Billig dyrlæge - Aflivning af kanin. {{forumTopicSubject}}
Folk er åbenbart ikke særligt begejstrede for at svare min søster på gnavergalleri, så jeg spørger herinde i stedet.
Vores Bums har været syg i noget tid, og nu har hun bestemt sig for at han skal have fred. Da vi har ikke råd til at han konstant skal opereres(Hvilket også er synd) eller have en ny form for øjendråber(Som han hader, og det har resulteret i at han ikke vil røres) eller på antibiotika igen, har hun valgt at bruge de penge hun får i næste måned til sin fødselsdag på en aflivning. Desværre, da vi kun bliver det halvdelen af familien og nogle få venner af familien, tjener hun ikke flere tusinde - så dyrlægen skal have en ordentlig pris.
Det skal være i Randers eller mod Havndal (Vi bor i Knejsted).. Håber der er nogen der kan hjælpe!:)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 186
-Er Sheiksgaard ikke også dyrlæger?
mar 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
okt 2014
okt 2014
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
mar 2014
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 292
- og så må man jo heller ikke selv aflive sine dyr, med mindre man er uddannet til det ( slagter, dyrlæge, landmand, jæger)
En kanin har lige så meget ret til at komme herfra på en ordentlig måde, som f.eks. en hund eller en kat. Og det koster altså - det er en udgift som hører med, når man anskaffer sig et dyr - et hvilket som helst dyr. Jeg kan til nød respektere, at man ikke har råd til at behandle på et sygt dyr, men en ordentlig aflivning skal man altså altid have råd til.
Håber i finder en god løsning for jeres kanin
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Mht prisen så er det jo ikke mindre arbejde for dyrlægen af aflive en kanin end en hund og bortskaffelsen koster også ca det samme uanset hvilket dyr der er tale om.
mar 2014
og AJZ den var behandlet for hjernebetændelse, men behandlingen hjalp ikke, så aflivning var eneste mulighed.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
For kaninen vil jeg også mene at det er bedre for den, frem for at den skal gennem den stressende situation det er at komme på dyrhospitalet.
okt 2014
Han er vores lille baby, og ja, på en måde vil vi hellere byde ham stressen ved at tage ham til dyrlæge, hvor jeg ved at det bliver gjort ordentligt, end at han bliver slået ned og slagtet..:) Vi vil gerne have en hel kanin med hjem, som bliver begravet i haven sammen med min gamle dreng, og vores katte.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
okt 2012
Men tror nu alligevel det er de færreste som med 100% sikkerhed kan aflive deres kanin i første slag og så skal de jo lade være. Fatter ikke helt den der nærighed som mange mennesker har, når det kommer til aflivningen af deres kæledyr De har haft glæde af dyret for det meste i mange år, så det mindste man skylder dyret, er da en ordentlig afslutning - om det så er en kat, kanin, rotte eller fugl.
Googlede lige hvordan man afliver en kanin korrekt:
Slår man feks. kaniner ned ved slag i nakken skal slaget være fremadrettet mod snudens retning, i en flad vinkel bagfra. Det slår kraniet helt af rygsøjlen og kaninen er død efter det første slag. Slå så hårdt du kan, uden at du kommer til at ramme ved siden af.
Hold blikket på det punkt du skal ramme, -lad være med at lukke øjnene eller se væk i det du slår, for så rammer du med garanti ved siden af!
Det kan ske at der kommer en ganske voldsom mængde blod fra næse/mund. Det sker specielt hvis kaninen har siddet på et fast underlag når man slår den. De piver/hvæser nogle gange når man slår dem der, men det betyder ikke noget. Det er en del af dødskramperne. De starter med det samme efter slaget: Kaninen sparker normalt kraftigt med bagbenene, puster luft ud af lungerne gennem næsen, hjertet kan slå i flere minutter efter den er død. Kramperne aftager over et minuts tid.
Et rimeligt sikkert dødstegn i al bevægelsen, er at der ikke længere er reaktion på at man berører øjenvipperne eller øjenæblet. Hovedet skal også dingle ret løst når man ryster kaninen. -Det kan man dog først se når dødskramperne er overstået og musklerne er afslappede igen!
okt 2012
Det koster selvfølgelig ekstra men er en meget bedre oplevelse for både dyr og ejer.
okt 2014
Jeg kan forstå, hvis man afliver fodermus hjemme - fordi de er så små, og det er sjælendt at man har et forhold til dem, men vores kaniner er ligeså meget en del af hverdagen som vores hunde.;)
Der har været så mange gode stunder med den kanin, så jeg forstår godt at hun vil give ham fred på en ordentlig måde.:)
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
Så kan sagtens forstå at din søster gerne vil ha aflivet ham rigtig da det er et kæledyr og ikke et slagtedyr
håber i finder en løsning han er smuk
Jeg har også et par stykker som jeg ikke selv ville kunne aflive (ham her)
Billig dyrlæge - Aflivning af kanin.