Aftensmad inspiration (tærte) {{forumTopicSubject}}
I er så gode til at komme med forslag, så nu må I lige hjælpe mig!
Jeg tænker at vi skal have tærte i aften. Vi skal have to, og plejer at lave to forskellige slags. Den ene skal nok være noget broccoli-gulerod-kylling-bacon-noget, men den anden..... hjælp!
Sidst lavede jeg en med kartofler og gulerødder, og den blev lidt for "blød" og smagløs. Vi vil prøve noget andet den her gang.
Hit me med jeres lækreste tærtefyld
(Det må meget gerne være lidt nemt dog, og skal kunne laves med en to-årig om benet. Så ingen tre timers gastronomi )
Og så siger kæresten, at han godt kunne tænke sig noget "pastaret med fløde" i morgen. Han kan ikke lige komme det nærmere, hvad "med fløde" lige er for noget, så hvis I har nogle gode ideer til lækre (og lidt nemme) pastaretter med fløde, så kom endelig
med dem også!
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
Jeg plejer bare at lave den på slum, men denne opskrift er næsten den samme. Plejer at bruge almindelig fløde og forårsløg i stedet for porrer:)
Serveres eventuelt med salat og flütes.
http://sunderehverdag.dk/2016/07/porre-pasta-ret-ovnen/
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.442
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
- porre og bacon/skinke
- tomat og bacon/skinke
- broccoli, løg og ostetern
- gulerødder og squash
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 259
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Hvad angår pastaret med fløde så prøv denne variant. Jeg har dog ikke præcis opskrift, da alt mad laves på slump
Champignon
Bacon
Skalotteløg
Frisk timian
Hvidløg
Penne
Fløde
Salt
Peber
Sukker
Eddike
Rist svampe af på panden...afslut med lidt smør Læg dem til side på en tallerken/skål. Rist bacon af. Tilsæt de finthakkede skalotteløg og timian. Rist så løgene bliver bløde og der dufter af timian. Tilsæt hvidløg i skiver - gerne 4-5 fed Tilsæt svampe, fløde og kog ind. Smag til med salt, peber, en lille smule sukker og en lille squiz eddike (jeg bruger en mørk balsamico).
Bland kogte penne i saucen og spis! Tilsæt evt friskrevet parmesan og lidt friskkværnet peber
feb 2016
Emner: 8 Svar: 147
Af tærte kan jeg godt lide at lave disse to slags.
Porre, Kylling og Gulerødder
Eller
Sød kartoffel, Spinat og Salat tern.
Pastaret med fløde som er nem kan jeg godt lide.
Pasta med Champignon fløde sovs, kan også laves med andre svampe.
Eller Abehjerne som i denne link: https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/21756/abehjerne-pastaret
Aftensmad inspiration (tærte)