{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

KD
KD
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552

Billig løsning - Fest med mad udefra {{forumTopicSubject}}

Halløj I alvidende hundefolk

Inspirationen herinde er som regel fantastisk, så jeg giver det et skud her smiley

Kæresten her i hytten fylder 30 i år, og det ville jo være skønt at kunne invitere både hans og min familie til noget god mad, men hvor billigt kan det gøres, og hvor er det godt?

Det er på sjælland (syd/øst)

Jeg har lige kigget hos kokken og jomfruen og her kan bestilles 2 retters til 99,50 kr. pr. kuvert, men jeg har ingen idé om kvaliteten derfra?

Og kan det overhovedet gøres billigere?

Hvis jeg har husket alle, så bliver vi 33, hvis alle kommer. Er der nogen der har holdt sådan et arrangement for ca. samme antal mennesker og kan huske hvad det samlede beløb røg op i? Der skal jo fx også kaffe/te og sådan til efter maden. Så kan man jo bage et par kager selv.

Ville være super lækkert med nogle bud på løsninger. Jeg har heller ikke meget idé om hvor meget drikkevarer vil løbe op i smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig løsning - Fest med mad udefra
  • #2   30. mar 2015 Kokken og jomfruen er pilringe og meget dyrt i forhold til kvaliteten.
    Hvad med at høre den lokale slagter?

• #3   30. mar 2015 Okay jeg kan huske vi brugte dem til min konfirmation, men det er da ved at være et par dage siden smiley

• #5   30. mar 2015 Nogen der evt. kender kokkensbuffet.dk ?

• #6   30. mar 2015 Rotterne

Hehe ja, jeg kan bare ikke liige helt overskue alt det der skal købes ind og gøres klar

• #7   30. mar 2015 Jeg har også prøvet kokken og jomfruen, det er så 7 år siden Maden var egentlig ok ,men der var for lidt forret .Så jeg ville prøve en anden sted
    Jeg har også prøvet, at få mad hjem fra en resturent vi har her ,hvor de laver kinisk mad ,altså som ta selv ,det var rigtig godt ,og der var rigeligt ,jeg tror jeg gav 119 kr pr kuvert ,så det kunne jo være, i har noget ligende i dit område smiley

• #8   30. mar 2015 Drop køkken og jomfruen! Maden er ok men der er alt for lidt!!

Vi var til en fest nytårsaften hvor der blev bestilt fra kokken og jomfruen.

Vi var dog skeptiske og ganske rigtig det var så ringe pga der var alt for lidt mad.

Alt for lidt kød og salaten bestod af 90% grønt icebergsalat, 5 små cherrytomater og 5 små feta stykker smiley

Til forret var der en bitte lakseskive med lidt salat under pr person (Dvs alt kunne være på en gaffel på 1 gang og i munden)

Al kød blev der spist. Der var 2 tynde skiver kød pr person.

Der var 2 kg kartofler til 17 mennesker! smiley

Vi var i chok og klagede selvfølgelig over det men det hjalp ikke!

Det endte også med der blev lavet mad ved siden af for at folk blev nogenlunde mætte!

• #9   30. mar 2015 Hold da op. De må være blevet dårlige siden dengang.

Ingen der kender til kokkensbuffet.dk

• #10   30. mar 2015 Jeg brugte Kokken og Jomfruen (Fyn) til min 30 års fødselsdag hvor jeg holdte åbent hus for ca. 75 personer.
    Der var mere end rigeligt med mad (mad til 55 personer havde været rigeligt at bestille til), og kvaliteten var super.

Synes altid det har svinget meget med hvad folk synes om Kokken og Jomfruen... Jeg har både hørt godt og dårligt, men selv har jeg kun oplevet god mad og rigeligt af det.

• #11   30. mar 2015 Kokken og Jomfruen har heller ikke formået at imponere mig endnu smiley

Og skulle du falde over Smageriet og Jysk Diner så er det vist nok same same smiley

• #12   30. mar 2015 Hvis du kan finde en lokal kogekone, så er det ofte billigere og med rigeligt god mad.

• #15   30. mar 2015 Tak for idéerne smiley

Det er i oktober måned, så vi skal være indendørs

• #16   30. mar 2015 Min mor arbejder stadig lidt som kogekone - hun plejede at gøre en del mere i det. Men kort sagt, står for al vedr. mad efter der er lagt menu, dvs indkøb, madlavning, servering og opvask og så aftales der jo gerne fx en fast pris pr kuvert, som for det meste sagtens kan laves til 100,- eller under pr. kuvert - alt efter ønskerne selvfølgelig, og så ellers pr. brugt time.

Jeg kan godt lide den måde, fordi det er ikke masse-produceret mad man får, men god ordentlig frisklavet mad.

Tror Kokken&Jomfruen varierer fra køkken til køkken, synes det er svingende hvad man hører om dem.

