28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
kontanthjælp/su kan det virkelig passe? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg, skal skifte fra kontanthjælp/uddannelsesydelse til SU 1 januar.
Nu siger hans sagsbehandler inde ved kontanthjælpen så, at de ikke udbetaler kontanthjælp for december, da man ikke må have dobbeltydelse.
Da vi var inde og melde os til uddannelse osv. sagde de at vi jo så kunne glæde os til at få lidt ekstra penge i januar, da vi jo fik kontanthjælp for december, samtidig med su'en for januar, da kontanthjælp jo er bagudbetalt og su'en forudbetalt.
Dette gik jeg jo selvfølgelig udfra var rigtigt, da det jo giver god mening, da vi jo ikke får dobbeltydelse, men får ydelse for to forskellige måder, men samtidig.
Men nu siger de jo så inde ved kontanthjælp at det gør vi ikke.
Kan det virkelig være rigtigt at vi ikke får vores kontanthjælp for december, når vi først starter på su til januar. Pengene skulle lægges til side, så vi ikke står en måned uden indkomst, når vi til sommer er færdige, og skifter forløb, så vi jo ikke får su i sommerferien. Men så må vi jo heller ikke kunne få kontanthjælp i sommerferien.
Så nu bliver vi jo nød til, til den tid at skulle ud og låne penge, for at kunne betale vores regninger.. Er reglerne virkelig sådan, eller er de som de sagde på vores uddannelsessted?
For det er da rart at vide, hvis jeg får penge udbetalt om jeg så skal betale dem tilbage og til at finde ud af hvordan vi lige klare den måned eller to vi ikke får penge.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Så ja, man mister i princippet en måneds KH, sådan var det osse da færdiggjorde gymnasie for snart 10 år siden og igen da jeg startede på seminariet året efter. En hel del af mine klassekammerater rendte i det problem.
Det skulle undre mig om det har ændret sig i dag.
De udbetaler ganske enkelt ikke 2 x offentlig ydelse i samme måned.
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 579
Meeeen, jeg er altså også stødt på en sagsbehandler eller to som lige skulle have den menige borger til at forklare reglerne før de selv fattede dem... man tror det ikke, men jo!!
De er gode til bare at gøre folk indtægtsløse, hvis det går den anden vej (altså hvis folk går fra en bagudbetalt til en forudbetalt!), så skal de skisme også dobbeltudbetale når det går denne vej.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Jeg fik dobbelt ydelse da jeg gik fra dagpenge til SU
jan 2007
Man skal da ikke have som udgangspunkt at man skal være på KH når man om x antal mdr eller år, er færdig med uddannelse
jan 2007
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Jeg ved det er et problem den anden vej, men synes aldrig jeg har hørt om det når det var fra kontanthjælp til su.
Min kæreste startede på uddannelse sidste år i januar, og der fik han både kontanthjælp og su, og der var ingenting, så der havde han pengene, da han manglede dem, da han desværre måtte gå tilbage på kh. Derfor troede vi jo selvfølgelig også at det var sådan det var.
Men nu er jeg itvivl om, om det kunne være en fejl? Eller om det virkelig bare er noget de siger, for at man skal tro det og de derfor kan spare penge?
sep 2014
Så er der job ved siden af, ja, men det er bestemt ikke på alle uddannelser det kan hænge sammen. Min kæreste har nogenlunde kunne få døgnets 24 timer til st række til både job og uddannelse, men på ingen af de uddannelser jeg har gået på, har der været tid til det
jan 2007
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
For hvorfor få "2" ydelser fra staten udbetalt samme tid?
Da jeg gik fra hf slut til seminariet start.. Gik jeg også sommeren uden at få su.. Som så mange andre mennesker her i dk..
Men det er godt at I allerede ved det nu at I til sommer ikke vil få udbetalt nogen ydelse.. Så er der chance for at I kan spare sammen eller finde et sommerjob eller ligende..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
I må ud og finde et fritidsjob som de fleste andre, der læser, så I kan klare de magre tider
nov 2012
Og jeg kan altså ikke finde 10.000 kr. til at betale for juli måned..
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Men i princippet, så kan man vel også få kontanthjælp til den periode hvor man ikke får SU hvis man henvender sig en måned inden.
