{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Det er øv at søge info.. {{forumTopicSubject}}

Åh, det er altså bare SÅ demotiverende at blive kritiseret, når man spørger om noget mht. hundehold (foder, hvalpepris, generelt information omkring en specifik race) og så bare bliver kritiseret af ens valg/spørgsmål - som ikke engang er truffet endnu..

Jeg kan slet ikke forholde mig til det, jeg bliver så ked af det, og føler bare at jeg aldrig kan blive en god hundeejer. Nogle gange er det bare lidt som om, at uanset hvor meget man prøver at forberede sig, så er det aldrig godt nok, hvis man er ung smiley

Ja, der er ikke rigtig nogen mening med emnet, jeg bliver bare så ked af det, når det jeg gør ikke er godt nok.. Suk..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er øv at søge info..
  • #1   13. okt 2015 En af grundene til ikke at spørge om noget herinde. smiley

• #2   13. okt 2015 Herinde har det nu ikke været så slemt for mig - lige nu har det været facebook. Men jeg er begyndt at fortrække at skrive til nogle folk (jeg tror ved noget) privat i stedet..

Èn ting er, de mennesker som bare vil ud og have en hund, der kan nøjes med at komme i haven og IKKE vil lytte til input. Der kan jeg godt forstå, at man bliver øv som hundemenneske - MEN når jeg gentagende gange skriver hvad jeg vil bruge hunden til, hvorfor valget er faldet på den race, hvorfor vi vil have den race og hvorfor vi overvejer en voksen hund - og så STADIG får af vide, at vi ikke virker afklaret med vores valg og vi bør os sætte grundigere ind i tingene (med en rimelig negativ undertone), så ved jeg simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.. Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om flere ting, jeg kunne overveje og tage hensyn til smiley

• #4   13. okt 2015 Milla skriv gerne til mig i PB hvis det er noget jeg kan hjælpe med smiley

• #5   13. okt 2015 Ja, jeg ville aldrig turde spørge om noget herinde. Det er for risikabelt. Så hellere bevare humøret.

• #8   13. okt 2015 Der er jo super mange kloge mennesker både her, diverse andre foras, facebook og lignende - men det er altså svært bare at få kritik i hovedet, når man prøver at lave noget godt forarbejde - for vores og vores kommende hund's bedste..

• #9   13. okt 2015 Ja Isabelle det der lyder som noget kun en tøjhund kunne overleve smiley
    Men det skal du ikke være ked af. Jeg ville få samme svar hvis jeg spurgte smiley

• #10   13. okt 2015 Jeg har nu heller ikke fået andet en ok svar herinde .. ikke altid brugbare, ikke altid nogen jeg var enige, men synes nu bestemt her er til at være...

Personlige beskeder er da fine, men andre gange kan andres folk holdninger både være lærerige og berigende, og måske få ting på bordet man ikke lige havde tænkt på ... eller andre vinkler på en sag ... det er nu ikk´ så ring´ endda ...efter min mening.

• #11   13. okt 2015 Hvad er det for en race du har kig på?

• #12   13. okt 2015 Vi har på det sidste haft kig på schæferen, grundet min kærestes meget store ønske omkring at få schæfer (han er vokset op med schæfer og har hele tiden sagt, at sådan en ville han helst have), den var tidligere fravalgt pga. aktivitetsniveau, men jeg sagde til ham, at når nu han SÅ gerne vil have en, så ville jeg gerne undersøge, om den kunne trives hos os smiley

• #15   13. okt 2015 Jeg orker altså ikke lige at forsvare mig - jeg brød mig ikke om tonen der var underlagt i det indlæg jeg tænker på (jeg tænker ikke på resten af tråden, der var ikke noget). smiley

• #16   13. okt 2015 Milla ... nu skal du tænke på at du ikke er så gammel, og så skal du tænke på at det er svært at "læse" tone i skrevne ord ... noget der er skrevet i en betydning, kan godt se anderledes ud for den der læser fordi vedkommende lægger anden betoning i, eller anden vægt i de ord der er brugt, end den der har skrevet mener det .... derfor sker der ofte mange misforståelser i kommunikation når den kun er på skrift ....

Kender ikke tråden på fb, så det er ikke derfor jeg skriver som jeg gør, det er helt generelt...

