{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Aftensmad inspiration (tærte) {{forumTopicSubject}}

I er så gode til at komme med forslag, så nu må I lige hjælpe mig!

Jeg tænker at vi skal have tærte i aften. Vi skal have to, og plejer at lave to forskellige slags. Den ene skal nok være noget broccoli-gulerod-kylling-bacon-noget, men den anden..... hjælp!

Sidst lavede jeg en med kartofler og gulerødder, og den blev lidt for "blød" og smagløs. Vi vil prøve noget andet den her gang.

Hit me med jeres lækreste tærtefyld smiley

(Det må meget gerne være lidt nemt dog, og skal kunne laves med en to-årig om benet. Så ingen tre timers gastronomi smiley )

Og så siger kæresten, at han godt kunne tænke sig noget "pastaret med fløde" i morgen. Han kan ikke lige komme det nærmere, hvad "med fløde" lige er for noget, så hvis I har nogle gode ideer til lækre (og lidt nemme) pastaretter med fløde, så kom endelig
med dem også!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aftensmad inspiration (tærte)
  • #1   19. okt 2020 Pastatærte smiley

Jeg plejer bare at lave den på slum, men denne opskrift er næsten den samme. Plejer at bruge almindelig fløde og forårsløg i stedet for porrer:)
    Serveres eventuelt med salat og flütes.

http://sunderehverdag.dk/2016/07/porre-pasta-ret-ovnen/

• #2   19. okt 2020 Rejer og spinat til tærten

• #4   19. okt 2020 spinat, løg svitset med hvidløg til bunden ... så plejer jeg at have broccoli buketter og så hakkede valnødder ... ost,æg og mælk rørt sammen over ,...

• #6   19. okt 2020 Jeg plejer at lave tærte med:

- porre og bacon/skinke
    - tomat og bacon/skinke
    - broccoli, løg og ostetern
    - gulerødder og squash

• #8   19. okt 2020 Helt klart taco tærte! smiley

• #9   19. okt 2020 bacon,, halve sherrytomater hvor man presser det våde ud inden de kommer i tærten, forårsløg, et lille nip cayenne peber (ganske lidt hæver smagen af de øvrige råvarer) og så revet ost i æggeblandingen (3 æg, 2 dl creme fraiche, 75 g revet mozarella , 1 tsk salt til 1 tærte)

• #10   20. okt 2020 Tænker det er for sent med tips til tærte smiley

Hvad angår pastaret med fløde så prøv denne variant. Jeg har dog ikke præcis opskrift, da alt mad laves på slump smiley

Champignon
    Bacon
    Skalotteløg
    Frisk timian
    Hvidløg
    Penne
    Fløde
    Salt
    Peber
    Sukker
    Eddike

Rist svampe af på panden...afslut med lidt smør smiley Læg dem til side på en tallerken/skål. Rist bacon af. Tilsæt de finthakkede skalotteløg og timian. Rist så løgene bliver bløde og der dufter af timian. Tilsæt hvidløg i skiver - gerne 4-5 fed smiley Tilsæt svampe, fløde og kog ind. Smag til med salt, peber, en lille smule sukker og en lille squiz eddike (jeg bruger en mørk balsamico).

Bland kogte penne i saucen og spis! Tilsæt evt friskrevet parmesan og lidt friskkværnet peber smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 147
    #11   20. okt 2020 Det er godt nok i går du lavede opslaget, men tænker alligevel at komme med hvad jeg laver, så kan du måske bruge det til en anden gang. smiley

Af tærte kan jeg godt lide at lave disse to slags. smiley
    Porre, Kylling og Gulerødder
    Eller
    Sød kartoffel, Spinat og Salat tern.

Pastaret med fløde som er nem kan jeg godt lide. smiley
    Pasta med Champignon fløde sovs, kan også laves med andre svampe.
    Eller Abehjerne som i denne link: https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/21756/abehjerne-pastaret

Kommentér på:
Aftensmad inspiration (tærte)

Annonce