{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Et hårdt hundeliv.. {{forumTopicSubject}}

Og et kort et..

Jeg har bestemt mig for, at jeg vil dele min første hunds triste historie -Og noget af min. Det er vel et år siden, og jeg kan stadig få et kæmpe breakdown over ham.

Jeg havde et mindre skænderi med min far en Torsdag, så jeg tog op til min mor.. Søndag da jeg kom hjem igen, havde min far endelig valgt en hund. Vi havde på det tidspunkt længe kigget på hvalpe, og han ville altså have en rottweiler, eller en tigerstribet cane corso.

Jeg fik alligevel min vilje i, at vi skulle have en blandingshund som faktisk havde brug for et nyt hjem, og ikke bare en hvalp der avlet fordi de ''lige skulle prøve''.
Jeg kom hjem til Balou. Halvt labrador, kvart pointer og kvart rottweiler.
Han kom fra Randers, hos en familie der lige havde fået barn. Lejligheden var blevet for lille, og derfor kunne de ikke have en vild basse som Balou mere.
Han var god med min søster, elskede andre hunde og var simpelthen fantastisk at have med rundt. Egentlig startede det i småting, som at min far skiftede foder fra Pedigree(Staves?) til det helt billige fra Rema 1000. (12 kg. for 65 kr.)
Så begyndte han at skubbe ansvaret over på mig. Jeg skulle børste Balou flere gange dagligt selvom han hadede det, fodre og lufte. Så begyndte Balou at lave ballade, få sine spasserflip hvor han styrtede rundt i stuen og sagde de sjoveste lyde. -Men det måtte han jo ikke, når han væltede det hele, så her begyndte volden ligeså stille.
Ja, som alle andre troede jeg jo, at min far var et godt menneske, og han var mit forbillede i mange år - indtil den dag.
Det startede ligeså stille, med små dap over snuden, eller at han fik en ''lille lussing'' og blev taget i nakken. Efterhånden blev det til rigtige slag, og da vi havde haft ham i omkring 2 mdr. sparkede min far ham i maven så han kastede op. Dette gentog sig flere gange, og endte i at Balou blev rigtig bange og ikke kunne holde maden i sig. I stedet for at tage til dyrlægen lod han hunden gå uden mad hver anden onsdag.
Jeg vidste selvfølgelig godt, at det var forkert, og at der var noget
helt galt med min far på det tidspunkt. Jeg begyndte at komme med små kommentarer, gå længere ture med hunden og træne ham så han opførte sig ordentligt. Jeg prøvede at undgå at min far skulle gå med Balou, og jeg sørgede for at vi fik et nyt halsbånd så min far ikke brugte kæden(Kvælerhalsbånd).-Desværre var en velopdragen hund ikke nok til at få ham til at stoppe. Balou blev mere og mere skrækslagen, gemte sig under min seng når jeg ikke var hjemme, og kom først nedenunder når jeg kaldte på ham. Skældte man ham ud for det mindste fløj han sammen og kiggede væk. Det var så skrækkeligt.. Og jeg var så glad for den hund.
Da vi havde haft ham i omkring 5 mdr. skete det. -Hunden skreg da han sparkede den, og det slog bare klik for mig. Det endte i en smadret støvsuger, flyvende stole, en skræmt hund og en bekymret nabo. -Og MEGET høje stemmer.
Jeg gik en tur med Balou, hvor jeg brød helt sammen og krammede Balou som selv var helt ude af den. Han rystede, og slikkede sig hele tiden om munden. Da jeg kom hjem kravlede hunden hen i sin kurv uden overhovedet at kigge på min far.
Da vi havde sat i stirret ud i luften i noget al a en halv time begyndte han at sige, at jeg ikke skulle blande mig i, hvordan han opdragede sin hund, og igen måtte jeg hæve stemmen og fortælle spaden at vold ikke er opdragelse - det er tvang. Igen gik den der ud af, og jeg endte med at tage et slag for hunden da jeg gik imellem. Det endte med en voldsom episode. Dagen efter flyttede/flygtede jeg fra skolen og hjem til min mor. Man kan jo altid være bagklog, men vi tog ikke hunden med, da jeg bare ville væk - og det kunne sådan kun gå for langsomt.
Jeg brugte hver dag de næste to måneder på at tænke på hvad han havde gjort ved Balou, og fik så af vide af min kusine at han havde aflivet den. Han blev kun 2 år gammel
Jeg gik fra skolen, brød sammen ved busterminalen og tudede hele vejen hjem i bussen. Min bedstefar (Boede ved mine bedsteforældre) måtte tage tidligt fri, fordi jeg var så ked af det og havde ringet og tudet til både ham og min mor som sad hjemme i Randers (halvanden time væk).
Det sidste jeg så til min hund, var da jeg hurtigt lige kom forbi klokken 12 for at hente et sæt tøj. Jeg vidste ikke, at det var sidste gang jeg måtte se ham, og jeg fortryder stadig af hele mit hjerte at jeg lod ham blive ved det monster.
Det er grunden til at afskyer alle de vamle idioter der mener at det er iorden at sparke eller slå dyr, og hvorfor jeg ofte reagere så voldsomt på små kommentarer eller spørgsmål.
Efter det, er det så sygt at håbe at han ender som lam - med hjernen i behold, så han rigtig kan skamme sig over hvilken syg nar han er? For helt ærligt, det ville fryde mig.