• #18   13. okt 2015 Hanne: Det er jeg helt med på - og det er sikkert også ment godt, men jeg kan bare ikke "lægge det fra mig", det får mig til at føle, at jeg ikke gør det godt nok, selvom jeg virkelig har gjort alt hvad jeg kan. Jeg tror (desværre) ikke det er min alder der gør det - jeg har altid været sådan, men gid det bare var alderen. Så ville det jo gå væk igen smiley

• #19   13. okt 2015 Nej, tro mig det går ikke væk med alderen ... herinde er der jo brugere i alle aldre, og af og til går tråde helt galt i byen, netop fordi folk er så forskellige, og dermed også forskellige i måden de kommunikerer på, og hvilken tone og betydning de hver især ligger i bestemte ord og vendinger ...

så vil du klare at være på nettet med kommunikation på skrift hvor du hverken kan høre tone, eller aflæse kropssprog, så er der ingen anden vej for dig end at lære at lade være at ligge for megen vægt i det der skrives ... så at sige lære at læse det neutralt ... eller være meget godt til at spørge ind til hvad folk mener .... ellers bliver det alt for svært ....

• #20   13. okt 2015 Hvis det ikke omhandler mig, har jeg intet problem i at læse tingene neutralt, men når det bliver negativt i forhold til MINE evner som hundeejer (eller kommende hundeejer), MINE evner til at overveje mit racevalg, lave mit forarbejde ordentligt.. Ja, så opfatter jeg det måske mere negativt end det er ment - og det gør mig ked af det, fordi jeg prøver bare at sikre at vores fremtidige hund kommer til at trives bedst muligt..

• #21   13. okt 2015 Milla det er en rigtig RIGTIG god øvelse at huske sig selv på at man IKKE kan se hvad folk tænker (hvis nu der går en forbi og kigger på dig). Måske tænker du at vedkommende synes du er underlig og det er derfor h*n kigger. Men i virkeligheden tænker h*n måske "Wow hun er smuk". Det VED man ikke. Lige som man jo ikke kan vide hvilken tone noget er skrevet i. Det kan godt set "ondt" ud men være rigtig pænt ment.F.eks det jeg lige har skrevet. det kan måske godt lyde negativt. Men det er skrevet med et smil og KUN ment som en hjælp til dig smiley

• #22   13. okt 2015 Mig pisser det lidt af, at når man spørger om noget, at der så ikke svares på det spurgte, men der i stedet bliver skrevet om noget HELT andet i et forsøg på at være morsom?

Det har gjort, at jeg ikke gider oprette forumemner, hvor jeg rent faktisk søger info. En skam egentligt da det kunne være, at jeg kunne være blevet klogere, men det har de "kloge" hoveder herinde fra sørget for, at jeg ikke bliver. smiley

• #24   13. okt 2015 Jeg synes så også, at rigtig mange er gode til, at pege fingre, og sige "det er DIN skyld, at jeg ikke .....". Det er det jo sådan set ikke. Du tager selv valget. Du vælger selv, hvordan du læser de kommentarer du får, du vælger selv, hvilke kommentarer du vil bruge til noget, og hvilke du ikke vil. Du vælger selv, om du vil ignorere, eller reagere, på en bestemt kommentar. Sådan er det bare, når så mange forskellige mennesker, er samlet på ét sted, der VIL blive svaret i øst og vest, der VIL komme negative kommentarer, spørgsmålet er så bare, hvordan du selv vælger at håndtere det. Vælger du, at give op på forhånd, og ikke trække på folks viden og erfaring, som de ellers gerne deler ud af, eller vælger du, at spørge om de ting du gerne vil lære mere om, og så sortere det irrelevante nonsens fra?

• #25   13. okt 2015 Hvis der ikke er andet end irrelevant nonsens, så kan det slet ikke svare sig at spilde kræfter på at spørge. smiley

• #26   13. okt 2015 Vi har jo korresponderet lidt på pb, Milla...

Hvad er det folk har været kritiske overfor?

