{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterlysning af hund
  • #1   6. jan 2015 Håber at andre finder ham før politiet gør. Labrador min bare!!

  • #2   6. jan 2015 Skrev jeg også til hende....
    Hvis der er labrador i den, så er min vidst 50 % grand danois smiley

    Tror næppe hun får den igen hvis politiet finder den først.


  • #5   6. jan 2015 Jeg sidder bare og ønsker, at politiet har vigtigere ting at foretage sig end at spille klog på, hvilke racer den består af. Ingen bekymring om, hvordan hunden og dens familie har det.
    Vi er så glade for dyr, bare ikke hvis en listehund skulle være indblandet.


  • #9   6. jan 2015 Ja, denne er så ikke sort............ Jeg er bare træt af at alt stort set er labradorblandinger for at dække over deres listehunde.

  • #10   6. jan 2015 Jeg har bekendte, som har en lab x staff blanding, og den ligner meget godt fotoet af den forsvundne hund. I al fald hovedet - kroppen er jo ikke til at vurdere på de billeder.

  • #12   6. jan 2015 Den jeg kender har nærmest en lab-krop - måske en f1. Den er i al fald ikke lasket at se på.
    Mine forældre fx kender ikke en staff bullterrier, men de genkender en lab, også selvom den ikke er helt ægte. Ikke mange kan udpege en staff bt med mindre, de går lidt op i hunde, men alle kan udpege en lab.


  • #15   6. jan 2015 Jamen, så ligner din hund også en kamphund. Vi må da ikke håbe, politiet får fat i den.

  • #16   6. jan 2015 Eksperter har svært ved at vurdere tingene irl. Og så sidder klogepanelet herinde og afsiger dom ud fra halvdårlige fotos.

  • #19   7. jan 2015 Kat - du har helt ret. Ironi er en vanskelig størrelse. smiley

  • #20   7. jan 2015 "Det er ikke mig der skal bevise at han ikke er en kamphund, det er politiet der skal bevis at han er det."

    Det er du helt sikker på?!


  • #25   7. jan 2015 Hvorfor skulle den ikke kunne indeholde labrador? Måske ikke så meget, men..

    Håber da også at han kommer hjem, og at de rigtig finder ham. -Dog synes jeg ikke at der er meget kamphund over den hund der. Den har da hverken skader, kuperede øre eller ser misrøgtet ud. Den er højst listehund.


  • #26   7. jan 2015 Tess
    Ja men hvis den er listehund, er den ulovlig, for den er kun to år og dermed født efter forbuddet


  • #27   7. jan 2015 Patte
    Det er desværre dig der står med bevisbyrden, og det er ikke kun hundens alder der spiller ind men du må heller ikke have erhvervet den efter hundelovens ikrafttræden hvis den er ulovlig (nu ved jeg ikke hvor længe du har haft Patte)

    Men nu synes jeg så ikke din ser særligt mistænkelig ud, så tror det er tvivlsomt at du skal bevise noget smiley


  • #30   7. jan 2015 Så vidt jeg har læst i hundeloven kan der kræves beviser, hvis der er nogen som helst form for tvivl om der er listehunde i

  • #32   7. jan 2015 "Kan ikke huske helt hvad han er".... Undskyld, HVAD?!

  • #34   7. jan 2015 Ja, han er nok ulovlig - men derfor kan han sku da godt indeholde labrador? Så er han da stadig labrador blanding..

    En hund der ikke bruges til kamp, er ikke en kamphund. De må folk altså bare forstå.


  • #35   7. jan 2015 Muligt den indeholder labrador, men det er da ikke en hund af det udseende man vil kigge efter, når der siges labrador, eller en blanding heraf.

  • #36   7. jan 2015 TjæZ - det er vi enige om.. Men det er ikke grund nok til at kalde ejeren for en løgner.;)

  • #37   7. jan 2015 Tess
    Så en jagthund er også kun en jagthund hvis den bliver brugt til jagt?


  • #38   7. jan 2015 Efter min mening, ja.. Min herhjemme er efter sigende også jagthund - hans far fra formel 1'er og mor var blanding af breton og Springer Spaniel..-Men han vil da aldrig blive brugt til jagt? Så han er ikke jagthund?

    Men ''kamphund?'' Både Amstaffen pg pitten er terriere, kangalen er en vogterhund - altså, det er jo langt fra samme type hunde? Jeg kan slet ikke forholde mig til at så forskellige hunde skal klemmes ind under samme betegnelse fordi Danmark ikke kan lide dem.