Heldigvis har Balou det godt nu, og det hjælper også en del - men for helvede hvor jeg savner min bøf smiley
Jeg tror at folk har svært ved at sætte sig ind i, hvad den hund betød. -Jeg blev isoleret fra venner, måtte ikke snakke med nogen og fik taget min computer. Hunden var alt jeg havde i næsten et år, og han betød alt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et hårdt hundeliv..
  • #1   8. nov 2014 Når jeg vågnede om morgnen. Hvis jeg ikke lukkede ham ind, ville han stå foran døren og pylre hele natten smiley

profilbillede
  • #2   8. nov 2014 Sikken en forfærdelig historie
    Men du må altså ikke bebrejde dig selv
    Du var/er et barn og du skulle selvfølgelig væk fra din voldlige far

Det er forfærdeligt hvad der skete lille Balou
    Men det er ene og alene din fars ansvar
    Du gjorde hvad du kunne og du er sikkert den eneste grund til at han havde et lyspunkt i sit alt for korte og alt for hårde liv smiley

• #4   8. nov 2014 Føj en historie ! Men du gjorde hvad du kunne , husk altid det .
    Din far derimod , har jeg overhovedet ingen respekt eller ord for hvad der burde gøres ved ham !..

• #5   8. nov 2014 åh,stakkels tess

Du skulle måske ,have anmeldt din åndsvage far,for hundemishandling.

Men jeg forstår godt du ikke turde,sålænge du boede hos din far.

Du,havde måske chancen,for at anmelde ham,da du gjorde noget,klogt,nemlig flytte til din mor.

alt det bedste for dig fremover

hilsen vibeke

• #6   8. nov 2014 Føj for satan smiley

• #7   8. nov 2014 Han er blevet meldt, men jeg tog jo ikke billeder af de blå mærker jeg havde fået, og havde ingen beviser på at det var sket. Der kom ingen sag ud af det. Jeg kunne ikke engang fortælle dem helt præcist hvad der var sket, fordi jeg gik i chok. Det er bare væk. Men nej, han blev desværre aldrig meldt for dyremishandling, da jeg simpelthen ikke turde sige det til nogen.:/

Tak for det søde svar:) Det er bare rigtig hårdt, og jeg føler bare at jeg har mistet alt. Jeg ved heller ikke om jeg skal grine eller græde når jeg ser billeder. Jeg savner ham, men jeg har kun billeder fra når han var glad.:)

• #8   8. nov 2014 for pokker hvor jeg forstår,ding angst.

nu er han så meldt for hundemishandling.han står nu i politiets arkiver,håber jeg da.

