Hunde kiopraktor i Nordsjælland?? {{forumTopicSubject}}
Godaften,
Jeg var til DM forrige i weekend i Århus med min hund, hvor der var en "bod" hvor man kunne få mærket på sin hund gratis. Jeg fik afvide at min hund havde noget siddene i klemme, på den bagerste del af ryggen.
Hun sagde at det derfor var en god idé hvis jeg tog hende en tur til kiopraktor. Har prøvet at søge inde på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde en kiopraktor til hunde her i Nordsjælland, så er der nogen der kender en god en?
Der er en hunde fysioterapeaut i nærheden af hvor jeg bor, men er der den helt store forskel på fysioterapeaut, og kiopraktor til hunde? Tror I jeg kan nøjes med at tage hende til en fysioterapeaut, som kan fjerne det som sidder i klemme?
Min hund er halv schæfer/border collie.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
www.thetouch.dk - ledmanipulatør(kiropraktor uden at være dyrlæge)
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 54
Hun er virkelig dygtig og er yderligere også uddannelse dyrlæge.
Hun laver både akupunktur og kiropraktik.
Jeg mener, at hun vist er en dag om ugen på dyrehospitalet i Valby
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.210
dec 2008
Charlotte er dyrlæge, og vi går kun for at holde øje med Junior... altså han fejler intet, så jeg vil blot have ham tjekket hver 6 mdr.
Skriv en SMS til hende... eller mail.. hun svarer altid ret hurtigt.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Aldrig har jeg set og mærker SÅ tydeligt forskel, når han er blevet rettet, som der. At han blandt andet decideret står og smasker mens han hviler hovedet i min hånd og at han fra det ene øjeblik pludselig er blød som smør, istedet for at være helt stiv og spændt - som jeg ellers har været vant til af han altid har været.
Det skal lige siges at han er blevet rettet før, men ikke hos Charlotte Frigast før nu, tror ikke jeg kommer til at få ham rettet hos andre i fremtiden
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
En anden mulighed er Tove Due, hun kommer også på Sjælland ind i mellem http://www.tovedue.dk/?id=291325
dec 2008
Jeg vil blot gerne være på forkant og forebygge, da min fiser rundt, hopper op og ned og bare er meget aktiv.
The Touch har jeg også overvejet, men som jeg har forstået det, så er det mere alternativt og derfor faldt valget på Charlotte.
mar 2008
aug 2008
Jeg vil sende hende en sms eller mail.
Jeg tænker lidt at med en gigthund er man hurtig til at acceptere at sådan er hunden bare, altså dårlig ryg, lidt stive ben grundet alderdom osv. Det kunne jo være at hun kunne gøre noget for Laika.
Er selvfølgelig klar over at Spondylose ikke kan helbredes, men håber I ved hvad jeg mener
mar 2008
På det tidspunkt kendte jeg desværre ikke til den virkning osteopati og akupunktur har på hunde med ledproblemer, men hun fik massage og alene det hjalp. Nu har jeg min lille tøs med to nye knæ og let slidgigt, og den løsgørende virkning som behandling har, den er helt fantastisk. Hunde med selv lette smerter har jo en tendens til at stive sig og fejl/kontrabelaste - når man så ser dem gå fra behandling, løsgjorte og korrekt belastende på benene, så
Jeg forsøger mig så, efter anvisninger fra Tove Due, med at hjemmebehandle Sibbe med brug af stemmegaffel, lyder måske helt ude i skoven, men vibrationerne når enden af stemmegaflen bliver presset ind i huden på akupunkturpunkterne ser for mig ud til at virke. Og om ikke andet så hygger vi os med det.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
aug 2008
Hunde kiopraktor i Nordsjælland??