Jeg har ikke prøvet at være på KH, men der er ofte lidt særlige regler omkring det - OG jeg ville have lav tillid til en evt sagsbehandler som tiderne er nu Så jeg ville også opsøge råd hos en uafhængig kilde
Jeg kendte en der måtte sælge sin knallert 30 før han kunne få KH den blev solgt for 2500....
jan 2007
Men så kan man jo altså arbejde ved siden af. Eller, er man pga (dokumenteret) sygdom ikke i stand til det, kan man søge om handicaptillæg.
Eller man kan søge sommerferiejob.
Min pointe er bare, at man altså ved dette i så god tid, at man har mulighed for IKKE at stå uden penge til den tid.
Og at det er lidt dårlig stil bare at læne sig tilbage fpor forvente at blive forsørget til den tid -self kan det ske at man ganske enkelt ikke finder et sommerjob eller ja, et eller andet går galt så man alligevel må på KH, that's life. Men udgangspunktet skulle da gerne være at man forsørger sig selv henover sommer til man igen starter på SU
sep 2014
jan 2007
Og egentligt synes jeg osse det er fair nok -men står jo ikke uden ydelse, man er jo gået over på SU.
nov 2012
Jeg tror derudover at det bliver meget svært at finde et job hvor man kan arbejde en enkelt måned.
Men hvis vi ikke kan få kh for december, fordi vi får su i januar, kan vi heller ikke få det for juli, for vi får su i august.
Men jeg må jo bare ud og låne pengene så, men det er da rart lige at vide.
sep 2014
Jeg brugte lang tid på at hamre mig selv i hovedet over at jeg ikke fik job i mit sabbath-år - men glemte jo bare at tænke at jeg lå og slåssede med 100000000 andre, PRÆCIS som mig: uden en eneste kvalifikation til noget som helst
Jeg taler slet ikke om hvorledes det er fair eller ikke fair - jeg taler bare jura. Og på den baggrund synes jeg det lyder underligt, hvis man kan 'slette' en bagudbetaltydelse, blot fordi der tilkommer en forudbetalt. Hvad nu hvis TS's skole har lavet en fejl, så hun får afslag i sidste øjeblik? Så burde hun jo ha' fået den kontanthjælp i december, for der var hun stadig ledig og tilgængelig for arb.markedet, som vist er de hovedkrav der skal opfyldes.
nov 2012
Synes også det er underligt, at de giver to forskellige oplysninger, når det åbenbart er noget der har været sådan i mange år, for så burde de da at vide det derinde.
jan 2007
jeg er selv igang med et temmeligt presset forløb, fordi jeg skal nå at have tage de fag jeg mangler inden 1. feb. Dvs det er studie på fuldtid.
Jeg har gigt og holder ikke godt til at arbejde en masse ved siden af, men som nævnt dækker SU kun lige huslejen, så der er ikke andet for end at bide tænderne sammen og gøre det alligevel -og det KAN man osse, når det trods alt kun er en kortere periode (det var noget andet hvis det var 3-4 års studie)
Har så skruet arbejdet ned til kun at være 1 dag om ugen. Det giver ikke det store, men lige nok til at få mad på bordet og til at vide at jeg kan betale huslejen den måned jeg jo osse kommer til at mangle inden start på ny uddannelse.
Sommetider må man være lidt kreativ -har været syg i over 10 år, og det er altså bare vilkårene at "det kan jeg ikke holde til" sommetider må tilsidesættes hvis man vil have mad på bordet og tag over hovedet.
nov 2012
Det er meget usikkert om jeg overhovedet kan klare at komme i skole igen.
Men nu skulle det heller ikke handle om hvad jeg kan klare, eller hvordan vi klare os til sommer, det finder jeg jo nok ud af.. Ville bare høre hvordan reglerne var.