Har selv været lidt for et andet catering firma, ved ikke om det kører endnu, det var lidt samme koncept - stort køkken der laver maden og kører ud og laver det færdigt i folks hjem agtigt. Evt. også med en grill ude etc.

Skulle jeg selv holde større fest, så ville jeg finde en kogekone i området og få en snak med - evt. "nogen som kender nogen som..." kan stå inde for dem og har brugt dem smiley
    - De fester jeg har prøvet med en kogekone som står for det, der er maden bare lidt bedre.

• #19   30. mar 2015 Konge buffen er SUVERÆN... smiley
    Min søster fik det hjem til hendes datters konfirmation, MASSERE af mad og masser af rester, så mange rester at vi kunne spise sammen dagen efter og det er prima kvalitet det vi fik...

• #20   30. mar 2015 Til vores bryllup valgte vi at bestille fra et lokale slagtehus der også har butik og køkken. Netop fordi vi havde et stramt budget, og ikke ville ud i kokken og jomfruen osv.

Vi fik den lækreste buffet, med 3 slags kød, 2 slags kartofler, 7 slags salater , brød og smør, og gav 100.- pr. kuvert. Og der var rigeligt med mad, vores forældre fik noget med hjem, vores nabo fik noget, og vi havde mad til flere dage efterfølgende.

Så jeg ville også kigge på forskellige slagtere. Jeg tænker også at de har ikke ligeså mange bestillinger som de store cateringsteder, og derfor gør de måske også noget mere ud af maden.

• #21   30. mar 2015 Rikke

Lavede slagteren det hele?

• #22   30. mar 2015 Må så sige jeg fik 3 uger til at arrangere min datter konfirmation og stod selv for alt mad og det endte faktisk ret godt og ingen manglede mad og det var faktisk billigt...

• #23   30. mar 2015 KD: Jeps alt til buffeten lavede de, vi stod selv for forret og dessert, men altså det var vores eget valg, de kunne sagtens have leveret både forret og dessert også.

Jeg bliver 30 næste år, og bestiller helt sikkert mad derfra, så jeg ikke selv skal stå og bøvle med det, selvom jeg elsker at lave mad.

• #24   30. mar 2015 Er det en bestemt type slagtere der gør sådan noget, eller er det bare og spørge fra en ende af?

• #25   30. mar 2015 Tror de fleste slagtere gør det, men ved det selvfølgelig ikke. Men ved da at flere her i området levere mad ud af huset.

Du kan f.eks prøve at google slagtere i området, og tjekke deres hjemmeside hvis de har en, der plejer at stå hvad de kan tilbyde osv.

Der hvor vi bestilte fra står deres buffet til 195.- pr. person, men så er det netop inkl. forret og dessert, eller med flere slags både kød og kartofler, og det syntes vi ikke der var brug for, så vi fik tilpasset det til hvad vi ønskede.

• #26   30. mar 2015 Okay smiley

Tak for hjælpen

• #27   31. mar 2015 Vi har fået ret mange positive tilkendegivelser om Smageriet.dk , så dem har vi valgt til vores kommende konfirmation. Prøv at Google Smageriet og se anmeldelserne... De har under menuer/kampagnetilbud en rigtig fin buffet til kun kr. 100.-

http://www.smageriet.dk/Smagerietshop/kampagne_tilbud/deal_tilbud

• #28   31. mar 2015 Tak for foreslaget Tina smiley

• #29   31. mar 2015 De er et underfirma af Kokken og Jomfruen...blot til info smiley

• #30   31. mar 2015 Det ved jeg godt, men får stadig gode anmeldelser...

• #31   1. apr 2015 Kokken og jomfruen får også fine anmeldelser på trustpilot.. Og jeg fatter det ikke..

Jeg skulle delme ikke stå til en stor fest og ha bestilt til 50 pers og der ikke er nok mad til folk.

Få en kogekone/ slagter ud i stedet. Der vil være masser af mad og prisen er næsten det samme som ved kokken og jomfruen!!

• #32   1. apr 2015 Lige præcis vedr. mad er det personlige anbefalinger, jeg sætter min lid til...giver ikke 5 flade ører for, hvad der end måtte stå af anbefalinger på nettet smiley

Men sådan er vi jo heldigvis forskellige smiley

• #33   1. apr 2015 Linda : Jeg har det på samme måde, vi valgte også det slagtehus udfra flere anbefalede dem, der var så slet ingen anbefalinger eller noget på nettet om dem. Men jeg fortrød i hvert fald på ingen måder vores valg, jeg smagte godt nok ikke selv maden , men alle gæsterne roste den og flere spurgte hvor det var fra, så de selv kunne bruge dem. Så godt må det jo have været smiley

Kommentér på:
Billig løsning - Fest med mad udefra

Annonce