885 visninger
|
Oprettet:
Den sidste dag... {{forumTopicSubject}}
Vores højtelskede Nero skal i morgen aflives - og det fylder allerede enormt meget... Jeg regner med at sætte det meste af dagen af til at hygge omkring ham.
Men jeg tænkte på... I så fald, at I har stået i en lignende situation - hvad gjorde I for at hygge lidt ekstra om jeres hund? Gik i en ekstra lang tur? Forkælede lidt ekstra med godbidder?
Og måske vigtigst af alt... Hvordan "forberedte" I jer mentalt på hvad der er i vente? (så godt som man nu kan det)....
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
Den sidste hele dag gik med at hygge, putte, kramme og kysse ham og lave hvad han syntes var sjovt.
Den dag han skulle aflives fik han alt det bedste i verden at spise og blev kysset og krammet endnu mere.
Mentalt havde jeg forberedt mig i noget tid og jeg havde besluttet at få ham kremeret og få lavet et askesmykke.
Det har givet mig stor trøst at han er hjemme hos mig, og at jeg har ham med mig om halsen uanset hvor jeg er.
Jeg sender mange varme tanker til jer, og til Nero: God rejse og hils deroppe.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Alvin blev aflivet klokken 17.30.
Vi startede dagen med 2 timer i hundeskoven, hvor han fik lov at lege og hygge med alle de hunde han mødte! Folk var meget forargede over, at sådan en glad hund skulle aflives få timer efter.
Han fin alt den chokolade og alle de vindruer han kunne spise!
Vi tog ud og fik taget billeder, og legede med en af Alvins venner.
Inden han blev aflivet fik han en hel bakke leverpostej!
Det var en rigtig god dag, men meget hårdt psykisk!
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 181
chino fik lov til at side foran mellem mine ben min man kørte bilen. vi gik stille og roligt ind til dyrlægen og mens min mand holdte ham fik chino et lille prik jeg snakkede stille mede chino og nussede ham og sagde han vil få det meget bedre nu og han ikk skulle lide mere.
vi lagde ham på biksen inden han fik det sidste stik. det var så fredfyldt og hva gjorde gravide mig jeg stor tuede og tuede og tuede endnu mere.
Men self havde jeg da to andre hunde at komme hjem til men jeg kunne ikk lige overskue at miste en hund mere og det svære var at man ikk ku mærke på ham at han var så syg.
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
Jeg tror aldrig det bliver nemt at skulle sige farvel - og tage beslutningen om, at nu skal det være. Men vi ønsker han skal herfra mens det stadig er værdigt..
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Hun elskede at træne og var til en lille konkurrence den dag som hun vandt.
Dagen før fik vi flæskesteg med det hele. Hun fik en portion(hun havde levet på strikt diæt i 8 år pga. kronisk tarmbetændelse som blev holdt i skak med diæt.). Hun stak af den dag fordi hun var i løbetid og naboens Cavalier var for lækker
Og så kyssede jeg hende en million gange og fortalte hende hun var verdens bedste hund.
Dyrlægen kom som det sidste på hendes arbejdsdag og Jess takkede af i mine arme med en pølse i munden.
Hun havde mavecancer og brækkede rent blod op. Hun døde på bedøvelsen. Resten var proforma.
De 3 sidste jeg har sagt farvel til var akut og pludseligt så der nåede vi ikke at tænke så meget..
Jeg har så valgt at alle mine hunde kommer hjem i urner igen. De skal ikke efterlades eller graves hele ned.
Her Jessie:
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Fie havde jo også mange skavanker og fik smertestillende, jeg tog fri et par dage, hvor hun bare fik lov at rende løs og tonse rundt efter dummyer, et par dage hvor jeg ikke skulle gå og vurdere hvornår hun havde løbet for meget og turen derfor skulle kortes af.
Hun fik alle de godbidder hun kunne æde, vi delte pølsehorn på bænken, jeg tog lidt billeder osv.
Ja det var skide hårdt, men omvendt ville jeg på ingen måder have været de 2 dage foruden.
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 268
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
Vi havde nogle dejlige timer sammen i dag og vi kørte også en tur til vandet.
Føj hvor er det altså hårdt... De kære dyr har sku en stor plads i hjertet.
Hans urne kommer hjem og bliver lagt ved siden af hans kammerat - Tosh. Sov godt mine drenge
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.112
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 181
Den sidste dag...