Så tak for de mange svar.
sep 2014
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Der er fx mange virksomheder, der søger vikarer, fordi de mangler folk pga. ferier. Der er også en del virksomheder, der har ekstra travlt om sommeren, fx turistprægede områder.
jan 2007
-det er jo det eller undvære tag over hovedet
I øvrigt kan der jo søges om enkeltydelse ved kommunen, hvis i ikke kan betale husleje til sommer... jeg mener så stadig at når det ligger et halvt år ud i fremtiden, så ved man det tidligt nok til at man burde tænke i opsparing og feriejob, men det er i hvert fald en mulighed at snakke med sagsbehandler om til den tid
nov 2012
Håber bare sådan jeg kan klare det.. Jeg er ellers under kategorien ved kontanthjælp, som at jeg IKKE er klar til uddannelse. Men jeg bestemte udenom dem, at nu ville jeg altså prøve. Ingen tvivl om at det bliver hårdt og svært, men jeg vil klare det..
sep 2014
nov 2012
Men vi må jo se om der er sommerjob. Det har der ikke været for dem jeg har kendt og min kæreste de sidste par år, men man kan jo være heldig.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
Her omkring os er der ok med Jobs at få hvis man gider
jan 2007
Ved ikke hvornår de ville vurdere en ikke uddannelsesparat -måske når folk er døde?
sep 2014
Personligt er jeg en 'planlægger'med kæmpe P, og det ville da jeg var syg potentielt kunne ødelægge hele min lyst til at høre noget som helst, hvis der ikke bare var styr på det. Det er ikke altid at folk forstår, hvordan en måned uden indkomst kan synes 10000 gange mere uoverskueligt for en, der i forvejen ikke er helt psykisk stabil. Men det går over igen: jeg var en 'knokl for sig selv og dit liv' inden jeg blev syg og er tilbage i den rolle igen - nu blot med den erfaring at man ikke bare kan sige 'du kan hvad du vil, tag dig sammen og se mulighederne' til en psykisk syg
sep 2014
nov 2012
Michelle det ved jeg ikke, det vurderede de udfra mine oplysninger at jeg ikke var går jeg udfra? hvilket de også havde ret i. Jeg har været i systemet siden jeg var omkring 13 år gammel, men kom selvfølgelig først over i deres system da jeg blev 18, skiftede dog kommune i september, og de var enige. Så der må jo være en grund til de har sat mig i den kategori.
maj 2004
Det ved jeg godt. Det er jo heller ikke det jeg kommenterer på. :o)
My only Sunshine skriver, at hun tror det bliver meget svært at finde et job, hvor man kun skal arbejde en måned - hvortil jeg svarer, at det er det sommerjob går ud på.
My only - Jeg kender nu ellers mange, der hvert eneste år har sommerjobs - og også indimellem forskellige fra år til år. Søger man i tide, burde det være muligt. Det kan selvfølgelig være svært for dig, fordi du har depression, og derfor måske ikke kan arbejde på samme måde som andre. Men det er ikke umuligt, langt fra. :o)
nov 2012
Grunden til det går mig så meget på, er ikke fordi jeg ikke godt kan se at jeg ikke dør af sult lige nu, men fordi jeg simpelthen ikke kan overskue det, der skal intet til at rive mig ned i mit sorte hul, og det kan have stor indvirkning på hvorvidt jeg kan klare min skole.
Det lyder måske virkelig dumt, men sådan er det.
sep 2014
De ufaglærte kæmper jo fandme med alle cand.mag'erne om job i netto (ja, indrømmet: hurra for generalisering ) Og der er vist ingen som mener det er umuligt, nok bare heller ikke nemt
nov 2012
De har vel bare været uheldige at der enten ikke var så mange i deres område eller at de bare ikke har været den heldige der fik jobbet.
nov 2012
Det var lige en bombe at få lige op til jul..
Jeg sidder og kigger og planlægger vores budget hver måned, og gerne ugenligt, for selvom det nogle gange er svært at overskue, så bliver jeg nød til at have 100% styr på den hele tiden, også gerne 10 år frem (overdrivelse fremmer forståelsen) for ellers falder alt sammen.. så det at jeg nu ikke har styr på noget, gør at jeg slet ikke kan overskue noget..
