Frustrerende (syge hunde)!! {{forumTopicSubject}}
Min ene hund (Hugin) blev i søndags pludseligt syg ud af det blå med kennelhoste, og i går eftermiddags blev min tæve (Keiko) ramt (dyrlægen er naturligvis involveret).
Oveni hatten har jeg selv været ramt af influenza det meste af ugen, og når man selv har bankende feber og snot i hele kraniet er det bare totalt ufedt at tørre hundebræk op!
Klokken bæ-ko i morges vågnede jeg ved lyden af to søløver der havde indtaget huset. Skynder mig ned til hundene der i bogstaveligste forstand brækker sig på stribe! Gulvet er et rent minefelt af bræk/slim fra mine to stakkels hunde, hvis hoste er gået helt amok.
Skynder mig som det første at få sat noget foder til at opbløde i kogende vand + honning - det er en udmærket nu-og-her løsning til at få styr på hosten.. Men lugten... Hooooold nu kæft - lugten af hundemad med varmt vand og honning, når man i forvejen døjer med kvalme om morgenen, dén er styg!
Hugin er gudskelov altædende, og efter at have tilsat lidt leverpostej får jeg sågar også overbevist Keiko om at æde det her ildelugtende snask..
Da der er kommet nogenlunde styr på hosten får de begge en hostestillende pille, og så kan jeg ellers komme i gang med at tørre bræk op.
Jeg er normalt ikke sart.. Men når man i forvejen er så smadret i halsen at ens bræk-refleks bliver tricket nærmest bare af at trække vejret, og når man lige har kokkereret det mest ildelugtende mad til kræene (MED morgenkvalme) - så er det bare SKIDE ulækkert at skulle tørre hundebræk og slim op. Særligt når man overser noget, som man så får trådt i med sind bare tæer..
Som sagt er jeg normalt ikke sart, men jeg var SÅ tæt på selv at knække mig!
Nu vil jeg krydse fingre for at hundene kan få ro i et par timer, og hoppe tilbage under dynen og pleje min ømme hals og hvad der føles som begyndende mellemørebetændelse....
Har aldrig haft kennelhoste herhjemme før, men NØJ hvor er det frustrerende at se sine hunde have det så skidt
Og den frustration måtte jeg lige ud med.. beklager!
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Søde hund, læg dig nu bare og sov, din ejer har det ikke godt SUK!
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Rigtig god bedring til jer alle
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Rigtig god bedring til jer alle
Frustrerende (syge hunde)!!