22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Mænd der ikke ser rodet? {{forumTopicSubject}}
Det er åbenbart ret normalt (?), at unge? mænd slet ikke ser eller lægger mærke til rodet.
Min kæreste og jeg har boet sammen i et stykke tid, vi er lige flyttet og NU vil jeg gerne have styr og orden på tingene, fordi jeg bliver mentalt påvirket af et rodet og beskidt hjem.
Vi har lavet en ugeplan hvorpå der står, hvad VI skal gøre hver dag. Min problematik ligger lidt i, hvordan mon jeg kan få ham inddraget i det, uden at der kommer konflikter?
Jeg VED at jeg hurtigt selv bliver irritabel, hvis jeg skal gøre det hele selv - og han VIL rigtig gerne hjælpe, det er bare lidt som om.. At han glemmer det, når han kommer hjem og er træt ?
Hvad virker for jer der hjemme mht. rengøring og oprydning?
Vi er generelt ret gode til at snakke om tingene og skændes sjældent, men lige på det her punkt, der er vi altså meget forskellige, så jeg ville egentlig bare gerne høre, hvad I selv gør der hjemme, for at se, om det var noget vi kunne bruge
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
maj 2004
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Vi prøver dog at holde det sådan nogenlunde fornuftigt, for vil ikke bo i en svinesti, men rod har vi
Vi hjælpes ad, når vi synes der trænger, og det meste af vores tid, foregår ved hver vores skrivebord, ergo står vi selv for at holde det pænt, og rydde op osv. når vi synes det trænger. opvasken tager kæresten ALTID, og jeg tager ALTID aftensmad og badeværelset.
Vi har ingen sedler, men efter at have boet sammen i 1 år, synes jeg egentligt vi har fundet ret naturlige "regler" for hvordan vi gør osv.
Hvis en af os synes at nu er der altså for rodet, eller nu vil vi egentligt gerne lige, så gør vi det enten selv, eller spørger pænt den anden om den vil hjælpe, og så ordner vi det. Ingen sure miner
Men det er nok svært hvis man er vidt forskellige, og den ene helst ser der er pletfrit og den anden er ligeglad med lidt rod.
jun 2014
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Har dog haft en ekskæreste hvor det ikke var så let, men det var simpelthen fordi han ikke gad og ikke havde et problem med at jeg knoklede en vis legemsdel ud af bukserne, mens han sad på sin flade. Så her var der intet som virkede.
Men... okay, er den gensidige respekt og kærlighed der, så burde det jo være til at finde ud af. Først og fremmest ville jeg kigge på den ugeplan. Mange gange hjælper det at gøre tingene på samme tid/sammen og hvor man så kan slappe af sammen bagefter. Dvs. bare få det overstået!
Det kan også være et spørgsmål om at finde et kompromis, måske gør det ikke noget det roder lidt i hverdagen? Eller måske tager du det mest nødvendige i hverdagen og hvor han så giver det en ordentlig skalle i weekenden?
Grundlæggende drejer det sig om at finde noget som virker for jer begge og det finder I nok kun ud af ved at sætte jer ned og finde en løsning sammen.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.510
jun 2014
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.814
Da jeg boede med kæresten syntes han tit jeg rodede, hvor jeg måske lige havde ryddet op.. Jeg vidste hvor mine ting var, og jeg syntes det så opryddet ud..
jun 2014
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.510
Her ville et skema have den modsatte effekt...tror kæresten ville føle, han var tilbage for at bo hos forældrene
Det tager tid at finde melodien og finde ud af, hvem der praktisk gør hvad i hverdagen Intet er nemt...især hvis i ikke har samme præferencer.
Tror i skal forventningsafstemme, så i ved hvor i begge står og måske kan komme en del konflikter i forkøbet
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Vindfang og bryggers er mest Victors skyld. Jeg selv er pertentlig, eller hvad det nu hedder
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Når jeg begynder at få en spøjs kulør i ansigtet og sjove ticks, og min stemme får en skinger tone, SÅ kan det NOGENGANGE ske, at visse hankønsvæsner eller teenagedøtre fatter pointen og få fingeren ud og giver en hånd, eller bare rydder op efter dem selv
sedler, planer og skemaer - GLEM DET
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 398
Men vi arbejder også begge meget pr. også i weekenderne, så vi hjælper hinanden
Men synes da bare du skal snakke med ham om det, og fortælle at du har det bedst med at der er nogenlunde ryddelig, da det ellers påvirker dig
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Jeg kan godt selv lide skemaer, men sådan har alle det ikke. Herhjemme er det mig der gør rent, da jeg arbejder 32 timer ugen og min mand er på fuldtid, madlavning, havearbejde, vasketøj og indkøb deles vi om.
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Men ja, unge mænd ser ikke rod. Min lavede gerne "installationer", en bunke af ting midt i stuen fx, den kunne godt stå der i ugevis, ja.. månedsvis måske.. hvis ikke jeg påpegede den flere gange...
maj 2008
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.945
Min mand og jeg har en fin fordeling af pligterne og jeg har lært, at acceptere, at hans måde at gøre tingene på er anderledes end min, skulle jeg eks. selv støvsuge, blev det nok gjort lidt oftere, men det er ikke mig der støvsuger og jeg kritiserer aldrig hans arbejde, et råd i ny og næ, men aldrig direkte kritik.
Livet er simpelthen for kort til at skændes om de praktiske opgaver i sidste ende, er det jo inderligt ligegyldigt om, der ligger nullermænd i hjørnerne.
