at vi af samme grund skal have sådan en dims sat op i stuen for at måle indholdet af skadelig stoffer - for at blive decideret udsat for de negative følger af passiv rygning synes jeg ikke det er rimeligt at hverken mig eller mine dyr udsætte for.
feb 2014
jun 2010
maj 2004
feb 2011
feb 2014
maj 2004
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Og nej, jeg ryger ikke.... Men der skal være plads til rygere. Så længe de tager de gængse hensyn, dvs. ikke ryger i andres hjem (medmindre værten tillader det), ikke ryger folk lige op i hovedet mm.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
Min forældre var storrygere da vi var børn, men de er begge stoppet fra den ene dag til den anden for måske 10 år siden og de kan den sag i dag ikke selv klare røgen. Deres øjne bliver generet af røgen osv.
Nu bor jeg ude på landet, så her er jeg ret ligeglad med om mine naboer ryger, det ville jeg ikke bemærke.
Min kollegaer skal ryge udendørs, det kan dog godt lugtes når de kommer ind igen, men sådan er det jo.
Folk der besøger mine forældre skal gå ud/ud i køkkenet og ryge, deres hjem, deres regler.
Folk hos mig skal gå ud hvis de vil ryge. Køkkenet er ikke godt nok, for mine hunde skal ikke udsættes for passiv rygning.
Jeg har det lidt sådan, at folk ryger, det må de selv om, men lad være med at forpeste alle andre med det.
Her mener jeg feks. børn og dyr.
Det der med at det da ikke kan være SÅÅÅÅÅÅ usundt med passiv rygning, det holder simpelthen ikke. Sundt er det ikke og hvorfor gøre det? Børn og dyr kan ikke selv sige fra.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Jeg viser altid hensyn overfor ikke rygere, der hvor mit pis bliver varmt eller gloende hedt er når ikke rygere stiller sig i et bedre lys end alle andre, eller hvis man går væk og de følger efter en for at fortælle hvor sundhedsskadeligt det er, så pis da af din .... kælling og tag din klamme kage eller vin med dig...
Hader kage og hader vinlugten....
Ej sorry men det kan virkelig pisse mig af.
maj 2008
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Åbner de folk så heller aldrig vinduet? Formoder det er byområder vi snakker, siden det er boligkomplekser med overbo og underbo... Der er da fyldt med os og røg udendørs i byer altid...
maj 2008
Jeg bor selv på landet uden naboer tæt på, så jeg kan som sådan være lige glad, men jeg kan sagtens forstå, at folk synes, det er ubehageligt, hvis der siver røglugt ind i deres bolig.
Men hensyn til at der er bil os i byen, så ja, det er der da, men ikke alle boligkomplekser ligger med alle vinduer lige ud til trafikeret vej.
Jeg har ikke løsningen, for som sagt, så synes jeg folk skal have lov til at gøre, hvad de vil hjemme hos sig selv. Men det kan man jo heller ikke gøre på en masse andre områder, når man bor i boligkompleks.
maj 2008
aug 2008
maj 2008
apr 2008
apr 2008
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
jul 2012
Når jeg endelig hoster, så er det fordi, at jeg vitterligt ikke kan få luft og ikke som demonstration. Men jeg forsøger at søge lidt væk, selvom det nogle gange kan være meget svært. Især hvis der står 20 foran indgangen, og man SKAL der igennem.
aug 2013
Havde det været min familie der bare pissede på mine regler, ja så var de blevet sparket ud med en svada uden lige , med det samme de ikke kunne følge reglen.
feb 2014
Og jeg synes i den grad at de veninder skulle da have haft sparket ud.
jun 2010
feb 2014
Mvh Bent .
feb 2014
De penge havde været bedre brugt på forskning i kræft, da ikke alle kræftformer skyldes rygning.
