{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Den sidste dag... {{forumTopicSubject}}

Vores højtelskede Nero skal i morgen aflives - og det fylder allerede enormt meget... Jeg regner med at sætte det meste af dagen af til at hygge omkring ham.

Men jeg tænkte på... I så fald, at I har stået i en lignende situation - hvad gjorde I for at hygge lidt ekstra om jeres hund? Gik i en ekstra lang tur? Forkælede lidt ekstra med godbidder?

Og måske vigtigst af alt... Hvordan "forberedte" I jer mentalt på hvad der er i vente? (så godt som man nu kan det)....



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den sidste dag...
  • #2   28. jan 2016 Jeg sagde På Gensyn til min sjæleven for lidt over et år siden, efter 10 mdr med massive øjenproblemer, operationer m.v.

    Den sidste hele dag gik med at hygge, putte, kramme og kysse ham og lave hvad han syntes var sjovt.

    Den dag han skulle aflives fik han alt det bedste i verden at spise og blev kysset og krammet endnu mere.

    Mentalt havde jeg forberedt mig i noget tid og jeg havde besluttet at få ham kremeret og få lavet et askesmykke.

    Det har givet mig stor trøst at han er hjemme hos mig, og at jeg har ham med mig om halsen uanset hvor jeg er.

    Jeg sender mange varme tanker til jer, og til Nero: God rejse og hils deroppe. smiley



  • #3   28. jan 2016 Alvin blev aflivet fordi han på 6 dage mistede førligheden i bagbenene, og det kunne ikke helbredes.

    Alvin blev aflivet klokken 17.30.
    Vi startede dagen med 2 timer i hundeskoven, hvor han fik lov at lege og hygge med alle de hunde han mødte! Folk var meget forargede over, at sådan en glad hund skulle aflives få timer efter.
    Han fin alt den chokolade og alle de vindruer han kunne spise!
    Vi tog ud og fik taget billeder, og legede med en af Alvins venner.
    Inden han blev aflivet fik han en hel bakke leverpostej!
    Det var en rigtig god dag, men meget hårdt psykisk!


    profilbillede
  • #4   28. jan 2016 Jeg fik en dyrlæge hjem til min Mollie på 12 år, hun havde været små dårlig en uges tid, og da hun så ikke kunne rejse sig og blev meget dårlig var det akut, dyrlægen mente at hun havde kræft ( flere knuder) som så havde ødelagt hendes milt, så der var intet vi kunne stille op. hun var en ældre "dame" men stadig frisk til lige inden. Hendes sind var ikke klar til at komme herfra, men hendes krop sagde nej. Det var hårdt, da vi havde haft hende fra hun var 8 uger, og havde været med i alt vi lavede.

  • #5   28. jan 2016 jeg/vi sagde farvel til 4 hunde i 2015, den første var Vicky vores sjæleven der bare altid var hos os, nat og dag. Hun var blevet så tyk, så tog til dr.dyr den 5 januar....hun havde forstørret lever og hjerte og bughulen var fyldt med vædske....så 10 år og 9 måneder gammel måtte vi sige farvel....men hun står i sin hvide fine urne på skænken.......vi var begge hos hende da hun sov ind....den 6/1 015

    profilbillede
  • #6   28. jan 2016 da jeg havde min hanhund en basset. chino var en glad hund lige til det sidste men han var os alvorlig syg selvom han ikk var blevet 1 år. havde ham i 7 mdr og det var diarre på diarre. og vi havde besøgt dyrlægen og prøvet alt for at hjælpe ham men intet hjalp. så vi blev enige om at det var for hans det bedste. og shit det var hårdt da dagen kom hyggede jeg med ham vi legede lidt og han blev rigtig forkælet. jeg mentalt havde det meget svært ved at forberede mig da jeg næsten lige havde mistet en basset tæve.
    chino fik lov til at side foran mellem mine ben min man kørte bilen. vi gik stille og roligt ind til dyrlægen og mens min mand holdte ham fik chino et lille prik jeg snakkede stille mede chino og nussede ham og sagde han vil få det meget bedre nu og han ikk skulle lide mere.
    vi lagde ham på biksen inden han fik det sidste stik. det var så fredfyldt og hva gjorde gravide mig jeg stor tuede og tuede og tuede endnu mere.
    Men self havde jeg da to andre hunde at komme hjem til men jeg kunne ikk lige overskue at miste en hund mere og det svære var at man ikk ku mærke på ham at han var så syg.