For mig handler det om accept, at finde et niveau for det huslige og en arbejdsdeling, som begge kan accepterer og det bør man kunne snakke sig frem til uden det bliver til de store skænderier.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg er heldig med min kæreste, han gør tingene af sig selv hvis han ser det skal gøres - vi har bare hver sin grænse for hvornår tingene skal gøres
Men der bliver ikke efterladt tøj og håndklæder på gulvet, er der ikke lagt sengetøj på - så gør han det lige. Er der ikke plads til mere opvask i maskinen sætter han den lige over... Det er sjældent jeg beder ham om ting, men når jeg er presset for tid lister jeg op hvad der skal nås, og så planlægger vi sammen hvem der gør hvad, også selvom det er mig der mener det skal nås, han ved jeg bliver stresset over ikke at blive færdig, og det accepterer han
Tal sammen, kommuniker dine behov og forsøg at have forståelse for hans
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Jeg har seriøst ondt af den unge mand, som ender med at flytte sammen med hende en dag.
Hun er ind imellem ret billigt til salg
jul 2009
Ting som skemaer og opgavelister fungerer i øvrigt overhovedet ikke, jo måske ..men mest som katalysator til skænderier
maj 2008
maj 2008
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
maj 2004
Jeg vil så gerne, have det rent og ordentligt - men der ER ikke meget jeg hader mere, end at gøre rent og rydde op. Så når jeg i forvejen ikke har meget energi når jeg kommer hjem, er det ikke altid lige dét jeg vægter højest. Til stor irritation for min kæreste (der også gerne vil have det rent og ordentligt, men aldrig har lavet noget derhjemme, og derfor åbenbart ikke kan finde ud af det)
jul 2009
Men kun for den snart 20-årige.
Jeg blev simpelthen så træt af at være sur, at jeg til sidst blev sur over at være sur.
Så i stedet for evindelige skænderier og skyldmadder, så har jeg indført et fem-kroners bødesystem. Fem kr. for hver elektrisk ting man har efterladt tændt på sit værelse, fem kr. for hvert vådt håndklæde i små tuer spredt på værelset, fem kr. for hvert glas, som står efterladt på værelset med slatter.
Så bestemmer den unge dame nemlig selv hvordan hun vil bruge sine penge og jeg er ikke længere sur, men ser derimod frem til snarligt at tage en tur sydpå
maj 2012
maj 2012
Så her hjemme er hunden vand til støvsugeren
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 110 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 228
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 760
Til gengæld har jeg også en kæreste der ser rodet meget før mig. Han rydder op hver morgen! Jeg aner vitterligt ikke hvad det er han rydder op. Derimod ser jeg oftest at låget er ved at lette fra vasketøjskurven. Og sådan er vi så forskellige.
På mandag har vi været sammen i ti år, og stortset boet sammen lige så længe.
Jeg kan ikke huske vi nogensinde har så meget som diskuteret de huslige pligter.
Måske har vi bare rimelig ens standarder. Og ønsker at hjælpe hinanden.
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 760
Vi har sådan en a-hund, der mener at hvis man sover længere end til kl 7 så bliver dagen spildt. Og man kan jo ikke stå for sådan et tudedyr, der kysser en i hele fjæset når man slår øjnene op.
(Vi er faktisk også så kedelige, at vi nogen gange bruger fredag aften på rengøringen i stedet...)
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Jeg støvsuger hver anden dag, for min golden retriever fælder hele tiden og slæber snavs med ind fra haven.
maj 2004
Her hos mine forældre, har vi også kat, og rigeligt med støv. Men her bliver ikke støvsuget dagligt (det er der desuden heller aldrig blevet hos hans forældre).
Han reagerer så lidt på det, at jeg faktisk er begyndt at mistænke ham for slet ikke at have allergi.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
Mine to tidligere kærester var rodehoveder ud over alle grænser. Vi snakker i sådan en grad at venner troede at vi havde malet hans stue, hvor jeg rent faktisk bare havde støvsuget for edderkopper. Underbukser blev smidt VED SIDEN AF vasketøjskurven (tiltrods for at han havde hele 3 stk. kurve stående alle steder), men lige meget hvor meget jeg brokkede mig, hjalp det. Det hjalp faktisk bare at sætte pris på de små ting de gjorde i hjemmet og bide i det sure æble og indse at de simpelthen bare ikke så det rod.
Du skal nok gøre op med dig selv om det er det værd, for jeg tror ikke at skemaer og lignende hjælper til andet end skuffelser og skænderier. En klog kvinde spurgte mig en gang "Hvor mange minutter om dagen bruger du på at brokke dig og blive skuffet hver gang?" Mit svar var vel et par minutter om dagen. "Hvor meget tror du han bruger af tid på at høre din skuffelse?" 0 minutter var mit seriøse gæt. "For hvem hjælper det så?!" Godt spørgsmål og god erkendelse for at vi hver især har vores kvaliteter.
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Husker tydeligt dilemmaet fra jeg boede hjemme, totalt belastende,at blive vækket af støvsugeren, min mor trak den så til klokken 8.... alligevel var resultatet meget sur tenager
Jeg har allergi over for hund så gør en del rent, nogen dage er der bare ikke kræfter til det og så tager jeg den der fra. Men prøver, at få støvsuget hver dag og holde nogen lunde orden, dog diskutere jeg til tider med mig selv om, hvem pokker der har smidt en bombe
Det undre mig meget, at mit andet jeg kan rode så meget
Fortæller det ret så tit, at det skal huske, at gøre sådan og sådan... Men det høre aldrig efter ekstrem belastende
maj 2012
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Jeg er ved at få flip
Bødkassen er fin, kunne være jeg skulle indføre den
Mænd der ikke ser rodet?