Mvh Bent
jun 2010
Men da kan da godt være de bare er dårligt bygget - jeg har nu svært ved at se hvad vi kunne gøre for at kunne undgå dette.
aug 2008
Men at sidde og forsvare passiv rygning? Helt ærligt
feb 2014
Men du kan ikke forlange at din nabo skal slukke sin cigaret, hvis det ikke er røgfrit område.
Hvis boligblokken er rygning forbudt kan jeg forstå din harme, hvis ikke, må du affinde dig med det.
Du kan ikke forlange at din nabo skal holde op med at ryge i sit eget hjem, så må du desværre flytte.
Mvh Bent
feb 2011
jun 2010
feb 2014
Der dør flere mennesker om året af diselos, end passiv rygning, men det vil I vel også sige at det ikke passer ?
Det her handler vel egentlig også om hvorvidt at ikke rygere skal bestemme over folk, om rygere må ryge i eget hjem, hvad enten det er en lejlighed eller et hus.
jun 2010
aug 2008
Hvis man kan vælge mellem luft med røg og luft uden, hvad ville man så vælge?
At os fra biler også er noget lort, retfærdiggøre ikke passiv rygning.
Som skrevet må folk selvom om de ryger, jeg er ligeglad og er ikke hysterisk, så længe folk ikke ryger mig op i hovedet.
Men at folk udsætter børn og dyr for passiv rygning, det syntes jeg ikke er i orden!
Mine forældre er den dag i dag flove over at de har udsat min søster og jeg for passiv rygning og det forstår jeg godt at de er.
jun 2010
aug 2008
aug 2008
Hvordan tror du så dine hunde har det?
aug 2008
Det er muligt at hundene ikke lever længe nok til at blive alvorligt syge af det.
jun 2010
aug 2008
Jeg bryder mig bare ikke om at man udsætter sine børn og dyr for den passive rygning.
feb 2014
Husk nu at den rent faktisk stiger op ikk ! det siger i selv, ellers kunne røgen jo ikke komme op til overboen .
Prøv lige at lade være med at hive dårlig samvittighed ned over ørene på os, den der Janni, er så flad og tarvelig, og jeg synes ærlig talt godt du kan stoppe det der
aug 2008
aug 2008
feb 2014
I samme åndedrag siger du at hun er en tankeløs finke
Så kan jeg så sige : at det havde jeg dælme ikke troet om dig ! At du kan være sådan overfor en som Isabelle
aug 2008
aug 2008
Jeg tror måske lige at nogen her burde klappe hesten.
Jeg anser STADIG Isabelle som værende et fornuftigt menneske, på trods af at jeg virkelig ikke kan forstå hendes tilgang til det med passiv rygning.
feb 2014
Roundop er også farligt, det poster folk gladeligt ud i deres have. Blot de ser en enkel tidsel.
Vi skal nok blive glade for at landbruget for lov til at poste mere kunstgødning ud, samt det pløjer og sprøjter helt op af vandløb og søer.
For det ryger jo ikke i vores drikke vand.
Selv om undersøgelser viser modsat.
aug 2008
feb 2014
Det er faktisk værre at indånde noget røg fra hans gril end fra hans cigaret.
feb 2014
aug 2008
aug 2008
Jo jo.
feb 2014
Pst ( nogle af dem ryger )
Psst pst ( Tomasz gør ikke )
aug 2008
feb 2014
feb 2014
Indrøm det bare, ham ville du gerne låne med hjem
aug 2008
Jeg syntes bare at du er virkelig fornuftig i mange mange sammenhænge og derfor kommer det bag på mig at du tager så let på det med passiv rygning.
aug 2008
jul 2012
aug 2008
feb 2014
Folk må som sagt efterhånden ikke ryge nogen steder.
Og lige en ting mere, du skrev tidl at du nærmest var sundhedsfreak, jeg har mødt folk som ikke røg aldrig drak alkohol, levede sundt og fik masser af motion, de spiste biodynamisk, og var ALTID syge , dvs snottet forkølet og i den dur.
