{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

mænd, typisk MÆND! -.-' {{forumTopicSubject}}

En lidt for sjov tråd her på en mørk og kedelig aften..

Vi er så småt begyndt at snakke julegaver i min familie, det vil sige mig og min søster. Hun er altid tideligt ude og jeg synes egentligt også det er rart at komme i gang.
Men det betyder jo også at vi herhjemme skal skrive ønskeseddel og det er et større projekt, for hvad skal man lige ønske sig.
I min familie giver vi små gaver (eller går sammen med de andre) så alle kan være med, også dem med svigerfamilie osv. Jeg elsker den ordning, men det er svært at finde ønsker til den pris.
Luckys liste er efterhånden lang, for han kan jo bruge ALT.. Det kniber mere med vores.

Nå men sidder og hjælper min kæreste med ønsker, og siger så: skat du skal jo også huske at lave en ønskeseddel til mig.. Hvorpå han svare: du skal da ikke give mig en gave.. Jeg kigger uforstående på ham, og han siger: Det er jo alligevel mine/vores penge du bruger, så kan jeg jo ligeså godt bare købe det jeg vil have selv..

han fatter tydeligvis ikke pointen i at det er TANKEN i det der tæller. Det er glæden når man åbner gaven og man har fået den af den anden og ikke bare selv købt den!!!!!!!

Utroligt at han efter 4 år, hvor han det ene år endda fik mig til at tude over en gave (af glæde) fordi den var 1000 gange bedre end jeg nogensinde kunne have forestillet mig, og den stod ikke engang på min ønskeseddel, at han stadig ikke har fattet det! smiley

Lucky derimod skal selvfølgelig have en gave for det er jo LUCKY! pffs...

Nu må vi se om det alligevel ikke ender med at vi giver gave til hinanden. om ikke andet så noget vi begge vil have som en tur i biffen. Til vores årsdag i næste måned giver vi hinanden billetter til hunger games..


Er jeres bedre halvdel også umulig nogle gange? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mænd, typisk MÆND! -.-'
  • #1   14. okt 2014 Hehe det kunne jeg også sagtens have fundet på at sige.

  • #3   14. okt 2014 Vi har fælles økonomi og min mand går også bare ud og køber hvad han nu kunne tænke sig, så når vi kommer til jul og fødselsdag er der ingenting han ønsker sig - og han er så vanskelig mht. gaver, så ja... kender det godt.

  • #4   14. okt 2014 Vi har ikke fælles økonomi, så her i huset giver vi hinanden ønskesedler smiley Min mand er dog en dør til at ønske sig noget, han har nærmest aldrig nogle ønsker, så jeg plejer at skulle være kreativ og tænke over hvad han mon vil blive glad for.

    Vi aftaler så altid et beløb vi skal give hinanden for , altså bare sådan ca. Og giver heller ikke dyre gaver, det gør vi heller ikke i vores familier, hvilket er noget jeg er hamrende glad for, for så bliver man ikke ruineret hvert år. Ind imellem kan jeg skisme helt miste pusten, når man høre hvad andre bruger på gaver, eller når folk snakker om , at de altid har en stram økonomi i januar, fordi de jo har brugt så mange penge på julen, der er vi nok lidt mere praktisk anlagt, det hele skal altså kunne løbe rundt.


  • #5   14. okt 2014 Ærligt, jeg ville hellere købe en selv smiley
    kan ikke erindre en eneste gave der ikke har været direkte bestilt af mig selv, som jeg ikke har byttet.. han er virkelig ikke ret god til det der, altid i sidste minut og panik flår han det første og bedste ned fra hylden, oftest et kikset mormor sæt bestående af øreringe og halskæde som han efterhånden burde vide IKKE er min stil.
    Det lyder meget negativt kan jeg godt se..
    men jeg er så træt af det gaveræs.
    er træt af at være ruineret langt ind i februar..
    træt af jule mig her og jule mig der.. julen varer længe, koster mange penge..

    jeg kæmper for at det bare er ungerne der får og selvfølgelig hundene smiley , og så spiller vi andre pakkespil om en masse sjove, fjollede, brugbare, kreative og funktionelle pakker i stedet.

