{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund slæbt efter S-tog
  • #1   29. jul 2015 Hvor trist at læse. smiley

  • #2   29. jul 2015 stakkels hund.. gad vide om DSB også havde betalt regningen hvis det havde været en grønlænder med en muskelhund smiley

  • #3   29. jul 2015 Ja, jeg læste den netop smiley
    Gys.. Stakkels kvinde og arme lille hund smiley
    Og STOR respekt for manden der handlede så imponerende flot både under og efter redningsaktionen.
    Skønt at der findes sådanne mennesker smiley


  • #4   29. jul 2015 Hvor forfærdeligt! smiley

  • #6   29. jul 2015 Jeg er er sikker på, at ham DSB Tony ikke har slået ordet 'konduite' op. Han forveksler givetvis ordet med god pr. smiley
    Eller også er han bange for, at df skal få ham fyret. Det er jo en sag, der vil give mindst 5 procentpoint i tilfælde af valg. smiley


  • #7   29. jul 2015 Flexliner er noget fanden har skabt!

  • #8   29. jul 2015 Endnu en grund til man ikke har flex på hunden smiley

    Stakkels hund


  • #9   29. jul 2015 HØRT!

  • #11   29. jul 2015 Ingen tvivl om at det er meget synd for kvinden og endnu mere for hunden.

    Men hold nu op hvor er det stort af DSB at betale når det jo faktisk er hendes egen skyld.


  • #12   29. jul 2015 er glad for mine flexliner ude i naturen, men i byen du´r de ikke

  • #13   29. jul 2015 Nu har flexliner jo en lås-funktion, så de er velikke pr definition dårlige bare fordi nogen ikke bruger den mulighed. Og det har vel osse lidt at sige om man kan finde ud af hvornår en flex er egnet og hvornår den ikke er

    Jeg er i hvertfald glad for mine, og mener bestemt de har deres berettigelse når vi går i skoven o.l. hvor hundene ikke må løbe løse men gerne må snuse omkring.

    Hvordan det kan være snorens skyld at ejer ikke tænker sig om forstår jeg ikke -men uanset så er det da en rigtig trist situation for både ejer og hund, og jeg håber historien får andre til lige at tænke sig om og holde øje med hunden når de har den med sådanne steder


  • #14   29. jul 2015 hvordan er det STORT af DSB at bruges vores penge på at fikse en hund som en dame ikke har holdt ordenligt øje med?? det fatter jeg ikke lige, og som jeg skrev i mit første indlæg var det helt sikkert ikke sket hvis det havde været en af "Amagers Finest" der havde været i den anden ende af den ulåste flexline..
    damen har det forståeligt nok sikkert ikke specielt godt med situationen, men der er altså kun EN der er ansvarlig for den, og det er hende!


  • #15   29. jul 2015 Suk smiley Stakkels hund.

    Jeg har næsten altid flexline på Meeko, for låsfunktionen er jo på snoren, så i byen er den faktisk bedre end alm. snore da jeg ikke har en masse ekstra line, men bare kan låse den helt oppe smiley

    Men en øv oplevelse helt sikkert, og stakkels hund, men hvordan de ikke kan vide om den overlever forstår jeg ikke? Ville det mest humane ikke være at aflive den? Jeg tænker 4 brækkede ben, så kan den jo intet og det er da ikke værdigt for nogen hund smiley


  • #16   29. jul 2015 Ja, hørte det også lige, åh det må have været FORFÆRDELIGT for den stakkels hund at blive slæbt efter toget, den kan jo ikke gøre noget for at slippe fri andet end at prøve at løbe med.
    Kan slet ikke forestille mig hvordan det må have været at se sin hund lide på den måde, uden at kunne gøre noget ved det smiley :(

    Derfor, hvis jeg får en hund jeg kommer til at køre i tog (eller bus?) med, så har jeg heldigvis kig på en race der kan være i en taske.


  • #17   29. jul 2015 Vores penge? Så vidt jeg ved er DSB privatejet og lejer sig ind hos Bane Danmark

  • #18   29. jul 2015 Brækkede den 4 ben?!?! (har kun hørt om det, ikke fået læst artiklen)

  • #19   29. jul 2015 Fünke - Jeps; "Hunden brækker alle fire ben og har desuden pådraget sig indre blødninger. Det vides ikke, om den overlever, men den befinder sig lige nu på Frederiksberg Dyrehospital."