Min tidl nabos mor levede også meget sundt, har aldrig røget, heller ingen i familien røg, hun døde også pænt tideligt af lungekræft.
Det er ingen garanti for et sundt og langt liv.
aug 2008
aug 2013
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.230
Jeg er eksryger - stoppede for 11 år siden. Da jeg røg syntes jeg at folk var drønhysteriske når de talte om at det stank værre end alt andet, når folk røg. At deres tøj stank af røg når de havde været i byen / på besøg et sted hvor der blev røget osv.
Jeg kan huske at jeg var helt og aldeles overbevist om, at det var stærkt overdrevet at det skulle lugte så fælt .. men så holdt jeg op med at ryge .. og FØJ, det lort det stinker dælme værre end det meste andet!
Jeg ville ind imellem ønske, at jeg aldrig havde stoppet for man kan IKKE lugte hvor klamt det stinker, når man selv ryger.
Jeg mødte mit livs kærlighed for snart 10 år siden - jeg elsker ham til månen og tilbage igen, han er ganske enkelt fantastisk .. OG ryger
Han ryger indendørs - det enten finder jeg mig i, eller også flytter jeg et andet sted hen .. og alt mit tøj STINKER af røg, selvom jeg tager det med på 1. sal (som er min OG røgfri) - det kan bare ikke undgås.
Kære rygere - prøv at holde op med at ryge, så vil I også kunne forstå HVOR ækelt det hørmer .. og nej, der findes ingen hensynsfulde rygere .. kun ikke- eller eksrygere .. sådan er det bare.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Her går jeg ud og ryger,såfremt jeg får gæster, der er ikke rygere. Godt nok er det mig der bor her,men hvorfor ikke vise hensyn. Hvis folk så er hysteriske med at røgen kommer med ind og sidder i tøjet,er det deres problem.
Så underlige folk,kender jeg så ikke.
jan 2006
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
dec 2008
Selvfølgelig er jeg ryger. Det er ikke op til andre at bestemme om jeg ryger. Mig bekendt er det ikke ulovligt.
Der er også folk der ikke syntes om lugten af hund. Er det så også mit problem.
aug 2008
Der hvor filmen knækker for mig er når man udsætter børn og dyr for røg.
Jeg er langt fra hysterisk, men syntes ikke man skal trække sit valg om at ryge, ned over hovedet på andre.
dec 2008
Så knækker filmen vil også,hvis folk vælger at bo med deres børn/dyr i en storby?. Det har de jo ikke selv valgt. Man skal ikke undervurdere luftforurening.
Personligt ville jeg ikke have mod på at bo med børn i en storby. GIver det mig ret til at dømme dem der gør?
dec 2008
Noget jeg ikke syntes om er lugten af,er øl og det uanset om jeg ryger eller ej. Stop så venligst jeres drikkeri. Nej vel. Det må være mit eget problem
maj 2008
Just sayin'
okt 2010
feb 2011
stadig, jeg ryger ikke i nærheden af ikke rygere, med mindre de klart siger de ikke har noget imod det ....
@ Søren, der er godt nok mange ting man risikerer passivt at påføre sig ... det er farligt at leve...selv de der lever allermest sundt udsættes for mange ting fra og i omverdenen ....
feb 2011
maj 2008
Tillykke med det
aug 2008
Jeg er ligeglad med at folk ryger. Det må de selvom og selvom jeg syntes det er klamt, så er jeg ikke hysterisk.
Men lad være med at udsætte børn og dyr for røgen.
Det der med at der også er andre ting der er usunde, det retfærdiggøre altså ikke passiv rygning.
aug 2008
feb 2014
lige så vel som forældrene udsætter dem, for passiv rygning .
dec 2008
Jeg syntes ellers at ? Var relevant nok. Man ser tit folk der er hysteriske i forhold til røg,ikke har den samme fordømmelse, i forhold til de ting,de selv er en del af.
maj 2008
Konklusion: Asbest er ikke farligt ift lastbiler.
