989 visninger
|
Oprettet:
lopper og leg med andre hunde {{forumTopicSubject}}
Hej
hvis man har opdaget lopper på sin hund, og har givet den en kur men at der bliver ved med at komme flere, må hunden så ikke lege med andre hunde?
har bare hørt det kan tage op til et halv år. så synes det langtid hun ikke må omgås andre hunde ?
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Prøv at hør din dyrlæge ad
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 8
dec 2013
dec 2013
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Eet eneste bid og min hund kan ende med at skulle i narkose pga. hotspot/allergi til over 5000 kr.
Hun får Bravecto, men hvis hun bevidst bliver smidt ind i et loppebefængt miljø så er det næsten umuligt at forebygge loppebid.
Ingen der har lopper i deres hjem er velkomne herhjemme og alle dyr vi omgås eller passer skal være garanteret loppefri.
I hundeskoven sørger vi også for at vores hunde er parasitfri og raske så vidt det overhovedet er muligt, ellers holder vi dem væk fra hinanden og skoven til de er det.
Det har vi en FB-gruppe med over 100 brugere af skoven til at hjælpe med. Vi henter medicin sammen hvis det er nødvendigt. Fx da der for ikke så længe siden var en eller anden orm som alle hundene derude skulle behandles imod.
Ja, jeg er hys ...
At andre er mere large er super, så længe det ikke er omkring min hund eller andre hunde med svækket immunforsvar.
Jeg kan i øvrigt heller ikke selv tåle lopper.
Jeg ville råde dig til at bruge ordentlige produkter så I kan slippe af med de kræ i stedet.
Så er jeres dyr mere eller mindre helt loppefri i løbet af max en uge og jeres hjem ligeledes.
Larver ville dø i det sekund de forlader ægget hvis I har brugt de rigtige midler.
Capstar
Bravecto/Advantage eller lign. (IKKE Frontline da de fleste lopper er resistente og ja så vil det jo tage for evigt at komme af med dem)
Efter rengøring i hele huset sprøjtes alle revner og sprækker, og det er ALLE sprækker, med Trinol. Også revner i møbler etc.
Trinolen vil dræbe alle larver der forlader et æg. Det virker dog "kun" i 7-8 uger af gangen men det virker.
Loppeæg kan ligge i over 5 år og ikke klække før de rette forhold opstår ... så længe kan I jo ikke gå med lopper på jeres vov uden den bliver syg ...
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Jeg gider da ikke have lopper på mine hunde, bare fordi andre mener at deres hunde skal have lov at lege.
dec 2013
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.292
Med de nye loppemidler, burde det være muligt at slippe af med lopperne.
Jeg har 4 langhårede hunde og 3 katte, som kommer både ude og inde, og vi har meget, meget sjældent lopper. Når det sker, plejer Advantage til hele banden + grundig rengøring at være nok.
lopper og leg med andre hunde