• #27   13. okt 2015 Hvis jeg skal se på det så objektivt som jeg kan - så tror jeg det har været pga. min alder og det at få en omplaceringsschæfer med for meget i bagagen, der har været hendes bekymring. Hun mente i hvert fald en hvalp var bedre når man var uerfaren (og helt uerfarne er vi jo ikke), men det er jeg uenig i.. Som jeg skrev, så tager vi jo ikke bare den første schæfer vi finder på DBA, det prøvede jeg virkelig at forklare, men jeg oplevede ikke at hendes synspunkt på mig/os ændrede sig, kun at det blev forstærket i, at vi burde tænke os bedre om. Hun syntes i hvert fald helt tydeligt, at det var dumt at gå efter en omplaceringsschæfer, i stedet for en hvalp..

Problemet er, at jeg skal ikke møde ret mange mennesker der siger jeg ikke er egnet, før jeg tror på det. Hvis en person siger til mig, at min kæreste og jeg ikke er egnet til at have en schæfer - så tror jeg mere på dét, end jeg tror på mig selv.

• #28   13. okt 2015 TrIne: Jeg kan også godt forstå, at folk er forbeholden overfor min alder - langt de fleste 17/18-årige ville da ikke være i stand til at have egen hund (det er jo så heller ikke helt egen hund, men hund med min kæreste), pga. skole, venner, fester, rejser osv.. men sådan er mit liv ikke, og det vil det heller ikke være... Det kan folk der ikke kender mig selvfølgelig ikke vide smiley

• #29   13. okt 2015 Jeg var 20 da jeg flyttede hjemmefra og fik min første schæfer - sammen med min kæreste. Der var ikke for fem øre overvejelser dengang. Jeg vidste hvilken race jeg ville have og at den skulle være stambogsført.
    That's it. Der var ikke store reflektioner der.. Det er 21 år og 4 schæfere siden - og det er sørme gået godt hver gang.

Naturligvis skal man tænke sig om - og de fleste der kigger herind før de køber hund og ovenikøbet stiller spørgsmål tænker sig vist mere om en gennemsnittet smiley

Jeg er ikke enig med vedkommende du har skrevet med at en omplaceringshund nødvendigvis er sværere at have end en hvalp.
    Der er så mange gode schæferhunde der bliver omplaceret, specielt dem, der er er startet som potentielle tjenestehunde, at chancerne er gode for at finde hunde der virkelig er sunde i hovedet.

Og at have schæferhvalp er dælme en, der trækker tænder ud - så er man ikke insisterende på at have hunden fra hvalp, så ville jeg faktisk for rigtig mange anbefale det andet.

Tro på det Milla - I gør jer nogle gode overvejelser. Og ja, det kan godt være vældig udfordrende at have en schæferhund i unghundeperioden, men det KAN lade sig gøre, hvis man ønsker et godt venskab og at samarbejde med hund.

• #31   13. okt 2015 Det er ikke sælger af en omplaceringshund der dømmer. Derimod bare en der blander sig.

• #32   13. okt 2015 Trine - der er ikke tale om køb eller salg endnu - det er blot informationssøgning.

• #34   13. okt 2015 Og - som skrevet står i mit indlæg - det er muligt at finde rigtig gode omplaceringsschæfere på grund af den store udskiftning hos politi og militær, når unghunde dumper mentalttesten.

De har ikke noget i bagagen, de er sunde, friske, raske og velstimulerede hunde, der bare skal have et andet hjem.

• #35   13. okt 2015 Mit opslag på gruppen omhandlede hvad normen var mht. pris på omplaceringsschæfer med tavle - om det var "nedsat" pris, gratis, en hvalps pris eller hvordan - og hvis det var en hvalps pris, hvad det typisk lå på (og formålet med spørgsmålet var blot, at vi gerne ville vide, om vi skulle sigte mod at spare 3000 kr. op i indkøbspris eller 10.000 kroner - for der er noget af en forskel) smiley

• #36   13. okt 2015 *CH*: Det ville jeg også mene var muligt, hvis man venter på den rette hund - men der er åbenbart MANGE der ikke mener det er muligt, at finde en sund og rask hund (på alle leder og kanter), som er til omplacering..