PS! Tro ikke, at jeg ikke kan flere anekdoter
feb 2014
Jeg mener at der er så få rygere tilbage i danmark, at faren for at man skal dø af passiv rygning er ubeskrivelig lille.
Der er ting som man virkelig hellere skulle bekymre sig om, og den liste er godt nok lang.
Jeg påstår ikke at passiv rygning er skadelig, mener bare der er ting som er mere overhængene farligt end lige netop passiv rygning.
maj 2008
Med sådanne argumenter kunne mange ting legaliseres. Du skulle søge job hos "miljøministeren"
feb 2014
Jeg kunne starte med at sige, at man snart ikke tør købe kød eller pålæg i div supermarkeder mere, hvor læser man tit i nyhederne at så er det eller andet trukket tilbage fordi der er skadelige bakterier i det
Jeg har prøvet sidste år, at få en gang salmonella forgiftning, og det er dælme ikke sjovt, hold da op hvor tager det langt tid før man kommer sig oven på sådan en tur.
feb 2014
Knægtens hund kender du heller ikke, hun er 7 år, og jeg tror ikke hun er her til næste år
Mine 2 lappe blandinger, blev 13 og 14, min schæfer bl blev kun 6 år
Så nu har du hørt om blandinger der blev syge.
jan 2006
Martine nu har jeg været stoppet med at ryge siden 1 januar, dvs jeg har røget 3 lørdag aftener for det mp jeg gerne har jeg aftalt med mig selv og ja gu stinker det da, det kunne jeg også lugte da jeg røg, men det gær karrysuppe eller arabisk bla bla mad også, HVORFOR skal rygerne altid jages vildt?
Ved ikke om du helt overså at jeg skrev at jeg bor sammen med en STORryger ?
Jeg mindes ikke at jeg har skrevet at man skal "jage" rygerne ? Derimod har jeg skrevet at jeg ikke kan komme i tanke om ret mange "daglige" ting, der stinker blot en brøkdel så meget som røg - der er imho intet, der er mere ækelt.
Jeg synes det er superfedt, at rygning bliver mere og mere forbudt på alle offentlige steder - jeg synes det det er superfedt, at man ikke automatisk kan få lov til at ryge på en udendørs-cafe ..
Røg stinker - beklager, men det er sådan jeg har det.
At rygerne føler sig "jaget" .. jamen så må det jo være sådan.
"Der var engang ..." hvor rygning foregik alle steder - sådan er det ikke længere, og det glæder mig usigeligt meget
feb 2014
feb 2014
Men kald mig endelig dum, jeg er sådan set ligeglad Vi kommer aldrig til at ses alligevel, så du er ikke en person jeg skal pleje omgang med andet end her på nettet, og så kan jeg ikke tage din mening om mig så tungt
maj 2008
Det bedste i den retning hørte jeg for år tilbage i en tv-debat, hvor en ryger påstod, at man ikke kunne tage klager over stank fra rygning alvorligt, for ikke rygere pruttede, og det stank endnu værre. Underligt nok var der ingen, er spurgte ham, om rygere aldrig pruttede eller det var forbeholdt ikke rygere.
feb 2014
Den var rigtig god Kan dog understrege at rygere prutter i alt fald også, Bent prutter nok for mindst 3 personer.
