{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

når man ikke kan det man elsker mere {{forumTopicSubject}}

det kan vi ikke herhjemme..

loca blev opereret for kosbåndsskade i oktober, min dyrlæge viste sig der at være yderst ukompetent og gav os ikke jordens bedste optræningsprogram eller vejledning, vi fulgte selvfølgelig hans program, og det viste sig at være en md forsinket,, dvs vi kom en md for sent i gang,, - kan også se vi har gjort alt rigtigt blot for sent.

loca er en utrolig dejlig hund, med ufattelig meget personlighed, - mit hjertebarn -, hun elsker træning, træning, leg , træning og mere leg...

loca stoppede helt emd alt halte, selvfølgelig, og alt gik som det skulle, vi er så begyndt at træne igen, genopfriskning blot, på sit, læg, rejs, fri, følge, bliv, stå,
hun kan nu kun holde til 15 min, så halter hun, og det går ud over resten af dagen, og dagen efter.

vi kan ej heller lege med andre hunde mere,, da det også går ud over ben, og dagen efter,

det trist at se, hvor meget hun gerne vil, men slet ikke kan,.. vil jo ikke overbelaste hende, det har resulteret i at man virkelig kan mærke på hende hun ikk får hvad hun plejer, mental træning gør vi rigtig meget i, men det bare ikk nok for hende...
lange ture kan hun heller ikke holde til, uden at halte, og vi plejer at gå dejlig lange ture,,

jeg synes efterhånden at se livsgnisten forsvinde,, og det der jo ikke noget at sige til,, hun er kun 19mdr, og det er bare så dybt uretfærdigt..

i dag tilbringer hun hos dyrlægen, hun har fået tjeket benet, og der var intet, ej heller smerterelateret,,

hun skal ha taget EKG, røngen og noget andet jeg ikk lige kan stave til,
for jeg vil være sikker på der ikke er noget med hende, hun har nemlig altid(siden ehun var bebs) trukket vejret temmelig heftigt, som hun lige har været ude at sprinte,,,

puha,,, ved ikk lige hvad jeg vil med det her indlæg, det bare hårdt at vi ikke kan det samme mere,,
svømning går vi til, og jeg tænker videre, kiopraktor og massage...

"mors" hjertebarn

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man ikke kan det man elsker mere
  • #1   18. feb 2008 Er hun undersøgt for en tilstødende meniskfraktur ? dette tilstøder ofte senere i forløbet.. Samt hvor tit er hun blevet svømmet ?

• #2   18. feb 2008 Hvor gør det mig ondt - både for dig og din hund...

• #3   18. feb 2008 jep det er hun,
    vi har svømmet i 4 mdr nu, ca en gang om mden ..

svømningen gjør virkelig godt for hende, hun stoppede praktisktalt med at halte fra første gang, derudover synes hun det er skønt smiley

• #4   18. feb 2008 camilla A - tak ,,

det er mega hårdt, for jeg synes at kunne se hvor det går hen, hvis hun ikke får sin livsgejst tilbage

• #5   18. feb 2008 Loca.. sorry.. men svømning en gang om måneden er slet ikke nok,hvis du skal ha det ben til at virke.. Hun aflaster det højst sandsynligt og har mister en del muskulatur.. Nu kan jeg ikke se hende smiley

Har i ikk en waterwalker i nærheden.. er hun sygeforsikret.. er bare næsten sikker på i er for sent i froløbet til at få dækket genoptræning..

har i trrænet i sand og i højt græs,så hun lavet det korrekte buk og stræk ?

Massage ville være en god ide for at løsne hendes muskler op smiley

• #6   18. feb 2008 Stavefejl er gratis

• #7   18. feb 2008 Nå men god bedring med hende..:-)

Hvis du vil ha lidt til hvordan jeg gjorde med min,så er du velkommen til at henvende dig

• #8   18. feb 2008 der skulle altså heller ikk stå om mdr .. min fejl, men ca hver 14 dag smiley det ligger nemlig ikk lige i nærheden,..

nej vi har ikke en waterwalt i nærheden har undersøgt det smiley jeg fik jo besked på først at begynde svømning sent i genoptræningsforløbet, hvorefter jeg så ringede til en svømmehal,, og manden blev en del forfærdet over jeg ikke havde været ude at svømme endnu, 1mdr - 1½ efter operationen..

hun støtter nu på det som hun skal, og bruger benet helt som hun skal, og derfor ser man umiddelbart heller ingenting på hende. som sagt har jeg selv gjort meget for det, og ja vi har været ved stand, på klitter, og på græs med hende, jeg har også stukket og bøjet selv, efter anvisninger fra en anden end min dyrlæge som slet ikk anbefalede dette.

hvis du har flere ideer , må du hellere end gerne komme med dem, måske ejg skulle sætte svømning op? til en gang om ugen?