    bøvs fra en anti julenisse smiley




  • #6   14. okt 2014 Derfor vil jeg bare ikke have fællesøkonomi smiley fælles konto til udgifter...sikkert..men ikke fælles økonomi...ikke om jeg vil diskutere hvad mine lommepenge skal bruges på...og jeg vil heller ikke betale dyre gaver til mig selv..som jeg ikke selv har valgt smiley

  • #8   14. okt 2014 MLA: Om man bliver ruineret eller ej, er jo et valg man selv tager. Som sagt giver vi ikke store gaver i min familie, og vi er slet ikke på gavefod med alle.

    Jeg bliver heller ikke stresset, og ser *"juleræset" som noget negativt. Igen mener jeg at det er , hvad man selv gør det til smiley Jeg ELSKER julen, og gør ting fordi jeg ønsker det, og syntes det er hyggeligt. Gør ikke ting bare fordi at det gør andre, eller sådan er traditionen.


  • #9   14. okt 2014 præcis det gør jeg bestemt også, men bliver stemplet som på tværs og kedelig fordi jeg har det syn på julen, og ikke føler for at følge traditionerne i hælene og gøre som "vi altid har gjort".
    Jeg synes også julen kan være hyggelig.. så slemt er det heller ikke.. smiley


  • #10   14. okt 2014 Altså jeg erkender gerne , at der er visse ting jeg syntes høre julen til, men hvad andre gør blander jeg mig ikke i smiley

    Jeg har f.eks også altid ment at man SKAL danse om juletræ, ellers er det bare ikke rigtig jul. Det gør de ikke i min svigerfamilie. Men nu skal vi for første gang holde jul hjemme, og her er simpelthen ikke plads til at danse om juletræ, heller ikke i haven. Så må jeg jo bide i det sure æble, og så danser vi ikke om træ. Men er nu sikker på at det at være herhjemme opvejer det i stor stil smiley


  • #11   14. okt 2014 Vi har det nemt smiley er der noget vi ønsker os køber vi det gerne når vi ser det på tilbud, det kan være noget personligt men kan også være en ny vaskemaskine smiley får vi købt noget hvor det er tæt på en fødselsdag kan vi godt finde på at gemme den til dagen... vi gav førhen børn i familien, men da post dk satte priserne noget op samt at der ikke kom noget retur til børnene her, ja så stoppede det... vi giver børnene her, gemalens svigerforældre og hans farmor (olde) får, men mine forældre får noget når jeg ser dem, som tak for gaver til børnene her og fordi jeg har lyst til at give dem noget hvor jeg ser de pakker op smiley vi er ellers ikke på gaver med hinanden da vi ikke gider det gaveræs, meget nemmere at købe noget til sig selv som man bliver glad for.

    Synes julen er hygsom og nyder den, mest juleaften når børnene pakker op smiley


  • #13   14. okt 2014 Her er det også blevet til Victor og resten af familien der får gaver. Sådan blev det til tros at jeg elsker at finde på gaver og give gaver, ikke nødvendigvis dyre gaver, men meget personlige gaver. Men manden har simpelthen ikke det gave gen, og jeg skulle nærmest købe dem selv og så er det jo ligemeget.
    Jeg forsøgte at indføre adventsgaver istedet for, og det skulle kun være små hygge ting, men det fik han så også stoppet. Han havde købt en dvd som han selv ville se og et skiatlas som han selv ville ha. En bog ( selvbiografi ) en person som var ligegyldig for mig og så et kilo lakridskonfekt, som jeg bare ikke kan lide. smiley

    Og så er jeg endda gift med en som hedder Nissen til efternavn. smiley

    Så nu er det slut med det, istedet for at ærgre sig. Vi køber istedet en dyr ting til båden hvert år. Eks. Nye søkort og det er mig der står for navigationen ombord så det er ok smiley


  • #14   14. okt 2014 Kan se det er meget forskelligt hvordan folk gør det.

