1.060 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

(KAT) Sammenføring. (KAT) Sammenføring.

Har også smidt denne op på kattegalleri, men der går altid en del tid inden man får svar, så tænkte at i kunne hjælpe lidt smiley

Har lige hentet en lille hankat på en 14 uger idag.
Men hvordan skal jeg bedste gøre når de skal føres sammen?

Min hunkat er ude kat, så hun er ikke hjemme nu, så han får lov til at lige vænne sig til hunden, og lære det hele og os at kende.

Skal jeg lukke ham ind i transport kassen igen, når hun kommer hjem, så hun ikke angriber eller?
Jeg ved ikke helt hvordan hun er med andre katte.

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (KAT) Sammenføring.
  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #2   13. sep 2015 Jeg ville gå meget langsomt frem. Start med at have dem i hver deres rum.

http://www.inges-kattehjem.dk/kattehjem

• #3   13. sep 2015 Jamen nu har han været her ca 3 timer, ligger pt og sover.
    Det går faktisk fint med hunden, killingen slår bare ud efter den hvis den vil være i fred, og det forstår hunden.
    Vi har ikke rigtig noget værelse han bare kan være i, og syntes da det ville være synd og bare spærre ham inde smiley

• #4   13. sep 2015 Jeg ville så aldrig have kattene i hver deres rum.

Her åbner vi kassen og lader kattene klare ærterne. Så længe der ikke flyver pels eller blod, så skal det nok gå. Jo flere gange man lukker kattene fra hinanden, jo længere tager sammenføringen.

Og den der kattelem ville jeg holde lukket et stykke tid.

Jeg håber ikke, at killingen kan komme ud af kattelemmen, hvis den vil, for det er alt for tidligt. En kats stedsans er først rigtig udviklet, når den er over 6-8 måneder.

• #5   13. sep 2015 Susanne, også det jeg tænkte.
    Tænkte lidt og smide ham i transport kassen igen når det er hun kommer og vil ind.
    Vi har ingen kattelem, da vi selv lukker hende ud.

Han kommer skam heller ikke ud endnu, da det er alt for tidlig, og jeg vil have ham kastreret først, inden han skal ud og opleve verdenen, men mit ønske er nu nok at de lige for set hinanden, så de ikke skal udenfor sammen og ikke kan sammen.

• #7   13. sep 2015 DKK, det er så vidt jeg læser kun ved første møde, at den nye skal være i kassen. smiley

• #8   13. sep 2015 Jeg har heldigvis endnu ikke været ude for at det har været nødvendigt at adskille kattene. Plejer altid bare at lade dem tusse rundt selv, under opsyn naturligvis. Der er som regel altid lidt "had ved første blik", så killingen sover hos os om natten indtil de kan finde ud af det på en fornuftig måde.

• #9   13. sep 2015 M. I, det har vi heller ikke.

• #10   13. sep 2015 DKK
    Det lyder som om du vil have jeg skal smide ham i en transport kasse, og bare lukke ham væk i flere dage???!!! Det er da noget underligt noget, så ser de jo aldrig hinanden ?!

Jeg tror bare jeg først smider ham i transportkassen når hun er kommet ind, og lader hende snuse lidt til den, inden jeg åbner for lågen, så må de selv styre det der fra smiley

• #13   13. sep 2015 Jo kan sagtens sidde mig på gulvet i mens, det vil ikke være noget problem.
    Men ja det vil nok tage lidt tid.

Men er det ikke også en god ide og lukke hunden væk i mens, så den ikke blander sig?

• #15   13. sep 2015 da vi købe vores kat, starte vi med og lukke katten ind på mit rum hvor hun kunne gå ud af buret .fri afgang til mad og vand og kattebakke. de første 14 dagen hvor efter hun for mere afgang til selve huset men stadig ikke kommer ud efter to til tre uger, vores kat var utrolig gal og sur på vores hunde så vi lo dem langsom kommer til heninden dag efter dag ikke i lang tid men så de kunne hilse på heninden. efter et halv år .gå de sammen uden problemer de går sover alt sammen og vores kat har så en kattelem som kan går ind og ud af når den har lyst smiley

• #16   13. sep 2015 Så skal jeg nok have hende i snor smiley for hun vil rigtig gerne være med smiley

• #17   13. sep 2015 Jeg har sammenført mange katte ved at lade den nye være i transportkassen med åben dør, når vi kom hjem med den. Derefter er det gået stille og roligt. Den nye har fundet sig et nyt sikkert sted, for det meste bag ved sofaen, og derefter er der gået kort tid før den nye er blevet en del af flokken...

• #18   13. sep 2015 Så hilste de på hinanden gennem døren, skubbede den lille væk og lukke den voksne ind.
    Hun er så rolig, men han både knurre og hvæser. Lige nu ligger de på hver deres stol i stuen

• #19   13. sep 2015 Så lidt er der i mellem dem

profilbillede
  • #20   13. sep 2015 Det er jo allerede super gode tegn. At den ene eller anden hvæser lidt, det er helt normalt. smiley

• #21   13. sep 2015 Det ser jo ud til at gå rigtig godt. smiley

• #22   13. sep 2015 Ja, jeg håber også på det bedste smiley
    Troede det ville være værre, men lidt hvæsen fra den lille er helt ok, det hele er jo også nyt for den! smiley

• #23   13. sep 2015 det klar smiley
    det er store ting og sager som hunde osv
    for sådan en lille mis

• #24   13. sep 2015 Ork ja, det er ingenting med lidt hvæsen. smiley

• #25   13. sep 2015 Ja, nu er det desværre den store der er begyndt og hvæse lidt, og hunden har lige fået en par på kassen af den store.

Det er første gang i flere år det er sket, men heldigvis kender de hinandens grænser smiley Så ingen klør fra den store

• #27   14. sep 2015 Ja vi må prøve os frem.
    Den voksne er først kommet ind nu igen, så må vi se hvordan det går smiley

Kommentér på:
(KAT) Sammenføring.

Annonce