{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Når jeres tæver er i løb... {{forumTopicSubject}}

...hvilket hensyn tar I så til os med hanhunde ??
I aften var det anden gang på en uge, vi mødte en løs løbsk tæve...Resultat : kunne dårligt holde Sakki, da han havde møsset en VILDT GLAD tæve....Ejeren sir...hun ka sagtens styre det....muligvis, men syns godt vedkommende kunne tænke på de stakkels hanhunde...grrr...og os med dårlig ryg....ydermere grrr...
SÅ KA HAN LÆRE DET !! Tja...det har han altså bare ikke som 14mdr. - men vi håber da...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når jeres tæver er i løb...
  • #1   14. sep 2006 Har Mille i snor, når hun er i løb. Både fordi hun er meget kåd og "glemmer" at jeg er med, men også fordi hun kan finde på at smutte, fordi der liiiige er et eller andet spændende.

Vi tager nu godt nok til træning, selvom hun er i løb. Hanhundene må lære at kunne udføre lydighed, selvom der er løbske tæver. Sådan hører jeg mange steder ;o)

• #2   14. sep 2006 Vi slipper ikke Freyja løs, (kun i haven, men hegn rundt om)

Og så siger vi lige til alle med at vores vej(de har sjovt nok alle hanhunde) at hun er i løbetid.. (:

(Bor i en meget lille by)

• #4   14. sep 2006 Når jeg ser der kommer nogen imod mig med en hund, siger jeg hvis Luna er i løb.

Men jeg lufter hende som jeg plejer, så på den måde tager jeg ikke hensyn.

• #5   14. sep 2006 Luna er selvfølgelig altid i snor når hun er i løb.

• #6   14. sep 2006 Jeg kan vitterligt ikke se hvorfor det skal gå ud over mig og min hanhund at en-eller-anden ikke kan finde ud af at træffe forholdsregler når deres egen hund er i løb.

Jeg vader da hellere ikke igennem byen med en kæmpe-magnet for så at ryste på hovedet af de folk der havde ur på (som så er gået i stykker af magneten...)

^^ hvis i tænker over den så er det faktisk et genialt eksempel

• #7   14. sep 2006 jeg lufter Holli de samme steder og jeg korter ikke turen af. men hun er ALTID med snor, for Holli bliver meget villig og billig når den tid er og skal altså ikke have hvalpe på hende

• #8   14. sep 2006 Til resten af jer der rent faktisk gør opmærksom på det og har snor.. TAK!

Det gør virkelig en forskel for sådan nogle som mig, og sådan noget kan virkelig redde min dag.

• #9   14. sep 2006 Når Fie var i løb, var hun altid i snor og vi gik på cykelstien når andre hunde skulle passeres.

Men jeg luftede hende samme steder som altid, det vil sige også hvor der er andre hunde tilstede smiley

• #10   14. sep 2006 Godt at høre, for det er altså træls, når der kommer en for glad tøz hen og møzzer min HANhund i snor...

• #11   14. sep 2006 I øvrigt træner man hos DCH med tæver i løb...men der er man da forberedt....og de var da oz i snor - fik ikke lov til at lege...

• #13   14. sep 2006 Enig, men der er så tale om en træningssituation...

• #14   14. sep 2006 Ja - jeg sys også det er rigtig irriterende smiley Men det er værre når folk tager deres tæve med til hundetræning når den er i løbetid. Det var der en der havde gjort til ringtræning for et par mdr. siden. Jeg kunne slet ikke styre Oskar og jeg fik intet ud af undervisningen. Han ville ikke engang spise et stykke pølse, og så er det virkeligt slemt smiley

• #15   14. sep 2006 Daisy er selvfølgelig altid i snor når hun er i løbetid og jeg lader hende aldrig være i haven uden opsyn :o)
    Jep passer skam godt på min tøs!

• #16   14. sep 2006 Ja se hvis vi nu alle hver især holdt vores hunde i snor hanner som tæver så ville problemet være løst. Genial idé synes jeg selv. Faktisk finder jeg løse hunde dybt irriterende og især når der står en imbecil ejer og siger: "Den gør ikke noget..." Grrrrrr...

/ Trine

• #17   14. sep 2006 Sidst hun var i løbetid, gik jeg tur på stranden med Daisy (i snor)
    Så kom en hanhund styrtende over til hende og Daisy løftede halen væk osv og hanhunden var lige ved at kravle op bag hende. Jeg blev ved med at rykke i snoren for at få hendes bagende væk fra ham, men hvad hjalp det? Ik en dyt. Så jeg måtte samle min hund op og holde hende (hun vejer 19 kg heldigvis)
    Lige til ejeren kom og hentede sin hund.
    Hun grinede bare totalt dumt uden at sige undskyld selvom jeg sagde hun gerne måtte passe på sin hund da min tæve var i løbetid. GRRRR...
    Det værste var at da vi så gik væk langs strandkanten, kom hunden sgu igen. SÅ HAVDE DAMEN SLUPPET SIN HUND FRI IGEN!!!! NØJ jeg var sur!

• #18   14. sep 2006 Det ka jeg ski godt forstå Anita !
    Og ja, "den gør ikke noget" kan ikke bruges IRL med fremmede hunde !

• #19   15. sep 2006 Mine 2 første tæver blev luftet løs... men altså ikke løs-løs... okay, måske ikke lige helt forståeligt *G*

Men de fik lov at rende løs, indtil det øjeblik hvor mor her spottede en hund i området - så blev de kaldt hen, indtil jeg havde tjekket om det var en han eller hun.
    At lade sin løbske tæve rende hend til andre hanhunde er da fuldstændigt hul i hovedet. Jeg må indrømme at jeg er satans upædagogisk i sådan en situation.. uanset om det er den løbske tæve overfor hanhund i snor, eller løs hanhund overfor løbsk tæve i snor. Hvis JEG har min hund i snor, og beder en løs hunds ejer om at fjerne sin hund, og de ikke gør det... ja, så går jeg til plan B... "undskyld, men hvis du ikke fjerner din hund nu, så fjerner JEG den - og du vil foretrække selv at fjerne den!"
    Min gamle tæve vejede lissom 50 kg, så at hive hende på armen var ik lige en løsning. Og kom der en hanhund, som ikke forstod et vink med en vognstang og som havde en ejer der var revnende ligeglad - så flytter JEG kræet, og jeg bruger whatever metode som virker.. osse selvom jeg måske skal ty til et rap i r*ven med snoren. Bliver ejeren sur.. jamen hallo, så får de at vide at jeg HAVDE bedt dem kalde hunden væk, og de ikke gjorde det.

• #20   15. sep 2006 Nu er Fie jo blevet steriliseret, men synes nu stadig det er lidt sjovt at en del ejere af hanhunde mener de har mere "ret" til at være de forskellige steder bla. træningspladser.

Ja en tæve i løb sætter mange hanhunde ud af "normal tankegang", men er det så ikke bare en mere oplagt situation til at træne kontakt øvelser med hunden ?

I bund og grund kunne man jo også sige at hvis hanhunden ikke kan styres på grund af en tæve i løb, ja så kan den jo aldrig gå fri da den jo så ikke er under kontrol smiley

Kommentér på:
Når jeres tæver er i løb...

Annonce