{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Hold nu jeres tæver i snor!! {{forumTopicSubject}}

Ja et lille surt opstød herfra..

Jeg gik idag tur med Benson og mine forældres samojede cosmo.
På vores gå tur går vi igennem en lille skov, der møder vi Loke en lille terrier, Lokes ejer og jeg bliver enige om at vi kan da lige så godt følges ad nu når vi alligevel skal samme vej.
Her går vi så 2 ejere og 3 han hunde. Vi stopper op for enden af skoven om leder ud til en villavej, vores veje skal krydses her så vi står lige og snakker færdig.

Da der pludselig kommer en hund stormende igennem skoven! Hunden farer dirkete ned til os og stikker sig røv op i hoved på vores hunde - HUN ER TYDELIGVIS I LØBETID! OG IKKE I SNOR!!

1-2-3 Så står vi så med 3 ustyrlige hanhunde - hvor jeg holder 2 af dem, Jeg er ikke van til at gå med Cosmo som trods alt er en slædehund så stærk det skal jeg da love for han er!
Jeg bliver nærmest flået midt over da cosmo og benson vælger at farer efter tæven...

Til mit held kommer min veninde forbi i samme stund og skynder sig hen og tager Benson så jeg kun skal kæmpe men Cosmo.

Ihh!! jeg skal blive så gal!! først 2-5min. efter kommer ejeren gående grinende "Ja Emma er i løbetid, se hvor hun gør sig lækker for drengene"

I mellem tiden er tæven nået at løbe imellem vores hunde mange gange og for ikke at sige hun er nået at hoppe op af mig ikke mindre end 3 gange!
Langt om længe tager hun sin hund i snor og går så grinende videre.. -.-'
Nu skulle jeg så gå resten af vejen hjem med 2 hanhunde der var helt opgearet..

Ja jeg ved godt det er mig der skal lade være med at gå med 2 hunde hvis jeg ikke kan holde dem. Men dette plejer ikke være et problem, for hvis de (primært cosmo) bliver for vilde så trækker jeg blot ind til siden får dem til at sitte sig, og lader de andre passere. Men her havde jeg ikke en chance..

Så for guds skyld, hold jeres tæver i snor når de er i løbetid!
Tak..

Et surt opstød herfra.. og et AV AV af min ryg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold nu jeres tæver i snor!!
  • #1   11. okt 2011 Hold kæft hvor er hun da snot dum !

• #2   11. okt 2011 Jeg er nu blevet skældt ud for at gå med en tæve i løbetid ved bagsværd sø, som var i løbetid...

Der var en kvinde der ikke kunne holde 2 store hanhunde....

Så den går nok begge veje

• #3   11. okt 2011 Ja, det er irriterende, at man lader sin hund løbe løs, når den er i løbetid ..

Men samtidig vil jeg også sige, at når man går med to hanhunde skal man jo være klar over, at man også kan risikere at skulle passere en tæve i løbetid .. Så man skal ligemeget hvad kunne holde sine hunde ..

• #4   11. okt 2011 i det hun var på vej væk, så tror måske jeg lige var kommet til at sige, "hov forresten, du skal måske lige et smut forbi dyrlægen med hunden, for to af drengende nåede lige at springe på hende inden ud kom, så du kan nok forvente hvalpe inden for en 60 dages tid."

• #5   11. okt 2011 Men her var hunhunden løs ....

• #6   11. okt 2011 Jeg kan som tæveejer garantere for at min tæve er under kontrol i løbetiden. smiley

Men det er da interessant at se at den kan gå begge veje, man hører jo som regel kun om hanhundene som er til gene for ejerne af løbske tæver.

Og så er jeg selvfølgelig som tæveejere vældig træt af at mange hanhunde ejere undskylder at de ikke har styr over deres hunde med at min tæve nok er i løbetid når hun ikke er det. Det er ufattelig hvor mange gange den bliver brugt når indkaldet ikke sidder som det skal.

• #8   11. okt 2011 Katrine N
    Der er jo ikke noget problem hvis tæven er i snor.
    Så kan jeg jo blot trække væk som jeg beskrev. Men i og med tæven ikke var i snor kunne jeg ikke gå væk for hun dansede jo rundt om hannerne.

***René** *
    Ej det var da også åndsvagt at pokke sig over :S så skal hun jo ikke gå med 2 han hunde hvis hun ikke kan holde dem. Så længe tæven er i snor kan jeg ikke se problemet. Så har du jo gjort hvad du kan.