Det er tidspunkter som nu, hvor jeg tænker på om jeg nu skulle være blevet boende hjemme alligevel, fordi jeg simpelthen ikke var klar til det. Men jeg ville ikke lade depressionen styrer mig, og det var den eneste måde jeg kunne komme videre på. Men lige det med økonomi var en del lettere da jeg boede hjemme.
maj 2004
No'Vi'Ki - Jeg kan ikke stå til ansvar for hvordan du synes det lyder. :o) Jeg skriver ingen steder, at det er som at knipse med fingrene. Jeg skriver bare, at det ER muligt, og at jeg ved at mange gør det hvert eneste år. Jeg tror fx kun der var to-tre i min klasse (35 mennesker) der ikke havde et sommerjob i år. Og de havde selv valgt det fra pga. børn. Jeg ved at der er mangel på jobs. Det tror jeg ikke der er mange, der er i tvivl om. Men det betyder altså ikke, at det ikke kan lade sig gøre at få jobs. Det handler ligeså meget om at ville det, opsøge det og søge bredt. Og ja, måske skal man sende 100 eller 150 ansøgninger - men det er så hvad det kræver, hvis man vil have pengene. :o)
maj 2004
Min finans-kæreste siger, at det er et billigere lån at tage, end andre. :o)
nov 2012
Men dem jeg kender, søgte og søgte også bredt, men de fik ikke noget. Men så var der jo også bare en anden der ikke havde fået det.
Men min kæreste vil da sikkert igen prøve at få noget. Men jeg tror så heller ikke århus og omegn er det sted hvor der er flest jobs, da der jo er en del studerende.
nov 2012
maj 2004
Jeg ved at fx hjemmeplejen og plejehjem ofte søger vikarer om sommeren, pga. ferier. Eller diverse sæsonprægede virksomheder - fx iskiosker. :o)
maj 2004
nov 2012
Min kæreste plejer at søge hvad der er, så det gør han sikkert også til sommer, det går jeg da udfra.
Jeg tror heller ikke vi kan få KH, for det vil give det samme problem med udbetaling.
sep 2014
Jeg siger bare, at jeg finder det en smule provokerende at lade det lyde som om (ikke kun møntet på dig, bare rolig, ingen forsvarsposition er nødvendig nu!) at det ER muligt for alle at få et job, som om det er en universelt gældende regel, for det passer simpelthen ikke (bl.a. jævnfør min fantastiske Sherlock-udregning lige før ;) !)
Og hvorfor Søren skulle man ikke kunne få KH i sommerferien? Mener du mellem uddannelser, eller bare generelt i sommerferien?
Jeg synes det er håbløst, at vores "velfærdssamfund" ikke kan se, at en pige som TS har brug for at komme i gang og få ALT den opbakning hun har behov for... men så spiser hende af med to måneder uden indtægt. Det ville jo ikke koste staten en rød reje i det store hele, at 'forære' to måneders ydelse, hvis det så betyder at TS kan overskue studiet og bliver færdig, rask og i arbejde! Man kunne jo snildt tage nogle af de penge fra alle dem som får, på trods af ikke at have brug for! Ja, jeg havde sågar folk i min gymnasieklasse som tog HELE deres hjemmeboende SU og sparede den op... for sugarmom og -dad betalte ALT for dem!!! Menneskeheden og empatien i vores samfund er gået fortabt i bureaukrati og regler: SÅ trist!!
nov 2012
Men det er jo ikke engang to måneder de skulle give, det var jo bare den fra december, for så kunne jeg bruge dem til den måned i sommerferien, hvor jeg ikke kan få noget..
For nej det hjælper bestemt ikke at jeg skal ud og lave gæld, for jeg har det skidt, selvom det bare er en måned jeg skal have den, det har jeg nemlig prøvet, da der gik ged i min kontanthjælp, så jeg måtte låne af min mor, til jeg fik pengene, og selvom det jo gik i orden indenfor en måned, sled det hårdt, for jeg vidste jo ikke hvornår pengene kom og om jeg nu fik dem alle, da der var en masse bøvl med det. Så reelt vidste jeg ikke om jeg kunne betale dem tilbage efter den måned.
sep 2014
sep 2014
Og husk: Pengene skal du NOK tjene ind, når du er færdig en dag... nu ved jeg self. ikke hvad du gerne vil uddanne dig til, men 10.000 kroner er ikke lige så mange penge for en i faglært job, som en på KH eller SU
nov 2012
sep 2014
nov 2012
Jeg må jo bare se hvor meget jeg selv kan nå at spare sammen, og så må jeg jo låne resten.
og så længe jeg kan undgå at skulle bruge su-lån for at få det til at løbe rundt, kan jeg vidst betragte mig selv som heldig..
