taber jeg mig stadig? {{forumTopicSubject}}
jeg er i gang med at tabe mig, men jeg er i tvivl om det er det rigtige jeg gør Det giver meget god mening, at når man forbrænder mere end man spiser (fx. forbrænder 1500 kalorier og spiser 1200 kalorier) så taber man sig, men taber man sig stadig hvis man forbrænder fx. 1000 kalorier og spiser 1300 kalorier? Altså spiser flere kalorier end man forbrænder? - self. ikke helt vildt mange kalorier over ens forbrænding, men taber man sig stadig eller vil det bare gøre så man enten opretholder sin vægt, eller tager på?
nogle dage spiser jeg mindre end hvad jeg forbrænder og andre dage spiser jeg lidt flere kalorier, end hvad jeg forbrænder.. Synes det kan være svært at nå op og forbrænde 1000 kalorier fx, men får ihvertfald forbrændt 350 kalorier hver dag ca, da jeg cykler til og fra skole, og går en tur med hunden Men de dage, hvor jeg måske ikke er så aktiv skal jeg jo så nærmest spise 300 kalorier, for at være sikker på jeg taber mig og det er jo ikke meget..
Så er der nogle der lige kan skære det ud i pap for mig, og forklare om det stadig kan lade sig gøre at tabe sig, selvom man spiser lidt flere kalorier end hvad man forbrænder?
og nogle gode tips til at slippe af med sliktrangen?
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.134
du skal passe på ikke at spise for lidt.. også selvom du vil tabe dig.. så tror kroppen at den er ved at sulte og så holder den på det hele
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Du skal huske på din krop forbrænder en hel del kalorier hver dag bare på at holde dig i live, så dem skal du huske at tage med i regnestykket, så du ikke går og sulter dig selv.
nov 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
Tror det er ret umuligt for mig at forbrænde 1000 kalorier (altså via motion osv), men kan nok sagtens forbrænde 500 kalorier... Er bare så bange for at jeg spiser over det jeg har forbrændt, også kan jeg jo blive ved så længe jeg vil uden at se resultater - så har været lidt tilbageholden med mad osv de sidste par dage
hvor mange kalorier forbrænder man ca ved at holde sig i live?
nov 2014
nov 2014
A T: okay, tak Så forstår jeg det noget bedre, og kan måske give lidt mere efter når jeg spiser uden det går helt over gevind
aug 2008
Jeg er meget lille så jeg forbrænder kun 1200-1300 kalorier pr. dag, og så er der kvinder der er større end gennemsnittet som måske forbrænder op til 2000 pr. dag.
Du kan regne lidt på det her. Det er godt nok på engelsk, men det burde være til at finde ud af:
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm
Tabellen fortæller dig også hvor meget du bør spise for at opretholde din vægt eller tabe dig. Husk at det er bedst at tabe sig langsomt dvs. prøv at gå efter et kalorieunderskud på maks. 500 kalorier pr. dag. Kroppen har det også bedst hvis du prøver at få det til at gå lige op et par gange om ugen. Taber du dig for hurtigt kan du risikere at dit stofskifte sænkes fordi kroppen tror du sulter.
nov 2014
nov 2014
Fat loss, må vel betyde hvor meget jeg maks kan spise og stadig tabe mig, og extreme fat loss må så betyde ekstra vægttab men Maintenance, hvad menes der med det? Hvor meget jeg højst kan spise og stadig vedligeholde vægten eller? (kom til at sætte motionsraten på for mange dage, men det er lige meget - så længe jeg forstår hvad der er hvad)
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
Virker og virker til at holde det fremover også... Simple regler og overskuelig...
Jeg har rundet 17 kilo siden starten af september...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Jeg cykler f.eks 50 km, så er der rigeligt plads til en pose chips
nov 2014
Var lige inde og kigge på hjemmesiden, og den ser rigtig god ud (og motiverende!), men det ville være svært for mig med alt det der "kun proteiner" "kun grøntsager" da jeg stadig bor hjemme, og det ikke er mig der laver mad..
René: nu har jeg så kun 4 kilometer frem og 4 kilometer tilbage, 8 kilometer i alt det forbrænder man ikke så meget på.. bruger 24 minutter i alt Det ville være svært for mig at finde tid til en løbetur (hvilket jeg så også er ekstremt dårlig til) som er på flere kilometer, når jeg har opgaver og lektier som skal laves Synes det er sjovt at mountainbike, men har ikke lyst til at gøre det alene, og det er ikke altid lillebror vil med
nov 2014
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
aug 2008
Ja, fat loss er vægt tab, extreme fat loss er ekstremt vægttab (du skal helst ikke under den grænse, eller spise så lidt gennem længere tid, for så bliver det usundt), maintainance er hvad du skal spise for bibeholde din nuværende vægt. Der bliver taget hensyn til motionsraten, så det er ikke helt ligemeget had du har sat den til. Det nemmeste er at sætte den til lidt/ingen motion og så se hvilket tal du får der. Så kan du lægge din motion til bagefter og se hvor meget mere du kan spise for det.
For et sundt vægttab anbefales det at man spiser for ca. 500 kalorier mindre end man forbrænder. Dvs. forbrænder du 1800 kalorier pr. dag, så skal du spise 1300 kalorier. Laver du en times koncentreret interval træning og forbrænder 500 kalorier på det, jamen så kan du spise for 500 kalorier ekstra.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
nov 2014
Julie: benytter den allerede, ellers tak for tippet
nov 2014
må prøve mig frem i et par uger med de 1380 kalorier, og hvis ikke der sker noget som helst så må jeg jo lige prøve at finde løsningen på problemet..
aug 2008
Antal kalorier du brænder ved bare at være i live er ikke en god målestok, for det tal er bare ved at ligge stille hele dagen uden at bevæge dig. Men du står jo op, børster tænder, går i bad, går ned til bussen eller ud på toilettet, sidder foran computeren osv. - alt sammen noget der brænder kalorier, derfor er det mere præcist at gå ud fra lidt/ingen motion.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Når du er klar over hvad du forbrænder er det meget let. Nu trækker du 500 fra og er det du skal ramme frem over. Nu taster du det du spiser på en dag ind,så du får et overblik på hvad det ender på. Nu kan du så lægge til eller fra.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
I din alder er det altså farligt at sætte fordøjelden og stofskiftet helt i stå ved at sulte dig selv.
Når du sætter din forbrænding til let eller moderat motion inkluderer det nok de 2-300 kal., som du forbrænder ved en lille løbetur og gåtur med hunden.
Styrketræning opbygger muskler, og muskler øger forbrændingen.
Da jeg som yngre startede med aerobic oc styrketræning tog jeg 3-4 kg på men så slankere ud
nov 2014
miemiv: pas, sidst jeg vejede mig var vægten 67,5 sulter ikke mig selv, synes det er nemmere for mig at fordele måltiderne over dagen end at gemme alle kalorierne til 1 måltid ex (det har jeg også prøvet, det fungere slet ikke) Jeg vil hellere sætte skemaet på lidt eller intet motion, så er jeg da nogenlunde sikker på det burde lykkes Styrketræner ikke, udover at lave diverse mavebøjninger/benløft/squats/armbøjninger osv da jeg ikke går i fitness, og har heller ikke planer om at øge min muskelmasse.. Jeg vil bare gerne ned i vægt og af med noget fedt Har haft en stabil vægt på 65 kilo, og det var jeg meget tilfreds med, men vil gerne ned på 63 kilo hvis det er muligt..
taber jeg mig stadig?