• #9   11. okt 2011 Dam jeg var blevet gal og hun havde nok lige fået et surt opstød fra mig..
    Også hvis det var en løs hanhund der løb hen til Nanna for jeg skal ikke have hvalpe på hende

• #10   11. okt 2011 Jeg syntes det er komplet uansvarligt at lade sin løbske tæve rende rundt uden snor, min tæve er i snor i 3 uger når hun starter sin løbetid.
    Ja og når man har en tæve, pasere og møder man jo også andre hundejere, og inden de når at hilse siger jeg "hun er i løbetid" og så er det "op til" den anden ejer med den evt. hanhund, vil lade dem hilse.

• #11   11. okt 2011 Nu er jeg selv tæveejer og jeg bliver faktisk tosset når jeg i vores lille skov møder folk med løse løbske tæver, for ja de stresser hanhundene som ret faktisk kan komme op og slås over den tæve også efter hun er gået da lugten hænger ved men samtidig stresser de sgu også deres egen hund, ved at hun måske pludselig har 2-3 hanhunde efter sig...

Jeg synes det er respektløst at gå løs med sin hund i løbetid og generalt synes jeg slet ikke man skal bevæge sig over i skoven med en løbsk tæve, da man ved der er løse hunde (vores skov)

Jeg holder mig helt væk fra den del af området når Fluffy er i løb og hun kommer heller ikke ud og løbe løs i de 3 uger jeg tager ingen chancer med min hund.

• #12   11. okt 2011 Carina: Det var skam ikke for at sige, at det var ok, hvad der skete! Bestemt ikke!!
    Jeg har selv hanhunde og ved hvor belastende det er ..
    Så det var ikke for at tage tæveejerens parti ..

Jeg ville som ejer til tæven være utrolig undskyldende ..

• #13   11. okt 2011 M. I
    Det er også en rigtig dum undskyldning - den bruger jeg heldigvis ikke smiley
    Jeg slipper kun Benson fri hvis jeg ikke kan se nogen i en miles omkreds - jeg ved ikke noget værre selv end en hund der ikke er under kontrol. Og de gange der så er kommet noget har jeg godt kunne kalde Benson til mig - det er dog sket 1 gang da han var hvalp at han ikke lystede - men der kom jeg så også løbende næsten lige så hurtigt som ham hen og fik ham fanget før han nåede hen til personerne.

• #14   11. okt 2011 Katrine N:
    Nårh nej, jeg er lidt hidsig lige pt så det indlæg lød lidt surt - undskyld, det var ikke hensigten.

• #16   11. okt 2011 Carina: Det er helt ok :o)
    Det var mere for at pointere det ..

• #18   11. okt 2011 Linda R:
    Det sagde Lokes ejer også - for sjovt vel og mærke ;).
    Men nej tak, jeg skal ikke have underlige blandingshunde af et "one-night-stand" haha

• #19   11. okt 2011 Det "sjove" af det hele var at jeg på hjemvejen måtte en anden hundeejer også med en hanhun.
    Det er også en af dem som benson plejer at lege med - han var rasende, og hans hund Victor stod i alt den tid vi snakkede og piv og hylede - han var da så sandeligt også stødt på Emma uden snor.

Og Victor er en af dem der bliver dybt forelsket og både hyler og piver flere dage efter smiley
    Så uheldig er jeg heldigvis ikke. Både Benson og Cosmo er over det så snart vi kommer hjem.

• #20   11. okt 2011 Det fatter jeg simpelthen ikke folk tør!
    Når Asta er i løb er hun i snor 99% af tiden. Den sidste % hvor hun er løs er enten i mine forældres indhegnede have, eller i en lille hundegård Begge steder er hun under konstant opsyn. Asta skal IKKE have hvalpe, og min største frygt er at hun bliver parret og vi ikke når at opdage det før de 40 dage er udløbet og man ikke længere kan give Alizin.

• #21   11. okt 2011 Hvorfor ikke bare lade snoren blive på både hanner og tæver hvis de ikke kommer ved indkald. Det ville virke.