Trine: Gør ikke noget, jeg fik vidst ikke lige specificeret hvad jeg egentlig havde skrevet på facebook smiley

• #37   13. okt 2015 nu spørger jeg så sikkert om noget u kan blive ked af ... jeg har jo ikke læst tråden på fb, men som jeg opfatter det herfra, vil du som17 årig have hund sammen med din kæreste ?? hvis det er korrekt forstået har I så talt om hvem der evt. her råd til og skal hunden hvis I en dag ikke længere skal være sammen .... dette spørgsmål fra en mor til 3 som har erfaret at ikke alle forhold i så ung en alder holder ... ( har selv været sammen med min man fra jeg var 15) ... men statistisk set er det mere sjældent end normalen ...

• #38   13. okt 2015 Det hurtige svar er: sigt efter 8-10.000 kr.

Det afhænger af, hvor hunden kommer fra og om den er grundtrænet. De er selvklart lidt dyrere.

Kasserede tjenestehunde koster almindeligvis en hvalps nypris...

De fleste vil være lidt billigere, især hvis hunden kommer fra private der bare har brugt den som familiehund og ikke andet - til gengæld er det også lidt mere risikofyldt.

• #39   13. okt 2015 Hvad er det for en gruppe du har søgt i?

• #40   13. okt 2015 Hanne: Ja, jeg fylder 18 til december og flytter adresse herefter - fra 1. Januar kan jeg få SU (udeboende SU pga. særlige forhold) og herfra burde vi have råd til hund, men vi vil alligevel gerne have at kæresten har et fritidsjob først ved siden af sit studie, for større økonomisk frihed. Min kæreste er 21 og vi har været sammen i 1 år - har kendt hinanden i 2 år og har været uadskillelige siden. Vi har boet sammen meget, men ikke officielt. Vi har talt om alle ting jeg kunne tænke på - hunden er kærestens, hvis vi skulle gå fra hinanden. Jeg ville ikke have råd til at have hund selv, idet jeg ikke er i stand til at have et fritidsjob ved siden af mit studie, og derfor ikke ville have råd til hunden. Det er endnu en grund til valget er faldet på schæfer - det er HANS race, og hvis vi skulle mod forventning gå fra hinanden, ville det være synd at han stod med en hund, og tænkte "bare det var en schæfer".. Vi vil begge træne med hunden, men i starten vil det nok primært være mig - han vil primært stå for de daglige gåture. Jeg er vant til mental aktivering, mine forældre har en cocker spaniel, som jeg har været en stor del af fra han var hvalp (går også til træning med ham lige pt.) og jeg er derfor ret rutineret i at få hunden til at bruge hjernen og næsen, hvor han har været vant til at skulle gå tur med deres hund, da de boede hjemme (også schæfer) smiley

• #41   13. okt 2015 *CH* Den hedder vidst Schæferhunde: parringer - omplaceringer - hvalpe smiley

• #42   13. okt 2015 Nu har jeg luret tråden - i det store hele er der gode svar, det er lækkert at se at folk faktisk svarer på spørgsmålet uden så mange dikkedarer..

Jeg kan også se hvorfor du reagerer - og ja, det er træls at blive afkrævet svar på alt fra farven på ens trusser til ens tipoldemors ungepigenavn.
    Især hvis der i spørgsmålene ligger implicit at svaret aldrig kan blive helt godt smiley

Kan kun sige: Ud til højre med antydningerne og søg videre med ophøjet ro. I er altså rigtig godt på vej og du er godt reflekteret i forhold til det her.
    Det skal nok blive fint.

• #43   13. okt 2015 Tak, CH.. Du hører nok fra os igen, og det samme til dig, Nu som smiley Måske I kan hjælpe mht. linjer og opdrætter når vi kommer det nærmere at kigge efter en specifik hund.. Det måtte gerne være snart smiley

• #46   13. okt 2015 Trine: At jeg fandt ud af det var opdragelse og ikke racen.. Vi har sidenhen passet flere hunde, som sagtens har kunne finde ud af det. Jeg ønsker en hund, som kan finde ro indendørs og lægge sig stille i sin kurv ved siden af os, eller under bordet - det der generede mig, var at hun sad og ned stirrede os hele tiden selvom vi havde gået, hun havde fået mad, kæl, opmærksomhed.. Vi har passet både en schæfer, en labrador og mine forældres cocker spaniel der er meget klisterende (selvom han ikke burde være det) har ikke generet mig det mindste, nu hvor jeg tænker tilbage på det. smiley

(Ligeledes var Nette's hunde heller ikke et problem for mig, da vi besøgte hende)

• #48   13. okt 2015 Ja hunde mennesker er ofte skarpe i munden, har jeg efterhånden erfaret mange gange! Senest her på hg. Super ærgerligt man ikke kan tage et emne op eller spørge til råds, uden man bliver haglet ned med bedrevidende beskeder og modbydelige tilsvininger.