    I min familie køber vi gaver for ca. 50-75 kr pr person. altså ca. 100 kr til hver person fra os, men vi går ikke så meget op i om det er 75 eller 150 kr.

    Sidsel, jeg vil bestemt heller ikke se julepynt osv før 1 december! maks den sidste weekend i november. Men julegaver kan jeg godt købe inden, så kan man finde nogle gode tilbud og man slipper netop for at stresse over det i december. men alt andet kommer først til december smiley


  • #15   14. okt 2014 Svare lige mere uddybbende senere, men sidder lige midt i et spil wow med kæresten. smiley

  • #16   14. okt 2014 Aino netop du kan da lave julegaverne selv, det må da gøre lykke--- dine kurve legeting og tøj er da sååå fine-----elsker dine bamser! Ane

  • #17   14. okt 2014 Jeg får stadig pakkekalender af min moar, muhahahahahaha. Men her de seneste år har jeg så altså også givet hende en retur, da jeg var på KH havde jeg bare ikke råd.

    Jeg ELSKER julen, men starter altså også først til december med alle de ting der nu skal ordnes ( eller pynter op så der er pyntet 1 søndag i advent). Det gælder også julegaver, syntes bare det er ekstra hyggeligt at gøre det i december måned, men som sagt er det ikke noget jeg på nogen måder stresser over.


  • #18   14. okt 2014 rødtop, Ane smiley det gør de også smiley laver gerne noget til olde og svigermekanikken smiley jeg har fornylig lavet en stor ting til den gamle, den skal stå ved siden af det "træ" vandfald som Mor og ham selv har købt til ham, han blev 70 tidligere i år smiley så den får han når vi snart kommer over på øen smiley



    profilbillede
  • #19   14. okt 2014 Ane, jeg regner med olde skal ha denne her til jul, tror den falder i hendes smag smiley


    profilbillede
  • #20   14. okt 2014 Vi kom lige til at snakke om pga denne tråd.
    Manden siger så, at han altid har lært at man skal give gaver som man selv vil have. Min kommentar var, at så var jeg glad for at han ikke ville have herreunderbukser og netundertrøjer.
    Jeg tror bare vi holder os til at opgradere materialet på båden. smiley


  • #21   14. okt 2014 Du er simpelthen så eventyrlig kreativ og dygtig Aino!

  • #22   14. okt 2014 MLA, det er de designere som jeg har fortalt dig om som har lavet opskrifterne til f.eks. de 2 der, er så glad for jeg er blevet tester for dem hvis jeg lyster, for de laver de fedeste opskrifter!
    Jeg er lige blevet færdig med at teste en hund som kom til at se sådan her ud smiley



    profilbillede
  • #23   14. okt 2014 MLA, et billede mere smiley

    Jeg glæder mig meget til jeg skal prøve bl.a. den Cocker Spaniel på denne her side, håber jeg får råd til at købe garnet og få det hjem, så den bliver magen til: http://www.littleowlshut.com/#!coming-soon/c11ir



    profilbillede
  • #24   14. okt 2014 Aii, hvor er de fine, har du også lavet nisser iår? så må du vise os kreationerne når du om en måmnedstid smiley pynter op til jul

  • #25   14. okt 2014 Ej, hvor er den god!! smiley kan godt forstå dig, det må være sjovt hvis man som du har evnerne smiley

  • #26   14. okt 2014 Ane, yep testede en Santa for dem smiley

    MLA, føler mig Rigtig godt tilpas med deres opskrifter smiley



    profilbillede
  • #27   14. okt 2014 Aino jeg er så forelsket i den chihuahua, hold op hvor er den sød smiley


    Man skal selvfølgelig gøre som man selv føler er rigtigt for en. Min kæreste køber også det meste selv. Men vi giver så enten hinanden noget vi ikke ville have købt ellers, jeg gav ham f.eks. en kødpakke fra grisogko.dk til hans fødselsdag, så stod den på lækkert slagter kød som vi ellers aldrig ville have købt. smiley
    Det kunne også bare være spilletid til wow (Det koster 100 kr i måneden at spille) så selvom vi sikkert ville have købt det alligevel, er det jo så bare en måned ekstra, eller en "gave"
    han gav mig et halstørklæde sidste år, som jeg ønskede mig, men som jeg ikke ville bruge penge på..
    Har også givet ham en pakke fyldt med guf fra tyskland og en dvd så vi kunne holde filmaften sammen...