Tusind tak for alle svarende, jeg er stadig ikke ovenpå, men der kom alligevel en smule mere ro, og tak for lige at minde mig om at jeg ikke er den eneste i verden som skal bøvle med de ting.. Nogle gange er det bare rart lige at få andres synspunkter.
sep 2014
Jeg skal så heller ikke ud at låne penge senere, da vi allerede har købt lejlighed.
nov 2012
Undskyld Bugsy, det kom jeg lige fra, men det vil jeg da gøre.
sep 2014
nov 2012
maj 2004
Og det er altså ikke sådan, jeg lader det lyde som om. Det er sådan DU læser det, ikke sådan jeg skriver det. Jeg skriver ingen steder, at det er muligt for alle at få et job, jeg skriver at det burde være muligt - ikke at det er for alle, eller at der på nogen måde er garanti for, at alle får et job. Jeg kan selvfølgelig ikke sige, hvad andre mener med det de skriver, men jeg synes ikke det virker til, at nogen her mener, at der er jobs til alle.
Man kan ikke få KH mellem to uddannelser, med mindre man påbegynder nr. to efter nytår (mig bekendt). Det er dét, jeg mener med det. :o)
Nej, det ville ikke koste noget at hjælpe TS. Men det er jo ikke kun TS. Der er jo mange andre i samme situation der har ligeså meget brug for pengene - eller mere. Og SÅ begynder det at blive dyrt. Jo jo, man kunne da tage fra dem, der ikke har brug for det. Men hvem skal så vurdere, at de ikke har brug for det? Og hvor meget må man have i overskud fra sin SU, før nogen kommer og tager den, og giver den til andre? Idéen er sådanset fin, det fungerer bare ikke rigtig i praksis.
sep 2014
Du har helt ret i, at der ikke gives kontanthjælp mellem uddannelser -
endnu et sort hul i systemet, hvis man spørger mig.
Uh, det er en lang diskussion, men jeg ville mene at man kunne spare EN MASSE penge i det offentlige hvis ikke alt gik tabt i regler, dokumentering, mistillid til de arbejdende og 'putten-folk-i-kasser', hvor de i øvrigt slet ikke passer ind... jo altså ud over på papiret!
Og når du siger dyrt, så lyder det som om du mener: 1 menneske koster x kr. så to mennesker må koste det dobbelte. Det jeg mener med at det ikke er dyrt er, hvor lille et beløb de to måneder er, ifht. hvor mange penge staten 'går glip af' hvis IKKE TS får udd. og job
Jeg er overbevist om, at der sagtens kunne virke i praksis, men det kræver at nogen tør sætte spørgsmålstegn ved hvordan velfærdsstaten fungerer og skal fungere... og det giver jo ikke stemmer
Men igen: lang og anden diskussion, som jeg hjertens gerne tager da jeg er viiild med diskussioner, bare ikke her
jan 2007
No'Vi'Ki -man skal måske passe på med at gå udfra at folk bare ikke forstår... jeg forstår ganske udemærket situationen. Men sagen er jo den, at vil man betale sin husleje, så skal der komme penge et sted fra. Og da det nu engang er sådan at det ene er forudbetalt og det andet bagudbetalt, jamen så er der et "hul" der skal fyldes ud af et eller andet
-som nævnt kan man prøve at søge enkeltydelse. Men derudover er der ikke så mange andre muligheder end at "gøre det umulige"... osse selvom depression, sygdom mm gør det svært.
nov 2012
Det der enkeltydelse, er det noget man så skal betale tilbage eller hvordan fungere det? eller er det ligesom kh/su, hvor det så bare er for den ene måned, for så var det da værd at undersøge om vi kan få det, hvis ikke min kæreste kan få et sommerferie job der kan betale..
jan 2007
Men det kunne jo osse i dit tilfælde, være huslejen.
