656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

e G
e G
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 116

Slankemad :) hjælp Slankemad :) hjælp

Nogen der kender en rigtig god bog med slankemad? (Eller hjemmeside, etc.)
Ved godt er en maaaasse slankebøger, men jeg er lidt kræsen.

Jeg gider ikke de der bøger, hvor du skal bruge 100 forskellige ting, som du kun kommer til at bruge til den ene ret, og så kan du smide lortet ud bagefter.
Og så er jeg også ret 'sart' hvad der angår sunde ting.
Altså ment med at jeg fx ikke gider avocado, rejer, hytteost, skyr og sådan nogle underlige sunde ting ..

Søger bare helt almindelig opskrifter på NEM og hurtig mad, der ikke kræver en masse forskellige ingredienser.

Nogle forslag :)))??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankemad :) hjælp
  • #3   17. jan 2016 Jeg elsker sovs, Hvidt brød og hader fisk osv smiley

Men altså ved jo godt nogenlunde hvad der er godt og spise, og hvad der ik er.
    Men jeg bliver bare ikke ordentlig mæt af at æde en salat med kylling eller sådan noget lign ..

Synes virkelig hver gang jeg har spist sundt, så får jeg aldrig rigtig den der virkelig mæthedsfølelse, og sulten igen kort tid efter .. smiley

• #4   17. jan 2016 Har du prøvet at spise en skål suppe først (det mætter og har som regel ikke så mange kalorier) og så ellers bare spise en mindre portion af det du plejer?

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #6   17. jan 2016 Grønsager og lidt kød. Det er nemt smiley

• #8   17. jan 2016 Er det ikke noget med at der er kommet ny forskning om at kartofler faktisk ikke så slemme alligevel? (jeg håber bare..... elsker kartofler så højt smiley )

• #10   17. jan 2016 Æd en pose chips lige inden du skal spise. Det tager lige toppen af appetitten, og så smager det jo godt.
    Win-win smiley

• #12   17. jan 2016 Jeg er med på vognen fra i morgen af. Er spændt på hvor mange dage det holder smiley

• #13   17. jan 2016 Fedt Rotterne, men jeg tror desværre jeg spiser for mange, spiser gerne 8 mellemstørrelses kartofler... smiley

TS: det jeg gør hvis det skal være let og hurtigt, er at koge kartofler og snitte forskellige grøntsager, blande grøntsager og kartofler i et fad og sætte dem i ovnen senere med ost over. Man kan jo regulere det så man får rigeligt med grøntsager. Det virker lidt kedeligt men jeg synes det er godt og nemt især med lidt krydderier smiley

• #15   17. jan 2016 smiley

• #16   17. jan 2016 Rotterne
    Jeg er helt enig angående kødet. Men kartoflerne er nok mere 300-400g og en lille sjat bearnaise smiley

• #17   17. jan 2016 Rotterne, er der noget tilbage til din kæreste? Hehe

• #19   17. jan 2016 Du er jo en streg i luften så smiley

• #21   17. jan 2016 Var lige ved at få ondt af ham nemlig smiley

• #23   17. jan 2016 Nej det lyder da ikke sådan smiley

• #25   18. jan 2016 Den bedste slankekur er ... at spise de ting man plejer ... men bare nøjes med ½-delen .... Man tager på , fordi man spiser for meget ... og rører sig for lidt.

Øser man maden op på en LILLE tallerken ... ser det ud som en stor portion.
    Øser man maden op på en STOR tallerken ... virker de som en lille portion , og man er tilbøjelig til at tage 2 gange.