    Det er egentligt ikke tingene der betyder noget som sådan, for det køber vi jo nok alligevel, men det at man får det af den anden fordi der er en tanke bag det.

    Prøvede så også med: jamen så kan vi bare give hinanden en ring, selvom han sådan set allerede har sin den skal bare gøres større.. men det gad han sjovt nok ikke.. Den havde han jo ikke købt alligevel, så det måtte da være specielt nok for herren, men næh nej smiley måske lidt for specielt? smiley


  • #28   14. okt 2014 My only, jeg ville den skulle ligne ala en chi, så det er jeg glad for du synes den ligner smiley den er ikke inde på deres comming soon side, men er ret sikker på det er en russisk toy terrier som den skulle forestille, billedet i test tråden ser sådan her ud smiley og test tråden blev kun kaldt for "toy terrier".
    Er snart færdig med en i de farver smiley der er frygtelig meget ståltråd i tingene, men så fedt man kan posere dem som man lyster når de er færdige smiley



    profilbillede
  • #29   14. okt 2014 Så langt er der jo heller ikke fra chihuahua til toy terrierne.. Men man kan jo bare lave et lidt rundere/større hoved og vupti så er det en chihuahua. smiley

    Laver du nogensinde på bestilling, for ih altså, de er smukke smiley


  • #30   14. okt 2014 Det er der nemlig ikke smiley var også en af de første ting jeg nævnte i test tråden smiley

    Mest laver jeg til hjemmet og gaver til familien og lidt andet smiley


  • #31   14. okt 2014 hehe okay smiley det tager jo også lidt tid at lave gør det ikke?

  • #32   14. okt 2014 Jo smiley

  • #33   14. okt 2014 Nu har jeg ikke en kæreste, men jeg ELSKER at gå gave-shop-amok. Intet og ingen kan stoppe mig på det punkt, hæhæ smiley ..Jeg tænker aldrig på prisen. Jeg prøver dog at fordele det nogenlunde lige imellem mine forældre. Er efterhånden blevet så god til at overraske folk, at min mor ind i mellem spørger mig om ideér til min far smiley har også allerede købt den første julegave :D.. Får også stadig pakkekalender af min moar smiley

  • #34   15. okt 2014 Tosserne: Pakkekalender er GULD vejr, ELSKER det. Bliver som et lille barn, og det er bare ikke rigtig jul uden, haha.

  • #35   15. okt 2014 jeg elsker også pakkekalender. ved dog ikke om jeg får en i år.

    Men min mor er nogle gange ekstra kreativ, for at det ikke bare bliver "det samme", f.eks. fik hun et år lavet et puslespil af et billede af mig som lille, hvor jeg står ved siden af en snemand jeg lige har lavet. Så jeg fik omkring 5-10 brikker hver dag, som jeg skulle sætte sammen, så jeg til sidst fik hele billedet. det var super sjovt og hyggeligt, specielt fordi jeg jo ikke anede hvad det motivet var, før langt henne i december. smiley
    Fik sjovt nok først mit hoved d. 24.


  • #36   15. okt 2014 Rikke - helt enig! Min mor varrierer altid, så der er en blanding af praktisk, hyggeligt og slik i. Eeeelsker det! smiley

  • #37   15. okt 2014 De er SÅ flotte Aino..