Men,så tænker jeg,Dig har han også "tjattet" til,kunne du ikke tale med en læge,og så få en henvisning,til en eller an eller andenf form teapi.

og,så på et tidspunkt få din helt egen hund.OG,så lad vær med at berbejde dig,selv
    NOGET SOM HELST.Det er bla.derfor jeg tænker på lidt teapi,så du kommer af med skyldføelsen..

hilsen

vibeke

• #9   8. nov 2014 Nej, han blev aldrig meldt for dyremishandling. -Han blev meldt for at slå mig den aften.
    Jeg har fået en mentor, og snakker hver uge med min sagsbehandler. Derudover får jeg eneundervisning og har fået 10 timers psykolog samtaler.

-De mener, at han har isoleret mig så meget at jeg bare har vænnet mig til det, og dermed har udviklet en form for angst for nye mennesker.

Vibeke - jeg har fået hund igen:) Min mor gav mig en lille labrador, som minder om Balou af sind. Kenzo har også været igennem sit, - han gav mig bare chancen for at redde ham.

• #11   9. nov 2014 Føj for en oplevelse ingen dyr eller børn burde udsættes for smiley
    Du gjorde hvad du kunne og skal ikke bebrejde dig selv.

• #12   9. nov 2014 Puh det er hårdt at læse ,ja jeg tuder over det Det er dog forfærdelig det dig og din hund har været igennem Må indrømme, jeg hader sådanne mennesker Det er desedret ondskab
    Håber du med tiden får det noget på afstand ,for jeg tror aldrig du glemmer det smiley
    Stort kram til dig smiley

• #13   9. nov 2014 Hvor er det dog forfærdeligt det du har været igennem smiley og håber med tiden at det vil læge dine sår for hvor er det ondskabsfuldt det du har oplevet også ens egen far og forstår udmærket hvor svær en situation du har været i din kære basse har fået evigt fred nu og nu må du komme videre og tænke på dig selv tag imod alt den hjælp du kan få det vil hjælpe dig på længere sigt sender masser af kram herfra

• #14   9. nov 2014 tess

hvor er det dejligt,at du får noget hjælp

OG,så stort tillykke med din nye lille hund.

du skal nok,får det godt
    ,og håber jeg meget hurtigt.

du har ved gud i himlen fortjent et godt nyt liv.
    så brug nu,al den hjælp du får af de hjælper,som du har fået. tildelt

både menneskeligt,økonomisk,og hjælp til en god uddannelse,som du ønsker,OG, et godt trygt hjem.

Kys din nye hund fra mig.

hav det rigtigt godt

tess

hilsen vibeke

• #15   9. nov 2014 tess
    p.t.

undskyld jeg skriver til dig igen vedr.din far

har du ikke haft,før i tiden,oplevede din stupide,ondskablsfyldte far,på "slap" line",både overfor din mor,dig og nu den stakkels hund.

Måske,kan du bruge noget af det,du og måske din mor har oplevet,overfor det offentelige.Så,sådan et usympatisk menneske,,er egnet til straf,af en eller anden art.

hilsen
    vibeke

• #16   10. nov 2014 Hvor gør det dog ondt at læse! Er så ked af det på dine og Balous vegne smiley

Super smuk hund og det lyder til, at han var en dejlig en. Stakkels ham, at han blev udsat for din far, og stakkels dig, at du måtte være vidne til den slags!

Bebrejd dog ikke dig selv. Du stod over for en tyran af værste skuffe! Det må havde været hårdt.

Håber du kommer igennem det, og tillykke med din nye hund smiley Ønsker dig alt det bedste!

Kommentér på:
Et hårdt hundeliv..

Annonce