  • #20   29. jul 2015 så du mener ikke DSB får penge fra staten??? så må du hellere lige undersøge tingene igen

  • #21   29. jul 2015 Nej det mener jeg ikke. De var statsejede engang men er blevet privatiseret

  • #22   29. jul 2015 Jeg er ligeglad med hvor pengene kommer fra hvis de får dem fra staten er det stadig dem der bestemmer hvad de skal bruges til og så synes jeg det er stort at de vælger at bruge dem på det med tanke på alt det dårlige der bliver sagt om den (om at de bare begraver på kørte hunde osv)

  • #23   29. jul 2015 Flex liner er noget fanden har skabt. Nu har jeg de sidste 3 dage været ved at køre Hr eller Fru Hansen/jensen what ever lille hund ned pga den får lov at krydse vejen - selvom jeg kommer i en stor bil. Det er kun pga jeg har været heldig indtil nu, at jeg ikke har mødt modkørende, at jeg har kunne lave et mega sving over i modsatte kørebane. smiley En dag går det sgu galt - og så er det MIG, der er den onde...

  • #24   29. jul 2015 Øv, en frygtelig historie smiley Specielt fordi den kunne være undgået ved bruge flexlinen med omtanke/respekt.

    Jeg HADER også bare at køre forbi folk der lufter hund i flexline, eller hunden er løs, langs med en befærdet landevej. Det kan bare så hurtigt gå galt smiley

    Håber at den lille hund overlever. Og at historien får andre hundeejere til at tænke sig om vedr. brugen af Flexliner.


  • #25   29. jul 2015 håber da den stakels hund lir aflivet. 4 brækkede ben. En ældre dame vil ikke kunne genoptræne den. Og så er det ikke humant at lade en hund med sådan skader leve.

  • #26   29. jul 2015 Hold da op, 4 brækkede ben, vil det overhovedet være muligt at redde den og genoptræne når den har brækket alle benene? Den ville jeg godt nok også have aflivet på stedet, hvor er det synd smiley

  • #29   30. jul 2015 Ej hvor sjovt, jeg synes det er SÅ ubehageligt at gå med en flexline - hvis den ikke er låst har jeg ingen fornemmelse for hvor meget snor jeg har at gøre med (og lige pludselig er den så rullet helt ud), og hvis den er låst har jeg kun én længde og ikke hurtig mulighed for at justere længden kortere/længere uden at skulle fumle med at klikke låsen op og på plads igen. Jeg synes virkelig det er bøvlet at skifte længden på linen.
    Det er nok godt jeg aldrig jeg aldrig har eller kommer til at bruge flexline, jeg ville sikkert være en af dem der slet ikke havde styr på det smiley


  • #30   30. jul 2015 Samme hér Funke.
    Mine hunde zig-zagger meget pga det ligger i racen. Hvis de så havde flex linen på, så ville der virkelig kunne opstå farlige situationer. Så hellere en snor på 2 m, hvor jeg ville kunne holde dem tæt på mig og undgå farlige situationer.


  • #35   30. jul 2015 Det kan vist aldrig blive Flexis skyld, at folk er nogle klaphatte. Jeg er glad for vores. Lulu har et ret habilt indkaldt på åbne områder, men det har en Pharaoh IKKE, og det ville ikke være noget liv for Myrna at være begrænset til 2 m line på samtlige lufteture.

  • #37   30. jul 2015 Jeg tænker lidt, at hvis flexilinen ikke fandtes, så fandt tosserne bare andre alternativer. Ja måske blev snoren slet og ret droppet. Og så ved jeg godt, hvad jeg trods alt ville foretrække.

  • #38   30. jul 2015 Danielle - Dengang flex ikke fandtes brugte man tit bare tørresnor

  • #39   30. jul 2015 Jeg mener ikke at man ikke kan holde hunden tæt på sig i flexline. Jeg mener bare, at det - for mig - er besværligt at skulle klikke låseknappen op og i hver gang man skal justere linen (jeg kan ikke reagere lige så hurtigt når jeg skal fumle med låsen frem for at gøre det "manuelt"), det var skam ikke nogen kritik af folk der sagtens kan finde ud af at bruge flexliner smiley

  • #40   30. jul 2015 Flexiliner er geniale smiley Men der er desværre mange der ikke har kørekort til dem.
    Jeg har altid haft jagtglade racer, som er svære at få stabile indkald på. Hvor jagtinstinktet overdøver alt hvad der bare ligner lydighed og 'hold-dig-hellere-til-flokken-instinkt'. Før flexilinerne brugte jeg sporliner og andre lange liner, men flexiliner er trods alt lettere at have med gøre smiley
    Desværre er der mange der har meget svært ved at indse at, når man færdes i en by så er det smarteste at bruge en fast line eller i det mindste låse flexilinen. Jeg har flere gange på hvalpehold oplevet folk komme med flexiliner og se meget overraskede ud når de får at vide at den slags line duer IKKE til træning. De skal faktisk først ud og købe en anden line...... smiley
    Synd for pudlen at damen ikke havde kørekort til en flexiline smiley