• #22   11. okt 2011 andrea P

Jeg gik ofte søen rundt og så er man nødt til at gå gennem friløbs området

• #23   11. okt 2011 Nu bliver jeg nok vildt upopulær, man tager den chance at lade sin homon forstyrrede, ikke mindst dejligt duftende og tiltrækkende tæve løbe frit omkring et sted hvor andre også går med deres hunde, og den ikke reagere på indkald eller fløjte.. så har man selv bragt måsen i klaske højde for at en eller andet buk bedækker ens tæve.. hvilket ikke er til glæde for nogen.. på den anden side, er man fjols nok til at lade sin store savlende hanhund rende løs som sjovt nok heller ikke reagere på indkald eller andet, og og tager sig en omgang på en tæve hvor ejeren står i den anden ende af snoren, host op og betale for "aborten" for min hund var i snor, det burde være ved lov ! smiley

• #25   11. okt 2011 Jeg holder ALTID mine i snor når de er i løbetid. Det er til gengæld ikke nemt at gå med mine tæve i løbetid for der kommer tit løse hanhunde farende og det er dælme ikke nemt at holde hanhunden væk fra bagenden på tæven når man har to af dem. :o(

• #27   11. okt 2011 Anita: nej det er heller ikke retfærdigt.
    Hvis bare folk dog kunne lærer at beholde snoren på deres hunde.

Jeg kender så også en hanhund der er en lømmel! Han kam bryde ud fra alt! Hvis de er en hun hund i løbetid, han han komme ud af sele,halsbånd,indhegnet have, lukket dør, åben vindue - alt! Han er ustyrlig i den periode! Så snart der ikke længe er en tæve i løbetid er han 100% lydig.

• #28   11. okt 2011 hun kunne sgu da ikke tillade sig at grine! istedet burde hun koncentrere sig om at få snor på sin hund og BEHOLDE snorren på.. forstår godt du er sur

• #29   11. okt 2011 Nu er jeg den heldige ejer af en tæve i løb lige nu, og hun bliver holdt under stramt opsyn selv i min egen have da jeg har hanhunde på begge sider. Hun er i snor når vi er ude og jeg må indrømme at jeg har lagt ører til at skulle holde min dumme tæve hjemme for jeg kunne da ikke være det bekendt overfor dem med hanhunde.
    Jeg har før stået med en højløbsk tæve og en mere end villig hanhund uden snor og ingen ejer at se. Jeg nåede at gribe hanhunden i halsbåndet og løftede malou op (hun vejer jo kun 11,8) og så stod vi der til ejer kom, jeg var mere end gal og han gik derfra med meget røde ører.

• #30   11. okt 2011 Jeg bliver tit overfuset, over at gå tur med min hund i løbetid eller tage hende med i hundeparker, når hun er i løb, af folk der ikke kan styre deres hanhunde eller hvis hanhunde humper alt med en puls...

Som regel bliver de samme hundeejere endnu mere rasende, når jeg fortælle dem, at hun er neutraliseret, og altså ikke kan gå i løb :b

Så jeg har hverken hund i løbetid eller hanhund der bliver overkulret - Og alligevel bliver jeg udsat for irriterende folk :b

Tror de findes overalt uanset hvilken situation man står i... I burde havde givet hende en forelæsning om ansvar.

• #31   11. okt 2011 Helle S - Det forstår jeg simpelthen ikke at du kan synes at okay. Din tæve er i løbe tid og du lader hende gå frit i snor, så kan det da umuligt være hanhunde ejerens skyld hvis din tæve er drægtig og skal betale for en abort. Det er da dig der er uansvarlig og lader din tæve i løbetid løbe rundt uden snor?
    Nu har jeg en hanhund der sagtens kan komme når man kalder, men lige meget hvor lydig han er og hvilken som helst anden hanhund, så hjælper det altså ikke en dyt når de kan lugte en tæve i løbetid.
    Også derfor går jeg ikke med ham uden snor medmindre jeg er 100% sikker på at vi er alene.
    Det findes der jo masser af andre der gør, men derfor synes jeg bestemt ikke det er hanhunde ejerens skyld hvis din tæve i løbetid uden snor bliver drægtig! Det er bestemt dit eget ansvar.

• Martin g
    Martin g Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 17
    #32   11. okt 2011 så det er okay en liderlig hanhund render uden snor, men en liderlig hunhund må ikke? holder altid min tæve i snor under løbetid btw smiley

• #33   11. okt 2011 Martin - Hvor skriver jeg det?
    Nu er det jo sådan at både hun- og hanhunden handler på instinkter og det kan vi jo kun hindre dem i ved at holde dem i snor.
    Derfor reagerer jeg da Helle S skriver at hvis hendes tæve som ikke er i snor bliver drægtig pga. en hanhund så skal hanhundes ejer betale abort, hvor jeg helt klart synes det er hendes ansvar da hun ikke har den i snor.
    Ellers skal alle hanhunde ejere jo ALTID holde deres hanhund i snor i fare for at der kommer en tæve i løbetid løbende.