Og mine prutter kan i særlige tilfælde være så giftige, at lugten kan vække Bent midt om natten, hvor han bliver pænt chokeret og vælger retrætten til sofaen
Bent`s prutter lugter dog ikke, hvilket er min store lettelse, for hvilken hørm ville der så ikke være i huset
feb 2014
Her Janni : Tomasz er ham til venstre i billedet
Ellers er det : Tomasz- ikke ryger, Piotr- festryger, Grzegorz - ryger og ham der står op er Niski - ikke ryger
sep 2013
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/far-jeg-lort-i-naesen-nar-det-lugter-af-bae
feb 2014
Eller er den slags kun forbeholdt dig ?
feb 2011
# 242 .. det er jo ikke et spørgsmål om legalisering, men om at få lidt perspektiv på debatten om at den passive rygning ikke er den eneste og altoverskyggende synder i forhold til folks problemer med fx astma, lungelidelser mm.
feb 2014
feb 2014
maj 2008
Eller er vi ovre i krisebearbejdningens 5? faser. Først benægtelse, så vrede og nu forhandling, hvor vi spiller passiv rygning ud mod salmonellapålæg ud fra den matematiske grundtese, at minus gange minus giver plus.
Jeg føler mig glimrende underholdt
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
De sidste 3 timer har I brugt til at debatere, og I bliver aldrig enige.
De sidste 3 timer har jeg brugt til en lang og dejlig gåtur med min hund i skoven.
Jeg er røgfri ryger, kopieret fra alkoholfri alkoholiker, for øvrigt nyder jeg når min mand tænder sin pibe her i stuen, det dufter så dejligt, da han bruger noget godt tobak.
maj 2008
https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/kraeft/sygdomme/at-dele-en-krise-i-livet/kriser/
feb 2014
Nu gider jeg ikke spole tilbage i tråden, men mener bestemt det var dig der havde nogle noget usympatiske familie-medlemmer som med vilje røg folk op i hovedet.
Beklager, fordi de gør det, betyder det ikke at resten af den lille gruppe rygere der er i danmark gør det samme.
Og jo, man kan godt være hensynsfuld ryger.
Og sikker en gang lort man skal have skudt i nakken blot fordi man fortæller at der er altså andre og værre ting end passiv rygning, som burde ligge mere på sinde.
Det er sgu ikke en forsvar, men en konstatering !
feb 2011
men det har intet at gøre med at argumentere for at påføre andre røg, men et forsøg på at perspektivere årsager til fx sygdomme der kan skyldes passiv rygning, at man som ryger er så vant til at læse at man snart sagt er skyld i alle gener der KAN skyldes passiv rygning, uden folk også nogle gange så at sige griber i egen barm og ser på fx hvor man bor, og hvad man spiser, om der måske bare en gang i mellem kunne være andre grunde til de eventuelle gener man har ... hvilket undersøgelser viser at det kan der sagtens være ....
jan 2012
Mig bekendt lever rigtig mange 60+ årige i bedste velgående og er aktive.
feb 2014
Dvs hvis jeg sidder ved siden af nogen uden at ryge så udsætter jeg dem ikke for passiv rygning.
Hvis jeg sidder og ryger et sted hvor det er tilladt at ryge og en ikke ryger går hen og sætter sig ved siden af mig, udsætter jeg ikke personen for passiv rygning, det gør personen selv. Jeg var der først, vedkommende går frivilligt hen og sætter sig i røgen.
jan 2012
For ca. 20 år siden var jeg på et kursus i forbindelse med arbejdsløshed, der var vel omkring 15 deltagere, hovedparten af os røg.
Der var et lille lokale stillet til rådighed som os rygere kunne bruge i pausen, vi havde det sjovt og grinede meget, samt der var tykt af røg, det bekymrede os overhovedet ikke.
Så en dag kom der en ikke ryger ind til os og ville også gerne have det sjovt. Hun røg hurtigt ud, da hun startede med at klage over røgen, hun blev bedt om at forsvinde såfremt hun ikke kunne tåle røgen.
Os der røg, respekterede selvfølgelig ingen røg andre steder end i det lille lokale der var til rådighed.
dec 2008
Stor forståelse for at folk ikke ønske røg,men der er jo ingen der tvinger dem til, at besøge folk der ryger.
feb 2014
Jeg må vel godt have lov til at være uenig med dig ?