  • #39   7. jan 2015 Man kan da godt være realistisk om hvad hunden er uden at det er fordi man ikke kan lide dem

    Og nu er der jo forskel på kamphund og listehund
    Jeg har aldrig sagt at kangal og pit er det samme
    Men pit ER avlet til kamp
    Det betyder ikke at det ikke kan være en dejlig hund, men det er altså noget nemmere at få en dejlig hund ud af det man har hvis man faktisk erkender hvad man har
    Jeg ved fx at jeg har to selskabshunde og en jagthund der er stor forskel på deres behov og opdragelse

    Da jeg havde amerikansk bulldog bildte jeg heller ikke mig selv ind at det var det samme som at have en labrador eller chihuahua


  • #40   7. jan 2015 Hvis nu du tager på udstilling så hører border collie også under hyrdehunde selv om den aldrig har set et får
    Og ligeledes labben under hyrdehunde også hvis den er skudræd


  • #41   7. jan 2015 Så hvis du udstiller en Pitbull høre den under kamphund?


  • #42   7. jan 2015 Nej den hører under terrierne, men nu er nogle er grupperne (bla terrier) avlet til mange forskellige formål
    Og pit er avlet til kamp


  • #43   7. jan 2015 Men prøv at læse hvad jeg skrev før det med udstilling

  • #44   7. jan 2015 Ja det er sjovt. En engelsk bulldog er også udviklet til kamp, den er bare umådelig ringe til at slås - og så er det ok.

  • #45   7. jan 2015 Søren
    Jeg har aldrig nægtet at engelsk bulldog er avlet til kamp
    Og jeg synes alle hunde er lige ok
    Hvis den var henvendt til mig
    Som også skrevet længere oppe har jeg selv haft am bull
    Men derfor kan man da godt erkende hvad hunden er avlet til også selv om den i generationer ikke har været brugt til formålet


  • #46   7. jan 2015 Man skal også erkende, at kamphundebegrebet er temmelig udvandet. Tabloidpressen i samarbejde med nyttige idioter har vi at takke for det. Pitbull og tosa er vel de eneste ikke-lokale racer, der er udviklet til hundekamp.

  • #47   7. jan 2015 Mit største problem er alle de mennesker der har så travlt med at fortælle at deres pit/ amstaff what ever er nøjaaaaaagtig det samme som en lab (som forøvrigt ikke er en jagthund medmindre den bruges til jagt)
    Og bare de elsker den nok vil den hverken være egetkønsaggressiv eller noget som helst andet
    Og at det forøvrigt hedder en muskelhund, er der et begreb der ikke eksisterer må det da være muskelhund


  • #48   7. jan 2015 En rigtig kamphund er ikke bidsk over for mennesker. Så, hvis folk holdt deres hunde i snor, ville der ikke være mange problemer. Men der er et kæmpeproblem med løse hunde ude af kontrol.
    Min hund er 7½ år og er på den tid blevet angrebet af 3 hunde - ingen af dem kamphunde, eller hvad du vil kalde dem.


  • #49   7. jan 2015 Søren
    Jeg tror du misforstår mig
    Jeg siger ikke at de er bidske
    Eller at jeg har noget som helst problem med kamphunde, tværtimod
    Og har også selv kun haft problemer med "ikke-kamphunde"
    Og jeg er helt enig i at problemet ikke ligger i hundens ende af snoren (eller nærmere den manglende snor)


  • #50   7. jan 2015 Det er bare underligt, at det ofte er lovlige hunde der angriber.
    Min hund leger jævnligt med listehunde, men han pisse ræd for schæfere, fordi han er blevet overfaldet af så mange af dem uden grund. -Den første hund han gav røvfuld var en pitbull, som bare smed sig med det samme.

    Og bare så vi får det på det rene - jeg siger ikke, at min hund er høre under kategorien 'jagthund'. -Men han er ikke en jagthund, og han har aldrig lært det.
    Men kamphund? Det er et begreb der får alle de hunde til at lyde simpelthen så forfærdeligt farlige, og folk bruger det bare for at gøre det. Jeg er flere gange blevet anklaget for at gå med en kamphun uden mundkurv - dette var så en stor rottweiler/labrador blanding, som aldrig havde været oppe og slås.

    Kamphund indikere ligesom, at det er en KAMPhund..
    Alle hunde kan slås - det er bare kun dem med de forkerte hunde der skal dømmes for det. Sådan er det jo altid. Danmark skulle bare forbyde alt andet en chihuahuaer - så har de sku da ikke noget at brokke sig over.


  • #51   7. jan 2015 Tess, din hund må godt nok være gammel, hvis den har givet en pitbull røvfuld eftersom de har været ulovlige i DK siden '91 smiley

    Uanset hvad, så er min hund en hyrdehund, selvom han højst sandsynligt kun kommer til at se et får eller et kvæg på afstand.


  • #52   7. jan 2015 Han er to år - lidt over... Fik dog først af vide bagefter hvad race den var.

Kommentér på:
Efterlysning af hund

Annonce