• #34   11. okt 2011 *CTC*: Jeg tror du har misforstået Helle S' indlæg, eller også har jeg, for jeg læser den ikke som du gør.

• #35   11. okt 2011 M. I - Ja det tror jeg sku du har ret i. Læste det lige igen. Det gik vidst lidt for hurtigt første gang smiley

• #36   11. okt 2011 Andrea, nu har jeg hende ikke mere, men når hun var i snor, så regnede jeg med evt. at kunne stoppe en hund, på den ene eller anden måde, hvis det skulle være tilfældet.

Når hun skulle være løs, kørte vi til folden i værløse og bandt snoren på lågen, så var folk klar over de ikke skulle gå ind

• #37   11. okt 2011 *ctc*

altså min tæve er kun 5 måneder :S og kommer hun i løb for hun under ingen omstændigheder lov at gå fri, jeg skal ikke løbe nogle chancer for at hun for hvalpe.. men jeg håber da du gider læse mit indlæg igen.. og hvis der er stave fejl så undskyld.. smiley

• #38   11. okt 2011 *CTC*: Ja, vi er heldigvis ikke så uenige herinde. smiley

• #39   12. okt 2011 Gik også en tur ned i parken med min store hanhund engang.. Ved den ene af hundene der var dernede var i løbetid, så holdt mig pænt på afstand for ikke at geare min hund op og for at tage hensyn til de var der først med tæven..
    Da jeg er kommet næsten rundt kommer tæven løbende hen til mig, stikker rumpen lige op i hovedet af Kura som jo straks "hidser sig op"
    Jeg kan på ingen måde få tæven væk.. Forsøger at gå og den følger bare efter..
    Godt nok er min hund godt opdraget, men det er alligevel en stor prøvelse..

Efter ca 10 minutter rejser tæveejer sig op (som har set det hele) og henter hendes hund..

Tak SP*SSER! Det kunne du ikke have gjort noget tidligere.. Nu har jeg en hylende hund flere timer efter jeg er kommet hjem!!

• #40   12. okt 2011 Sjovt så mange herinde hvis hunde åbenbart kommer hver gang ved indkald.
    Kommer i hundeskoven i hvissinge , og det må åbenbart være en sort plet på "indkaldskortet".Alle stamhundene derude glemmer indimellem ørernes funktion.Men sådan er det åbenbart ikke med hundene herinde...pudsigt...

• #41   12. okt 2011 Jeg har flere gange gået med min TÆVE i snor, i løbetid, hvor en hanhund er kommet stormende. ALLE skal holde deres hunde i snor. Uanset køn. Så tror jeg vi alle er godt hjulpet- Loven siger en hund skal være i snor, på offenlig grund.

• #42   12. okt 2011 lars H: Det har vel noget at gøre med at kunne læse sin hund og kende den så godt at man kan vurdere hvornår der skal snor på og hvornår det måske ikke er nødvendigt. Der er jo ingen der kræver at hunden skal have et 99,99% solidt indkald i alle situationer, blot at ejeren har line på den i de situationer hvor indkaldet ikke sidder eller hvor der er linepåbud.

Nu kommer jeg ikke i hundeskove længere, men da jeg gjorde, da var det mit indtryk at hundeskovene netop er sorte pletter på landkortet. Jeg tror at rigtig mange hundeejere kommer der både for at deres hunde kan lege med andre hunde, men også fordi de ikke har kontrol nok over hunden til at den problemsløst kan løbe frit andre steder. Du kan jo se hvor mange diskussioner der har været herinde angående de uskrevne hundeskovsregler, som mange mener er den gældende, og så de egentlige regler. Jeg må indrømme at da jeg kom i hundeskoven med min første hund, der kunne jeg sjældent kalde hende til mig, men det var ikke noget jeg tog så tungt fordi hun kunne med stort set alle andre hunde. Idag er jeg så blevet klogere.

Dertil kommer også at rigtig mange ser hundeskoven som et fristed og legeområde og faktisk slet ikke overvejer at arbejde med indkald derinde, selvom det jo netop er et område med mange distraheringer.