• #49   13. okt 2015 Du er velkommen smiley

• #52   13. okt 2015 Trine g, er med på det du skriver, men at få en masse grimme ting at vide om ens personlighed er ikke ok. Og ja, mange gange handler det om at budskabet bliver formuleret forkert smiley

• #54   13. okt 2015 Det er iorden Trine, jeg vil prøve at finde det positive i din måde at formulere dig på smiley :-) god aften.

• #56   13. okt 2015 Nu er der gået et par timer og hvis jeg skal se på det med andre øjne, så er CHs beskrivelse af tråden meget korrekt - hvor min jo (tydeligvis) er præget af, at jeg blev ked af det. Der kom mange gode svar, men det ENE svar, som CH beskriver så godt ("det er træls at blive afkrævet svar på alt fra farven på ens trusser til ens tipoldemors ungepigenavn.
    Især hvis der i spørgsmålene ligger implicit at svaret aldrig kan blive helt godt"), var nok til at få mig til at tvivle på mig selv.

Det er svært at se objektivt på det, når man er "midt i det", men jeg vil forsøge fremover - og ellers så ved jeg at CH og Nu som er yderst kompetente schæferejere, så jeg trøster mig med, at de er flinke og hjælpsommelige smiley

Måske man fremover kunne tænke på, hvis man prøver at skrive noget til en, der kunne opfattes negativt, hvordan man kunne vende det.. Og omvendt, måske skulle man prøve lige at gå væk en halv time og så gå tilbage og læse det igen, hvis man opfatter noget negativt.. Hvem ved, måske virker det smiley

• #58   13. okt 2015 @ Milla ... det du beskriver der sker også ofte i tråde herinde ... en skriver et spørgsmål, oplæg eller spørgsmål ... tråden bliver besvaret af flere .... de fleste gode input og besvarelser, men en eller nogle få skriver noget der enten er dumt eller misforstås .... det "sjove" er at trådens starter ofte, meget ofte fokuserer, og ser de "negative" meget mere end alle de andre .... jeg har påtalt dette mange gange, også skrevet at det gang på gang undrer mig hvorfor mange gode indlæg ofte drukner i få dårlige .... Så igen mht. at bevæge sig på nettet, øv dig i at få øje på de gode indlæg, ignorer de andre ... men læs alle med åbent sind, selv i et indlæg der ser umiddelbart negativt ud, kan der gemme sig noget lærerigt, gode tanker og intentioner .... men er der et, eller nogle hvor du bare ikke kan se det, så glem de er der og fokuser på dem du kan bruge...

• #60   14. okt 2015 Sådan er det vidst desværre bare på nettet og når man er ung hundejer.. Jeg var 18 år da jeg fik hund og man må bare vænne sig til folk ikke syntes man ved noget og syntes de skal blande sig lidt rigeligt især IRL og når man har fået hunden..åh gud de første par år var der mange der ville fortælle mig hvad der var rigtig og forkert men man lære at vifte dem af, man lære at stå fast ved det ens fornuft og mavefornemmelse siger og de lær på et eller andet tidspunkt at man altså ikke er helt tabt bag en vogn smiley

• #61   14. okt 2015 Nå, nu er mit opslag derinde også slettet - men det er altså ikke mig der har slettet det smiley

• #63   14. okt 2015 smiley

• #69   14. okt 2015 Isabelle, jeg har været på hg siden 1998, så mon ikke det eksisterede dengang. smiley

• #71   14. okt 2015 Isabelle, ja jeg havde en tremåneders ufrivillig pause der. smiley

• #75   17. okt 2015 Jeg kigger den liste flere gange om dagen, selvom det ikke er lige nu vi skal have hund smiley

Kommentér på:
Det er øv at søge info..

Annonce