Laver I noget (helt) andet end det I er uddannede til? {{forumTopicSubject}}
Ja bare lige sådan en tanketråd udsprunget af
Tanker om fremtiden. Sad lige og tænkte på, hvor mange mon der laver noget helt andet end det de oprindeligt er uddannede til eller endte et andet sted end hvad de havde forestillet sig.
Selv er jeg ved at uddanne mig på en længere videregående uddannelse inden for humanistiske fag, men jeg har altid haft en passion for hunde. Kunne et eller andet sted godt tænke mig en dag at arbejde med hunde, fx hundepension eller få en lille butik, men det er ikke den retning, jeg går i lige pt. Synes min uddannelse er vildt spændende men min hobby har altid været hunde
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.252
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
aug 2012
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 173
Den ringe løn og skiftende arbejdstider var jeg indstillet på, da arbejdet opvejer den "ulempe". Men det er jeg så blevet i tvivl om om det gør. Sygeplejerskerne er mere pressede end jeg forestillede mig, har jeg opdaget efter at være kommet rigtigt ind i sundhedsvæsenet. Derudover modtager patienter og pårørende ikke den pleje de bør, og essensen af det jeg synes var sygepleje - nemlig omsorgen - synes at være ikke eksisterende. Der skal bruges så meget tid på alt andet end kontakt med patienterne. Jeg forestiller mig, at jeg i mit arbejdsliv vil løbe rundt dagen lang som kylling uden hoved, og alligevel gå hjem og være stresset og med dårlig samvittighed. Og det vil så også gå udover privatlivet. Og hvis arbejdet ikke "bærer lønnen i sig selv", så synes jeg slet ikke den dårlige løn og skiftende arbejdstider er det værd.
Jeg synes faget er spændende og jeg ved ikke hvad jeg ellers ville læse, men i forhold til den teoretiske undervisning, kan jeg ikke se hvordan det passer i praksis, da virkeligheden bare er en helt anden.
Så jeg er sådan lidt i dilemma
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1425 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.593
Pt. er jeg dog sygemeldt fleksjobber.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Men de er ikke lige til at opdrive, da vi er rigtig mange om de få pladser der er..
Startede på den 2 årige HF i januar, men er nu sygemeldt pga en personlighedsforstyrrelse..
Ville gerne have været sagsbehandler (derfor jeg startede på HF), men bliver nok nødt til at droppe det pga. forstyrrelsen..
Så jeg ved ærligtalt ikke hvad jeg vil være nu..
Arbejder dog om natten hver anden weekend i en bager, hvor jeg pakker brød og kager til 9 forskellige Rema1000..
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
I dag er jeg freelance kunster/smykkedesigner, oversætter, korrekturlæser, tekstforfatter og underviser.
Hovedårsagen var at jeg flyttede til udlandet efter endt uddannelse og der var simpelthen nul job at få indenfor det område. Det eneste jeg fandt lå ca. 200 km. væk fra der hvor jeg boede.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Nu har jeg så været sygemeldt og arbejdsløs i et par år, så nu skal jeg abejdsprøves på et dagcenter for ældre. Delvis selvvalgt. Men SFO`erne vil ikke ansætte en med så meget ancennitet som mig. Jeg er for dyr. Så vil de hellere have en, som er nyuddannet og dermed meget billigere. Så meget for det grå guld Jeg kunne, på trods af min alder, sagtens stadig se mig selv som SFO pædagog. Det primære er at jeg har mennskekontakt. Så måske er dagcenteret en god ide? Knap så stressende. Men jeg kan være i tvivl om der sker nok til mig.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
aug 2012
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Igennem dem er jeg pt. Ved at uddanne mig til familiedyrsvejleder
Laver I noget (helt) andet end det I er uddannede til?