{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Hunde kiopraktor i Nordsjælland?? {{forumTopicSubject}}

Godaften,

Jeg var til DM forrige i weekend i Århus med min hund, hvor der var en "bod" hvor man kunne få mærket på sin hund gratis. Jeg fik afvide at min hund havde noget siddene i klemme, på den bagerste del af ryggen.
Hun sagde at det derfor var en god idé hvis jeg tog hende en tur til kiopraktor. Har prøvet at søge inde på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde en kiopraktor til hunde her i Nordsjælland, så er der nogen der kender en god en? smiley
Der er en hunde fysioterapeaut i nærheden af hvor jeg bor, men er der den helt store forskel på fysioterapeaut, og kiopraktor til hunde? Tror I jeg kan nøjes med at tage hende til en fysioterapeaut, som kan fjerne det som sidder i klemme?
Min hund er halv schæfer/border collie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde kiopraktor i Nordsjælland??
  • #1   13. sep 2015 http://hundefysio.com/ verdens bedste hundefys!

www.thetouch.dk - ledmanipulatør(kiropraktor uden at være dyrlæge)

• #2   13. sep 2015 Hvis du har mod på en lille køretur, så kan jeg kraftigt anbefale Charlotte Frigast som holder til i Ringsted.
    Hun er virkelig dygtig og er yderligere også uddannelse dyrlæge.
    Hun laver både akupunktur og kiropraktik.
    Jeg mener, at hun vist er en dag om ugen på dyrehospitalet i Valby smiley

• #3   13. sep 2015 Jeg bruger Charlotte Frigast.

• #4   14. sep 2015 Et virkelig dumt spørgsmål... Vil sådan en kunne mærke noget/kunne gøre noget for min hund som jeg VED har spondylose i ryggen?

• #5   14. sep 2015 Janni... aner det ikke... men tænker ja.

Charlotte er dyrlæge, og vi går kun for at holde øje med Junior... altså han fejler intet, så jeg vil blot have ham tjekket hver 6 mdr.

Skriv en SMS til hende... eller mail.. hun svarer altid ret hurtigt.

• #6   14. sep 2015 Jeg må indrømme at jeg er blevet kæmpe tilhænger af Charlotte Frigast, efter at Aston blev rettet hos hende sidst.
    Aldrig har jeg set og mærker SÅ tydeligt forskel, når han er blevet rettet, som der. At han blandt andet decideret står og smasker mens han hviler hovedet i min hånd og at han fra det ene øjeblik pludselig er blød som smør, istedet for at være helt stiv og spændt - som jeg ellers har været vant til af han altid har været.

Det skal lige siges at han er blevet rettet før, men ikke hos Charlotte Frigast før nu, tror ikke jeg kommer til at få ham rettet hos andre i fremtiden

• #7   14. sep 2015 Janni, prøv et besøg hos Charlotte - hun er så hamrende dygtig, at hun kan gøre noget godt for alle hunde. Ud over at være alm. dyrlæge arbejder hun med en masse forskellige alternative behandlingsformer, herunder kiropraktik og akupunktur, og det kan hjælpe også på en hund med spondyose. Alene det at få rettet lidt op på de spændinger en hund med ledproblemer altid får i kroppen, det er guld værd.
    En anden mulighed er Tove Due, hun kommer også på Sjælland ind i mellem http://www.tovedue.dk/?id=291325

• #8   14. sep 2015 Charlotte tjekkede Junior faktisk med det samme, da jeg overtog ham sidste år, så nogen ændring kan jeg ikke rigtig give, da jeg ikke havde nok at sammenligne med.

Jeg vil blot gerne være på forkant og forebygge, da min fiser rundt, hopper op og ned og bare er meget aktiv.

The Touch har jeg også overvejet, men som jeg har forstået det, så er det mere alternativt og derfor faldt valget på Charlotte.

• #9   14. sep 2015 Det er også en af grundene til at jeg vælger Tove og Charlotte, at de begge er uddannede dyrlæger - det synes jeg er betryggende. De har så mange forskellige muligheder at tilbyde, det er deres store fordel.

• #10   14. sep 2015 Okay tusind tak for svar smiley
    Jeg vil sende hende en sms eller mail.
    Jeg tænker lidt at med en gigthund er man hurtig til at acceptere at sådan er hunden bare, altså dårlig ryg, lidt stive ben grundet alderdom osv. Det kunne jo være at hun kunne gøre noget for Laika.
    Er selvfølgelig klar over at Spondylose ikke kan helbredes, men håber I ved hvad jeg mener smiley

• #11   14. sep 2015 Janni, jeg har selv haft en schæfer med Spondyose, så jeg er desværre helt klar over, hvad du mener.

På det tidspunkt kendte jeg desværre ikke til den virkning osteopati og akupunktur har på hunde med ledproblemer, men hun fik massage og alene det hjalp. Nu har jeg min lille tøs med to nye knæ og let slidgigt, og den løsgørende virkning som behandling har, den er helt fantastisk. Hunde med selv lette smerter har jo en tendens til at stive sig og fejl/kontrabelaste - når man så ser dem gå fra behandling, løsgjorte og korrekt belastende på benene, så smiley

Jeg forsøger mig så, efter anvisninger fra Tove Due, med at hjemmebehandle Sibbe med brug af stemmegaffel, lyder måske helt ude i skoven, men vibrationerne når enden af stemmegaflen bliver presset ind i huden på akupunkturpunkterne ser for mig ud til at virke. Og om ikke andet så hygger vi os med det. smiley

• #12   14. sep 2015 Jeg ville også bruge osteotopi og massage til en hund med spondylose men det har jeg jo sagt flere gange Nu som smiley

• #13   14. sep 2015 Ja ja godt ord igen smiley smiley

Kommentér på:
Hunde kiopraktor i Nordsjælland??

Annonce