Du får desværre ikke en hærdet ryger, som er så indrullet i nikotin, at jeg kan lugtes på 5 km afstand, til at ændre holdning
( slår mig selv oven i hovedet med en våd berlinger af søndags-udgaven og siger : Du er klam du er klam du er klam til mig selv, kan jeg så lære det )
Nogen der har en hovedpine pille ?? .... Nååå nej, sådan nogle spiser jeg ikke, de er fyldt med alt mulig klamt kemi
aug 2008
Bilos er en af tingene hvis man bevæger sig udendørs.
Men at sidde og ryge i et hus hvor børn og dyr er, nej, jeg fatter det ikke.
Jeg husker at Isabelle (Sorry for lige at bruge dig igen) skrev at hun gerne ryger hvor hendes hunde er, for passiv rygning er ikke farligt, men hun ryger ikke hvor hendes børnebørn er. Hvorfor ikke? Passiv rygning er jo ikke farligt?
Jeg indånder hellere bilos udendørs end jeg sidder i stue med folk der ryger.
Måske du overså at jeg skrev at jeg IKKE er hysterisk.
Passiv rygning er for mig folk der sidder og ryger hvor der er børn og dyr, jeg mener ikke at passiv rygning er at din underbo ryger og du sniffer panelerne eller at passiv rygning er at de i skolen sniffer din unge.
Røg stinker og folk kan ikke ryge uden at det kan lugtes.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Dog viser jeg hensyns når jeg er i offentlig forum, hvis jeg står og venter på bus så spørger jeg altid hvis der står andre om jeg må ryge eller hvis der er børn går jeg væk og ryger.
aug 2008
Syntes det er sørgeligt at man retfærdiggør passiv rygning med at der også er andre ting der er farlige.
Som skrevet må folk selv om at de ryger, det er jo deres eget valg.
aug 2008
Det er ingen hemmelighed at rygning er virkelig usundt og årsag til meget sygdom og død, så jeg forstår som sagt slet ikke at man kan forsvare passiv rygning.
aug 2008
Da jeg var barn var det dagligt.
maj 2008
Jeg er 60 år, så jeg har nok været med lige så længe som de fleste herinde, og har altid synes røg var ubehageligt. Jeg havde også som barn og ung flere venner med samme holdning.
Jeg tror snarere, at folk den gang i højere grad holdt kæft med det, fordi man var i mindretal og blev anset for hysterisk.
Gudskelov at tingene er anderledes i dag.
aug 2008
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 93
Da min datter gik i børnehave, sagde en af pædagogerne til os, at det var en fornøjelse når vores datter kom om morgenen. Hun var altid så lækker, velduftende og nyvasket, og det var tydeligt hun ikke kom fra et ryger hjem. Jeg tror helt sikkert ikke, at børnene fra ryger hjem, eller for den sags skyld dem der ikke er i bad om morgenen, blev behandlet anderledes, men havde jeg som ryger hørt den bemærkning, var jeg helt sikkert blevet ked af det.
Jeg er glad for at være ikke ryger i et 100% røgfrit hjem og med velduftende børn
maj 2008
Du kunne måske ryge en pakke smøger, hehe
feb 2014
maj 2008
maj 2008
feb 2014
Han ryger stadig, dog er han mere selvskabsryger, han ryger måske 5 stks om dagen
maj 2008
feb 2014
Det var utroligt at hun ikke blev helt lyserød eller rødbedefarvet i huden
Det havde hun dog ikke læst på nettet man skulle, men i et ugeblad
apr 2008
nov 2012
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 204
Hvis man ikke vil ind i mit hjem fordi her lugter og hvad ved jeg, så er man velkommen til at lade være at besøge mig og vil man ikke have mig ind i sit hjem fordi jeg lugter så fælt, så gider jeg slet ikke komme på besøg, så det er meget nemt. Mit hjem, mine regler, jeg gør hvad der passer mig i mit eget hus, ligesom jeg selvfølgelig respekterer andres regler i deres hjem.