  • #7   28. jan 2016 Han er født med dårlig albue (kan ikke huske den korrekte betegnelse)... Beslutningen har været længe undervejs, men nu har vi besluttet at nok er nok. Han er stadig frisk, men vi er slet ikke i tvivl om at han har mange smerter, og smertestillende har desværre ikke længere nogen effekt. Det er super hårdt - men sådan er det jo hver gang :(... Jeg tror vi vil se om han kan holde til en gårtur i morgen og måske ellers forkæles med lidt ekstra godbidder...

    Jeg tror aldrig det bliver nemt at skulle sige farvel - og tage beslutningen om, at nu skal det være. Men vi ønsker han skal herfra mens det stadig er værdigt..


  • #9   28. jan 2016 Sabrina: Hvis jeg var dig ville jeg i samråd med dyrlægen "proppe" ham med smertestillende den sidste dag og gå en god tur, sidde i skoven(eller et andet sted han kan lide) og hygge, give ham noget lækkert at spise(pas på ikke at overdrive, der er ingen grund til at han tager herfra med voldsom ondt i maven).

  • #11   28. jan 2016 Med min første hund Jessie brugte vi "sidste dag" på agility.
    Hun elskede at træne og var til en lille konkurrence den dag som hun vandt.
    Dagen før fik vi flæskesteg med det hele. Hun fik en portion(hun havde levet på strikt diæt i 8 år pga. kronisk tarmbetændelse som blev holdt i skak med diæt.). Hun stak af den dag fordi hun var i løbetid og naboens Cavalier var for lækker smiley
    Og så kyssede jeg hende en million gange og fortalte hende hun var verdens bedste hund.

    Dyrlægen kom som det sidste på hendes arbejdsdag og Jess takkede af i mine arme med en pølse i munden.
    Hun havde mavecancer og brækkede rent blod op. Hun døde på bedøvelsen. Resten var proforma.

    De 3 sidste jeg har sagt farvel til var akut og pludseligt så der nåede vi ikke at tænke så meget..

    Jeg har så valgt at alle mine hunde kommer hjem i urner igen. De skal ikke efterlades eller graves hele ned.

    Her Jessie:


    profilbillede
  • #13   28. jan 2016 Jeg fik aldrig sagt farvel mine 3 Zita før de var døde smiley min sidste Zita blev lam en sen onsdag aften efter hun havde miste et trin på trappen smiley min mor hentet mig torsdag eftermiddag, hvor vi besøgt Zita på dyrehospitalet i Valby smiley Fredag aften skulle Zita aflives, men dyrlægen tingede tidligt fredag morgen om han måttet aflive hende da det blev meget været smiley smiley smiley vi kom om formiddagen og sagde farvel smiley

  • #15   28. jan 2016 Jeg gik forbi dyrlægen en tirsdag og bestilte Fie´s sidste tid til fredag eftermiddag.

    Fie havde jo også mange skavanker og fik smertestillende, jeg tog fri et par dage, hvor hun bare fik lov at rende løs og tonse rundt efter dummyer, et par dage hvor jeg ikke skulle gå og vurdere hvornår hun havde løbet for meget og turen derfor skulle kortes af.

    Hun fik alle de godbidder hun kunne æde, vi delte pølsehorn på bænken, jeg tog lidt billeder osv.

    Ja det var skide hårdt, men omvendt ville jeg på ingen måder have været de 2 dage foruden.


  • #16   28. jan 2016 Sabina - Hvordan er det gået? Håber at du er ok og sender en masse virtuelle kram. smiley

  • #17   29. jan 2016 Nero sov stille ind klokken 18 her til aften... Omringet af alle os der elskede ham.
    Vi havde nogle dejlige timer sammen i dag og vi kørte også en tur til vandet.

    Føj hvor er det altså hårdt... De kære dyr har sku en stor plads i hjertet.

    Hans urne kommer hjem og bliver lagt ved siden af hans kammerat - Tosh. Sov godt mine drenge smiley


    profilbillede
  • #18   29. jan 2016 Sov godt dreng smiley

  • #19   29. jan 2016 Han må sove godt og i hundehimlen er alt godt smiley

Kommentér på:
Den sidste dag...

Annonce