7.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Aftensmad inspiration Aftensmad inspiration

Hej.
Jeg vil høre om nogen har en god ide til lidt inspiration til retter eller tilbehør.

Vi har altid masser af kød, da vi handler kødpakke, men jeg ender altid med at lave meget de samme ting af det. Jeg mangler inspiration til tilbehør.
Jeg håber i kunne have lidt ideer til anderledes mad, dansk, sydlandsk, indisk, er ligegyldigt. Bare det ikke er for kompliceret at lave.
Og så har jeg en kæreste der værdsætter grønt og ikke er så glad for kulhydrater.. Og jeg har det lige omvendt smiley

Udgangspunktet kan være et af følgende kødtyper; hakket oksekød, kyllingebryst, kalkunsnitzel, skinke snitzel, koteletter, hel mørbrad fra gris og bøffer af oksefillet. Det er hvad vi har i fryseren.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aftensmad inspiration
  • #1   15. nov 2014 Luxus kotteletter i fad Jeg har opsk.,hvis du er interreseret
    Mørebrad i ovn Har også opsk.
    Skinke snitzler med brasede krydder kartofler Kapers og en bla.salat til
    Oksekød Alm bøf med hvidløgs smør og Bainaisesauce og salat til
    Bøffer af oksefillet Med igen hvidløgssmør stegte kartofler og salat og flyts smiley

• #2   15. nov 2014 Den her side er ret god til at finde nye opskrifter smiley

http://www.dk-kogebogen.dk/

• #3   15. nov 2014 lidt tilbehør til div kød:

Tynde stave af gulerødder, rød peber og forårsløg/porrer, vendt i en blanding af hvid balsamico eddike og honning og bagt i ovnen 35-60 minutter, alt efter ovntemperatur.

Rødbeder kan tilberedes på samme måde, sammen med lidt rødløg, køber man gule rødbeder slipper man for de røde fingre smiley

Revet rodselleri og æbler vendt i en mager cremefraiche tilsmagt med citron og honning evt. drysset med lidt hakkede valnødder.

Hele små champignon, grønne bønner + lidt smuldret gogonzola og lidt salt, vendt i lidt olie og bagt i ovnen.

Små halve cherrytomater drysset med lidt salt og en smule olie langtidsbagt 1½-2 time ved 120 grader.

• #4   15. nov 2014 Den her opskrift:
    http://www.foodfanatic.dk/oksek%C3%B8d-i-panang-karry-panang-neur

Og så bytter man bare oksekødet ud med kylling - det synes jeg personligt smager meget bedre smiley

• #6   15. nov 2014 Tak.

Det er netop sådan noget der Kirsten jeg mangler.
    Kødet skal jeg nok finde ud af. Men er så træt af det er en gang salat, bagte rodfrugter/kartofler, eller pomfritter der altid er til..

Mørbradgryden laver jeg i morgen - så holder den til en stress mandag også smiley

• #8   15. nov 2014 Rå rødbede i tern, rå æble i tern, feta og lidt hvid balsamico smiley

Cous cous salat med pesto, hakket bredbladet persille gulerod, agurk, rødløg og peberfrugt i små tern.

Rodfrugte-tzatziki med fx gulerod, selleri og pastinak. Eller skift en af grøntsagerne ud med squash...eller rødbede tzatziki. Og selvfølgelig hvidløg smiley

Bagte squash og peberfrugter med chili og hvidløg...evt som salat med tomat, mozzarella og frisk basilikum.

Spidskål med bredbladet persille, citron, olie, salt og peber smiley

Linsesalat med rødløg, peberfrugt og gulerod i små tern og bredbladet persille smiley ...beluga eller du puy linserne er efter min smag de bedste og mætter eminent smiley

• #9   15. nov 2014 I dag laver jeg flæskesteg, men det kunne også være mørbrad, koteletter eller hakkebøffer m.v. med flg. tilbehør:
    Hasselbachkartofler, sovs smagt til med rødvin (der kan man så lave en pulversovs, hvis der ikke er noget stegesky) og en råkostsalat bestående af:
    Spidskål, gulerødder, æbler, en smule frisk fennikel, appelsin og tørrede tranebær samt sukker/citron/appelsin-marinade.

Kylling (og kalkun for den sags skyld) kan laves til
    Chicken tikka masala - søg opskrifter! Kødet skal dagen før (eller om morgenen) marineres i yoghurt, chili og andre krydderier. Det smager himmelsk og er simpelt at lave. Serveres med f.eks. ris og grøntsager til.

• #10   15. nov 2014 Grøntsagerne i denne opskrift er vildt lækre, og man kan jo bruge dem man lige vil. Man kan bytte kokosmælken ud med æblemost, det var sådan jeg lærte at lave det.

http://pillesunivers.blogspot.dk/2014/04/mandelpaneret-laks-med-karrystegte.html

• #11   15. nov 2014 Bulgursalat er også vildt lækkert, og kan laves på et hav af måder. Man kan putte de grøntsager i man vil, vende marinade/dressing i, eller lade være ( man kan f.eks også bare putte krydderier og citronsaft i, og evt, lidt god olivenolie) .

Her i månederne omkring jul, er rødkålssalat også en favorit herhjemme, jeg bruger fintsnittet rødkål, æbler i tern, appelsin i tern og valnødder ( ind imellem putter jeg også vindruer i) . Jeg bruger ikke dressing, men presser bare lidt appelsinsagt over, ved at andre blander appelsinsaft med lidt honning , som de så hælder over.

• Per A
    Per A Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #13   20. jun 2018 Skinkeschnitzlerne eller mørbraden ville kunne bruges til at lave en vikingegryde:
    https://www.gastrofun.dk/opskrift/vikingegryde
    https://www.gastrofun.dk/opskrift/morbradgryde-med-bacon

• Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    nov 2020

Følger: 9 Svar: 1
    #15   2. nov 2020 Hmm... jeg har tidligere haft succes med at tømme køleskabet ved at følge opskrifter som https://madsvin.com/ har lavet. Du kan nemt bruge dit eget kød.

• #16   2. nov 2020 Vi har lige spist varm mad til frokost.
    Blandet grønt skåret i mundrette tern, (i dag fik vi hokkaiko, jordskokker, gulerod, pastinak, løg, pak choi, glaskål), krydret med urter, salt, vendt med olie og ind i ovnen.
    Lidt ovnstegte kartofler med hvidløgssmør og en krydret stegt og møgsaftig skaftkotelet skåret i skiver til deling. Husbond fik bearnaise til.

• #17   2. nov 2020 Tråden er også kun 6år gammel jo smiley

• #18   2. nov 2020 Who's counting smiley smiley smiley smiley

• #19   2. nov 2020 Inspiration bliver aldrig forældet smiley

• #20   2. nov 2020 Det var sgu på tide, at der kom gang i indlæggene igen. Vi har ikke fået aftensmad siden den dag i juni 2018, hvor denne tråd gik i dvale.

Kommentér på:
Aftensmad inspiration

Annonce