  • #38   15. okt 2014 Aino De er bare flotte Det er du bare god til
    Jeg kan godt li julen Min x og jeg gav ikke hinnanden desideret julegaver ,men hvis vi fx manglede en ny støvsuger eller tv købte vi det, og det var så vores julegave til hinnanden Ellers giver jeg julegaver til mine børn og svigerbørn,min mor og min lille niece og hundene selvfølgelig Og det med mænd at de aldrig ønsker sig noget syntes jeg er rigtig Men det jeg syntes er sjovest, er hvis vi har pakke leg smiley


  • #40   15. okt 2014 Vi afholder den vildeste sjoveste pakke leg her, totalt kaos, snyd og hysteriske latterkramper smiley


  • #42   15. okt 2014 MLA Ja jeg elsker det smiley

  • #43   15. okt 2014 Hehe, det er nok også sjovere når ungerne bliver lidt større.
    Da mine var mindre, havde vi en pulje af gaverne der var målrettet ungerne, det vidste de, og så var det sjovere for alle parter.

    I år har vi min første svigerdatter med, er spændt på om hun bliver skræmt langt væk smiley


  • #44   15. okt 2014 Takker MLA og Inger smiley Ja, det er fine opskrifter de laver!

    Trine, man kan købe dem igennem Ravelry.com de skal dog igennem engelsk test før end de bliver udgivet på engelsk (de er så billigst de første 2 døgn efter de er sat til salg), der er også en der oversætter til dansk, men mener kun der var en 5 opskrifter der er oversat.
    Jeg er Sabax derinde :o) de er på engelsk, men det er ikke noget problem hvis du godt kan læse noget engelsk, du skal bare vide forkortelserne, der vil det være en god ide om du kommer i den kreative gruppe der er herinde (kan smide en invitation til dig hvis du lyster?), så kan du få hjælp hvis du køber en af deres opskrifter og skulle rende ind i noget du ikke forstår smiley eller melde dig i deres gruppe hvor alt foregår på engelsk, men hvor man også kan få hjælp smiley jeg hjælper gerne! der skal du søge efter "Little Owl's Hut Crochet patterns ", så finder du gruppen.

    MLA, lyder sjovt med det pakkeleg smiley


  • #46   15. okt 2014 Gjort smiley
    Du må gerne gøre mig til ven inde på Ravelry smiley


  • #47   15. okt 2014 Tosserne: Det gør min mor også, der er også ind imellem noget hjemmelavet, f.eks smykker, og sidste år fik jeg den fedeste lysestage hun selv havde lavet ud af en halv træstub, grankogler og tyk kobbertråd. Ih det er bare SÅ hyggeligt altså, glæder mig allerede, haha.

  • #48   16. okt 2014 Nu jeg havde vist frem i forvejen, så skal I da ikke snydes for at se hende jeg lige er blevet færdig med smiley lavede syningerne lidt anderledes end på ham, så derfor hun har et andet ansigts udtryk... også har hun stumphale, er tosset med hende smiley
    Det regner jo som en gal her, så måtte lave et lille "foto studie" herinde hehe




    profilbillede
  • #49   16. okt 2014 De er super fine begge to.. Men der er nu noget mere "personligt" eller levende over den brunes ansigt.. smiley

  • #50   16. okt 2014 Simpelthen pragtfulde begge to!


  • #51   17. okt 2014 Da jeg skulle handle i Rema 1000 i dag, var de ved at sætte juleting op på hylderne, og juleslikket stod fremme... Vi er ikke engang ovre halloween endnu, men det var blevet skubbet tilside tilfordel for julepynten...

    Der går min grænse altså.. Jeg kan godt kigge på julegaver og julekalender pakker til mine kære nu, for det er ikke juleting (hvis der skal være juleting med venter jeg med dem til slut nov) men jeg gider altså ikke kigge på jul i butikkerne fra midt i oktober! -.-'
    Fakta var heldigvis stadig igang med deres halloween.


  • #52   17. okt 2014 Aino, er der en opskrift på den brune, og hvor kan man evt finde den? min søster og min svigermor hækler nemlig, så kunne være jeg skulle ønske mig det i julegave, men så er det jo rart for dem at have opskriften smiley

  • #53   17. okt 2014 My only du har fuldkommen ret Det er sku irriterne at de allerede beg. at jule nu Man er træt af det, når man kommer til jul De skulle starte d.1 dec Det var mere passende smiley

  • #54   17. okt 2014 Ja eller den sidste uge i november var også ok for mig, for så kan man nå at købe de ting man skal bruge i december, f.eks. pakkekalender gaver inden 1 dec. men så rykker jeg mig altså heller ikke mere.. midt oktober er alt alt alt for tidligt.