Man kan få afslag, f.eks. fordi de mener det er noget man burde have forudset og derfor sparet op, fordi man tjener for meget eller ja... det er en vurderingssag i hvert enkelt tilfælde, så det er ikke helt så ligetil som ved KH, SU osv, hvor der er nogen helt klare regler for om man er berettiget eller ej.
Jeg har fået det en enkelt gang mens jeg gik sygemeldt, det var til behandling og medicin -man skal søge til noget specifikt (og altså ikke bare "jeg mangler penge").
Kommunen KAN kræve tilbagebetaling, så man altså får det som lån, men det er osse muligt ganske enkelt at få pengene. Det afhænger velsagtens af din situation.
Du kan ikke søge enkeltydelse nu til noget du skal bruge om ½ år -det er vel nærmest at betegne som en slags "akut-hjælp"
sep 2014
jan 2007
dec 2014
Følger: 1 Svar: 3
Hvis i går fra hf enkelfag til hf enkelfag så får i su i sommerferien, mens uddannelser på fx uni begynder så sent i august at man står 2 mdr uden su.
Det er rigtig øv og jeg håber ikke at spekulationer omkring økonomi gør dig alt for bekymret. Su lån ville nok også være mit bud på en løsning.
nov 2012
Jeg går fra 10 klasse flex enkelt fag til 10 klasse flex enkelt fag. Men hende vi snakkede med troede ikke vi fik su I sommerferien, men jeg har lige skrevet til su kontoret på vores skole for at høre hvordan det ser ud for de må da vide det. Jeg kan da håbe for så er det jo ikke et problem.
Det er bestemt ikke fordi jeg bare vil have en masse penge af staten, men vil da gerne kunne leve uden at skulle låne, hvad der for mig er mange penge. Så jeg synes det er helt fair at man ikke kan få dobbelt ydelse, men det var bestemt ikke logisk for mig at det er det.
Men jeg håber da at vi kan få su I juli så, for så er der jo styr på det hele igen og jeg kan lægge det problem fra mig.
dec 2014
Følger: 1 Svar: 3
Og Kh systemet er ikke fair. Jeg tror de færreste ender der af lyst, og jeg tror de fleste kæmper bravt for at komme ud af det igen. Hele den nasse på staten retorik er en skændsel og er i min optik at sparke til folk der ligger ned i forvejen. Men sådan er diskursen i vores samfund pt og det er svært at frigøre sig for den stigmatisering der følger med.
Jeg måtte pågrund af sygdom også droppe ud af min uddannelse og modtage kh indtil jeg fandt en løsning der passede til mine nye livsvilkår. Jeg skammede mig, selv om jeg ikke syntes at jeg havde noget at skamme mig over og det gør mig rigtig vred, for der er jo nogle der reelt ikke har noget valg. De mennesker skal ses og behandles som ligeværdige mennesker, og ikke som dovne samfundsnassere der bare skal lette røven.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
sep 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 132
maj 2004
Igen læser du så åbenbart noget andet, end det jeg skriver. :o) For nej, det vil jo ikke være dyrt, at give TS de penge. Ingen vil blive rørt af det. Problemet er jo, at man skal gøre det samme ved tusinde andre mennesker. Og så BLIVER det altså dyrt. Hvor skal de penge findes henne? Hvordan sikrer man, at folk ikke snyder, for at få lidt ekstra?
Sorry, men et land fungerer altså ikke uden regler. :o) Reglerne er der jo netop for at sikre flest muligt.
nov 2012
Jeg fik svar fra su kontoret I dag, og vi får su I sommer, så det endte jo alligevel godt og uden at jeg skal låne så nu er jeg glad og kan godt undvære kontanthjælpen, så jeg vil bare være glad for endelig at komme I skole og væk fra det system
Så I behøver ikke komme med flere svar til start indlægget eller diskutere min situation. Men I må selvfølgelig gerne diskutere det I al almindelighed for jeg har fået de svar jeg havde brug for. Så igen Tusind tak.
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 320
Jeg har fået 0,- udbetalt denne måned, fordi jeg er startet i praktik (under uddannelse) , det er super surt at stå en måned uden nogen form for penge.
maj 2004
Det plejer man også at kunne, med mindre man skifter uddannelse. :o)
nov 2012
kontanthjælp/su kan det virkelig passe?