Man må sgu da heller ikke noget i eget hjem længere, min gamle nabo kom rendende i tide og utide fordi jeg "larmede" sent om aftenen. Det var så åbenbart at jeg var kommet til at grine efter kl. 23 og det var simpelthen for galt, for hun kunne høre det! Så drop smøgerne, de lugter, spis ikke knækbrød, det larmer og for alt i verden, grin ikke efter kl. 23, det smadrer simpelthen alle andres tilværelse. Gudfader bevares.
nov 2012
Sådan er det jo heldigvis ikke alle steder, men det må godt nok være hårdt både for barnet men da også som en god forælder, at man føler at der ikke er plads til barnet og dets behov.
For ja det er da netop de specielle børn, eller hvad man vil kalde dem, der har brug for at der er en der tager sig lidt ekstra af dem.
Den lille dreng du nævner, havde det da helt sikkert vildt skidt, og han havde det nok heller ikke sjovt med at komme til at gøre både det ene og det andet i bukserne. Jeg kan slet ikke komme mig over at der er voksne mennesker der frivilligt arbejder med børn, som kan se på det på den måde, det gør virkelig ondt helt ind i hjertet
feb 2011
nov 2012
aug 2013
feb 2011
feb 2011
feb 2014
Det slipper man heldigvis for nu hvor rygning ikke er tilladt der mere.
Men jeg ved 2 steder hvor man har lavet en særskilt afdeling til rygere og ikke ryger her i vordingborg.
Den ene er en resturent og den anden en bar. Der er et større rum på resturenten man kan gå ind i og sætte sig og spise den mad man bestiller, og derefter hygge sig med en smøg efter maden. Der er udluftning, og det kan ikke genere ikke ryger, da de sidder i selve resturenten.
Det der med udluftning tænkte jeg ikke vidre over, ud over at det var jo godt, for man sad ikke i tåge og spiste sin mad
Nu her i går opdager jeg den bar, jeg skal på apoteket, og på tilbage vejen lægger jeg mærke til at de reklamere med foran baren at de har ryger og ikke ryger afdeling. når lige at tænke det er da meget godt, da jeg bemærker lyden af sådan en vantilator, ok tænker man, de har også udluftning, dejligt
Men da jeg passere døren ind til baren, bliver jeg ramt af røglugt ( Jeps, jeg har røget i mange år, men kan godt lugte når der er nogen der ryger )
Stopper op, og kigger lidt, det er så udluftnings skakten der ender der, så dem der går på fortorvet, bliver altså lige pustet lidt røglugt i hovedet.
Altså man kunne ikke se røgen, jeg kunne bare lugte den i det jeg pasere, men det må da også gå ind under passiv rygning.
jul 2008
jul 2012
jul 2012
feb 2014
Men når Anne Mette skriver : Bæverding ! så ser ordet forkert ud inde i mit hovede Jeg tænker : Bæver - ding ??!?
Isabelle : Staves det ikke : Beværtning ?? Eller hvordan ??
jul 2012
feb 2014
Tak for forklaring, har nemlig set det før forskellige steder og ordet ser helt forkert ud i mine øjne
Hvis jeg ud af det blå skulle skrive det, ville jeg helt bestemt have skrevet : Beværtning
jul 2008
feb 2014
Så tror jeg sgu at jeg aldrig har været på en bæverding , har været på bodega bar værtshus og kro, men det har været for nydelige steder til at kalde dem for bæverding
Da jeg var ung, gik vi på Kroen i karise, var der discos om fredagen, men til hverdag sad der sgu kun et par gamle mænd på alder med vores fædre
Eller Benet i fakse, men det var ikke et sted hvor der var særligt meget liv. Bodegaen i fakse var også fyldt med gamle mænd
jul 2012
jul 2008
Rygning i eget hjem