    Og jeg elsker jul, og jeg kan godt høre julesange herhjemme året rundt. men alt det andet nej lad være! smiley


  • #55   17. okt 2014 My only, den brune er den samme som den lysegrå, jeg har bare syet lidt anderledes da jeg lavede ansigtet smiley også brugt hvid stof bag øjnene (på den brune) i stedet for at sy med hvidt garn ved øjnene (gjorde jeg på den lysegrå).

    Jeg køber dem igennem Ravelry.com eller får dem når jeg er med til at teste, men den er ikke udkommet endnu, da de skal ha den rettet til mht. hvad der er blevet fundet af rettelser fra vi testede den smiley
    Den fra #18 testede vi før hunden, men den er heller ikke ude endnu, dog nok snart på "trapperne" tror jeg smiley

    Prøv at holde øje med www.littleowlshut.com og ellers vil jeg se om jeg ikke kan huske jeg skal et smut herind og skrive det hvis jeg ser den er sat til salg, den er billigst i løbet af de 2 første døgn smiley husk opskriften er på engelsk.


  • #56   17. okt 2014 Okay øv, men tak.. så må jeg se om den ikke når at komme inden februar så kan jeg ønske mig den til min fødselsdag smiley

  • #57   19. okt 2014 My only, den kan da også nå at komme inden jul vil jeg mene smiley

  • #58   19. okt 2014 Okay smiley den skal jo også komme i så god tid at de kan nå at lave den smiley hehe..
    Men mon ikke jeg kan lokke en af dem til at lave den uanset. så må jeg jo bare betale for garnet til dem.
    Det kunne da være sjovt at have en lille Lucky stående smiley


  • #59   19. okt 2014 Nå så endte med at manden fik sin vilje alligevel..
    Vi har nemlig bestemt os til at holde nytår derhjemme helt alene i år.. Det er første gang vi skal prøve det, for det er første gang vi bor sammen til nytår.
    Og jeg glæder mig helt vildt både til at holde jul ude ved hans mor, for vi bliver kun os to, hans mor og hans lille bror smiley

    men nu hvor vi skal holde nytår alene, skal vi også selv stå for maden, og den skal der bestemt ikke spares på, selvom vi er alene.. Men pengene er lidt små med julegave indkøb osv. Så nu har vi bestemt at i stedet for julegaver, køber vi en kødpakke fra grisogko.dk, for de er lidt dyre, men det er også virkelig lækkert kød.. Så har vi både lækkert kød til nytår, og til andre hyggelige stunder. smiley

    Min kæreste fik et gavekort derind til af mig i fødselsdagsgave, og det har allerede givet meget glæde. Bla. har vi haft "fin middag" med min mor da hun var på weekend. Og i næste måned har vi årsdag, så der ryger tykstegs bøfferne op til en bedre middag. Det er i stedet for at gå ud og spise.

    Så selvom der ikke er nogen julegaver i år imellem mig og min kæreste, glæder jeg mig nu alligevel rigtig meget og er godt tilfreds med vores plan.. Og vi får jo begge gaver alligevel, både fra min side af familien og fra hans. smiley


  • #60   19. okt 2014 My only: Mht penge, så husk at I får penge mellem jul og nytår, så man kan godt nå at handle ind til nytår der, uden at pungen er total tom. Jeg plejer altid først at handle ind til nytår et par dage før, netop fordi det ellers mærkes for meget i pengepungen, når man også har brugt penge til jul.

    Men ellers en super fin ide I har fået smiley


  • #61   19. okt 2014 hehe okay, det vidste jeg ikke smiley men tror vi holder os til planen. men vi skal jo nok have andet end aftensmad, så kan vi vente med de ting smiley

  • #62   19. okt 2014 Jeg mener at vi får penge dagen før nytårsaften.

Kommentér på:
mænd, typisk MÆND! -.-'

Annonce