  • #41   30. jul 2015 @Funke: Med en minimal smule træning så kan man lynhurtigt betjene en flexiline og justere linens længde på et splitsekund med den hånd man holder linen i smiley

  • #43   30. jul 2015 Ughh Mette Marie orker jeg at gå igennem frustrationen med flexlinen for at lære det smiley

  • #44   30. jul 2015 Det er måske også fordi, dengang jeg prøvede flexlinen, så gik jeg tur med en border collie der bare ville FREMAD både til højre og venstre og så lidt tilbage og så FREMAD igen... hold kæft det var frustrerende smiley

  • #46   30. jul 2015 Jeg elsker flexlinen smiley den er skide smart for så har du ikke en masse overskydende snor der kan komme rundt om benene på hunden.

    og til samligning med en lang line så synd jeg det Meget nemmere med flexlinen.
    Det tager meget længere tid at stå at hale en mase snor ind, end at trække hunden til sig med flexlinen.

    Hvis du har en hund der bare vil fremad kan du jo bare tykke på låsknappen inden den når for langt væk, du behøver jo ik låse den helt men bare holde knappen nede, når snoren så bliver løs så slipper du knappen og snoren køre ind igen... Lettere kan det da ik bliver smiley


    Men ja der er rigtig mange tosser der bruger den hvor hunden bare fare rundt smiley

    Min hund går rigtig pænt i den og tit går han ik længere væk end med en normal snor. Går vi ved større vej har jeg dog altid fingeren på knappen for en sikkerheds skyld.
    Og i nogle situationer ville jeg dog altid vælge en alm hundesnor. Fx da vi havde 2 hunde gik jeg aldrig med to flexlinen hvis jeg gik alene med hundene.
    Men altid flexlinen frem for anden lang line ! smiley


  • #47   30. jul 2015 En flexline er da genial. Det er ikke linens skyld at nogle hunde bliver kørt ned når de luftes i flexline. Jeg bruger min dagligt når jeg lufter Charlie. For så kan han komme ind i hegnet og snuse, lidt ind på marken, langt ud i søen eller hvor han nu lige skal snuse. Kommer der biler, mennesker eller andet så kommer han på plads, linen bliver låst og med den anden hånd har jeg fat i det brede stykke af snoren der er forsynet med et "håndtag". Samme senarie hvis vi går langs en befærdet vej eller på i byen (som en lille del af turen) Hvis HELE turen foregår sådanne steder, eller vi er i zoo eller (eller andre steder) så bruger jeg den almindelige faste line.
    Så jo. Flexi ER en god opfindelse smiley


  • #50   30. jul 2015 Stakkels vuf smiley

  • #51   30. jul 2015 Hat nu læst artiklen..

    Hvordan ved i overhovedet at den var i flexline????? Det står der da intet om.. smiley

    Det kan da sagtens bare ha været en halv lang snor..

    Der står da bare den ikke nåede med ind før dørene lukkede
    Så for mig lyder det mere som om at de gik sidst ind og hunden så har været bag hende. Og så har dørene ikke kunne "mærke" hunden med følerne og er lukket i inden den nåede ind.
    Tænker at hun nok er hoppet på i sidste øjeblik.

    Der står intet om flexline, på kommentarerne lyder det jo nærmest som om damen skulle ha stået inden i toget med flexline på hunden, der så løber lang uden for toge smiley

    Damen laver helt klart den fejl at hun ik sørge for hunden kommer ind først! Men syns også det er berettiget at DSB betaler da døren ikke burde lukke så hurtigt i, eller at føleren ikke har kunne mærke hunden smiley


    En sidste ting smiley
    Det samme er faktisk sket før med en elevator, hvor en damer går ind og hunden ik når med før dørene lukker og elevatoren køre. Der døde hunden, da den blev kvalt. Og det var i en normal snor.. Skal det lige siges.. smiley


  • #53   30. jul 2015 kopieret fra artiklen øverst i emnet :

    Kvinden står med ryggen til og ser ikke, at hunden, der har en flexline på, forlader toget


  • #54   30. jul 2015 Max: Hvis du læser artiklen øverst i emnet, står der at damen er inde i toget, med sin hund, og at hun ikke opdager at hunden, som er i flexline, følger efter en mand, ud på perronen. Lokoføreren tror at hunden er tilhører manden, som står af, lukker dørene og kører.

  • #55   30. jul 2015 Hvor står det?? smiley

    Kopieret fra artiklen:
    Det var begyndt at regne, derfor ville Sonja Sørensen i tirsdags tage toget de sidste små tre kilometer hjem, men den bare otte og et halvt kilo tunge hund kom ikke med, før dørene lukkede sammen om hundesnoren.