• #9   18. feb 2008 Loca.. det lyder til du kører efter planen og ja du er kommet for sent igang,øv.. Forsæt endelig smiley

ja jeg ville sætte svømningen op,samt prøve at køre massage på..

Ligger hun korrekt i vandet,altså oppe i overfladen vandret.. for ellers bruger hun ikke benene som hun skal..

Hvor langt væk er den nærmest waterwalk?

Om ikke andet kunne du ringe og høre om de har en fys til hunde på stedet.. Min ide er at du skal aflægge dem et enkelt besøg og få vist nogen øvelser der styrker hendes ben.. blandt andet med en stor bold og et vippebræt

Samt når hun halter og det har været fint,ville jeg få det tjekket for om menisken er gået..

Skulle hun til dyrlæge imorgen ?

• #10   18. feb 2008 hun bruger alle 4 planker som hun skal, og ham "træneren" der var der, troede faktisk ikke på hendes korsbåndskade,, da hun først var i vandet, det var kun fordi han havde set hende inden vandet, hun er utrolig dygtig, det var nok også derfor det hjalp så hurtigt.. utrolig nok er hun fyldt med overskud når hun er i vandet.

nu kan jeg ikke præsis huske hvor den lå, men det tjekker jeg lige op på igen, men jo , så vil jeg da finde en hundefys og besøge, smiley rigtig mange tak..

hun halter kun efter hun er blevet "brugt" dvs gåture der lige lidt for lange, alt afhæning af dage/vejr kan 500 meter være nok til hende så begynder hun, det er stille træning, som før beskrevet i et rolig tempo som passer hende,, og så er det leg med andre hunde, det kan hun slet ikke,,

vi har fulgt planen også, du ved den med gårure hvor langt og hvordan og hvornår man skal gå frem,

jeg vil sige til ham han skal tjekke det,, nej hun er hos dyrlægen nu for at få tjekket hjerte,lunger og luftrør..

mange tak er glad for din hjælp!!

• #11   18. feb 2008 Loca.. Håber du finder en løsning..

For mig lyder det ben ikke stærkt nok endnu til leg og sjov..

God bedring smiley

• #12   18. feb 2008 nej du har nok ret,,

det bare svært at vudere når hun ellers har gået fint uden halten eller trækken på benet i nogle mdr,,

• #13   20. feb 2008 hej der :o)
    de har waterwalk på dyrehospitalet .... kan høre på dig det ikk er de dyrlæger du bruger.........
    de ved altså en masse om led og muskler har været igennem en masse med Fidellen ..god bedring til loca-pigen

• #14   20. feb 2008 Håber i finder en måde at få genoptrænet Loca på *S*

Stine , så du nævnte forsikring og waterwalk, er der kommet nye regler, for det er aldrig blevet dækket her?

• #15   20. feb 2008 Rene.. nogen forsikringer dækker,hvis dyrlægen er med ind over.. Blandt andet Top Danmark mener jeg smiley

Den er i hvert fald værd at undersøge og ved at nogen får dækket hele forløbet,hvilket jo er kanon

• #16   20. feb 2008 britt - nå det vidste ejg ikke, ja så skal jeg da ha fat i dem..

har bare ikk fundet dem når jeg har søgt over nettet?

nej jeg er i lund, er ikke meget for dyrehospitalet pga oplevelser jeg haft der..
    men for loca må jeg jo lægge det til side

• #17   20. feb 2008 Katharina..de har været rigitg gode med alt det jeg har været igennem med begge basserne både sidste år med rosas allergi og efter jeg har fået "dellen" med alle hans problemer.. de har også været rigtig gode til at hjælpe da jeg fik hund2 og skulle vurdere om det gik mellem dem ..

• #18   20. feb 2008 britt okay, well måske de skulle ha en chance mere.. om ikk andet så med waterwalk... man ringer bare derop og bestiller ikk? der ikk special nr at ringe på?

Kommentér på:
når man ikke kan det man elsker mere

Annonce