Nu kunne jeg så heller ikke finde på at tage en løbsk tæve i hundeskov, skove, strand osv., men har jeg hende på egen grund, eller går med hende, langs landevejene eller inde i byen, så forventer jeg at vi ikke bliver generet af ivrige hanhunde, og det er desværre ikke altid tilfælde. Da jeg boede inde i byen, der kunne jeg næsten ikke gå uden for en dør med min første tæve i løbetid uden at man skulle stå og kæmpe med at holde hanhundene væk, og glem alt om at give hende en lang tur, for man skulle kunne nå at løbe hjem med hunden for at få fred. Det er sådan noget der er rigtig irriterende.

• #43   12. okt 2011 De gange jeg har mødt løse hanhunde, har været på gaden. Kunne aldrig drømme om at tage en tæve i løb med steder, som er beregnet til leg og hygge for alle hunde.

• #44   12. okt 2011 Tror stadig folk er lidt glemsomme i forhold til hvor godt deres indkald virker.Har da også de oplevelser på stranden osv.Hvorfor skulle man iøvrigt tage hunden med hvor der er fri leg, og så kalde på den.Træner ikke indkald i hundeskoven.Sådan er vi forskellige.Trist hvis fok ikke kan holde deres kræ fra din hund i andre situationer.

• #45   12. okt 2011 Lars - ".Hvorfor skulle man iøvrigt tage hunden med hvor der er fri leg, og så kalde på den."
    Tja, jeg synes da det ville være meget rart at kunne kalde på sin hund, hvis man skal passere et eller andet, hvis man møder en hund der ikke er venlig osv osv. UANSET om det er frit område eller ej

• #46   12. okt 2011 Lars jeg indrømmer da blankt at min gamle hund Gizmo ikke var stærk i indkald han kom når det passede ham og netop derfor var han kun løs i indhegnede områder, Fluffy kommer til gengæld hver gang jeg kalder og har altid gjordt det, og Bazil ja indtil videre kommer han men det ligger jeg ikke så meget i da han kun er 16 uger så det kan stadig ændre sig smiley

Men jeg kommer også på bjerget i Hvissinge og ja der er en del hunde der ikke lystre men der er sku også mange ejere der slet ikke ser deres hunde når de først er kommet ind bag lågen, så er det som om de tænker når her må hunden lege så nu får den lov til at passe sig selv :-(((

• #47   12. okt 2011 lars H: Nu kan der jo være situationer, også i hundeskoven, hvor man har brug for at kalde på sin hund. Og så gælder lovgivning med at hunden skal være under fuld kontrol uden line jo også i hundeskoven. smiley

Nadja: Ja, jeg kender flere som har haft dårlige oplevelser i hundeskoven fordi nogle ejere slet ikke havde bare et halvt øje på deres hund eller fordi hunden var ledsaget af børn, der slet ikke kunne håndtere situationen, da deres hund angreb.

Nu vil jeg da også gerne lige slå fast, at jeg ikke er en der får et føl på tværs fordi der kommer en løs, venlig hund hen til os. Det tager vi stille og roligt så længe min ikke er i løbetid. Det drejer sig jo i bund og grund om sund fornuft og gensidig hensyntagen til hinanden, hundene, vildt og andre dyr.

• #48   12. okt 2011 Lars H: nu gælder lovgivningen heldigvis i hundeskovene også, altså du må ikke slippe din hund hvis du ikke kan kalde den til dig. Jeg går ind i mellem i hundeskov med mine og det gør jeg fordi jeg germe vil lade dem løbe løse ganske lovligt og det må jeg ikke i en almindelig skov. Mine hunde leger ikke med andre hunde og jeg tager mine i snor når jeg møder andre hunde. Kunne dog ikke finde på at komme når de er i løb.

• #49   12. okt 2011 Nu er hvissinge ikke en hundeskov , men et fritløbsområde.Jeg skrev jo ikke at jeg ikke havde styr på min hund,men at jeg ikke trænede indkald når jeg var der.....og så skrev jeg at sådan er vi jo forskellige.Al den snak om lovgivning kan i ikke rigtigt bruge til noget,der står jo ikke nogen og håndhæver den bag alle buske og træer.Og ja der er mange der ikke har styr på deres hunde i hvissinge.Og irene : jeg skrev jo sådan set bare at jeg ikke trænede indkald i hundeskove/fritløbsområder.Ikke at jeg ikke kunne kalde den til mig :-).

Kommentér på:
Hold nu jeres tæver i snor!!

Annonce