    I den anden artikel, kommentere DSB at ud fra overvågningen er de nået frem til at de gerne vil betale. Men at det kunne se ud som om at hunden er på vej ud med en anden mand, - men det er ikke noget de var sikre på. Igen intet om flexline.


  • #57   30. jul 2015 Undskyld!

    Havde ikke læst den artikel fra TV2, kun den anden der lige var blevet delt


  • #58   30. jul 2015 Ja den havde jeg ik læst smiley

    Men syns at debatten fokusere et helt forkert sted. Det har intet med flexlinen at gøre! Kun en uansvarlig hundeejer!

    DET burde debatten gå på, hvordan folk ikke tager hensyn/ikke holder øje med ders hund.
    Hvis man er i et tog så skal den self være i kort snor/ LÅST flexline, også bare af hensyn tik andre mennesker; det er ikke alle der kan li at en hund kommer hen og snuser til deres ben.. smiley


  • #59   30. jul 2015 mit fokus er nu mest at det er synd for både hund og ejer .... jeg kan nu godt have ondt af folk der kommer galt afsted selvom dumheden er deres egen .... forventer ikke selv at gå fejl fri igennem livet .....

  • #60   30. jul 2015 Tror at alle er enige om at det er synd for hund og ejer.

    Tænker at en sådan tråd, måske kan få folk til at tænke lidt mere over brugen af flexliner. De kan være gode, hvis de bruges rigtigt, og med omtanke.


  • #62   30. jul 2015 Skrigehunden: Helt enig. Jeg bruger også flexline på mine, når vi er i skoven, da det giver dem lidt mere frihed end en alm. snor, uden at de kan stikke af, jagte vildt, eller lave andre ulykker.
    Desuden har jeg flere af mine gamle hunde, som efterhånden er hel elle halvdøve, i sådan en situation er flexlinen guld værd.
    Flexlinen er god, hvis den bruges rigtigt.


  • #72   31. jul 2015 MB -det er jo ikke SNOREN der er skyld i problemerne men MENNESKENE.. Folk der er idioter når de bruger flexline er det jo ikke fordi de bruger flex, men fordi de ganske enkelt er idioter... det ville de osse være hvis de brugte en alm snor eller slet ikke brugte snor.

    At du ikke selv bruger flex er jo fint -dit valg. Men lad dog være at fordømme samtlige brugere af den, blot fordi du åbenbart udelukkende møder tumper.

    Jeg møder meget sjældent folk der ikke kan finde ud af at bruge den -jeg ved de findes, men de er altså LANGT fra flertallet i mit område.

    Igen -det er ikke snoren der er et problem, men de folk der er ligeglade med andre, ikke gider tage hunden til sig osv...


  • #75   31. jul 2015 hvordan er man et fjols, fordi man har opfundet en line, som mange mennesker har glæde af? Den kan i det mindste både låses og rulles op, hvad en tørresnor, som nævnes længere oppe som alternativ, i hvert fald ikke kan.
    Snoren ér god. Det har intet med brugen (eller mangel på samme) af den at gøre.

    Helt ærligt, hvis alternative er løse hunde og 10-15 meter sporliner, som tager evigheder at rulle sammen, så ved jeg godt, hvad jeg foretrækker. Hilsetosser og hunde, der ikke kan gå i snor, findes alle steder og er ganske uafhængigt af snoren.


  • #77   31. jul 2015 Nej fjolset er den som ikke kan finde ud af at bruge en flexline korrekt og sikkert for hunden.

  • #84   3. aug 2015 Jeg bruger med stor glæde mine flexliner - der gælder bare nøjagtig de samme regler for trafik med dem, som ved andre snortyper - at man bruger hjernen og er nærværende.

    Hunden skal ALDRIG gå med lang flexline på fortovet/trappen/toget/ved hundemøder etc. Hvorfor pokker skulle der ellers være stopknap installeret, det er da for at den skal bruges? Man behøver heller ikke hive hunden ind som en fisk, for man har selvfølgelig lært hunden at komme ved indkald/stoppe og vente f.eks. før krydsning af vej.

    Vores går sjældent ude på de 8 m, normalt er de indenfor 2-3 m fra os, men er der en spændende duft i krattet, eller de vil en tur i åen, så er jeg glad for de 8 m. Noget andet er, at vil jeg have de bliver indenfor få m, så ved de godt, at et par små klik med stopknappen betyder ro på.

    En flexline er hverken værre eller bedre end hånden bagved.

    Og stakkels lille hund, det havde vist været bedre at den havde krydset regnbuebroen, hvis den har alle de kvæstelser....


  • #85   4. aug 2015 håber da de har aflivet den.

Kommentér på:
hund slæbt efter S-tog

Annonce