Men det er jo bare mit bud på en måde at tabe sig på ... smiley

• #26   18. jan 2016 Jeg er bare stoppet med at tage 2 gange. Når jeg var en gris kunne jeg finde på at tage 3 gange. Kun hvis maven knurre efter første potion at jeg tager nr 2. (den knurre stort set aldrig) og jeg forlader aldrig bordet sulten smiley

• #27   18. jan 2016 Når jeg syns vægten viser 3-4 kg for meget. Undgår jeg alt brød, pasta, ris, kartofler. Og holder mig til 1 slik dag om ugen. Ift de normale 7 : /
    Massere af grøntsager, og kun spise når man er sulten. Jeg syns LTF har nogle gode ideer men ville aldrig følge det for life eller slavisk.
    Jeg er selv på anti-dep medicin på grund af angst og har lavt stofskifte som jeg også får medicin for, så har oddsene imod mig. Men det kan altså lade sige gøre. Og ved vi alle ikke i bund og grund hvad der skal til for at tabe sig? Det er bare ikke særlig spændene. Så for motivationens skyld, siger jeg ikke til mig selv at jeg vil tabe mig men være bedre ved mig selv og leve sundere. Man har det også så mange gange bedre efter sund mad end efter en plade chokolade. Desværre æv ; )

• #29   18. jan 2016 LTF???? Er det ikke en seriøs kriminel bande??

Mente LCHF !

• #30   18. jan 2016 "Fattigrøv" kogebøgerne.
    Skrevet af en bromatolog, som ville have billig, men velsmagende og næringsrigtig mad!

Generelt, alle kogebøger til folk med diabetes. Er skrevet til at mætte, men smage godt til folk der skal leve resten af livet og have lyst til det!

Smugl flere grøntsager ind
    Fx min lasagne:
    Tag den største gryde.
    Svits et par løg. Evt med hvidløg.
    Svits en pakke fars.
    Tag alle dine grøntsager. Gulerødder, squash, den enlige kartoffel, majs, ALT.
    hæld dåsetomat og bønner over.

Jeg lægger i lag med moneysovs. Eller skip money og kald det lasagnette. Det er nemmere at få sprød top med rasp end med ost.
    Jeg serverer ingen salat til. Ingredienserne har jeg brugt op. smiley

....

• #31   18. jan 2016 Hvad med motion? F.eks løbe eller gå nogle ture hvor man får pulsen lidt op? smiley
    Jeg er ikke fan af slankekure eller alle de der sundhedstrends. Jeg hader også skyr og hytteost f.eks smiley Jeg begyndte at løbe foråret sidste år, og jeg har tabt mig 17 kg stille og roligt. Vi spiser stadig lasagne, kartofler og kage herhjemme, dog alting med måde. Jeg putter måske lidt ekstra grøntsager i lasagnen og spiser kun potion, ellers har jeg ikke ændret mine kostvaner ret meget smiley
    Jeg tror det er at prøve sig frem og finde ud af hvad der fungere bedst for en, da der findes utallige slankekure og nye fancy måder at spise på (som jeg ikke er så fan af) - men der er mange der sværger til det, så prøv dig frem smiley

• #32   18. jan 2016 Hvis målet er en fast, lækker og glad krop er fysisk aktivitet rigtig godt.
    Appetitreguleringen tilpasser sig, lidt fedt mistes, men de ekstra muskler gør at man VEJER det SAMME.

Det er vaner der skal laves om, hvis man vil have varigt vægttab. Så man forskyder balancen mellem indtag og forbrug. Dvs kostvaner skal ændres, hvis man vil veje mindre.

Men alt dette går jeg ud fra at Trådstarter har styr på? Hun spurgte hvertfald til opskrifter.
    Jeg er læge, men måske ikke som de fleste. Jeg er stor fan af at livet skal være godt!

Jeg ville ønske folk fokuserede mindre på magiske huskeregler, skrevet af journalister der ikke forstår teori, og mere på det som giver en glad krop.
    I virkeligheden er mange ting simple.
    Ja, du må gerne! Du må gerne bruge masser af krydderier! Du må gerne gå en tur og lade opvasken stå! Du må gerne grine og nyde den sport du dyrker!...

• Finn M
    Finn M Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #33   18. jan 2016 Motion......

Kommentér på:
Slankemad :) hjælp

Annonce