{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Laver I noget (helt) andet end det I er uddannede til? {{forumTopicSubject}}

Ja bare lige sådan en tanketråd udsprunget af
Tanker om fremtiden. Sad lige og tænkte på, hvor mange mon der laver noget helt andet end det de oprindeligt er uddannede til eller endte et andet sted end hvad de havde forestillet sig.
Selv er jeg ved at uddanne mig på en længere videregående uddannelse inden for humanistiske fag, men jeg har altid haft en passion for hunde. Kunne et eller andet sted godt tænke mig en dag at arbejde med hunde, fx hundepension eller få en lille butik, men det er ikke den retning, jeg går i lige pt. Synes min uddannelse er vildt spændende men min hobby har altid været hunde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Laver I noget (helt) andet end det I er uddannede til?
  • #2   26. apr 2015 Det er lidt noget andet, kan man i hvert fald sige. Hvordan kan det være?

• #5   26. apr 2015 Jeg uddannet tandklinikassistent og kunne ikke få arbejde og læser så til Social og sundhedshjælper, men er stadigvæk usikker over hvad fremtiden bringer. Har arbejde i heste og ko stald, stået i butik og arbejde på grillbar. Elskede mit arbejde som klinkassistent.

• #7   26. apr 2015 Det er spændende at høre jeres forskellige svar og ikke mindst årsager til jeres skifte smiley

• #8   26. apr 2015 Jeg er uddannet journalist men arbejder i øjeblikket mest som livredder i en svømmehal

• #9   26. apr 2015 Jeg er sosu-assistent, men jeg ved at det ikke er dette job jeg skal have de næste 30 år. Så jeg overvejer hvad vil lave "når jeg bliver voksen" smiley

• #11   26. apr 2015 Jeg læser til sygeplejerske, men er blevet meget usikker på om det er det jeg vil.
    Den ringe løn og skiftende arbejdstider var jeg indstillet på, da arbejdet opvejer den "ulempe". Men det er jeg så blevet i tvivl om om det gør. Sygeplejerskerne er mere pressede end jeg forestillede mig, har jeg opdaget efter at være kommet rigtigt ind i sundhedsvæsenet. Derudover modtager patienter og pårørende ikke den pleje de bør, og essensen af det jeg synes var sygepleje - nemlig omsorgen - synes at være ikke eksisterende. Der skal bruges så meget tid på alt andet end kontakt med patienterne. Jeg forestiller mig, at jeg i mit arbejdsliv vil løbe rundt dagen lang som kylling uden hoved, og alligevel gå hjem og være stresset og med dårlig samvittighed. Og det vil så også gå udover privatlivet. Og hvis arbejdet ikke "bærer lønnen i sig selv", så synes jeg slet ikke den dårlige løn og skiftende arbejdstider er det værd.
    Jeg synes faget er spændende og jeg ved ikke hvad jeg ellers ville læse, men i forhold til den teoretiske undervisning, kan jeg ikke se hvordan det passer i praksis, da virkeligheden bare er en helt anden.

Så jeg er sådan lidt i dilemma smiley

• #12   26. apr 2015 Jeg er uddannet kontorassistent, men kom aldrig igang med at arbejde som det, da der ikke var noget job at få. Så jeg valgte at tage en masse kurser indenfor elektronik, som jeg så har arbejdet med det meste af tiden.

Pt. er jeg dog sygemeldt fleksjobber.

• #13   26. apr 2015 Jeg har taget en HGV og søger elevplads indenfor kontor..
    Men de er ikke lige til at opdrive, da vi er rigtig mange om de få pladser der er..

Startede på den 2 årige HF i januar, men er nu sygemeldt pga en personlighedsforstyrrelse..

Ville gerne have været sagsbehandler (derfor jeg startede på HF), men bliver nok nødt til at droppe det pga. forstyrrelsen.. smiley

Så jeg ved ærligtalt ikke hvad jeg vil være nu..

Arbejder dog om natten hver anden weekend i en bager, hvor jeg pakker brød og kager til 9 forskellige Rema1000..

• #14   26. apr 2015 Jeg studerede først naturvidenskab, men endte med at blive miljøtekniker. Jeg er uddannet til at undersøge og restaurere vandløb og søer.

I dag er jeg freelance kunster/smykkedesigner, oversætter, korrekturlæser, tekstforfatter og underviser.

Hovedårsagen var at jeg flyttede til udlandet efter endt uddannelse og der var simpelthen nul job at få indenfor det område. Det eneste jeg fandt lå ca. 200 km. væk fra der hvor jeg boede.

• #15   26. apr 2015 Jeg blev uddannet pædagog i 1985. Har arbejdet i faget frem til 2012 og SFO pædagogjobbet er/var mit drømmejob. Men efter den nye skolereform synes jeg at SFOpædagogens rolle er totalt udspillet. Børnene skal være små voksne før tid og deres fritid er væk. Jeg tænker med glæde tilbage på de år hvor vi havde børnene i 5 år. De kom helt ind under huden på en og er der stadig. Jeg har stadig kontakt til nogle af mine "gamle unger" som blev studenter sidste år.

Nu har jeg så været sygemeldt og arbejdsløs i et par år, så nu skal jeg abejdsprøves på et dagcenter for ældre. Delvis selvvalgt. Men SFO`erne vil ikke ansætte en med så meget ancennitet som mig. Jeg er for dyr. Så vil de hellere have en, som er nyuddannet og dermed meget billigere. Så meget for det grå guld smiley Jeg kunne, på trods af min alder, sagtens stadig se mig selv som SFO pædagog. Det primære er at jeg har mennskekontakt. Så måske er dagcenteret en god ide? Knap så stressende. Men jeg kan være i tvivl om der sker nok til mig.

• #17   26. apr 2015 Jeg blev uddannet gartner i 1978, efter en barselsorlov i 1987 startede jeg som ferieafløser i hjemmeplejen, blev rigtig glad for det og tog uddannelsen som dengang hed hjemmehjælperuddannelsen, efter en arbejdsskade i 1995 tog jeg højere handelseksamen og blev uddannet på et regnskabskontor, senere blev jeg merkonom i økonomistyring, da jeg for 3 år siden fik kræft måtte jeg opgive at arbejde med tal. Nu har jeg så startet vores lille hundepension op;)

• #18   26. apr 2015 Det er meget interessant at høre jeres historier synes jeg. Og ikke mindst hvilke helt forskellige fag, I har valgt. Er spændt på at se hvor jeg selv ender

• #20   27. apr 2015 Jeg har ingen uddannelse, men arbejder som dyrepasser og pensions medarbejder på en hunde og katte pension samt internat for dyrenes beskyttelse.
    Igennem dem er jeg pt. Ved at uddanne mig til familiedyrsvejleder

Kommentér på:
Laver I noget (helt) andet end det I er uddannede til?

Annonce